rahasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsilisiä odottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsilisiä odottava

Vieras
taasen rahani ovat loppu, miehen palkka tulee hänen tililleen. en jaksa että joudun pyytämään häneltä rahaa yhteisiin ruoka ostoksiin ja muuhun, maksan omasta kotihoidon tuesta laskuja sen minkä voin ja tässä kuussa jäi 100e nyt ei sitäkään enää.. mies suhtautuu omituisesti, kun sitten pyydän rahaa heittää kaks kymppiä jolla saan juuri vaippa paketin ja maitoa. ei kerro oikeaa raha tilannetta ja ei voi siirtää tililleni mitään. hän tienaa ihan suhteellisen hyvin ja sanoo että meillä on yhteiset rahat. eikö hän luota? minusta on nöyryyttävää pyytää ja pummata jotain mikä on yhteistä. ja sama toistuu joka kuukausi, olen ottanut asian puheeksi jolloin hän suuttuu. jotenkin tuntuu ettei meillä ole yhteistä taloutta kuitenkaan. että ärsyttää kun en ole edes luonteeltani tuhlaaja. nyt ois juhlat järkättävä eikä varaa minulla mihinkään ja lapsilisätkin tulee vast loppu kuusta. miten saan miehen ymmärtämään? pelottaa jos lapsien kanssa sattuu jotain yllättävää ja asia kiinni typerästä rahasta..

ei suostu kauppa listoihin, kaupassa emme käy enää yhdessä kun harvoin on niin tarkka et jää tarpeellisetkin ostamatta, säästää varmaan hautajaisiinsa.. arg. työ vuorot estää aina välillä sen ettei voi käydä. taas täällä odottelen että tulee kotiin ja sais haettua kaupasta maitoa. just viime viikolla laskin pennejä kaupassa ja seuraavana päivänä mies oli käyny lasten kanssa hamppareilla ja ostellu "tarpeellista " turhaa, itse en voi lasten kanssa tehdä mitään mikä maksaa. on jotenkin vaan niin epäreilua.

mä en ikinä suosutis tollaseen..jos on ytheiset rahat niin sit on yhteiset todelalkin.jos eri rahat niin sit jos tilanne olis toi et meis ei mihinkään osallsitu..siis yhtisiin ruoka ym jtuuihin..niin ostaisin vaan itelle ja lapsille ruuat ja mies sais maksaa myös ns elatusmaksua mun tilille lapsista vaikka lapsilisät sinne tuliskin.
koska on ne senkin lapsia..

olen tosissani yrittänyt selvittää asiaa hänen kanssa. mutta aina päätyy riitaan ja itelle tulee tosi huono olo kun pitää pyytää, kyllä hän joskus ihan kunnollakin käy kaupassa mutta en jaksa asetelmaa. olen köyhä ja mies hautoo rahojansa, "meidän" perheen rahoja.
olen kuullut että joissain perheissä kumpikin siirtää rahaa toisen tilille tilanteen vaatiessa en ymmärrä miksi tämä ei käy miehelleni. toi elatusmaksu ei ole pöllömpi idea

ei suostu kauppa listoihin, kaupassa emme käy enää yhdessä kun harvoin on niin tarkka et jää tarpeellisetkin ostamatta, säästää varmaan hautajaisiinsa.. arg. työ vuorot estää aina välillä sen ettei voi käydä. taas täällä odottelen että tulee kotiin ja sais haettua kaupasta maitoa. just viime viikolla laskin pennejä kaupassa ja seuraavana päivänä mies oli käyny lasten kanssa hamppareilla ja ostellu "tarpeellista " turhaa, itse en voi lasten kanssa tehdä mitään mikä maksaa. on jotenkin vaan niin epäreilua.

Kuulostaa ihan uskomattomalta. Että miehesi ei suostu ostamaan yhteisiä ruokia ja lasten vaippoja ym?? :o Jätä nyt sinä ainakin kaikki miehen jutut ostamatta, älä laita ruokaa ym. Ethän sä voi maksaa miehesi elättämistä, jos hän on kuitenkin perheen työssäkävijä!? En ikinä, ikinä suostuisi tuollaiseen.

Kirjoitit että pitää maitoa ostaa -> ainakin siihen laitat miehesi asialle. Soita sille ja sano että käy töistä tullessaa kaupassa, maito on loppu. Eihän se voi jättää maitoa ostamatta, eihän?!? Ei voi sanoa turhuudeksi.

Yhteistyössä