Sairasta touhua lasten"suojelulta"!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sairasta touhua.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sairasta touhua.

Vieras
Nuori pakotettiin istumaan päiväkausia alushoususillaan lastenkodissa | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Miten ne voi istuttaa väkisin toisten lapsia jossain tuolilla miltei alasti? Miten ne voi pakottaa nuorta syömään ruokaa?
Laitoksessa jossa olin, ei useinkaan ollut syömäkelpoista ruokaa. Vaikka keittäjä oli ammatiltaan kokki, niin silti usein joku ohjaaja oli tehnyt ruuat. Varmaan kerran viikossa oli sellanen päivä, että kaikki olis syönyt sitä ruokaa. Jos ruoka on p*skaa, niin ei sitä yksinkertaisesti voi syödä! Yhdessä ls-paikassa syötiin nugetteja, mut ne oli jotain järkyttävää, niin keittäjä sano, että istutte siinä, kunnes ruoka on syöty. Ne nuggetit oli tosi omituisia ja en oo ikinä niistä tykännyt. No, istuttiin siinä pitempään kuin muut(onneks istuttiin eri pöydässä kuin ohjaajat) ja lopulta tungettiin ne nuggetit hupparin taskuun, vietiin lautaset koneeseen ja huoneissa tungettiin roskiin ne. Jos on oikeesti ruokaa, jota ei pysty syömään, niin mitenkä voi pakottaa?

Mitä ne vielä seuraavaksi keksivät?

Saas nähä tuleeko omasta jutusta mitään. Lastensuojelulaitoksen tominnasta siinäkin kyse..

Nuori pakotettiin istumaan päiväkausia alushoususillaan lastenkodissa | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Miten ne voi istuttaa väkisin toisten lapsia jossain tuolilla miltei alasti? Miten ne voi pakottaa nuorta syömään ruokaa?
Laitoksessa jossa olin, ei useinkaan ollut syömäkelpoista ruokaa. Vaikka keittäjä oli ammatiltaan kokki, niin silti usein joku ohjaaja oli tehnyt ruuat. Varmaan kerran viikossa oli sellanen päivä, että kaikki olis syönyt sitä ruokaa. Jos ruoka on p*skaa, niin ei sitä yksinkertaisesti voi syödä! Yhdessä ls-paikassa syötiin nugetteja, mut ne oli jotain järkyttävää, niin keittäjä sano, että istutte siinä, kunnes ruoka on syöty. Ne nuggetit oli tosi omituisia ja en oo ikinä niistä tykännyt. No, istuttiin siinä pitempään kuin muut(onneks istuttiin eri pöydässä kuin ohjaajat) ja lopulta tungettiin ne nuggetit hupparin taskuun, vietiin lautaset koneeseen ja huoneissa tungettiin roskiin ne. Jos on oikeesti ruokaa, jota ei pysty syömään, niin mitenkä voi pakottaa?

Saas nähä tuleeko omasta jutusta mitään. Lastensuojelulaitoksen tominnasta siinäkin kyse..

Ne on aina parempia kuin omat vanhemmat!!!!!!!!!!!Parhaita ne missä kerrotaan kuulumiset lasten joopa joo...Niin mietetyjä että.

Nyt järki käteen ko. "lapsi" on todennäköisesti 190cm pitkä 100kg painava päihdeiden heavy user joka on riehunu/uhannu tappaa kaikki ja itsensä myös tms. ja sen vuoksi on käytetty pakkokeinoja. t. henkilö joka ihan oikeesti on ollu töissä rankemmissa ls-laitoksissa

[QUOTE="vieras";28186763]Nyt järki käteen ko. "lapsi" on todennäköisesti 190cm pitkä 100kg painava päihdeiden heavy user joka on riehunu/uhannu tappaa kaikki ja itsensä myös tms. ja sen vuoksi on käytetty pakkokeinoja. t. henkilö joka ihan oikeesti on ollu töissä rankemmissa ls-laitoksissa[/QUOTE]

etikä toisen tarvii puolustaa itseään!!!!!!Tiedän tapauksen joka paino 340 kiloa ja tosi äkänen viellä äkäsemmäks tuli kun harjalla joku kouluttu en minä! SE menitti luottamuksen ihmiseen!

Kun olin lastenkodissa. Poliisit oli just vienyt kotilomilta sinne väkisin. Sitten illalla äiti soitti ja kyseli kuulumisia, niin ohjaaja oli sanonut, että olivat yhdessä minun kanssa purkanut tavaroita. Ja PAH! Ne oli vieneet suoraan lukittuun rauhoittumishuoneeseen ja siellä viruin melkein 9tuntia, ennenkuin ambulanssi ja poliisit tuli ja vei päivystykseen, josta sitten poliisiautolla psyk.osastolle. Kaikki vaan sen takia kun uhkasin karata ja meinasin karata ja mitähän vielä. Välillä kyllä koputin r.huoneen oveen ja huutelin jotain, sit yritin lattialla nukkua, olihan siellä myös sellanen petari, mut hyi hitto ei siinä voinu nukkua. Eipä sittten tehnyt mieli nukkua paljaalla kovalla lattialla kun sokeritoukat vilistää nenän eestä. :s

En koskaan siellä oloaikana saanut selville, että kun on 1,5mx2m kokoisessa huoneessa, jossa 2lukittua kahvatonta ovea, niin miten sieltä voi karata?? Oli sieltä yks nuori karannut, mut en tajua, että miten. Samainen kaveri oli karannut poliisiauton takaosasta!! Ja kun sen huoneen toinen ovi meni suoraan ohjaajien toimistoon ja toisen takana oli toinen lukittu ovi ja piti siis päästä niistä 2 lukitusta ovesta läpi, että olis voinut karata. Aika harvinaista, varsinkin kun ohjaaja kyttäs ikkunasta KOKOAJAN.

uskoitko oikeasti että ne on hyviä paikkoja. Monesti ne on pahemopai kuin nuoren omat kodit.
Miski sitten nstä laitoksista karkaa nuoria, juri sen takai kun niissä ei ole hyvä olla

• Tykkää
Reactions: Rockwood ja Joxu
Kun olin lastenkodissa. Poliisit oli just vienyt kotilomilta sinne väkisin. Sitten illalla äiti soitti ja kyseli kuulumisia, niin ohjaaja oli sanonut, että olivat yhdessä minun kanssa purkanut tavaroita. Ja PAH! Ne oli vieneet suoraan lukittuun rauhoittumishuoneeseen ja siellä viruin melkein 9tuntia, ennenkuin ambulanssi ja poliisit tuli ja vei päivystykseen, josta sitten poliisiautolla psyk.osastolle. Kaikki vaan sen takia kun uhkasin karata ja meinasin karata ja mitähän vielä. Välillä kyllä koputin r.huoneen oveen ja huutelin jotain, sit yritin lattialla nukkua, olihan siellä myös sellanen petari, mut hyi hitto ei siinä voinu nukkua. Eipä sittten tehnyt mieli nukkua paljaalla kovalla lattialla kun sokeritoukat vilistää nenän eestä. :s

En koskaan siellä oloaikana saanut selville, että kun on 1,5mx2m kokoisessa huoneessa, jossa 2lukittua kahvatonta ovea, niin miten sieltä voi karata?? Oli sieltä yks nuori karannut, mut en tajua, että miten. Samainen kaveri oli karannut poliisiauton takaosasta!! Ja kun sen huoneen toinen ovi meni suoraan ohjaajien toimistoon ja toisen takana oli toinen lukittu ovi ja piti siis päästä niistä 2 lukitusta ovesta läpi, että olis voinut karata. Aika harvinaista, varsinkin kun ohjaaja kyttäs ikkunasta KOKOAJAN.

niin kun kytät...se oma uhkailu oli sitä että "Vittu olen pahalla päällä!"En ois tehnyt mitään vaikka suolsin ulos mitä päässä liikku!

[QUOTE="vieras";28186807]Siihen on yleensä pätevä syy, että nuori sijoitetaan suljettuun laitokseen :)[/QUOTE]

Tuohon et usko itsekään. Syy voi olla se että sanoo haist vittu.

• Tykkää
Reactions: Halin
[QUOTE="vieras";28186823]sinä vaikutat sillon skitsolta joka ei ymmärrä?[/QUOTE]

Edelleen vedä nyt hyvä ihminen henkeä ja ota lääkkeesi koska vaikutat siltä, että sinulla joko on lääkitys tai että tarvitsisit sellaisen ehdottomasti :)

Tuohon et usko itsekään. Syy voi olla se että sanoo haist vittu.

No ei todellakaan yhtään nuorta sijoiteta suljettuun laitokseen haistattelusta. Em. hoito maksaa 500e/vrk ja siitä ylöspäin riippuen laitoksen tasosta ts. siitä kuinka suljettu/tuettu laitos on. Yksikään kunta ei sijoita tuollaisiin laitoksiin nuoria kevein perustein tai siksi että on haistatellut jollekulle.

[QUOTE="vieras";28186847]No ei todellakaan yhtään nuorta sijoiteta suljettuun laitokseen haistattelusta. Em. hoito maksaa 500e/vrk ja siitä ylöspäin riippuen laitoksen tasosta ts. siitä kuinka suljettu/tuettu laitos on. Yksikään kunta ei sijoita tuollaisiin laitoksiin nuoria kevein perustein tai siksi että on haistatellut jollekulle.[/QUOTE]
lastenkotiin voi joutua pelkästään siksi että on yh-äidin kasvattama ja äiti sairastuu vakavasti. joutuu pyöräuoliin loppuiäksi.
Tämän tutun lastenkodissa eläneen nuoren naisen lapsi meinattiin ottaa melkien htei syntymän jälkkee huostan, mutta, eivät onnistuneet. Arvatka mikä oli syy. Koska sinä olet ists kasvanut lastenkodissa. tämä naine otti selvää asioista aj sai pitä lapsensa, hänellaä kun ei ole alkoholiongelmaa, on ammatti ja miesystäväkin opiskelee parhaillaan.
Sattumalta van oli tämä lapsen isä vielä 17v kun lapsi syntyi, mutta nyt on jo täysi-ikäinen ja koko perhe asuu yhdessä.
Kllä lapset voidaan ottaa huosaan ihan vaan sillä että on äiti tia isä kasvanut lastnkodissa.

Omaa kokemusta perhekodista. Perhekodinpitäjät ja heidän OMAT lapset söivät ensin, sitten minä ja siskoni kun olivat lopettaneet. Perhekodin "isä" joi joka viikonloppu itsensä ihan sika örvelöön ja hänet piti jopa kantaa ulkoa sisään nukkumaan. Tein ilmaiseksi pelto yms.töitä kaikki lomat 8h/vrk. Suihkuun pääsi jokatoinen pv. Sossusta saamani kuukausi raha päätyi perhekodin pitäjien taskuun joka kerta. Meitä haukuttiin tyhmiksi, laiskoiksi, lihaviksi jne...

[QUOTE="vieras";28186763]Nyt järki käteen ko. "lapsi" on todennäköisesti 190cm pitkä 100kg painava päihdeiden heavy user joka on riehunu/uhannu tappaa kaikki ja itsensä myös tms. ja sen vuoksi on käytetty pakkokeinoja. t. henkilö joka ihan oikeesti on ollu töissä rankemmissa ls-laitoksissa[/QUOTE]

Ei ne pakkokeinotkaan voi sellasia olla, että nuorelle tulee siitä pysyvä terveyshaitta. Kuten esim minulle.

Lisäks tuskin ne nuorten huoneisiin lukitsemiset kovin luvallisia ovat. Kerran kun olin sen 9tuntia rauhoittumishuoneessa, tuli sinne viereiseen toimistoon psykoterapeutti, joka sanoi ohjaajalle, että ei teillä oikeasti ole oikeutta pitää nuoria tuolla.

Mutta mitenkä muutenkaan ne pärjäis lastenkodeissa nuorille? Ei mitenkään!

[QUOTE="vieras";28186802]Nyt kannattaa ap:n vetää syvään henkeä ja vaikkapa hakeutua mt-alan ammattilaisen vastaanotolle purkamaan pahaa oloa :kieh:[/QUOTE]

Ehkä niillä laitoksen työntekijöillä on se paha olo, kun pitää nuoria satuttaa??!
Eikö sais olla "pahaolo", kun lasten"suojelun" takia on jalassa ACL-vamma? Mitä jos jalka ei koskaan tule kuntoon? Jos se menee pahemmaks? Mitä sitten?

Istun sängyllä, kerron ohjaajalle, joka tulee huoneeseen, että en anna puhelinta, (koska saan kuitenkin pitää sitä vain 15min päivässä ja senkin vain, jos ohjaaja jaksaa ahterinsa pleikkarin äärestä nostaa ja lähteä hakemaan puhelinta toimistosta.) Ohjaaja lähti huoneesta, palasi ensin 1toisen ohjaajan kanssa ja sitten tuli uudestaan, sitten niitä ohjaajia oli 3. Sanoin, etten edelleenkään anna puhelinta.(aiemmin olivat repineet sen käsistä väkisin, joten olin varautunut.) 2ohjaajaa tulee sängyn luo. Ottavat ranteista ja nilkoista kiinni ja kääntää petauspatjan mun ympärille, siitä lattialle selälleen. Kun sanon ohjaajalle, että älä väännä sitä kättä, niin käskee toisen ohjaajan tulla ja kääntävät mahalleen. Tulevat makaamaan käsien ja jalkojen päälle siten, etten voi käsiä enkä jalkoja liikuttaa. Lopulta kun kerroin puhelimen olinpaikan, niin 2erittäin isokokoista ohjaajaa nousevat päältäni pois ja yks joka oli sen aikana (vajaa tunti?) kääntänyt huoneen ylösalaisin, niin laittaa huoneen kuntoon. Sitten ne häippäs sieltä huoneesta. Olivat varmaan ikionnellisia kun saivat puhelimen, siinä samalla polven p*skaks ja selän kipeäksi. Ja tuossa tilanteessa minä en laittanu vastaan ollenkaan. Muina kertoina kyllä, mutta tuossa en.

Kysymys kuuluu, kenelle se MINUN puhelin oli niin elintärkeä, että tuohon piti ryhtyä??! Sossulle, laitoksen johtajalle, vastaavalle ohjaajalle, muille ohjaajille vai kenelle? Nimittäin kun yhteydenpidon rajoitus-päätös päätyi hallinto-oikeuteen, niin sieltä tuli päätös että yhteyden pidon rajoitus on ollut laiton ja lopetettava välittömästi.

lastenkotiin voi joutua pelkästään siksi että on yh-äidin kasvattama ja äiti sairastuu vakavasti. joutuu pyöräuoliin loppuiäksi.
Tämän tutun lastenkodissa eläneen nuoren naisen lapsi meinattiin ottaa melkien htei syntymän jälkkee huostan, mutta, eivät onnistuneet. Arvatka mikä oli syy. Koska sinä olet ists kasvanut lastenkodissa. tämä naine otti selvää asioista aj sai pitä lapsensa, hänellaä kun ei ole alkoholiongelmaa, on ammatti ja miesystäväkin opiskelee parhaillaan.
Sattumalta van oli tämä lapsen isä vielä 17v kun lapsi syntyi, mutta nyt on jo täysi-ikäinen ja koko perhe asuu yhdessä.
Kllä lapset voidaan ottaa huosaan ihan vaan sillä että on äiti tia isä kasvanut lastnkodissa.

Höpö höpö, mitä jos meet vaan laimentamaan sitä maitoo perheelle :)'

[QUOTE="vieras";28186802]Nyt kannattaa ap:n vetää syvään henkeä ja vaikkapa hakeutua mt-alan ammattilaisen vastaanotolle purkamaan pahaa oloa :kieh:[/QUOTE]

SORI pistin isoilla mutta minä tiedän elämän niissä paikoissa...oisko oma kokemus! Minulle vaan sanottiie ttä väärä paikka oisit ollut parempi toisessa mikkelin koulukodissa! Ai jaaa!

[QUOTE="vieras";28186893]Höpö höpö, mitä jos meet vaan laimentamaan sitä maitoo perheelle :)'[/QUOTE]

mutta onneks olen sen asian kanssa sinut mutta sinun pitää tehdä salaliitot että saat ne muistot pois!

Kysymys kuuluu, kenelle se MINUN puhelin oli niin elintärkeä, että tuohon piti ryhtyä??! Sossulle, laitoksen johtajalle, vastaavalle ohjaajalle, muille ohjaajille vai kenelle? Nimittäin kun yhteydenpidon rajoitus-päätös päätyi hallinto-oikeuteen, niin sieltä tuli päätös että yhteyden pidon rajoitus on ollut laiton ja lopetettava välittömästi.

Villi veikkaus, että olit päihde/mt/elämänhallinta ongelmien vuoksi sijoitettuna laitokseen? Ja henkilökunnalla oli huoli siitä, että tilaat itsellesi hatkakyydin/kilon kannabista?? :)

[QUOTE="vieras";28186918]Villi veikkaus, että olit päihde/mt/elämänhallinta ongelmien vuoksi sijoitettuna laitokseen? Ja henkilökunnalla oli huoli siitä, että tilaat itsellesi hatkakyydin/kilon kannabista?? :)[/QUOTE]

Olin sijoitettuna sinne koulun käymättömyyden vuoksi. Mut eipä sieltäkään se koulu sujunut paljoo paremmin. Saman verran melkein tuli poissaoloja siellä kuin kotona ollessakin. Mut siellä poissaolot alkoi tulla vasta tuon puhelin episodin jälkeen, koska siihen polveen koski miltei aina. Mutta niitten mielestä itse keksin sen polvikivun, siitä syystä, että mulla ja äitillä olis joku, joita syytellä.

[QUOTE="vieras";28186918]Villi veikkaus, että olit päihde/mt/elämänhallinta ongelmien vuoksi sijoitettuna laitokseen? Ja henkilökunnalla oli huoli siitä, että tilaat itsellesi hatkakyydin/kilon kannabista?? :)[/QUOTE]

Jaa, että perheessä missä yh -äiti sairastuu vakavasti ja joutuu loppuiäksi pyörätuoliin on siten hyvä syy ottaa lapset huosaan. Ei saneet edes sukulaiset ottaa näitä kahta lasta omiin hoiteiisina. Jonkun aikaa lapset saivat asua tämän yh-äidin siskon luona. hän jopa teki lisä tilaa asuntoonsa että lapset pääsisi sine asumaan. Mutta lastenkodissa oli juuri sopivasti KAKSI paikkaa vapaana, niin nämä sijoitettiin sinne.

Olin sijoitettuna sinne koulun käymättömyyden vuoksi. Mut eipä sieltäkään se koulu sujunut paljoo paremmin. Saman verran melkein tuli poissaoloja siellä kuin kotona ollessakin. Mut siellä poissaolot alkoi tulla vasta tuon puhelin episodin jälkeen, koska siihen polveen koski miltei aina. Mutta niitten mielestä itse keksin sen polvikivun, siitä syystä, että mulla ja äitillä olis joku, joita syytellä.

ja koulu kiusaaminen. Sinä et halua siitä puhua koska et haluat kun sattuu....elät väärää aikaa. niin sanotusti...Minä en ole täydellinen en todellekaan...Pärjätty mutta kiusattu! Jos näkisin sinut sanoisin samaa...

Eli perheessä oli isoja ongelmia ja sinä et käyny koulua. Veikkaan, että kuvioissa oli myös päihteiden käyttöä ja elämänhallinnan ongelmaa mt-ongelmaa perheellä ja lopulta myös sulla itsellä ja sitten tuli sijoitus... kuvio on aika tuttu ls-laitoksista. Toivottavasti saat elämäsi kuntoon ja hae ihmeessä apua mieltenterveys puolelta jos et ole jo asiakkaana, että pääset elämässä eteenpäin :)

Yhteistyössä