Saisin eläkkeen mieheni eisitä hyväksy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä ottaisin vastaan sen eläkkeen. Silläkin uhalla, että ukko lähtee. En nimittäin oikein usko, että tuo eläke on ainoa asia, jonka takia miehesi ottaisi eron. Tarkoitan siis sitä, että vaikka et eläkettä ottaisikaan, mistä tiedät, että miehesi ei löydä itselleen naista, joka täyttää paremmin hänen vaimotoiveensa? Jos miehesi kerran häpeää eläkeläistä vaimoaan kavereidensa edessä, minkä ihmeen takia hänen pitäisi kertoa kavereilleen sinun eläkkeestäsi? Ehkä hän häpeää sinua ihan riippumatta siitä, saatko eläkettä vai et? Itse en uskaltaisi laskea toimeentuloani hänen kaltaisensa miehen varaan.

No eläkkeestä huolimatta jos mies lähtee niin mun toimeentulo on sossun varassa.Vuokrat yms.maksaa.Tuskin se ainakaan vielä haluaa yh-isäksi jäädä kun lapsi vielä pieni ehkä 1v taí 2v kuluttua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siinä tapauksessa tiedän että ajaisi mut heti pois ja ottaisi äitinsä lasta hoitamaan.Illalla asiasta keskusteltiin ja näin sanoi.

Et sitten kommentoinut että jos sinä lähdet, lapsi lähtee sun mukana että ei se isänsä luo jää? :o

Uskomatonta vedätystä mieheltä *puistelee päätään* :(

Oletko se sama joka oli nykyisen miehen tahdosta antanut edellisen lapsen adoptioon? Ainakin olet se jolle mikään työ tai opiskelu ei käy psyykkisten ja fyysisten ongelmien sekä oppimisvaikeuksien takia. Ihme ettei miehesi hyväksy eläkettäsi, olisihan se lisätuloa kun nyt et saa mitään. Eihän sitä kenellekään tarvitse kertoa. Muuten en jaksa sinua enää neuvoa, aiemmin ehdotin jo vaikka mitä. Mikään ei tunnu auttavan. Yksi pääongelmista on kyllä epäitsenäinen, aloitekyvytön ja saamaton luonteesi. Sori, mutta pakko sanoa suoraan.

saanko kysyä, minkälaista apua sinä täältä tai jostain muualta haluaisit? kun koko ajan kerrot ettei mitään muutosta voi tapahtua eikä mitkään ohjeet sulle passaa.

Mitä haluaisit kuulla jonkun sinulle sanovan?

En mitään apua helpottaa vaan kun saa jollekkin asioista kertoa.Mulla ei ole ystäviä vanhemmat vanhoja ja sairaita miehen kans ei voi keskustella koska aina suuttuu heti.

No ei sitä edellistä lasta lasketa mun lapseksi enään kun hän on virallisesti adoptiossa.Eli papereiden mukaan mulla vain 1 lapsi eli tämä lapsi nykyisen mieheni kanssa.

En mitään apua helpottaa vaan kun saa jollekkin asioista kertoa.Mulla ei ole ystäviä vanhemmat vanhoja ja sairaita miehen kans ei voi keskustella koska aina suuttuu heti.

Sinä olet vielä nuori ja jos tämä ketju on totta, niin apua pitäisi kyllä jostain suunnasta lähtä hakemaan.

Onko sinulla käytössä mitään lääkitystä? Kuinka usein käyt terapiassa? Keskusteletteko siellä parisuhteesi tilanteesta? Onko miehesi ollut koskaan mukana psykologin tapaamisissa?

Itselläni sellainen kokemus masennuksesta, että psykologin luona jutteleminen muutaman viikon välein ei tuntunut tuovan mitään tulosta.. Sain onneksi omalta lääkäriltäni lähetteen psykiatriselle avohoito-puolelle, jossa tapaan viikon välein kahta psykiatrista sairaanhoitajaa ja heidän kanssaan keskustelu on kyllä aivan eri tasolla kuin tuon aiemman psykologin. Ja siis nykyään nimenomaan keskustellaan, eikä niinkuin psykologilla että vain minä puhuin. Lisäksi olen aloittamassa lääkitystä paranemisen tueksi. Tällä halusin vain kertoa, että oletko varmasti kokeillut eri terapia-muotoja? Omassa terapiassani on kyllä korostunut parisuhteen toisen osapuolen tuki ja ymmärrys, eli jos miehesi todella haluaisi sinun parantuvan, hänen täytyisi olla tukenasi tuossa prosessissa! Voisitko sanoa siellä terapiassasi, että olisi varmaan hyvä ottaa mieskin mukaan tapaamisiin ainakin sillointällöin, jotta hänkin oikeasti tajuaisi kokonaistilanteesi?

Oletko miettinyt, millaista apua/tukea oikeasti tarvitsisit?

Miten olet pärjännyt taloudellisesti ennenkuin miehesi tuli mukaan kuvioihin?

Rakastatko todella miestäsi? Haluatko itse olla tuossa parisuhteessa? Miksi välität siitä, haluaako miehesi juuri nyt yh:ksi vai vasta parin vuoden päästä? Miksi et voisi kuvitella itse eläväsi lapsen kanssa kahden?

Tiedät varmaan, että jos jäisit lapsen kanssa kahden, saisit tuon eläkkeen lisäksi elatusmaksut (ilmeisesti miehesi on vielä kohtuullisen hyvätuloinen, joten elatusmaksu olisi kyllä varmasti ihan hyvä) Sitä en tiedä, pystyykö eläkkeen lisäksi saamaan kotihoidontukea, mutta ilmeisesti hoitolisän ainakin jos lasta kuitenkin kotona hoidat? Lisäksi olet oikeutettu kelan asumistukeen sekä tietenkin lapsilisät tulevat niinkuin nytkin, tosin siihen saisit yh-korotuksen. Kyllä noista jo luulisi yhteensä ihan mukava summa kertyvän, eikä välttämättä sosiaalitoimiston luukulle pakosti tarvi mennä ollenkaan. Vai oletko tottunut niin suureen elintasoon, ettei vähempi kelpaa? Tämän sanon ihan ystävällisessä mielessä. Vai onko sinulla itselläsi vaikeuksia rahankäytön suhteen?

Oletko kokeillut/harkinnut työharjoittelun kautta työllistymistä tai oppisopimusta? Näin olisi helpompi saada jalkaa oven väliin uuteen työpaikkaan.

Ymmärrän, että masentuneena ei jaksa eikä aina haluakkaan ajatella järkevästi, mutta haluatko todella lopun elämääsi käyttää niinkuin tällä hetkellä teet? Ero voi hyvinkin olla uusi alku!

Entä jos vain kaikessa hiljaisuudessa järjestelisit asiasi niin, että sinulla olisi asunto valmiina ja kaikki hakemukset mahdollisiin tukiin vetämässä, ennenkuin muutat virallisesti pois miehesi luota? Oletteko naimisissa ja onko teillä avioehtoa? Avioerossahan sinulle jäisi jotain käteen jos avioehtoa ei ole tehty. Oletko ottanut selvää myös seurakunnan avustuksista ja muista ruoka-avuista? Uskon, että ihan varmasti pärjäisit myös kahdestaan lapsen kanssa, kunhan vaan voimia avun hankkimiseen löytyy! Myös tukiperhe voisi olla yksi mahdollisuus jos jäät kahdestaan lapsen kanssa!

Halusin vain kertoa, että kyllä niitä vaihtoehtoja löytyy! Täällä on nyt vähän ilkeämielisesti sinulle vastailtu ymmärtämättä, että masentuneena monet vaihtoehdot sulkevat muita ovia eikä aina sitä toivoa tulevaisuudesta näy... Toivon todella, että saat apua ja paraneminen lähtisi käyntiin, sinun täytyisi koittaa itse vaan uskoa siihe! Kirjoituksestasi välittyy, että sinulla on jo toivo mennyt ja itsetuntosi on ihan nollassa. Mitähän tuolle itsetunnolle voisi tehdä?

Olen käynyt psykologilla vuosikymmenet 1 krt viikossa ja on masennuslääkitys.Mielestäni mieheni on parempi yh-isäksi kuin minä yh-äidiksi masennukseni takia.Rakastan miestäni ja ennen häntä olin ex-mieheni omaishoitajana n10v ja sillä tavalla elätin itseni.Koskaan en ole töissä ollut.Oppisopimusta en voi harkita kun en ole löytänyt työpaikkaa ja työharjoittelupaikkaa en ole saanut.

Jos mahdollisuutta muutokseen ei ole, ja sä kysyt että "mitä teen?"
Niin joo. No olla möllötät siinä sit ja otat vastaan mieheltäs sen paskan mitä jaksaa nolostelemisistaan suoltaa.
Ei siinä si mitään.

Yritän koko ajan.Käyn esim.tietokonekurssia ja syksyllä alkaa 2v kestävä kauppis,mut entä jos en pärjääkkään eikä mul ole 2v päästä ammattia samaan aikaan loppuu lapsen kotihoidontuki mitä sit teen?en saa edes miehen tulojen takia työmarkkinatukea ja hän ei mua ilman tuloja katsele tosin hän sanoi et sit mun tehtävä uusi vauva?no onneksi 2v aikaa miettiä.

työmarkkinatukeen ei pitäisi enää pian vaikuttaa puolison tuet, niin olin lukevinani jostain

Yhteistyössä