T
törkeäkö
Vieras
Meidän 7-vuotiaan tytön hiukset ylettyvät polvitaipeisiin asti ja tytön luokkakaverilla on hiukset lantioon asti ja hän (ja hänen äitinsä?) on ilmeisesti kateellinen tyttöni hiuksille, joten koulussa on tästä aiheesta ollut 2viikkoa pientä kärhämää näiden kahden kaveruksen välillä (sanaharkaa sun muuta tosin vaan). Nyt viime viikolla on tuo luokkakaveri alkanut myös repiä tyttöäni hiuksista, jolloin omani on repinyt toista hiuksista, joka ei tietenkään ole oikein ja asiaa on kotona käsitelty. Joskus nämä tappelut ovat johtaneet kamalaan itkuun ja päänahan arkuuteen ja kipuun. Keskiviikkona oli onneksi viimeinen kerta kun oma tyttöni repi toisen hiuksia ja hän pyysi anteeksi (olin paikalla), mutta tuo toinen on jatkanut hiusten repimistä edelleen, vaikka opettajakin selvittelee asiaa. Mutta nyt tuon toisen tytön äidiltä on alkanut tulla sellaista kommenttia että on minun ja tyttöni oma vika kun hänen tyttö repii omani hiuksia. On sanonut että itse ollaan pitkät hiukset valittu ja ollaan niistä vastuussa. Joo ollaanhan me, mutta käsittääkseni siihen vastuualueeseen ei kuulu kuitenkaan miettiä toisten lasten mahdollista hiusten repimistä ja tukistamista. Tämä äiti sanoi viimeksi, että minun pitäisi leikata tytölleni lyhyet hiukset enintään puoleen selkään, ettei hänen tyttönsä enää tarvitse repiä hiuksia. Siis mitä?! En todellakaan ole leikkaamassa tytön hiuksia jonkun typerän riidan takia, enkä myöskään kateellisten ihmisten. Tuo äiti sanoi ettei aio enää käydä niissä opettajan järjestämissä selvittelyissä koska minä en kanna korttani kekoon (tässä tapauksessa leikkaa tytön hiuksia) ja koska asia oisi helposti ratkaistavissa, nimittäin minun päätöksellä. Ai että kiukuttaa! 
Anteeksi, piti vähän purkaa tunteita, kun huomenna on tytöllä taas koulua. "Innolla" odottelen mitä siellä tällä kertaa sattuu.
Anteeksi, piti vähän purkaa tunteita, kun huomenna on tytöllä taas koulua. "Innolla" odottelen mitä siellä tällä kertaa sattuu.