Sinä toisten lapsia komenteleva ukko Espoossa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja parempi ihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kuule ap, ei ne sun räkäiset lapset oo suloisii kun sun ittes mielestä, joten EI ole kiva jos ne pyörii toisten pöytien ympärillä ronkkimassa ja kyselemässä...Minä en ainakaan jaksa yhtään vieraita lapsia ravintolapöytäni vieressä, en minä sinne mene toisten pentuja katsomaan ja viiyhdyttämään,vaan syömään ja seurustelemaan ruokaseurani kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
anteeksi nyt vaan, mutta MITEN se häiritsee syömistä jos 4 ja 6 vuotiaat lapset vähän leikkii? Eikö lapset ole elämän suola jne? Pitäisikö niiden sitten istua kuin tatit kun aikuiset syö ja jahkailee? Ihme menoa täällä suomessa. Espanjassa ei kyllä KUKAAN tiuskinu mun pojuille. Jos jokainen vaikka huolehtisi omistaan..

Ravintola EI ole leikkipaikka, jopa lasten täytyy pysyä oman pöytänsä luona tai jos on erillinen leikkipaikka, niin voivat leikkiä siellä. Muiden on saatava syödä rauhassa. Vanhempien täytyy huolehtia omista lapsistaan. Jos lapset eivät jaksa odottaa, kun vanhemmat jahkailee, niin vanhemmat lopettavat sen jahkailun :D
Jokainen huolehtii omistaan, myös sinä omistas!
Yllätys yllätys, mutta vanhemmuus tuo vastuun kasvattaa lapsensa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
No olisiko sinusta kiva että se naapuripöydän ukko tulee ihan vaan siihen pöydän ääreen ja koittaa HUI vähän koskeakkin sitä, saati haittaako se jos se vetää ympyrää siellä ravintolan lattialla kun sinä yrität syödä sivistyneesti.

Laita lapsesi kuriin!

vois kuvitella että sä olit se tyyppi. Ei ole sama asia leikkiikö aikuinen vai lapsi. Lasten KUULUU leikkiä. Se on niiden työ! mikä idea sitten tehdä lapsia jos pitää niidenkin raukkojen olla kuin pikkuaikuisia syntymästään lähtien??

Vastatakaa kiitos tohon

Tehkööt kotona ruokaillessa mitä haluaavat minun puolesta, mutta ei tarvitse ravintolassa, missä on muitakin ruokailijoita ruveta häirihtemään. Katos kun joku saattaa haluta syödä rauhassa, tai joillakin sattuu olemaan vaikka työnpuolesta joku ruokailukokous menossa.
Ite en kahtos todellakaan hyvällä jos muksut hyppii ja juoksee miten sattuu vieraita pöytiä härkkien.

Ja toisekseen pitää aikuistenkin saada leikkiä välillä, miksi ei sitten vaikka ravintolassa jos lapsetkin saa kerran tehä niin. Eihän se pitäs ketään haitata vai?

anteeksi nyt vaan, mutta MITEN se häiritsee syömistä jos 4 ja 6 vuotiaat lapset vähän leikkii? Eikö lapset ole elämän suola jne? Pitäisikö niiden sitten istua kuin tatit kun aikuiset syö ja jahkailee? Ihme menoa täällä suomessa. Espanjassa ei kyllä KUKAAN tiuskinu mun pojuille. Jos jokainen vaikka huolehtisi omistaan..[/quote]

Nimenomaan :D :headwall:

No olisiko sinusta kiva että se naapuripöydän ukko tulee ihan vaan siihen pöydän ääreen ja koittaa HUI vähän koskeakkin sitä, saati haittaako se jos se vetää ympyrää siellä ravintolan lattialla kun sinä yrität syödä sivistyneesti.

Laita lapsesi kuriin!

vois kuvitella että sä olit se tyyppi. Ei ole sama asia leikkiikö aikuinen vai lapsi. Lasten KUULUU leikkiä. Se on niiden työ! mikä idea sitten tehdä lapsia jos pitää niidenkin raukkojen olla kuin pikkuaikuisia syntymästään lähtien??

Vastatakaa kiitos tohon

Jos lasten kuuluu leikkiä, niin eikö kannattaisi mennä sellaseen paikkaan, jossa on siihen mahdollisuus, eli leikkinurkkaus tms. Ei lasten kuulu leikkiä muiden ruokapöydissä

Joo leikki on lasten työ.
Mutta sun työsi on opettaa, miten leikitään ja missä. Käytöstavat kunniaan. Jos olet todellinen ihminen niin ehkä on parempi pysyä kotona syömässä.

Tietyissä paikoissa kuuluu käyttäytyä ja ravintola on yksi niistä. Käveleminen ja paikkojen katselu on täysin eri asia, kuin se, että juostaan ja riekutaan käydään häiritsemässä toisten syömistä.

Eivät he päiväkodissa ja koulussakaan aikanaan saa leikkiä. Varsinkaan ruoka-aikaan. :kieh:

Kaikilla on oikeus syödä rauhassa. Et sinä omista pöytää jolla syöt vaan se on ravintolan omaisuutta. Sinä ET voi kieltää toisten lapsia tulemasta pöydän luo tai (hui sentään) jopa koskemaan siihen vaikka sinä siinä yritätkin "sivistyneesti" syödä. Syö kotonasi jos noin paljon ihmiset inhottaa sinua.

Alkuperäisestä pätkän lainaten, kaikilla on oikeus syödä rauhassa. Myös sillä kärttyisellä ukolla, ilman että tenavasi käyvät siinä pöydän ääressä häiriköimässä. Jos kerran et ole porvoosta.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhu:

Laita lapsesi kuriin!

Vastatakaa kiitos tohon

Lasten kuuluu leikkiä, mutta ei sellaisissa paikoissa, jossa ei se ole sopivaa. Perheravintoloitakin on, jossa lapsille on ihan omat leikkipaikat. Käytä niitä!

Vielä kun näytät mulle sen säännön, mikä kieltää lapsilta leikkimisen ravintolassa?

Olis vaan pitänyt heittää se keitto sen vanhan papan naamalle ja viedä vaikka kävelykeppi. Sen verran häijy oli. Seuraavan kerran teenkin sen. VÄHÄN kunnioitusta muitakin kohtaan. Ei vanhuus tarkoita että pitää olla ilkeä. Hitto että harmittaa. Vanhempi poju vieläkin kyselee että miksi ukko kielsi! Mitä tohon sanoo? Että ihmiset on pahoja? Kiva noin pienelle. Toivottavasti ei saa kammoa ravintoloihin ja tommosiin kärttyisiin pappoiihin. Miksi oi miksi niiden aina pitää olla vihaisia? Törmäispä joskus pappaan, joka jututtais poikia ja pyytäis vaikka luokseen. Tarjois jotain hyvää. Oppisivat luottamaan ihmisiin. Sen sijaan suomessa kaikki vaan vihaa. Espanjassa ei tod kävis tommonen. siellä lapsista tykätään. Oon niin vihainen....

Alkuperäinen kirjoittaja tyly olet:
Sää oot kyllä tyly ihminen :o

Miten kehtaat murahtaa lapselle, jos joku 3v kysyy sulta kirkkain silmin jotain? :o :o

Mikä hiton 3 v ja kirkkaat silmät?

Jos 5-6 v muksu riehuu, tulee nyysimään mun lautaselta palasen, kysyy koko ajan että mitä toi on, mitä sä juot, kato mitä mä osaan tehdä, kiipeilee mun tuolille yms eikä usko kun useamman kerran sanoo nätisti, niin totta hitossa sanon että Nyt.Pois.Tästä. Sen verran selkeästi että menee lopultakin jakeluun.

Kerran, kaksi vastaan mielelläni vieraalle lapselle, joka pöytääni tulee. Sen jälkeen hän alkaa olla jo häiriöksi.

Leikkikööt leikkinurkassa jos sellainen on, napsikoot sapuskaa OMAN äitinsä tai isänsä lautaselta, ja esittäkööt kysymyksiä omassa pöydässään.

Laita lapsesi kuriin!

Vastatakaa kiitos tohon

Lasten kuuluu leikkiä, mutta ei sellaisissa paikoissa, jossa ei se ole sopivaa. Perheravintoloitakin on, jossa lapsille on ihan omat leikkipaikat. Käytä niitä!

Vielä kun näytät mulle sen säännön, mikä kieltää lapsilta leikkimisen ravintolassa?

Olis vaan pitänyt heittää se keitto sen vanhan papan naamalle ja viedä vaikka kävelykeppi. Sen verran häijy oli. Seuraavan kerran teenkin sen. VÄHÄN kunnioitusta muitakin kohtaan. Ei vanhuus tarkoita että pitää olla ilkeä. Hitto että harmittaa. Vanhempi poju vieläkin kyselee että miksi ukko kielsi! Mitä tohon sanoo? Että ihmiset on pahoja? Kiva noin pienelle. Toivottavasti ei saa kammoa ravintoloihin ja tommosiin kärttyisiin pappoiihin. Miksi oi miksi niiden aina pitää olla vihaisia? Törmäispä joskus pappaan, joka jututtais poikia ja pyytäis vaikka luokseen. Tarjois jotain hyvää. Oppisivat luottamaan ihmisiin. Sen sijaan suomessa kaikki vaan vihaa. Espanjassa ei tod kävis tommonen. siellä lapsista tykätään. Oon niin vihainen....

Joo, mutta katos kun nyt ei olla espanjassa vaan nyt ollaan SUOMESSA!

Laita lapsesi kuriin!

Vastatakaa kiitos tohon

No joo, tää on kyllä provo. Ei kukaan oo niin tyhmä että tollasta kirjottaa tosissaan

Leikki on lapsen työ, mutta yksi iso työ on myös oppia tämän yhteiskunnan tavoille.

Lapsia viedään pienestä pitäen erilaisiin paikkoihin ja tilanteisiin siksi, että ne oppisivat käyttäytymään ja toimimaan siellä yleisten tapojen mukaan. Vanhemmat tukee tässä oppimisessa.

Siksi vanhemmat voi mm. ravintoloissa opettaa, että täällä syödään ja annetaan toisillekin ruokarauha.

Ensinnäkin se että kakarat juoksevat ravintolassa on vaarallista. Luuletko tarjoilijoilla olevan hienoa väistellä sun kultsipuppeleita kuumien lautasten kanssa. Mitä jos tarjoilija vaikka kompastuu ja lapsesi saa kuuman keiton päälleen?

Toisekseen, maassa maan tavalla. Voi olla että Espanjassa on ok mennä vähän sörkkimään toisten pöytiin, Suomessa se on huonoa käytöstä. Ellei kelpaa, mene Espanjaan tai kärsi.

Kolmanneksi, 6-vuotias on jo niin iso ettei pöydässä pysymisen pitäisi olla mikään ongelma. Eikä 4-vuotiaallekaan. Ota ensi kerralla vaikka kirjoja ja piirrustuspaperia niille mukaan niin saavat jotain tekemistä. Tai sitten ohjaat ne sinne leikkipaikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kirahvi:

Laita lapsesi kuriin!

Vastatakaa kiitos tohon

Joo just tää. Sitten aikuiset ihmiset haukkuu tyhmiksi toisiaan. Tai sitten kyseessä on taas nää täydelliset kypsät äidit.

No joo, tää on kyllä provo. Ei kukaan oo niin tyhmä että tollasta kirjottaa tosissaan

anteeksi nyt vaan, mutta MITEN se häiritsee syömistä jos 4 ja 6 vuotiaat lapset vähän leikkii? Eikö lapset ole elämän suola jne? Pitäisikö niiden sitten istua kuin tatit kun aikuiset syö ja jahkailee? Ihme menoa täällä suomessa. Espanjassa ei kyllä KUKAAN tiuskinu mun pojuille. Jos jokainen vaikka huolehtisi omistaan..

Kyllä pitää. Espanjassakaan ne ei juosseet ja huutaneet, saati tunkeneet toisten pöytiin. Eikä sitä tee munkaan 2v vaan istuu tai käveleskelee siinä oman pöydän lähellä ellei oo leikkipaikkaa.

Siis lasten vanhempienhan kuuluu saada syödä ravintolassa rauhassa ja sivistyneesti,sillä aikaa kun jälkikasvu riemastuttaa muita asiakkaita läsnäolollaan.

Niin, helppoa ja vaivatonta kun voi tunkea muksut muiden maksavien asiakkaiden riesaksi, ja itse aterioida rauhassa ;)

Viesti katos johonkin. Niin sitä vaan että sit just tätä, että aikuiset äidit haukkuu toisia (usein just nuorempia) tyhmiksi jos ollaan vähän rennompia kasvatuksessa tms. Osoittaa juu sitä kypsyyttä todella.

Viesti katos johonkin. Niin sitä vaan että sit just tätä, että aikuiset äidit haukkuu toisia (usein just nuorempia) tyhmiksi jos ollaan vähän rennompia kasvatuksessa tms. Osoittaa juu sitä kypsyyttä todella.

Rentous ei ole synonyymi välinpitämättömyydelle ja kurin puutteelle :)

Ja todellista kypsyttää osoittaa myös se että haukutaan vieraita ihmisiä, kun uskaltaavat ojentaa vähän teidän kultapuppelia! kun itse ei sitä kuria saada aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Miten kehtaat murahtaa lapselle, jos joku 3v kysyy sulta kirkkain silmin jotain? :o :o

Jos 5-6 v muksu riehuu, tulee nyysimään mun lautaselta palasen, kysyy koko ajan että mitä toi on, mitä sä juot, kato mitä mä osaan tehdä, kiipeilee mun tuolille yms eikä usko kun useamman kerran sanoo nätisti, niin totta hitossa sanon että Nyt.Pois.Tästä. Sen verran selkeästi että menee lopultakin jakeluun.

Kerran, kaksi vastaan mielelläni vieraalle lapselle, joka pöytääni tulee. Sen jälkeen hän alkaa olla jo häiriöksi.

Leikkikööt leikkinurkassa jos sellainen on, napsikoot sapuskaa OMAN äitinsä tai isänsä lautaselta, ja esittäkööt kysymyksiä omassa pöydässään.

Ok. Ymmärsin, että ärähdät jo jostain lapsen heittämästä kysymyksestä ja ilmeisesti ärähdätkin, jos kysymyksiä tulee yhtä kahta enemmän...

Jos ap on ihan tosissaan noiden kirjoitustensa kanssa niin kannattais tarkistaa lääkitys!!!

Kyllä 4 ja 6 vuotiaat lapset ovat niin isoja että niiden pitää pysyä ihan siinä omassa pöydässä koko ravintolassa olo ajan. Ja jos se aika käy (vanhemmista johtuen) liian pitkäksi niin kannattaa myös vanhempien miettiä josko lähtis sille "rauhalliselle, pitkän kaavan päivälliselle" joskus ihan kaksistaan. Hyvähän siinä on nauttia kun omat tenavat temmeltää pitkin ravintolaa.

Kirjoitat että papparainen ei kunnioita lapsiasi kun komensi ne pois oman ruokalautasensa äärestä. Onko sinusta vieraan ihmisen ruokarauhan kunnioitusta antaa lasten mennä toljottamaan ja toheltamaan siihen pöydän viereen ja sörkkimään vielä lautasellekin?

Opetappa omille lapsillesi sitä vanhemman ihmisen kunnioittamista taikka pysy itse kotosalla lapsinesi!

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Ok. Ymmärsin, että ärähdät jo jostain lapsen heittämästä kysymyksestä ja ilmeisesti ärähdätkin, jos kysymyksiä tulee yhtä kahta enemmän...

No ei sen sedän siellä ravintolassa tarvii vastata yhteenkään sun lasten esittämään kysymykseen jos eivät halua. Muut asiakkaat on siellä syömässä, ihan niinkuin sinäkin, ei viihdyttämässä sun lapsiasi.

En ärähdä, mutta saatan esittää toivomuksen siitä, että lapsi lähtisi kohti omaa pöytäänsä.
Minä ihan oikeasti haluan joskus olla rauhassa ravintolassa. Jutella ystäväni kanssa aikuisten asioita.
Ohjaisin myös pöytään toistuvasti tulevan vieraan aikuisen pois.
Enkä ole koskaan antanut omien lasteni vaeltaa ravintolassa vieraisiin pöytiin, vaikka ihan vauvasta asti ollaan heitä ravintolaan viety. He ovat minulle kaikki kaikessa, mutten usko että he ovat sitä myös naapuripöydän Lissulle joka viettää ensimmäistä lapsivapaata hetkeään sitten esikoisensa syntymän :)

Joskus taas juttelen mielelläni vieraiden lasten kanssa. Mutten aina. Se lienee minun oikeuteni?

Uusimmat

Yhteistyössä