Saisin eläkkeen mieheni eisitä hyväksy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentunut

Vieras
Olen 36v nainen pienen pojan äiti.Minulla ei ammattia eikä töitä psyykkisten ongelmien takia.Nyt saisin eläkkeen masennuksen ja muiden psyykkisten ongelmien takia mutta mieheni ei halua että otan sen.Sanoi eilen illalla että jos sen otan niin saan lähteä ja ero tulee.Voin olla kotiäitinä mutta en eläkkeellä.Hän ei kuulemma halua olla hullun kanssa naimisissa.Mitä teen?

Luultavasti miehes vain uhoaa, ei kai tuollasen takia voi jättää tai jos jättää niin ei kyllä tarpeeksi rakasta. Se saatko eläkettä vai et, niin eihän se sinua sen terveemmäksi tee...ihmetyttää tuo miehesi ajatus, ettei halua olla hullun kanssa naimisissa, ai sekö sinut hulluksi tekee, jos saat eläkettä. Eihän se muuta asioita muuten kuin että saat rahaa.

Älä anna miehesi määräillä, kyllä sä saat itse päättää omasta elämästäsi...tää eläke asia kun ei mitenkään vaikuta miehesi elämään.

Älkää naiset jääkö miehenne tossun alle, pitäkää puolenne.
Liian monta pariskuntaa nähnyt, joissa mies vie ja nainen vikisee.

Meilläkin mies välillä yrittää päästä niskan päälle, mut oon tehny sille selväksi, että se ei koskaan saa mua tossunsa alle ja sillä selvä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tiedän että mieheni on tosissaan ja ottaa eron jos saan eläkettä ja kun se eläke pieni en pärjää yksin.

Kyllä sä pärjäät, saat varmasti eläkkeen lisäksi asumistukea ja toimeentulotukea. Tiedän että ajatus erosta pelottaa, mutta ethän sä voi ikuisesti elää miehes tossun alla, ilman mitään omia päätöksiä. Miehes ei oo sun isäs.

No mitäs sitte, jos et ota eläkettä ja miehesi jättää sinut kuitenkin? Tuollainen puhe jättämisestä ei kerro kovin hyvästä ja rakastavasta suhteesta. Minun mielestä sinun kannattaa ottaa se eläke ja katsoa sitten miten miehesi suhtautuu. Ei sen takia voi jättää tai ei kyllä oikeasti rakasta. Ja jos ei rakasta, niin se on vaan syy saada suhde loppumaan.

Liian vaikeaa lähteä lapsi pieni yms.Jos jättää niin sit jään tälle eläkkeelle en vain itse haluaisi lähteä.Ymmärrän että kun hän akateeminen olisi noloa jos vaimo olisi eläkkeellä.

Ymmärrän kyllä hyvin sun miestäsi. Kun otat sen eläkkeen annat periksi. Mikset sä voisi parantua ja olla taas työkykyinen. Keskity siihen. En tietenkään tiedä mikä sun tilanne on. Ilmeisesti aika vaikea, kun saisit sen eläkkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ymmärrän kyllä hyvin sun miestäsi. Kun otat sen eläkkeen annat periksi. Mikset sä voisi parantua ja olla taas työkykyinen. Keskity siihen. En tietenkään tiedä mikä sun tilanne on. Ilmeisesti aika vaikea, kun saisit sen eläkkeen.

eläkkeen voi keskeyttää jos kykenee palaamaan työelämään. ei se työkyvyttömyyseläke ole lopullinen.

tosta että mies ei halua olla hullun kanssa naimisissa haluun kommentoida sen verran että parantuminen tuskin on kovin helppoa jos läheisetkin haukkuu hulluksi. Eikä se eläke mikään "hullunpaperi" ole vaan se lääkärin lausunto. :whistle: Sairaseläkkeellä on ihmisiä monesta muustakin syystä kuin mielenterveydellisistä ongelmista johtuen

Yritän koko ajan.Käyn esim.tietokonekurssia ja syksyllä alkaa 2v kestävä kauppis,mut entä jos en pärjääkkään eikä mul ole 2v päästä ammattia samaan aikaan loppuu lapsen kotihoidontuki mitä sit teen?en saa edes miehen tulojen takia työmarkkinatukea ja hän ei mua ilman tuloja katsele tosin hän sanoi et sit mun tehtävä uusi vauva?no onneksi 2v aikaa miettiä.

Yritän koko ajan.Käyn esim.tietokonekurssia ja syksyllä alkaa 2v kestävä kauppis,mut entä jos en pärjääkkään eikä mul ole 2v päästä ammattia samaan aikaan loppuu lapsen kotihoidontuki mitä sit teen?en saa edes miehen tulojen takia työmarkkinatukea ja hän ei mua ilman tuloja katsele tosin hän sanoi et sit mun tehtävä uusi vauva?no onneksi 2v aikaa miettiä.

miks musta vähän kuulostaa siltä että se mies on sun suurin ongelma :/

En mä osaa olla yksin ja sit tulee kauheat huoltajuus ja erokiistat en jaksa semmosia.

No eipä sua sitten voi kukaan auttaa! Itsestä se elämän kohentaminen lähtee. Käy kurssit ja koulut ja katso mitä se elämä tuo sitten tullessaan. Turha se nyt on etukäteen kaikkea surra.

Yhteistyössä