Saanko avautua eräästä aluesairaalasta? (Avaudun silti..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saiccu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Saiccu

Aktiivinen jäsen
22.03.2005
4 195
0
36
Viimeyö oltiin sitten sairaalassa.
Poitsulle kävi eilen klo.13.30. pikku haaveri... Alahuuli kahdesta kohtaa kunnolla auki molemmin puolin ja iho oli revennyt pitkälle leukaan asti.

Noh, välittömästi pistin muksun autoon ja suoraan aluesairaalaan. Noin klo.14. oltiin perillä.
Ensin menin terveyskeskuksen puolelle ja onneksi ei tarvinut olla verisen lapsen kanssa ilmottautumisessa, vaan päästiin samontein aulassa olevaan hoitohuoneeseen. Hoitsu alkoi heti painaa haavaa jääpussilla ja pyysi lääkäriä tulemaan välittömästi paikalle. (Terkkarin puolella oli kaksi lekuria töissä ) Lääkäriä odoteltiin sitten yli tunnin verran saapuvaksi paikalle... |O
Terv.kesk. lääkäri tuli ja katsoi tilanteen. Hän totesi ettei pysty tekemään mitään lapselle, että välittömästi menette sairaalanpuolelle ensiapuun lähetteen kera. Nostin muksun pyörätuoliin ja sitten mentiin..

Sairaalassa annoin heti lähetteen ilmo-tiskille ja odottelu jatkui lievässä shokissa olevan lapsen kanssa. Huuletkin roikkui somasti täysin muodottomana leuoista alaspäin, muiden vuoroaan odottavien kauhuksi.

Kello oli otain neljä, kun lapselle ensimmäisen kerran annettiin kipulääkettä.. :whistle:
Sitten muksu pääsi taas pieneen toimenpidehuoneeseen odottelemaan lääkärin tai kirurgin käyntiä. (tässä vaiheessa ei tiedetty kumpi tulee katsomaan lapsen tilan) Onneksi ei tarvinut kykkiä enää siinä yleisessä aulassa.

Kirurgi tuli hieman ennen kuutta ja sanoi, että ilmanmuuta lapsi nukutetaan, viedään leikkaussaliin ja parsitaan huulet paikoilleen.
Vartin kulttua tästä pääsimme hoitsun mukana lastenosastolle omaan huoneeseen. Vihdoinkin!
Ja odottelu jatkui... Leikkurissa oli ruuhkaa ja kirurgeja vain yksi. :|
Klo. 19.05 poika pääsi vihoinkin operoitavaksi leikkuriin ja palasi takaisin huoneeseen parin tunnin kulttua.

Siis hitto että mua raivostutti olla lapsen kanssa siellä 5 tuntia odottelemassa että jotain tapahtuisi. Jos leikkuriin meno olisi kestänyt vielä yli 30min. niin haava olisi ollut jo 6h vanha, eli liian vanha tikattavaksi. (Vaikka tikattavahan se olisi ollut siitä huolimatta.)
Tänään lääkäri tuli tekemään aamukierroksensa klo. 13. aikoihin, vaikka normaali aika olisi ollut kuulemma 8-9 välillä. |O
Lääkäri kyllä pahoitteli todella paljon että saimme odottaa lapsen kanssa eilen ja tänään kohtuutoman paljon...

Nyt ollaan onneksi kotona ja lapsi makoilee sohvalla dvd:tä katsellen. Jos lapsen mielestä tästä pitää jotain hyvää hakea, hän saa syödä paljon jäätelöä, pillimehuja ja muita löysiä ruokia. Minäkin saan olla tämän viikon kotona.=)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä päin Suomea tapahtui? Kyllä ainakin kipulääkitys pitää heti katsoa tollaisessa tilanteessa! Voi lapsi parkaa, varmaan sattui.

Varsinais-Suomessa.
Niinpä, kyllä mua harmitti niin lapsen puolesta, kun sai kärvisellä kovien kipujen kanssa tolkuttoman pitkään.

Kuulostaa ihan Salon aluesairaalalta...siellä voi olla joskus ihan tuollaista palevelua (vaikka tosin mä pääsin nestehukasta ja mahataudista kärsivän, melkein tajuttoman 2v kanssa heti lääkärille, mikä oli pieni ihme, mutta ehkä pojan kunto pelästytti nekin).

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Kuulostaa ihan Salon aluesairaalalta...siellä voi olla joskus ihan tuollaista palevelua (vaikka tosin mä pääsin nestehukasta ja mahataudista kärsivän, melkein tajuttoman 2v kanssa heti lääkärille, mikä oli pieni ihme, mutta ehkä pojan kunto pelästytti nekin).

:whistle: :whistle: :whistle:

Onneksi te saitte nopeasti hoitoa!

Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:

:D Liian tuttua jo =)
Paranemisia pojalle!

Tosi ikävä tilanne ja varmaan olit itsekin jollain tapaa poissa tolaltasi, tuossa tilanteessa kannattaa vaatia kipulääkettä vaikka ymmärrän toki ettei siellä kaikki tule mieleen ja hoitajienhan pitäisi tajuta mutta.. niin se vaan sairaalamaailmassa menee.

Alkuperäinen kirjoittaja sairaalassa usein:
Tosi ikävä tilanne ja varmaan olit itsekin jollain tapaa poissa tolaltasi, tuossa tilanteessa kannattaa vaatia kipulääkettä vaikka ymmärrän toki ettei siellä kaikki tule mieleen ja hoitajienhan pitäisi tajuta mutta.. niin se vaan sairaalamaailmassa menee.

Kyllä mä pyysin kipulääkettä jo siellä terkkarin puolella, mut sanoivat että saatte sairaalassa sitten.. :snotty:

Paranemisia pojalle!

Siitä paikasta on tullut kuultua kaikenlaista juttua joten ihmekkös tuo, ettei tälläkään kertaa voi hommat hoitua... :whistle:

Kiits. =)

Paranemisia pojalle!

Siitä paikasta on tullut kuultua kaikenlaista juttua joten ihmekkös tuo, ettei tälläkään kertaa voi hommat hoitua... :whistle:

Kiits. =)

Jep. Mä kyllä ihmettelin, että ne ottivat meidät heti sisälle, kun asutaan Espoossa (oltiin mun vanhemmillani Perniössä tuolloin). Olin ihan varautunut, että meille sanotaan, että "Lähtekää Espoon Jorvin sairaalaan!", mutta taisi tosiaan pojan kunto pelästyttää ne, kun eivät suostuneet ottamaan Saloon edes sisälle, vaan ambulanssilla lähettää tänne Espooseen...mutta onneksi tilanne saatiin hoidettua niin, ettei mihinkään tarvinnut lähteä.

Me oltii kans isomman epelin kans leuka auki odottelemassa oikein mukavan tovin vertavaluvana.. Onneks mä tajusin laittaa kotona jo pakastepussin siihen. "Katos et olette jo tarvittavan ensiavun tähän laittaneet.." :whistle:
Mutta mutta. Siellä on ihan mielettömästi pulaa työntekijöistä. Ja vaikka kuin kirpasee niin ymmärrän kyllä ettei ne kerkiä joka mestaan. Ei edes suht kiireellisiä lapsipotilaita auttamaan.
:/
Mutta kyllä se o vitukasta odotella kun omalle kohalle sattuu, sitä en todellakaan kiellä.
Oman lapsen kohdalla vieläki inhottavampaa.
Mitäs me voisimme asialle tehdä.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja salsai:
Me oltii kans isomman epelin kans leuka auki odottelemassa oikein mukavan tovin vertavaluvana.. Onneks mä tajusin laittaa kotona jo pakastepussin siihen. "Katos et olette jo tarvittavan ensiavun tähän laittaneet.." :whistle:
Mutta mutta. Siellä on ihan mielettömästi pulaa työntekijöistä. Ja vaikka kuin kirpasee niin ymmärrän kyllä ettei ne kerkiä joka mestaan. Ei edes suht kiireellisiä lapsipotilaita auttamaan.
:/
Mutta kyllä se o vitukasta odotella kun omalle kohalle sattuu, sitä en todellakaan kiellä.
Oman lapsen kohdalla vieläki inhottavampaa.
Mitäs me voisimme asialle tehdä.. :(

Se on kyllä totta, että työntekijöistä siellä on kova pula.
Onneksi kuitsekaan lapsella ei ollut mikään henkeä uhkaava tapaturma, en edes halua miten olisi voinut käydä, jos olisikin ollut...

Yhteistyössä