Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:Ovatko sikiöseulonnat siis niitä niskapoimujuttuja yms. kehityshäiriöiden toteamiseen tarkoitettuja testejä?
Minä varmaan menisin... Ei olisi hääviä, jos lapsi olisi esim. raajaton![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:eihän noissa ultrissa oo mitään vaaraa :/ sulla ap vissii niskaturvotus ultra mielessä
Alkuperäinen kirjoittaja --:No mä en osallistunut alkuraskauden seulontoihin, rakenneultraan sitten kyllä.
Täälläpäin ei ole np-ultraa, ainoastaan alkuraskauden ultra, siinä käytiin. Ne seulonta verikokeetkin oltaisi otettu vasta rv 15-16, kun ymmärtääkseni ne ei edes yksinään ilman tuota np-tulosta kerro mitään, ja tulos olisi luotettavampi rv 12 paikkeilla otetuissa näytteissä. Ei haluttu miehen kanssa alkuraskauteen yhtään enempää stressiä, tarpeeksi oli jännittämistä siinä että pieni pysyy kyydissä. Näin asiaa pohdin aikanaan, enkä mitään painostusta kokenut.
Joo siis niistä veriseuloista oli ihan helppo kieltäytyä, jätti vain menemättä. Niin mä tein esikoisen kanssa. Ei siihen ollut mitään painostusta. Mutta esikoisella mentiin kuitenkin ultriin koska haluttiin vain nähdä pikkuinen. Vaikka mieluiten olisin jättänyt sen niskapoimun mittaamatta.Alkuperäinen kirjoittaja justinde:Ei mua se ultra mutta minkä himpsutin takia niitä veriseuloja pitää ottaa. En minä ole kykeneväinen päättämään kenenkään elämästä,= tappamisesta. 2 vammaista " erityistä" lasta meillä on, vaikka käytiin niissä seulonnoissa.Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:eihän noissa ultrissa oo mitään vaaraa :/ sulla ap vissii niskaturvotus ultra mielessä
Mitä pirua?????? Missä näin?Alkuperäinen kirjoittaja id:mulle ainakin neuvolassa sanottin että saa mennä jos haluaa. ikä 22 joten ei "painostusta" sitten vielä kätilökin sanoi ennen ultrausta että voin vielä perua sen ettei katso ollenkaan nt:tä vaan katsellaan pelkät mitat lapsesta, halusin kuitenkin seulonnan. kätilö siis huippumukava ja asiallinen![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Impi:Minä en mennyt. Neuvolassa "huomautettiin", että voisin kyllä mennä kun siskoni on kehitysvammainen (tavallaan ainakin). Sen enempiä ei sitten painostettu. Tokassa raskaudessa ei tuosta enää mainittu ollenkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja asdf:Mitä pirua?????? Missä näin?Alkuperäinen kirjoittaja id:mulle ainakin neuvolassa sanottin että saa mennä jos haluaa. ikä 22 joten ei "painostusta" sitten vielä kätilökin sanoi ennen ultrausta että voin vielä perua sen ettei katso ollenkaan nt:tä vaan katsellaan pelkät mitat lapsesta, halusin kuitenkin seulonnan. kätilö siis huippumukava ja asiallinen![]()
Meillä pk-seudulla ei pääse ultraan jos ei anna katsoa niskapoimua! Se on musta tosi epäreilua!
Alkuperäinen kirjoittaja asdf:Mitä pirua?????? Missä näin?Alkuperäinen kirjoittaja id:mulle ainakin neuvolassa sanottin että saa mennä jos haluaa. ikä 22 joten ei "painostusta" sitten vielä kätilökin sanoi ennen ultrausta että voin vielä perua sen ettei katso ollenkaan nt:tä vaan katsellaan pelkät mitat lapsesta, halusin kuitenkin seulonnan. kätilö siis huippumukava ja asiallinen![]()
Meillä pk-seudulla ei pääse ultraan jos ei anna katsoa niskapoimua! Se on musta tosi epäreilua!
Alkuperäinen kirjoittaja n:mitä haittaa siitä teille on että mitataan nt? sitä en ymmärrä...