Rippiristiin 100 euroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kummipoika pääsee ripille ja jos rippiristi ketjuineen tosiaan maksaa helposti sen 100 euroa niin täytyy sanoa, että ilman ristiä jää. En minä voi ostaa sen hintaisat lahjaa. En ole eläissäni ostanut sen hintaista lahjaa yhtään kenellekään ja tuohan söisi melkoisen osan minun kotihoidontuestani.

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
Muista toki kertoa pojan vanhemmille,ettet aio sitä hankkia,ni ostavat sit vaikka itte. Vai ettekös pystyis kimpassa pojan muiden kummien kanssa sitä ostaa?

Joo voin kysyä toiseltakin kummilta asiaa ja ajattelinkin, että kysäisen häneltä vielä mutta mutta....

Ja pojan äiti on minun äitini ja hän on sitä mieltä, että minä olen tosi varoissani (ei käsitä miten hyviä vaatteita saa huutonetistä) ja loukkaantuu taatusti jos ilmoitan, että ei ole rahaa. Ja hänellä itselläänkään ei ole rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
kummitytön rippiristiin meni reilusti yli 100?
onneksi pääsee vain kerran elämässä ripille

Ei auta se, että miten vaan pääsee kerran elämässään ripille kun meillä tarvii lapset ruokaa siinäKIN kuussa kun hän sen ainoan kerran pääsee ripille.

Hui, onko oikeesti noin kallista? Tuskin rippijuhlasankari itsekään haluais niin kallista ristiä, mieluummin ottais vaikka rahana?

Minusta rippiristi on muutenkin vähän turha juttu.. harva teini sitä oikeasti edes arvostaa. Itse ostaisin n. 20 e arvoisen, kai sellaisiakin saa? Ei tarttis tosiaan olla parasta laatua.

Silloin ku mä pääsin ripille niin ei mun kummit ristii ostanu vaa isäni ja sain ite valita, hintaa sille tuli vähän päälle 600 markkaa ja en aio kummilapsilleni ristii ostaa ku ripil pääsevät,ostan jotai muuta..

Kummitytön risti ja ketju oli 129e. Pieni risti jossa timantti keskellä (halus sellasen itse).
Kummitytön risti ja ketju oli 89e. Tavallinen ilman mitään. Ketju oli arvokas ettei heti katkee.

Risti on myöhemmin siunauksen merkki jota nykyään toitotetaan rippikoulussa
(risti jonka saatte on merkki tulevaisuuden johdattajana ja siunauksen merkki jonka sukulaisilta saa rippipäivänä).
Kaikki nuoret haluaa sen ja pettyy jos ei saa.
Kannattaa nuoren vanhemmilta kysyä ostaisko ne sen itse jos kummit ei osta.
Vanhemmat varmasti ymmärtää taloudellisen tilanteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
kummitytön rippiristiin meni reilusti yli 100?
onneksi pääsee vain kerran elämässä ripille

Ei auta se, että miten vaan pääsee kerran elämässään ripille kun meillä tarvii lapset ruokaa siinäKIN kuussa kun hän sen ainoan kerran pääsee ripille.

no mulla sen verran oli varaa että kyllä oma perhe sai ruokaa ihan samallalailla kuin muinakin kuukausina.
Mutta on nuo kyllä ihan kauhean kalliita nykyään.
En itekään osannu varautua siihen että ketjut on niiiin kalliita..
Ja kannattaa varmaan kysyä että käyttääkö poika edes rippiristiä, ei sitä turhaan kannata ostaa jos ei sitten pidä, esim ranneketju voi olla pojille mieluisempi

Laitoin viestiä tämän kummilapsen äidille eli toisinsanoen omalle äidilleni. Kummipojallani siis eri isä kuin minulla ja ikäeroa meillä 15 vuotta, siksi olen kummi. Rahaa kuulemma se vain tahtoo.

Laitoin viestiä tämän kummilapsen äidille eli toisinsanoen omalle äidilleni. Kummipojallani siis eri isä kuin minulla ja ikäeroa meillä 15 vuotta, siksi olen kummi. Rahaa kuulemma se vain tahtoo.

Laitoin vielä toisen viestin ja kysyin, että eikö mitään muistoa muka tahdo niin kuulemma sanonut, että rahaa vain.

Onkohan ok jos ostan sellaisen miehille tarkoitetun rannekorun missä on mustaa se remmi ja siinä vähän hopeaa. On minusta hienoja ja miehelle ja nuorellekin sopivia ja ne ei maksa kuin reilun kympin koruliikkeessä. Ja lisäksi antaisin vähän rahaa?

Laitoin vielä toisen viestin ja kysyin, että eikö mitään muistoa muka tahdo niin kuulemma sanonut, että rahaa vain.

Onkohan ok jos ostan sellaisen miehille tarkoitetun rannekorun missä on mustaa se remmi ja siinä vähän hopeaa. On minusta hienoja ja miehelle ja nuorellekin sopivia ja ne ei maksa kuin reilun kympin koruliikkeessä. Ja lisäksi antaisin vähän rahaa?

Minusta tää on tosi kiva idea. Olis kuitenkin jotain pysyvää, mutta myös sitä mitä nuori itse toivoo eli rahaa.

MInusta olis rahan haaskausta laittaa 100 e siihen ristiin, varsinkin kun nuori ei sitä edes halua.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

Minusta tää on tosi kiva idea. Olis kuitenkin jotain pysyvää, mutta myös sitä mitä nuori itse toivoo eli rahaa.

MInusta olis rahan haaskausta laittaa 100 e siihen ristiin, varsinkin kun nuori ei sitä edes halua.

Joo haluan antaa kuitenkin jotain muistoksi ja tavallaan myös edes vähän hämäämään sitä lahjan kokonaisarvoa. Ei tunnu siis niin vähäiseltä, kun ei hän itse tiedä mitä se koru on maksanut ja jos annan sitten vähän sitä rahaa lisäksi. Ajatus mielestäni kuitenkin tärkein, ei minun budjettini. :)

Alkuperäinen kirjoittaja huh!:
Minusta rippiristi on muutenkin vähän turha juttu.. harva teini sitä oikeasti edes arvostaa. .

Ihme juttu, mutta ainakin tytöt tuntuvat sitä kantavan ja arvostavankin. Kaikilla kummitytön kavereilla ainakin on kaulassa, pääsivät ripille viime kesänä. Itse ostin kummitytölle hopeisen zirkoneilla, oli tosi nätti ja hintaa taisi olla ketjuineen joku 20 euroa. Ostin muutakin.

Ikävä kyllä pojalle ei ihan zirkoniristi sovi, mutta kai hopeinen kävisi muuten? Ei kai sen ole pakko olla kultaa?

Yhteistyössä