J
"jaa"
Vieras
No itseasiassa, mulle th heitti tiistaina melkosen kommentin jota jäin oikein miettimään, on kuulemma nimittäin tutkittu että lasten ruokavalio on huonoimmillaan 1v-2v välisenä aikana, jolloin opetellaan syömään samaa ruokaa kuin muu perhe ja vaikka ensin vähän irvistelin asialle, aloin miettii et tottahan tuo on...Sorrun siihen itsekkin "antaa sen nyt maistaa, eihän tuo pieni määrä pahaa tee" jne jne...
Kummasti aloin miettii et pitäskö sitä koittaa vähän tehdä itsellekkin ruokaremonttia jotta sais lapselle ne hyvät ruokahommat opetettua.
Tämän olen havainnut käytännössä. Meillä on 3 lasta. Kahden vanhimman ollessa pieniä en uskaltanut antamaan lapsille ihan kaikkea mitä itse söin, mutta kolmannen kanssa olin rennonpi tai millä sanalla sitä nyt kuvaisi. Hän sai vuoden täytettyään maistaa kaikkea mitä minäkin söin. Jaa saattoi se olla vähän laiskuuttkin kun pääsi helpommalla kun antoi omalta lautaseltaan ruokaa niin lapsi oli tyytyväinen. Tämä nuorin on nyt sitten kaikki ruokkainen ja vanhemmat olleet todella nirsoja. Että asioilla on usein kaksi puolta.