Ruokateollisuus tekee pilkkaa ruuasta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poipoipoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oletteko löytäneet leikkeleen, jossa olisi mahd. vähän lisäaineita tai ilmeisesti tuota E621? Siitä taisitte mainita mm.
Minä olen tehny "puhdasta" leikkelettä ihan porsaan ulkofileestä tai naudan paistista. Suolaa pintaan, vähän pippuria ja ohuiksi siivuiksi.

Ihan sama. Kaikki me kuollaan kuitenkin. Eikä mun elämän tarkoitus ole pitkittää eloani tuonne 100 vuotiaan kieppeille. Mieluummin lyhyempi ja stressittömämpi elämä.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Ihan sama. Kaikki me kuollaan kuitenkin. Eikä mun elämän tarkoitus ole pitkittää eloani tuonne 100 vuotiaan kieppeille. Mieluummin lyhyempi ja stressittömämpi elämä.

Minua taas stressaa huono ruoka :) Kunnon ruoka tuo henkisestikin hyvän olon. Ravinneköyhä hiilarimoska taas laittaa mielialat heittelemään, väsyttää, masentaa jne. Ei ole henkisen puolenkaan kannalta ihan sama, millaisella ruualla lapset kasvatetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja karua:
Kiva että on näin paljon ihmisiä jotka eivät näihin elintarviketeollisuuden "roskaakovaanhintaan" -tuotteisiin sorru. Oletteko lukeneet Mats-Eric Nilssonin kirjan "Petos lautasella"? Kirjassa on paljon suorastaan törkeitä esimerkkejä siitä kuinka tavallista pulliaista näissä ruokahommissa huijataan.. Ja kiltisti ostamme ja maksamme ja syömme keinotekoisia tuotteita. Esim. lihajalosteissa monet savustettuina myydyt tuotteet eivät ole oikeaa savustusta nähneetkään vaan savustus on pelkkiä aromiaineita. Ihan käsittämätöntä on että tuollainen huijaus saa jatkua ja kukaan ei siihen puutu. Aitoa ruokaa alkaa olla todella vaikeaa löytää nykyään.

Pitää tilata!

"Kun ruoan maku (kirjaimellisesti) vesitetään pitkän valmistusprosessin aikana, niin että raaka-aineet menettävät makunsa, on lopputulosta tietysti paranneltava, jotta se maistuisi kuluttajille. Lisäaineilla parannetaan ruoan makua, ulkonäköä, säilyvyyttä ja rakennetta. Teollisuusmaissa kuluttaja syö keskimäärin 6-7 kiloa lisäaineita vuodessa!"

Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
Minua taas stressaa huono ruoka :) Kunnon ruoka tuo henkisestikin hyvän olon. Ravinneköyhä hiilarimoska taas laittaa mielialat heittelemään, väsyttää, masentaa jne. Ei ole henkisen puolenkaan kannalta ihan sama, millaisella ruualla lapset kasvatetaan.

Missä olet töissä? "Hyvä ruoka, parempi mieli" vai mikä se teidän mainoslause oli? :whistle:

"Keski-Euroopassa kuluttajat vaativat puhdasta ja lisäaineetonta ruokaa, jonka alkuperän he tuntevat. Miksi Suomessa ei keskustella aiheesta? Elääkö meillä romanttinen mielikuva puhtaasta ruoasta, vai pidätkö kotimaista ruokaa erittäin luotettavana?"

"Keski-Euroopassa kuluttajat vaativat puhdasta ja lisäaineetonta ruokaa, jonka alkuperän he tuntevat. Miksi Suomessa ei keskustella aiheesta? Elääkö meillä romanttinen mielikuva puhtaasta ruoasta, vai pidätkö kotimaista ruokaa erittäin luotettavana?"

Se että suomalainen ruoka olisi mukamas jotenkin "parempaa" on kyllä aikansa elänyt myytti. Hyvähän se on ostaa "lähiruokaa" ja tukea muutenkin kotimaista tuotantoa mutta parempaa se tuskin kuitenkaan on.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

Missä olet töissä? "Hyvä ruoka, parempi mieli" vai mikä se teidän mainoslause oli? :whistle:

öö, juuri näitä vastaan olen mielipiteitäni esittänyt jos olet lukenut ketjun..

jatkaa... ;)

"Nilssonin teesinä on, että teollisilla elintarvikkeilla huijataan kuluttajaa. Kovassa tuotantoprosessissa elintarvikkeisiin esimerkiksi lisätään runsaasti vettä, sokeria, suolaa ja erilaisia sakeuttamisaineita, jolloin varsinaisia raaka-aineita, kuten hedelmiä, marjoja tai lihaa voi tuotteeseen laittaa vähemmän. Samalla näin tuotetut elintarvikkeet menettävät makuaan, jonka vuoksi valmisteeseen lisätään erilaisia - yleensä keinotekoisia - aromeja sekä aromivahventeita, jotta ruoka ylipäänsä maistuisi miltään. Nilsson pahoittelee, etteivät kaikki ihmiset enää välttämättä tunnista aitoja makuja."

En millään voi uskoa, etteikö ruualla (tai siis niillä lisäaineilla, aromivahventeilla ym.) olisi suurta vaikutusta suomalaisten mielenterveyteenkin (fyysisen terveyden lisäksi). Meillä kun niitä ongelmia riittää. Keskittymisvaikeudet, ylivilkkaus ja masentuneisuus lisääntyvät..

Lapset ja nuoretkin syövät todennäköisesti kiloja lisäaineita vuodessa ja samalla entistä ravinneköyhempää ruokaa. Kyllä se johonkin vaikuttaa pitkällä aikavälillä ihan varmasti.

Monissa muissa maissa näistä asioista puhutaan paljon enemmän, mutta meillä raha puhuu. Ja kun suomalaista ruokaahan ei saa kritisoida kun se on niin "puhdasta". Nojoo, on se puhdasta, mutta jopa "liian puhdasta" - ei siinä ole kunnon makua ja ravintoaineita jäljellä!

Viranomaisia kun ei kiinnosta loppu viimein muu kuin se, että ruoka ei varsinaisesti ole vaarallista. Mutta ei siitä kunnon kasvun ja hyvinvoinnin eväiksi ole jos ostaa sitä moskaa mitä kaupat ovat suurimmaksi osaksi täynnä.

Se että suomalainen ruoka olisi mukamas jotenkin "parempaa" on kyllä aikansa elänyt myytti. Hyvähän se on ostaa "lähiruokaa" ja tukea muutenkin kotimaista tuotantoa mutta parempaa se tuskin kuitenkaan on.

Suomalaisten miesten sperma on elinvoimaisempaa kuin keskieurooppalaisten. Lisääntyvä tuontiruoka on vienyt tilannetta huonompaan suuntaan, mutta kannattaa valita aidosti kotimaista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisiko joku kertoa, mitkä leikkeleet eivät sisällä E621:stä? En tosiaan jaksaisi käydä sen Cittarin leikkelehyllyä tuote tuotteelta läpi...

Up.

Sori, mäkään en pysty auttamaan. En muista valmistajaa/nimeä, jonka leikkelettä ostimme kun pitkän etsinnän jälkeen löytyi ilman aromivahvennetta. Mutta ei tainnut olla näitä isompia Atriaa, Saarioista tms vaan jotain muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja joutsenlippu:

Suomalaisten miesten sperma on elinvoimaisempaa kuin keskieurooppalaisten. Lisääntyvä tuontiruoka on vienyt tilannetta huonompaan suuntaan, mutta kannattaa valita aidosti kotimaista.

Onko ruoka ainoa asia, joka vaikuttaa sperman laatuun? Voisi kuvitella, että myös esim ympäristön puhtaudella (kaupunki/ maaseutu/ teollisuus/ pakokaasut jne.), kemikaaleilla ym on myös merkittävä vaikutus.

Juuri nämä "aidosti kotimaiset ruokafirmat" syytävät sitä sontaa kauppoihin hyllymetreittäin. Raha ja tehokkuus ratkaisevat. Ei niitä kiinnosta pätkän vertaa ihmisten hyvinvointi.

Minä luotan että suomalaiset RAAKA-AINEET ovat hyviä ja puhtaita. Jos tekee ruuan itse suomalaisista raaka-aineista maustaen oikeilla mausteilla ja yrteillä, niin varmasti saa hyvää ja ravitsevaa ruokaa. Einekset ovat eineksiä joka maassa, ja ruuan prosessointi pilaa sen oli sitten raaka-aineet mitä tahansa tai maa mikä tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Minä luotan että suomalaiset RAAKA-AINEET ovat hyviä ja puhtaita. Jos tekee ruuan itse suomalaisista raaka-aineista maustaen oikeilla mausteilla ja yrteillä, niin varmasti saa hyvää ja ravitsevaa ruokaa. Einekset ovat eineksiä joka maassa, ja ruuan prosessointi pilaa sen oli sitten raaka-aineet mitä tahansa tai maa mikä tahansa.

Suomessa einekset tekevät paljon paremmin kauppansa kuin monessa muussa massa, missä ruokaa arvostetaan. Se on surullista. Enkä usko, että valtava lisäaineiden syöminen ei mitenkään vaikuttaisi epäedullisesti ihmisten terveyteen. Lasten keskittymis- ja oppimisvaikeudet ovat lisääntyneet, on ADHD:tä, masennusta ym. Ylipaino-ongelmasta puhumattakaan. Ravinneköyhästä ruuasta kun ei saa tarvitsemiaan aineita, kroppa aina vain huutaa ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Suomessa einekset tekevät paljon paremmin kauppansa kuin monessa muussa massa, missä ruokaa arvostetaan. Se on surullista. Enkä usko, että valtava lisäaineiden syöminen ei mitenkään vaikuttaisi epäedullisesti ihmisten terveyteen. Lasten keskittymis- ja oppimisvaikeudet ovat lisääntyneet, on ADHD:tä, masennusta ym. Ylipaino-ongelmasta puhumattakaan. Ravinneköyhästä ruuasta kun ei saa tarvitsemiaan aineita, kroppa aina vain huutaa ruokaa.

Täysi peesi!! ADHD:sta puhuttaessa, aivot eivät tarvitse nopeita HIILAREITA, atsovärejä, E621, ym. myrkkyjä .Aivot ja elimistö tarvitsee oikeita ravinteita, EIKÄ NIITÄ SAA PELKÄSTÄ RUUASTA!

Alkuperäinen kirjoittaja TERVEYS:
Täysi peesi!! ADHD:sta puhuttaessa, aivot eivät tarvitse nopeita HIILAREITA, atsovärejä, E621, ym. myrkkyjä .Aivot ja elimistö tarvitsee oikeita ravinteita, EIKÄ NIITÄ SAA PELKÄSTÄ RUUASTA!

Mitenkäs ennen vanhaan, kun noita "E"-juttuja ei ollutkaan, niin mistä ne "ylivilkkaat" saivat tautinsa? Tosin koko "ylivilkkautta" ei silloin tunnettukaan vaan ne olivat vain häiriköitä.

jep. ja juuri siksi meillä syödään puhdasta ruokaa. Voita, kermaa, kulutusmaitoa, maustamattomia lihoja, kaloja, paljon kasviksia. Puuroa oikeista hiutaleista, ei mistään pikapaskoista. Ei sokeria, makeutukseen riittää hunaja.

Yhteistyössä