Rakkauttako ei ollutkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lovelylilly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lovelylilly

Vieras
Minulla on sama ongelma kuin kaikilla muillakin; kotihommat ja lasten hoito jää minulle, mies käy töissä, istuu illat koneella kuulokkeet päässä, puhuu puhelimessa tai on kavereitten kanssa pelaamassa. Olen lukenut jos jonkinlaisia kommentteja näiltä ellien sivuilta, mutta olo on edelleen turtunut, mieli vailla ratkaisua.

Lainaan yhden kommentin eräältä sivulta "Kymmenen vuoden päästä ei ollut enää mitään muuta yhteistä kun viha ja lapset ja velka. " Tuntuu niin omalta tuo kommentti.

Itse koen suhteemme kuolleen, mutta mies vetoaa aina lapsiin ja tähän pyhään velkaan.

Riitelijä suhteessa olen minä, sen myönnän. Ei vain yksinkertaisesti jaksa olla se, joka aina sanoo milloin pitää siivota, syödä, mennä nukkumaan, käydä kaupassa jne. Mies sanoo aina, että kyllä voi auttaa, kunhan vaan pyydän, mutta se apu ei aina toteudu, jää monesti lupausten tasolle. Ja uusin kommentti oli, että olen liian laiska, kun apua kehtaan edes pyytää. Ja jos kaverit soittavat, niin ne harvat avustavat kotihommat jää viimeistään siinä vaiheessa siihen. Tulee kiire ulos.

Olen jo miettinyt, että mikä muuttuisi, jos oikeasti lähtisi vain ovesta lasten kanssa. Ei mikään, uskoisin. Tietokoneen hurina loppuisi ja ne turhat lupaukset. Kysyin jo lapsiltakin asiaa ja ne tuumivat vain, että kukas sitten kantaa kauppakassit? Mutta se velkapuoli on rasite. Asianajajaa kai siihen paperipuoleen tarvitaan, kun mies ei aijo kuulemma asuntoa myydä, jos ero tulee. Naimisissa ei luojankiitos olla.

Ammattinsa puolesta mies olisi oiva isä (ja niinhän ne työkaverit luulee, että tämä isä touhuaa illat pitkät lastensa kanssa, mutta hah), mutta kun työpäivä päättyy niin meidän isi istuu koneen ääreen (jos on kotona) kuulokkeet päässä ja odottaa että saan lapset sänkyyn. Siinä oikein osallistuva puoliso. Ja tätä on joka päivä, viikonloppuna alkaa jo heti aamusta ja ruokakin kaikkine aamu-, väli- ja iltapaloineen uppoaa vain koneen ääressä. Siinäpä onkin sitten lapsille vakuuttelemisen paikka, että miksi ruoka pitää syödä pöydän ääressä. Tähän oli miehellä perustelu, että hän saa omassa kodissa tehdä niinkuin haluaa.

Jos tunteita joskus on ollut, missä ne ovat? Hautautuneet tämän turhautumisen alle? Sanotaan, että rakkauden voimalla jaksaa ja pla pla, mutta oliko niitä oikeita tunteita sitten alkujaankaan? Oli vain loistavaa seksiä... ja on joskus vieläkin, mutta kun sen voimalla ei jaksa, tulee vain pahimmassa tapauksessa lisää huollettavia.

Alkuperäinen kirjoittaja Lovelylilly:
Minulla on sama ongelma kuin kaikilla muillakin
Noinko se on ollut suhteenne alusta lähtien? Ei todellakaan, siis mikä/mitkä seikat ovat muuttuneet suhteessanne?

Jos tunteita joskus on ollut, missä ne ovat?
Silloin alussa jonkinlaisia tunteita aina on, yleensä tuntuvat kovin syviltä ja voimakkailta. Ne saattavat kuitenkin sitten haaleta, haihtua tai kääntyä jopa ylösalaisin, joskun hyvinkin nopeasti, joskus kiduttavan hitaasti. Ja aina noihin muutoksiin selvä syy löytyy kunhan vain on kanttia se/ne itselleen selvittää.

Hautautuneet tämän turhautumisen alle?
Turhautuminen & hautautuminnen ovat vain seurauksia. MIssä syys?

Oli vain loistavaa seksiä... ja on joskus vieläkin, mutta kun sen voimalla ei jaksa
Mitä tarkoitat ilmaisulla "loistava seksi (jonka voimalla ei jaksa)"? Siis, se joka "voimia" parisuhteelle antaa, joka parisuhteen yli pahimpien karikkojen kantaa, ei koskaan ole seksi vaan jokin muu jonka yhtenä pienenä osana seksi on.

Jussi

Ei ole oikein viisasta kysellä lapsilta tuollaisia; heidän ei pidä huolestua asioista.
Minä antaisin miehelle aikaa sen jälkeen, kun selvästi tuot esille mielipiteesi. Ota tietokoneesta virtajohto pois ja keksi jotakin yhteistä toimintaa tilalle, esim. menette käymään jossakin. Tuo kyllin selvästi esille, että mies joutuu valitsemaan tietokoneen ja ehjän perheen väliltä. Jos se pässi jatkaa vain koneella, niin ala valmistelemaan eroa, mutta anna hänelle mahdollisuus.

Talousasiat ovat vain järjestelykysymys. Mies voi ostaa käypään markkina-arvoon puolikkaasi asunnosta jos siihen haluaa jäädä.

Yksi vaihtoehto on se, että myös sinä alat elämään omaa elämää. Mies on myös lasten huoltaja ja on velvollinen heistä huolehtimaan. Jos häntä ei huvita puuhastella yhdessä koskaan eikä mitään, niin lähde sinä kyläilemään, leffaan ym. eli ota itsellesi omaa aikaa.

Leiki hetki yksinhuoltajaa, unohda mies, kohtele häntä kuin sohvatyynyä. Tee kaikki perhettä koskevat asiat vain itsesi ja lasten näkökulmasta jois mies ihmettelee, niin sano harjoittelevasi tulevaa varten. Jos hän ei osallistu millään tavoin mihinkään, ei hänen tarvitse myöskään olla osallisena mistään, esim. yhteisestä ruokahetkestä.

Ap:n kirjoituksesta ei oikein käynyt ilmi, käykö hän itse töissä. Jos, niin on todellakin kohtuullista jakaa kotihommat suhteutettuna vapaa-aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Talousasiat ovat vain järjestelykysymys. Mies voi ostaa käypään markkina-arvoon puolikkaasi asunnosta jos siihen haluaa jäädä.

Yksi vaihtoehto on se, että myös sinä alat elämään omaa elämää. Mies on myös lasten huoltaja ja on velvollinen heistä huolehtimaan. Jos häntä ei huvita puuhastella yhdessä koskaan eikä mitään, niin lähde sinä kyläilemään, leffaan ym. eli ota itsellesi omaa aikaa.

Leiki hetki yksinhuoltajaa, unohda mies, kohtele häntä kuin sohvatyynyä. Tee kaikki perhettä koskevat asiat vain itsesi ja lasten näkökulmasta jois mies ihmettelee, niin sano harjoittelevasi tulevaa varten. Jos hän ei osallistu millään tavoin mihinkään, ei hänen tarvitse myöskään olla osallisena mistään, esim. yhteisestä ruokahetkestä.

Ap:n kirjoituksesta ei oikein käynyt ilmi, käykö hän itse töissä. Jos, niin on todellakin kohtuullista jakaa kotihommat suhteutettuna vapaa-aikaan.

Lillukka hyvä idea, mutta vähän pahoin pelkään, että mies vain nauttii ajastaan yksin ollessaan. Valitettavasti hän tarvitsee tietokoneajat.

"no", tarkoitin tuolla "lähde leffaan ym" sitä, että mies jää kotiin lasten kanssa. Jos hän ei pysty edes lapsiaan hoitamaan (ruokkimaan, laittamaaan nukkumaan jne) on hän kelvoton pelle, josta on ap:lle enemmän haittaa kuin hyötyä. Enkä missään nimessä tarkoita sitä, että suhteessa pitäisi olla jokin hyötykerroin.

Tuohon "sohvatyynyn" asemaan laittamiseen voi lisätä kaikki miehen saamat palvelut mm. pyykinpesut. Jos mies ei korjaa omia sotkujaan, voi tavaransa kerrätä laatikkoon ja viedä varastoon odottamaan sitä kun mies herää tarvitsemaan jotain.

Olen lasten ollessa pieniä käyttänyt tuota "tavarat varastoon" keinoa jos he eivät lelujaan ym. saa korjattu paikoilleen. Oppivat aika nopeasti missä minkin paikka on. Miesten oppivaisuutta ei ole tarvinnut testata.

Kiitos, tuo selvensi, tuo voi jopa toimia. Tai sitten lapset mankuu tietokonetuolin takana ja isä sen kun surffailee.

Yksi ehdotus olisi, että ehdottaa asunnon myyntiin laittamista ja kun mies kysyy, että miksi tilalle ostetaan kaksi pienempää asuntoa, niin sanoo hänelle, että toiseen menee äiti lasten kanssa ja toiseen mies tietokoneen kanssa. Aika suoraan pitää miehelle sanoa, jos hän heräisi. Voisi jopa vuokrata toisen asunnon ja laittaa mies sinne.

Aivan ihmeellistä.Ovatko nykyisät todella tollasia tolvanoita?En ole koskaan ollut tuollainen eikä silloinen vaimoni.Eka tietomasiina hankittiin lähes kolkut vuotta sitten.Oli semmonen vic 20.Sitä aikamme ihmeteltiin.Sitten se alkoi jäädä pölykerroksen alle.Lapset ja oma perhe-elämä oli paljon kiintoisampaa.