Seksi on parisuhteen suola

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelimies PS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä jo aiemminkin sanoin siitä, että miehesi ei ymmärrä tunteiden merkitystä. Olen sitä mieltä, että jokaisella ihmisellä on tunteet, mutta käyttääkö hän niitä.
Menettämisenpelko on yksi sellainen asia, joka voi laittaa ajattelemaan asioita. Eronhetkellä ihminen voi valpastua huomioimaan. Myös kuolema on sellainen, että se saa ihmisen ajattelemaan miten olisin voinut toimia eritavalla.

Sinä voisit kysyä mieheltäsi että; "jos minä kuolisin, niin jäisikö sinulle tunne, että olisin voinut enemmänkin huomioida ja antaa läheisyyttä minulle?" Siinä on mies seinää vasten, jos hän vastaa kieltävästi, niin hän ei ansaitse sinua ja jos hän vastaa myöntävästi, niin häneltä voisi kysyä, että miksi sitten et tee niin.

Oma, eroon päätynyt avioliittoni, on kuin sinun elämäsi.
Elin ulkoisesti ihan siedettävää tilastoperhe-elämää: kaksi lasta, okt pk-seudulla, suhteelisen hyvät työpaikat, ei alkoholi- tms. ongelmia. Harrastimme yhdessä, mökkeilimme ja kävimme kaupassakin yhdessä. Mies on ihan normaalipainoinen ja kuntoinen, ei mitään sairauksia. Hän on ahkera, koulutustaan vastaavassa työssä ja hyvä isä lapsille. Kaiken mittapuun mukaan hän oli ns. "ihannemies".

Mieheni oli minulle enemmän kaveri kuin aviomies. Suhteellisen aktiivisena naisena olisin kaivannut seksielämää enemmän. Sitä oli silloin, kun minä tein aloitteen. Hänen tekemiään aloitteita 15 v. aikana oli yhden käden sormilla laskettavissa ja ne ajoittuivat johonkin ns. suureen tapahtumaan, kuten uuden auton kotiinajamisen iltaan. Useinmiten minun aloitteesta seksin ajankohtaa siirrettiin seuraavaan iltaan jollain tekosyyllä, kuten väsymys. Kuitenkin herra jaksoi valvoa yömyöhään katsoen telkkaria. Jopa b-luokan elokuvat veivät minusta voiton.

Mielestäni yritin tehdä asian hyväksi kaikkeni. Olin estoton, mukautuvainen ja nautin hänestä aidosti. Pukeuduin, ajelin karvat, tein mitä kuvittelin häntä miellyttävän. Toki osan hän pyysi suoraan, tai ilmaisi epäsuorasti seksin ehtona. Seuraavana päivänä loistin kuin Naantalin aurinko. Kaikki ne vuodet minä jaksoin uskoa, että jospa se siitä muuttuisi pikku hiljaa...

Erosimme. En kiellä, etteikö vähäinen seksi olisi ollut eron syy. Minusta tuli se kiukkuinen ja nalkuttava akka. Myös tämän sanoin hänelle suoraan. Olisin ollut tyytyväinen, jos seksitiheys olisi ollut edes puolet suomalaisten käytännöstä. Hänestä syy ei voinut olla siinä, sillä omasta mielestään kaikki oli hyvin, koska minä sain kun halusin. Hmm...sain seur. tai sitä seur. iltana, jos ylipäätään sain ollenkaan, ja aina samalla tavalla. Vaikka mies oli muuten kovin kekseliäs ja mielikuvitusrikas, niin makuuhuoneeseen mielikuvitusta ei riittänyt.

Nyt eron jälkeen olen tajunnut sen, miksi hän käyttäytyi kuten käyttäytyi. Ensinnäkin, meillä oli erilaiset halut. Jos miehen selitys, että "kun siinä tulee hikikin", ei suomeksi tarkoita samaa kuin EVVK, niin ihmettelen. Hän oli haluton, siis haluton samalla tavalla kuin kuulemma moni nainen on. Miehen mielestä meidän elämä oli lähes täydellistä, mitä sitä nyt hyvää valveillaoloaikaa seksiin tuhlaamaan... Toiseksi olen nyt eron jälkeen saanut tietää, että hänellä oli tietynlaisia fetissiajatuksia, joista ei kylläkään minulle koskaan puhunut. Olin mielestäni asian suhteen kovin avoin ja aina valmis keskustelemaan. Jos jotain häneltä nyt kysyisin, minua kiinnostaisi tietää, miksi minä, hänen vihitty vaimonsa, en ollut se, jolle hän olisi mielitekojensa kanssa avautunut. Sillä kun ehkä olisi voitu yksi avioliitto pelastaa.

Nyt uudessa suhteessa olen ottanut takaisin sen, mitä silloin menetin ;) Myönnettäköön, että uusi mieheni kyllä arvostaa tätä puolta minussa. Minua ei koskaan väsytä, enkä edes tiedä mitä haluttomuus on. Mikäs sen mukavampaa kuin rentoutua työpäivän jälkeen oman kullan kainalossa!

Aiempia kirjoituksi lukematta otan kantaa:
Kyllä, seksi on parisuhteen suola kun sen MOLEMMAT oivaltavat.

Minä pidän siitä kun mies huomioi minut ennen nukkumaanmenoa: tyhjentää tiskikoneen, laittaa lapsille iltapalan, ajaa partansa (ei raavi suuseksissä jos vaikka sille on tilaus). Minä laitan hajuvettä, seksikkään yöpaidan (kylpytakin alle, ettei lapset huomaa) ja olen menossa petiin 'ajoissa' ennenkuin väsy iskee.

Ennenkaikkea, miehet, huomaatteko että naisenne kaipaavat hellyyttä!!!! Missä ovat teidä hierontaöljynne, sivelytaitonne, Kielenlipaisuliikkeeenne? Minä haluan siinä vaiheessa seksiä mieheni kanssa, kun hän jo aamulla sanoi, että olen kaunis (silmäpusseineni), odotan iltaa kunnes lapset ovat nukkumassa ja mieheni alkaa 'tositoimiin'. Siinä kuluu puolin ja toisin hierontaöljyä, liukuvoidetta ja nautinnollisia sanoja. Siis myös minä naisena haluan antaa miehelleni nautintoa, koska hän haluaa antaa sitä minulle!!! Hoksaatteko, miehet?

Joten teille miehet ikävä totuus, ette saa sitä suolaa parisuhteeseen ennen kuin huomioitte naisenne seksikkäinä, kauniina, haluttavina kumppaneina. (Vaikka he olisivat kuinka läskejä, riippurintaisia yms..) Näin se menee tämä 'halukkusympyrä' = anna niin sinulle annetaan! YKSINKERTAISTA!

Mikä miehillä mättää kun ne ei tätä yksinkertaista asiaa tajua? Jos ei tuu huomiota, hoivaa, kumppanuutta ei tule myöskään ihanaa seksiä...

Sanoo nainen 43v.

"huonosti nukuttu yö"
Olisi pitänyt lukea tämä teksti ennen kuin vastasin tanssikysymykseesi toisessa ketjussa.
Teillähän on hieno suhde, älä vain missään tapauksessa ajattele mitään negatiivista tulevaisuudestanne, vaan jatkakaa tuota samaa linjaa ja tosiaan pidätte siellä tansseissakin mielessä, että huonompaan vaihdatte, jos muut alkavat kiinnostamaan.

Seksi on parisuhteen yksi tärkeimmistä asoista. Ei kuitenkaan pääasia. Kuuluuhan parisuhteeseen muutakin. Läheisyyttä, rakkautta, kumppanuutta ym.
Monet miehet puhuvat että paras vaihtoehto on sexiä joka päivä. Miten silloin jos, toinen osapuoli ei haluakkaan joka päivä rakastella vaikka rakastaakin puolisoaan. Eikö pari päivää viikossa olisi mukava vain nukkua vierekkäin

Alkuperäinen kirjoittaja ninni2:
Seksi on parisuhteen yksi tärkeimmistä asoista. Ei kuitenkaan pääasia. Kuuluuhan parisuhteeseen muutakin. Läheisyyttä, rakkautta, kumppanuutta ym.
Monet miehet puhuvat että paras vaihtoehto on sexiä joka päivä. Miten silloin jos, toinen osapuoli ei haluakkaan joka päivä rakastella vaikka rakastaakin puolisoaan. Eikö pari päivää viikossa olisi mukava vain nukkua vierekkäin

Tuo olisi ehkä sopiva kompromissi. Entäs jos on odottanut joulusta asti? Läheisyys, rakkaus ja kumppanuus ei riitä, vai pitäisikö sen riittää?

Tuo olisi ehkä sopiva kompromissi. Entäs jos on odottanut joulusta asti? Läheisyys, rakkaus ja kumppanuus ei riitä, vai pitäisikö sen riittää?[/quote]

Pitkän aikaa olet jaksanut odottaa huh. Rakkaudessahan on kyse toisen huomioon ottamisesta ei kiusaamisesta. Selibaatti ei mielestäni kuulu toimivaan suhteeseen ellei kyseessä ole jokin sairauden sanelema pakko tai masennus.
Minun avokkini sanoi jos haluaisin vain kerran viikossa hän ottaisi ja lähtisi. Tuntui aika pahalta moinen uhkaus. Etenkin kun en sellaisesta ole puhunut. Pidän itseäni keskiverto seksuaalisena. N.viidesti viikossa olisi minua tyydyttävä määrä. Voihan välillä olla enemmänkin. Jokapäivä sexsiä halusin tai en tuntuu jo ajatuksena loukkaavalta. Miten intohimon ja sponttaanisuuden silloin käy. Minun naiseuttani ei loukkaisi jos toinen sanoisi " voitaisiinko kulta tänään vain nukkua lähekkäin ja sextaillaan huomenna"

Eilen sitten vaimo yllättäen halusikin. Oli kuullut että minulla on tänään poikien ilta. Mutta kun olen tässä tullut torjutuksi tarpeeksi monta kertaa toetesin hänen viettelyilleen, että: "mitä nyt, vastahan jouluna sait."

No, annoin ja sain minä silti. Tänään on turvallisempi mieli lähteä liikenteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kalletappinen:
Eilen sitten vaimo yllättäen halusikin. Oli kuullut että minulla on tänään poikien ilta. Mutta kun olen tässä tullut torjutuksi tarpeeksi monta kertaa toetesin hänen viettelyilleen, että: "mitä nyt, vastahan jouluna sait."

No, annoin ja sain minä silti. Tänään on turvallisempi mieli lähteä liikenteeseen.

Kalle, nainen on kyllä sellainen olento, että voit hänet kietoa pikkusormesi ympärille antamalla parastasi, ja se on hyväilyjä, hierontaa, eikä vaatimusta seksistä. Kyllä hän sitten ihmettelee, että mistä kenkä puristaa ja haluaakin.
Mutta ei kantsi huomauttaa siitä edellisestä päivämäärästä, se saa vaimonkin kuivaksi.

Ihan koko ketjua en lukenut , mutta paljon on tuttua täällä. Seksi ei kiinnosta, koska oma mies luulee, että ohimenevillä rintojen kouraisuilla tai takapuolen lääppimisillä saa syttymään. Kun ei saa. Ja sitten kun satutaan jäämään kahdestaan (lapset muualla), niin heti pitäis rynnätä petipuuhiin suorittamaan. Nimenomaan suorittamaan,muusta ei ole kyse. Ei minkäänlaista intohimoa ja halua. Voi kunpa sais kokea sellaista huikaisevaa himoa ja sais sen tyydytettyä - olis varmaan upea tunne. Hohhoijaa.

Yhteistyössä