Sairasta touhua lasten"suojelulta"!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sairasta touhua.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28186976]ja koulu kiusaaminen. Sinä et halua siitä puhua koska et haluat kun sattuu....elät väärää aikaa. niin sanotusti...Minä en ole täydellinen en todellekaan...Pärjätty mutta kiusattu! Jos näkisin sinut sanoisin samaa...[/QUOTE]

selevä?

[QUOTE="vieras";28186976]ja koulu kiusaaminen. Sinä et halua siitä puhua koska et haluat kun sattuu....elät väärää aikaa. niin sanotusti...Minä en ole täydellinen en todellekaan...Pärjätty mutta kiusattu! Jos näkisin sinut sanoisin samaa...[/QUOTE]

Nyt kannattaa ottaa ne psykoosilääkkeet taas, taitaa olla avolaitoksen tietokoneen vapaatunti :)

[QUOTE="vieras";28187002]Nyt kannattaa ottaa ne psykoosilääkkeet taas, taitaa olla avolaitoksen tietokoneen vapaatunti :)[/QUOTE]

mitä tabletteja suosittelette? Tuo teidän heitto on paskaa minun korville ....tuosta korvasta ohi ja toisesta toisesta sisään!Tähän viestiin ei ois pitänyt vastata mutta ...kokeile!

[QUOTE="vieras";28186990]Eli perheessä oli isoja ongelmia ja sinä et käyny koulua. Veikkaan, että kuvioissa oli myös päihteiden käyttöä ja elämänhallinnan ongelmaa mt-ongelmaa perheellä ja lopulta myös sulla itsellä ja sitten tuli sijoitus... kuvio on aika tuttu ls-laitoksista. Toivottavasti saat elämäsi kuntoon ja hae ihmeessä apua mieltenterveys puolelta jos et ole jo asiakkaana, että pääset elämässä eteenpäin :)[/QUOTE]

Eka päivä, jolloin lintsasin koulusta, johtui edellis iltana karanneesta mun koirasta, joka ei koskaan takas tullut. <3 Sinä päivänä jäin kotiin "omalla luvalla", pitihän kotona olla joku, jos koira olis takas tullutkin. Talonmies luultavasti teilas sen, koska se vihas sitä. Sit niitä poissaoloja tuli ja tuli ja tuli. Olin sillon 4.luokalla. Mutta! 5.luokalla ei ollut yhtään poissaoloa, ei luvatonta, ei luvallista. Opettajakin keväällä kehui, että poissaoloja pyöreät 0. Kuvioissa ei ollu päihteidenkäyttöä. Äiti ja iskä ei juo alkoholia kuin harvoin ja itse en ollenkaan, enkä polta, vaikka ikää onkin tarpeeks kumpaankin.

Jos jollain on just tollein mennyt, ei se tarkoita, että kaikilla tollasessa tilanteessa olevilla olis mt-ongelmia, pahoinpitelyä kylläkin oli, mutta se alkoi vasta sijoitusten alkaessa iskän osalta, minuun kohdistuen. Mutta välittikö sossut tai laitoksen henkilökunta siitä, että iskä kotilomilla mua hakkas? Ei. Sossu luultavasti puhelimessa kehu sitä ja käski tekemään uudestaan. En yhtään ihmettelis siitä kanasta. Laitos hyväksyi iskän tekemän pahoinpitelyn, koska sillä tavalla se sai vietyä laitokseen. VÄKISIN, esim korvasta taluttamalla kolmannesta kerroksesta alas, polkemalla varpaan leikkauskuntoon ym. Sitten kun jouduin tonne vikaan pahimpaan paikkaan, missä oon ikinä ollut, niin iskän osalta pahoinpitely loppui, ohjaajien osalta se alkoi.

Eka päivä, jolloin lintsasin koulusta, johtui edellis iltana karanneesta mun koirasta, joka ei koskaan takas tullut. <3 Sinä päivänä jäin kotiin "omalla luvalla", pitihän kotona olla joku, jos koira olis takas tullutkin. Talonmies luultavasti teilas sen, koska se vihas sitä. Sit niitä poissaoloja tuli ja tuli ja tuli. Olin sillon 4.luokalla. Mutta! 5.luokalla ei ollut yhtään poissaoloa, ei luvatonta, ei luvallista. Opettajakin keväällä kehui, että poissaoloja pyöreät 0. Kuvioissa ei ollu päihteidenkäyttöä. Äiti ja iskä ei juo alkoholia kuin harvoin ja itse en ollenkaan, enkä polta, vaikka ikää onkin tarpeeks kumpaankin.

Jos jollain on just tollein mennyt, ei se tarkoita, että kaikilla tollasessa tilanteessa olevilla olis mt-ongelmia, pahoinpitelyä kylläkin oli, mutta se alkoi vasta sijoitusten alkaessa iskän osalta, minuun kohdistuen. Mutta välittikö sossut tai laitoksen henkilökunta siitä, että iskä kotilomilla mua hakkas? Ei. Sossu luultavasti puhelimessa kehu sitä ja käski tekemään uudestaan. En yhtään ihmettelis siitä kanasta. Laitos hyväksyi iskän tekemän pahoinpitelyn, koska sillä tavalla se sai vietyä laitokseen. VÄKISIN, esim korvasta taluttamalla kolmannesta kerroksesta alas, polkemalla varpaan leikkauskuntoon ym. Sitten kun jouduin tonne vikaan pahimpaan paikkaan, missä oon ikinä ollut, niin iskän osalta pahoinpitely loppui, ohjaajien osalta se alkoi.

Tai en tiiä, oliko iskällä jotain mt-ongelmia, mut ei muilla. Ei ollu sillä mitään alkoholi tai muuta vastaavaa. Ehkä se oli sillä "opittu tapa", kulkenut sama tapa suvussa sen puolella...

[QUOTE="vieras";28187097]näitä jotka kirjottelee muka omina! Elä matki vaan kerro omasta itsestäs...ja kerro sen pohjalta komentti!!!Jos en kokenut mutta näin minusta tuntuu..[/QUOTE]

Kerroinko mä tossa jostain toisesta? Aijaa! Kiva tietää.

Omaa kokemusta perhekodista. Perhekodinpitäjät ja heidän OMAT lapset söivät ensin, sitten minä ja siskoni kun olivat lopettaneet. Perhekodin "isä" joi joka viikonloppu itsensä ihan sika örvelöön ja hänet piti jopa kantaa ulkoa sisään nukkumaan. Tein ilmaiseksi pelto yms.töitä kaikki lomat 8h/vrk. Suihkuun pääsi jokatoinen pv. Sossusta saamani kuukausi raha päätyi perhekodin pitäjien taskuun joka kerta. Meitä haukuttiin tyhmiksi, laiskoiksi, lihaviksi jne...

Täysi peesi tälle! Ei ne sijoituskodit välttämättä ole parempia kuin oma koti, edelleen väitän että aika iso tälläkin hetkellä olevista huostassa olevista lapsista on siellä turhaan, mm.hoidolliset huostaanotot ovat laittomia mutta niitä tehdään koko ajan, byrokratian syytä osin.

Miettikää omien lapsienne kohdalle esim, meillä lapsille, jossa me vanhemmat ollaan täysin absolutisteja olisi järkytys joutua sellaiseen paikkaan, missä juodaan itsensä änkyrä känniin joka viikonloppu, sekö olisi lasten parhaaksi?

Pakko vielä lisätä ettemme ole koskaan olleet lastensuojelun kanssa tekemisissä, mutta olen seurannut läheltä tuttavani lapsen huostanoton purkua ja syy oli juurikin tuo hoidollinen huostaanotto!

Lastensuojelu on täysin bisnestä nykyään!!!:mad:
Koko järjestelmä pitäisi laittaa uusiksi!!!

Täysi peesi tälle! Ei ne sijoituskodit välttämättä ole parempia kuin oma koti, edelleen väitän että aika iso tälläkin hetkellä olevista huostassa olevista lapsista on siellä turhaan, mm.hoidolliset huostaanotot ovat laittomia mutta niitä tehdään koko ajan, byrokratian syytä osin.

Miettikää omien lapsienne kohdalle esim, meillä lapsille, jossa me vanhemmat ollaan täysin absolutisteja olisi järkytys joutua sellaiseen paikkaan, missä juodaan itsensä änkyrä känniin joka viikonloppu, sekö olisi lasten parhaaksi?

Pakko vielä lisätä ettemme ole koskaan olleet lastensuojelun kanssa tekemisissä, mutta olen seurannut läheltä tuttavani lapsen huostanoton purkua ja syy oli juurikin tuo hoidollinen huostaanotto!

miten paljon ja miten vaikuttaa....neljän tähden juopot...? En sano enkä juuta enkä jaata kun tiedän!

Tää aihe on tabu josta ei sa puhua =/
Moni huostaanotettu saa elinikäisiä trumoja kun on viety vielä pahempaan paikaan.
Edellenkin ihmettelen sitä, että miten voi olla ÄIDIN halvaantumien olla syy viedä lapset pois. Tämä naine ei llut alkoholisit eikä muutenkaan päihteiden väärinkäytää. sattumalta vain tuli pähän aufrysuma tai mien se kirjoitetaankin. oli käynyt lääkärissä monta kertaaa muta aina van annettii uuta läketä pä ja iska -hartiasärkyyn, kertakaane i kuvattu. kun sitten päsi hoitoon oli leikaustarve ja halvantui. oli melkein 2kk teholla. oli kova isku noin 30 vuotiaalle naiselle , kun tiesi että on lopuikänsä pyörätuolissa.
lasten huostaanoton sy oli se etä äiti halvaantui.

Mikä syys se on kun sokeatkin saavat lapsensa pitää.

Lapset kärsivät kovasti kun lastenkodissa oli rajoitettu yhteydenpitoa. kukaan ei ymmärrä miksi.
josksu lasten oli valehdeltaa ettää pääsivät äitiään katsomaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28187237:
Poliisin mielestä lapsen pitkäkestoinen kiduttaminen ja vapaudenriisto ei ole rikos.

on se silloin jos siihen osallistuu omat vanhemmat, mutta lastenkodeissahan sa tehdä mitä vaan. Se on AINA muka lapsessa se vika =(

juu ja sisjäisvanhemmille maksetaan huimat korvaukset, siksihän ne siihen ryhtyvät. Ei rakakudesta lapsiin.

Tää aihe on tabu josta ei sa puhua =/
Moni huostaanotettu saa elinikäisiä trumoja kun on viety vielä pahempaan paikaan.
Edellenkin ihmettelen sitä, että miten voi olla ÄIDIN halvaantumien olla syy viedä lapset pois. Tämä naine ei llut alkoholisit eikä muutenkaan päihteiden väärinkäytää. sattumalta vain tuli pähän aufrysuma tai mien se kirjoitetaankin. oli käynyt lääkärissä monta kertaaa muta aina van annettii uuta läketä pä ja iska -hartiasärkyyn, kertakaane i kuvattu. kun sitten päsi hoitoon oli leikaustarve ja halvantui. oli melkein 2kk teholla. oli kova isku noin 30 vuotiaalle naiselle , kun tiesi että on lopuikänsä pyörätuolissa.
lasten huostaanoton sy oli se etä äiti halvaantui.

Mikä syys se on kun sokeatkin saavat lapsensa pitää.

Lapset kärsivät kovasti kun lastenkodissa oli rajoitettu yhteydenpitoa. kukaan ei ymmärrä miksi.
josksu lasten oli valehdeltaa ettää pääsivät äitiään katsomaan.

kummallisinta täss on se että lapset eivät saneet olla sukulaisten luona, tämän naisen siskon luona. Toki hänellä oli jo omiakin neljä, mutta raksnsivat sitä varten lisää huoneita ettää nämä kaksi mahuisivat heille. Heilä kun oli omakotitalo missä elellä. lastenkodista ihmeellisät kyllä vapautui juuri samoihin aikoihin kakis paikaa joten sinnehän lapset pääivät.

kummallisinta täss on se että lapset eivät saneet olla sukulaisten luona, tämän naisen siskon luona. Toki hänellä oli jo omiakin neljä, mutta raksnsivat sitä varten lisää huoneita ettää nämä kaksi mahuisivat heille. Heilä kun oli omakotitalo missä elellä. lastenkodista ihmeellisät kyllä vapautui juuri samoihin aikoihin kakis paikaa joten sinnehän lapset pääivät.

sanon homoja!....ja homo ei tarkota mitään nykyään! Älyä!yh on paska!

Lapsia ja vanhuksia saa kohdella tässä (sivistys)valtiossa miten tahansa =rikollista toimintaa ja siitä eivät viranomaiset joudu vastuuseen!! Vangeillakin on ihmisoikeudet, muttei lapsilla ja vanhuksilla!

[QUOTE="vieras";28186763]Nyt järki käteen ko. "lapsi" on todennäköisesti 190cm pitkä 100kg painava päihdeiden heavy user joka on riehunu/uhannu tappaa kaikki ja itsensä myös tms. ja sen vuoksi on käytetty pakkokeinoja. t. henkilö joka ihan oikeesti on ollu töissä rankemmissa ls-laitoksissa[/QUOTE]

Ymmärrän, että joskus rankkojakin pakkokeinoja tai ainakin rankkoja fyysisiä otteita on käytettävä, jos joku riehuu ja on vaaraksi itselleen tai muille. Mutta miten eristäminen ja nöyryyttäminen ja alushousuissa istuttaminen päiväkausia auttaa ketään. Enkä liioin ymmärrä maksalaatikkoakaan..

Viemärien putsausta ja muita ns. epämieluisia kotitöitä en sinänsä pidä haitallisena, mutta en niitäkään kyllä käyttäisi nöyryytysrangaistuksena. En usko sen palvelvan tarkoitustaan.

Katsos kun noista sukulais sijoituksista ei saa sitä rahaa lypsettyä mitenkään,
toi taisi olla laiton sijoitus sossuilta kun sukulaisia ei otettu huomioon etenkin kun ei ole varsinainen lastensuojelutapaus tämä perhe, vaan sairastumisesta kyse, voisiko valitusta tehdä jälkikäteen vielä?
Syytesuojan noilta sossutantoilta voisi poistaa kokonaan, pitäisihän heidän vastuuseen joutua tekemisistään!:mad:
Etenkin niissä tapauksissa missä sijaisperheessä pahemmat oltavat, pahimmillaan hyväksikäyttöä ja väkivaltaa! Arvatkaa muuten vaan kuka näitä lapsia/nuoria uskoo kun ovat "sijaislapsia" niin he varmaan valehtelee, heillä on ongelmia jne...

Sinulle sosiaalialan "ammattilainen" joka kirjoitat hymiön kanssa miten kaikki huostaanotetut käyttää väh.huumeita ja vanhemmat on päihteiden käyttäjiä, niinkö te saatte paremmat yöunet itsellenne ja oikeutatte tekonne siellä laitoksissa?;)

[QUOTE="äityli";28188476]Lapsia ja vanhuksia saa kohdella tässä (sivistys)valtiossa miten tahansa =rikollista toimintaa ja siitä eivät viranomaiset joudu vastuuseen!! Vangeillakin on ihmisoikeudet, muttei lapsilla ja vanhuksilla![/QUOTE]

Nimenomaan!

[QUOTE="vieras";28186990]Eli perheessä oli isoja ongelmia ja sinä et käyny koulua. Veikkaan, että kuvioissa oli myös päihteiden käyttöä ja elämänhallinnan ongelmaa mt-ongelmaa perheellä ja lopulta myös sulla itsellä ja sitten tuli sijoitus... kuvio on aika tuttu ls-laitoksista. Toivottavasti saat elämäsi kuntoon ja hae ihmeessä apua mieltenterveys puolelta jos et ole jo asiakkaana, että pääset elämässä eteenpäin :)[/QUOTE]

hetkonen,ei sitä tartte olla perheessä isoja ongelmia jos nuori kieltäytyy koulun käynnistä!

itse olen vajaa 13v iässä tehnyt 6kk koululakon! siitä syystä että minulle oli luvattu toinen koira puoli vuotta aiemmin,mutta koiraa ei näkynyt eikä kuulunut,päätin siis että en mene kouluun ennekuin minulla on se toinen koira. kävi kurattori ja opettajakin hakemassa kouluun,en lähtenyt! äiti oli työntämässä mua koulukotiin,mutta isä pisti vastaan,koska isä ol isitä mieltä että mä saan muut oppilaat kiinni.

sain siis 2 vaihtoehtoa tarkkikselle,tai luokalle jääminen, no en halunnut jäädä luokalle joten valitsin tarkkiksen, mutta kun olin oikeasti kiltti ja hiljainen tyttö(en juonu,polttanut,enkä juuri edes uskaltanut puhua noille huligaaneille),niin jouduin silmätikuksi,mua kiusattiin todella rankasti, olin siis fyysisestikkin vaarassa.

siinä vaiheessa aloin olla pois koulusta taas,koska pelkäsin. kerroin tämän kuraattorille joka kertoi asian opettajalleni. tuo erityisopettaja oli nähnyt että osaan kyllä hommat ja teinkin kiitettävästi töitä.. olin saanu 7 ja 8luokan kaikki tehtävät ja kokeet tehtyä vähän yli vuodessa. siirryin yksityisopetukseen! 4tuntia koulua viikossa,jolloin palautin tehtävät,sain ohjausta niihi mitä en osannut, tein kokeet..

koko 9:n luokan kävin tuolla tavalla, ja mulla oli kaikki tehtävät ja kokeet tehty huhtikuun alussa,pääsin siis kesälomalle silloin. tein myös koko 9lk töitä.

ja kotioloissani ei ollut mitään vikaa,se oli vaan se yksi koira jonka halusin!

oma lapseni taas ei haluasi mennä kouluun koska siellä on tylsää,tehtävät on kuulemma tylsiä! ja kotona on kuulemma paljon kivempaa.

että ei se syy tartte aikusien näkökulmasta olla isokaan!

Yhteistyössä