Seksiä vuosia "käsipelillä",ei tämä voi varmaan olla normaalia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haluja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haluja

Vieras
Ollaan oltu naimisissa kohta 12v.,kolme lasta siunaantunut.Minä en pysty hormonaalista ehkäisyä käyttämään,mies ei halua kondomia,joten ollaan tässä muutama vuosi (7) menty ihan vaan käsimenetelmillä petipuuhissa,satunnaisesti joskus kumien kera silloin aikanaan kolmannen lapsen syntymän jälkeen..Molemmat ollaan oltu tähän asti ihan tyytyväisiä,mutta itse olen alkanut kaipailemaan sitä ihan "oikeaa" tapaa..Olen ehdottanut miehelle,että otettaisiin "kumiukot"taas käyttöön,mutta mies ei kuulemma luota niihin,pelkää että vahinko sattuu..Ollaan keskusteltu sterilisaatiostakin,mikä olisikin tässä meidän tapauksessa varmasti helpoin ratkaisu.Mutta kun minä pelkään sitä nukutusoperaatiota,ja täällä päin ei tietääkseni vielä ole mahd.saada sitä essure-menetelmällä.Miehen vasektomiastakin ollaan puhuttu,mutta mies perääntyy siitä todeten,että kun ei voi tietää,jos joskus haluaakin lapsia jonkun kanssa esim.jos minä kuolen..Tätä pidän vähän ristiriitaisena,koska olen puhunut miehelle,että MINUA ei niin pelota vaikka "vahinko"sattuisikin,voisin ottaa lapsen vastaan tähän perheeseen,mutta mies pelkää sitä niin,ettei uskalla edes kumia käyttää ja kuitenkaan ei ole valmis vasektomiaan lähtemään..?En tiedä pelkääköhän sitten miehuutensa puolesta tai jotain.Mutta näillä mennään nyt.Ratkaisua en keksi :/

Onko sulle tullut mieleen, että miehelle on ihan sama harrastatteko sekisä, kun se ei ehkä ole sinusta erityisen kiinnostunut? Puhuu kuolemastasi jne. ei halua kanssasi lapsia, mutta luultavasti sitten kun on päässyt sinusta eroon, haluaakin.

Kaikkeen naiset suostuukin.

No,meillä se on juuri mies joka aloitteen tekee ja kyllä huomaisin,jos ei olisi kiinnostunut..Arki vaan niin kovin kiireistä,että ei olla ehditty kunnolla keskustella tästä ehkäisyjutusta,pintapuolisesti vaan..Mies on vain sanonut,että on hänelle tämäkin seksiä,ja niihän se varmasti onkin..Ehkä saan hänet puhuttua vasektomiaan,ja siitä ettei se hänen miehisyyttään vie..

Naisten kondomi, pessaari, kuparikierukka, Persona-ehkäisymittari, ehkäisysieni tjsp. Onhan noita keinoja muitakin.

Olette siis vuosia harrastaneet vain pettingiä, mies pelkää vahinkoraskautta mutta ei suostu käyttämään mitään ehkäisyä tai hakeutumaan sterilisaatioon? Tulee mieleen, että joko häntä ei seksi juurikaan kiinnosta tai sitten saa perinteisen muualta (jolle siittokykykin pitää säästää?).

Mitäpä tähän..

Ei me voida sun miestä suostutella mihinkään. Sun pitää sanoa sille mitä SÄ haluat. Ei teidän arki nyt niin kiireistä voi olla ettei kerkeä puhumaan : D tai jos on... Niin huh. Ei kyllä käy kateeksi. Eihän näitä keskusteluja tartte säästää sinne kun lapset nukkuu tai on poissa.

Ihme asioista kyllä..

Sitä sun ukkoasi ei kiinnosta seksi sun kanssa, tai sitten sillä on testovaje. Todennäköisesti tottumuksesta/velvollisuudesta luuhaa vaan nurkissa, kun mieluisampaa naista ei ole elämään ilmestynyt. Kukaan naistaan haluava mies ei kieltäydy panemisesta vuosikausia vain sen takia, että pitää käyttää kortsuja.

No itse kyllä loukkaantuisi, jos joku puhuisi mahdollisista lapsihaaveistaan silloin, "jos sattuisin kuolemaan".

Mutta siis... miksi pelkkää käsipeliä, olisihan niitä muitakin keinoja - suuseksi, esimerkiksi? Ehkä voisitte välillä käyttää niitä kortsuja (tai muuta ehkäisyä), esim. varmoina päivinä, ja sitten todennäköisinä hedelmällisinä päivinä (joita ei ole kovin monta kuukaudessa) voitte harrastaa muunlaista seksiä. Ei kai seksissä tarvitsekaan aina olla yhdyntää, mielikuvitus vaan käyttöön.

Ja voittehan ostaa jotain seksileluja lisäksi, esim. joku naisen anatomiaan sopiva dildo tms. Saattaa piristää parisuhdetta muutenkin. Mutta kyllähän se varmaan tylsistyttää, jos vuosikausia seksi hoidetaan vaan käsipelillä, vaikka haluaisi muutakin. Kannattaa keskustella aiheesta.

Voiko tuo olla niin vaikeata. Onhan niitä keinoja jos ei pillerit käy eikä kondomi miellytä.
Minusta kuparikierukka on hyvä. Se pelaa eikä haittaa. Itse olen sen olemassaolon tyystin unohtanut ja seksi sujuu kuin tyhjää.

Stelisisaatio vie mieheltä sekä halun, että kyvyn - ei kokonaan, mutta heikentää huomattavasti. Naisenkin kohdalla sterilisaatio vähentää halukkuutta. Raskauderiski on osa kiihotusta ja jännitystä. Sisäksi ihminen tiedostamaattaa haluaa seksuaaliseti hedelmälliseksi tietämiään henkilöitä.

Stelisisaatio vie mieheltä sekä halun, että kyvyn - ei kokonaan, mutta heikentää huomattavasti. Naisenkin kohdalla sterilisaatio vähentää halukkuutta. Raskauderiski on osa kiihotusta ja jännitystä. Sisäksi ihminen tiedostamaattaa haluaa seksuaaliseti hedelmälliseksi tietämiään henkilöitä.

Ei oo hakut ollu kateissa vaikka vasektomian oon kokenut. Päinvastoin saa touhuta ilman vaaraa. Vaimokin tykkää..........

Hormoonikierukka sopii monelle, joille ei muu hormonaalinen ehkäisy käy. Hormoonien vaikutus on paikallista, toisin kuin ehkäisypillereiden tai -kapselien.
Kuinka vanhoja olette, onko lapsi enää ajankohtainen iän perusteellakaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30046114:
No itse kyllä loukkaantuisi, jos joku puhuisi mahdollisista lapsihaaveistaan silloin, "jos sattuisin kuolemaan".

Kummallisista asioista ihmiset jaksaa loukkaantua. Musta on ihan perusteltua keskustella myös tuollaisista vaihtoehdoista. Meillä ainakin se olen minä joka ei missään nimessä halua lapsia lisää, mies on avoin mahdollisesti sille vaihtoehdolle. Joten se olen minä joka menee sterilisaatioon. Asiasta keskusteltiin juurikin tuosta näkökulmasta, että miehelle se on sitten mahdollista jos jotain tapahtuu. Ollaan muutenkin keskustelu miten elämä järjestetään jos tulee ero tai toinen kuolee. Miksi tuollaisesta pitäisi loukkaantua?

[QUOTE="vierasvieras";30046605]Kummallisista asioista ihmiset jaksaa loukkaantua. Musta on ihan perusteltua keskustella myös tuollaisista vaihtoehdoista. Meillä ainakin se olen minä joka ei missään nimessä halua lapsia lisää, mies on avoin mahdollisesti sille vaihtoehdolle. Joten se olen minä joka menee sterilisaatioon. Asiasta keskusteltiin juurikin tuosta näkökulmasta, että miehelle se on sitten mahdollista jos jotain tapahtuu. Ollaan muutenkin keskustelu miten elämä järjestetään jos tulee ero tai toinen kuolee. Miksi tuollaisesta pitäisi loukkaantua?[/QUOTE]

Siis se kuulostaa tosi laskelmoivalta, että puhuu kumppanilleen asioista, joita mahdollisesti haluaa, jos toinen sattuu kuolemaan - eli miettii etukäteen omia intressejään sen jälkeen, jos se oma rakas puoliso kuolee. Voisihan tuon kohteliaamminkin ilmaista, esim. "en halua sterilisaatiota sen lopullisuuden vuoksi - ihan siltä varalta, JOS sattuisi joskus haluamaan vielä lapsia". Omassa päässään voi toki pohdiskella ja mietiskellä, millaisen uuden perheen haluaisi sitten, jos jää leskeksi. Mutta voisi sitä kohtelias olla sitä kumppania kohtaan. On eri asia sanoa kaikki mahdollinen ääneen kuin se, että kumpikin tietää sellaisenkin mahdollisuuden olevan olemassa (että voi jäädä leskeksi ja voi sen jälkeen aloittaa uudenkin elämän).

On myös eri asia keskustella siitä, miten elämä järjestetään ja miten selviydytään, jos toiselle sattuu jotain, kun miettiä jotain, mitä kivaa itse haluaisi sitten, kun se toinen on kuollut eikä enää ole esteenä - esim. jos lisää lapsia haluamaton kuolee, niin toinen "saa mahdollisuuden vielä uusiin lapsiin". Melkein tulee tunne, että pitäisiköhän kuolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30046630:
Siis se kuulostaa tosi laskelmoivalta, että puhuu kumppanilleen asioista, joita mahdollisesti haluaa, jos toinen sattuu kuolemaan - eli miettii etukäteen omia intressejään sen jälkeen, jos se oma rakas puoliso kuolee. Voisihan tuon kohteliaamminkin ilmaista, esim. "en halua sterilisaatiota sen lopullisuuden vuoksi - ihan siltä varalta, JOS sattuisi joskus haluamaan vielä lapsia". Omassa päässään voi toki pohdiskella ja mietiskellä, millaisen uuden perheen haluaisi sitten, jos jää leskeksi. Mutta voisi sitä kohtelias olla sitä kumppania kohtaan. On eri asia sanoa kaikki mahdollinen ääneen kuin se, että kumpikin tietää sellaisenkin mahdollisuuden olevan olemassa (että voi jäädä leskeksi ja voi sen jälkeen aloittaa uudenkin elämän).

On myös eri asia keskustella siitä, miten elämä järjestetään ja miten selviydytään, jos toiselle sattuu jotain, kun miettiä jotain, mitä kivaa itse haluaisi sitten, kun se toinen on kuollut eikä enää ole esteenä - esim. jos lisää lapsia haluamaton kuolee, niin toinen "saa mahdollisuuden vielä uusiin lapsiin". Melkein tulee tunne, että pitäisiköhän kuolla.

Niin. Ja aapeehan sanoi aloituksessaan, että jos vahinko tulisi, hän olisi kyllä valmis vastaanottamaan uuden lapsen, mutta nimenomaan mies pelkää raskautta.
Ja jos mies kuitenkin sanoo, että ei halua sterisaatioita siltä varalta, että jos vaikka vaimo kuolee ja hän menee sitten uuden kanssa naimisiin ja haluaa lapsen, kuullostaa minun korviini ristiriitaiselta. Itse kyllä tulkitsisin tuon niin, että mies ei enää missään nimessä halua aapeen kanssa lapsia, mutta jonkun muun kanssa ehkä.
Kyllä minä ainakin vetäisin tuosta herneen nenuun oikein kunnolla, vaikka en todellakaan ole herkkä loukkaantumaan sanomista.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30046630:

Muutenkin häiritsee, kun varaudutaan elämän nauttimiseen joskus jatkossa, jos toinen kuoleee, kuin siitä että nauttisi nykypäivänä olemisesta (seksin nauttimisesta sen kauneimmassa muodossa.)

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Mieheni teetti vasektomian itselleen heti 30v lahjaksi ja ei voi kuin suositella muillekin kumeja ja hormoneja kammoaville. Pikkuoperaatio, jota ei jälkikäteen enää edes muista ja seksiä tekee molempien mieli enemmän kun on niin paljon helpompaa ja varmempaa.

Yhteistyössä