Saisin eläkkeen mieheni eisitä hyväksy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja masentunut:
Olen 36v nainen pienen pojan äiti.Minulla ei ammattia eikä töitä psyykkisten ongelmien takia.Nyt saisin eläkkeen masennuksen ja muiden psyykkisten ongelmien takia mutta mieheni ei halua että otan sen.Sanoi eilen illalla että jos sen otan niin saan lähteä ja ero tulee.Voin olla kotiäitinä mutta en eläkkeellä.Hän ei kuulemma halua olla hullun kanssa naimisissa.Mitä teen?

Ei sun tarvitse sille sanoa, että olet eläkkeellä. Sen kun otat vaan mitä tarjotaan!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No työkaverien edessä nolostelee.Kaikkien niiden vaimot akateemisia ja työssäkäyviä ihmisiä.

no miten se sitten vasta nolostelee kun eläkettä saisit? Koko ajan olet ollut sama miltei nelikymppinen kouluttamaton ihminen. Miten te ootte päätyneet yhteen? Mies ilmeisesti tahtoi itselleen jonkun hallittavan? Jos kerran olit lihava kun tapasitte ja hän nyt vahtii syömisiäsi ja liikkumistasi, kuulostaa siltä... Tuskin eläke häntä oikeasti hävettää, ei vaan tahdo että sulla on mitään omaa. Katsohan vaan, luultavasti tulee jollakin tapaa pilaamaan kouluun lähtösi, luultavasti panemalla väkisin paksuksi.

sori mutta tunnen miehes kaltaiset ihmiset, ei se susta mitään oo luullut, päinvastoin sellaset tyypit näkee hyvin selvästi toisten heikkoudet, vielä paremmin kuin "uhri" itse

En tarkota pahalla mutta ihmettelen että miksi tulet tänne aina mankumaan asioistasi, kun et kuitenkaan ole halukas mihinkään muutokseen? Mikään sulle ehdotettu ei koskaan kelpaa. Jos haluat olla alistettu ja toisista riippuvainen koko ikäsi niin ole ihan rauhassa, ei sitä kukaan sulta kiellä, outoa vaan että silti jaksat asiasta valittaa joka on oma valintasi.

ihana asenne, joka tapauksessa olet sen kanssa. Se voi siis tehdä mitä haluaa eli on valinnut just oikean uhrin itelleen. Todella sääli, enpä tiedä ainuttakaan hyvin päättynyttä tapausta.

Miten mul on sellainen tunne että nuorena eläkkeelle jäänyt voi silti vielä tehdä töitä jos ja kun joskus pystyy tai haluaa ilman että kansaneläke siitä pienenisi tai poistuisi. Eihän eläkkeessä mitään hävettävää ole, miehelläsi on asenteissaan petraamisen varaa. Hän taitaa pelätä jotain, puhukaa asiasta!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kysyin mielipiteitä ja kerroin elämästäni.Juu ei ole mahdollisuutta muutokseen.
Sä itseasiassa kysyit että "mitä teen?" Jos ei ole muutoksen mahdollisuutta, niin anna saitten asian olla ja elä sen kanssa. Muuta mahdollisuuttahan ei sitten ole.

Vai provoiletko sä kenties?

Työni puolesta tunnen monia naisia jotka on lähteneet yltäkylläisyydestä täysin tyhjän päälle ja silti yhteiskunnan tuen avulla pärjänneet. Sullakin asuu äiti lähellä, häneltä varmasti saisit jatkossakin apua.

Oletko sitä mieltä että tuollainen parisuhde on edesauttaa sun parantumistasi masennuksessa? Vai etkö halua parantua?

En provoile.En usko että minusta on kouluun tai työelämään.mieheni äiti asuu lähellä oma äitini dementtiakodissa ja isäni kaukana täältä kunnan palvelutalossa yksiössä eli mun sukulaisistani ei ole apua.Olen ollut tällainen nuoresta lähtien joten en usko parantumiseen.

Ei muuten helposti tuu se eläke vaikka lääkärisi kuinka kertoo!Saapi kääntää asioita moneen kertaan ja saattaapi joutua aivan uusille lääkäreille tutkittavaksi. Mut jos saat, hyvä niin. Eläkkeellkin saa tehdä hiukan töitä jos pystyy ja saa työpaikan!

Mitkä sun ongelmat sitten on? Siis ne joiden takia susta ei ole kouluun tai työelämään? Etkö sä voisi ottaa selvää mahdollisuuksista? Mä olen sitä mieltä, että sun suurin ongelma on miehesi. Hänhän lyttää sun itsetuntosi täysin. :/

Mulla erilaisia pelkotiloja,masennusta yms on mut useat psykologit testanneet ja todenneet ettei musta kouluun ole ja työelämään en ole päässyt vaikka monenlaista työtä olen hakenut esim.siivousta yms.Olen ottanut selvää mahdollisuuksistani työkkäristä ja ammatinvalintapsykologeilta tavallisilta psykologeilta yms.

Yhteistyössä