raskausaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *'
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*'

Vieras
kun sanotaan että stressi vaikuttaa sikiöön, niin entäs nämä mielialan muutokset ja muut kun esim. riitelee puolison kans? eikö siinäkin vähän stressaa jos paljona on mieliala vaihteluita ja riitaa? tai jos miettii ja stressaa miten osaa hoitaa ja pukea oikein kun eka lapsi tulossa. kaikki tämähän on stressiä niin eikö se vaikuta sitten myös? eli kaikki stressaa. tuskin kukaan voi olla täysin niin ettei välillä stressaisi, vai voiko?

Tarkoitat nyt varmaankin niitä tutkimustuloksia odotusajan stressistä? se tutkimushan on tehty sodan kokeneilla odottajilla, että eipä kovin tavallinen elämä siinä tilanteessa ole ollut tavallisine stresseineen.
Normaali stressihän on vain hyväksi välillä odotusaikana,,

mä kun odotin esikoistani, niin mun äiti joutu leikkaukseen ja se vasta sressin aiheuttaja oli et ei nuo normaalit asiat vaikuta raskauteen. ainakaan mun mielestä.
ei kannata sressata siitä osaatko pukea vauvan oikein jne. koska yleensä vauvan hoitaminen tulee luonnostaan ja neuvolassa aina sanotaan et yleensä vauvalle puetaan liikaa kuin liian vähän. kyl sä pärjäät ja sit kysyt aina nauvoa jos et usko osaavasi.

No en minä ainakaan usko että vaikuttaa.:) Minäkin joudun koko raskausajan stressaamaan ja hieman pelkäämään että miten tämä raskaus menee. Kaksi edellistä kun on syntyneet ennenaikaisina.

Alkuperäinen kirjoittaja *':
kun sanotaan että stressi vaikuttaa sikiöön, niin entäs nämä mielialan muutokset ja muut kun esim. riitelee puolison kans? eikö siinäkin vähän stressaa jos paljona on mieliala vaihteluita ja riitaa? tai jos miettii ja stressaa miten osaa hoitaa ja pukea oikein kun eka lapsi tulossa. kaikki tämähän on stressiä niin eikö se vaikuta sitten myös? eli kaikki stressaa. tuskin kukaan voi olla täysin niin ettei välillä stressaisi, vai voiko?

Eikös tämä juuri ole sitä normaalia stressiä mikä hyväksi sikiölle.

tuntuu että välillä sitä stressiä on ihan koko ajan, eikä sitä saa millään pois, vaikka kuinka yrittäs, ja se sitten ahdistaa. en tiiä mistä johtuu mut koko ajan stressi jostain :/ mikä voisi auttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja yksi stressaaja:
tuntuu että välillä sitä stressiä on ihan koko ajan, eikä sitä saa millään pois, vaikka kuinka yrittäs, ja se sitten ahdistaa. en tiiä mistä johtuu mut koko ajan stressi jostain :/ mikä voisi auttaa?

mulla sama juttu...liene liittyy raskauaikaan/hormoneihin.

Alkuperäinen kirjoittaja nyyti:

missä vaiheessa raskautta olet? tuntuu että koko ajan pakko stressata jostain. eka stressain tupakoinnista, pystyin lopettamaan ja nyt sitte stressaan esim. siitä et miten saan laihdutettua kunhan on sen aika ym. tosi ahdistavaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja yks stressaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyti:

missä vaiheessa raskautta olet? tuntuu että koko ajan pakko stressata jostain. eka stressain tupakoinnista, pystyin lopettamaan ja nyt sitte stressaan esim. siitä et miten saan laihdutettua kunhan on sen aika ym. tosi ahdistavaa :(

viikkoja 28.Eniten stressaan siitä miksi elämä muodostuu raskauden jälkeen kun perheessä 3 alle 6v lasta.....

Yhteistyössä