?
?
Vieras
Missäs ravintolassa söitte siellä espoossa? Ihanko mäkkärissä riehuitte vai jossain hienommassakin paikassa?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:No olisiko sinusta kiva että se naapuripöydän ukko tulee ihan vaan siihen pöydän ääreen ja koittaa HUI vähän koskeakkin sitä, saati haittaako se jos se vetää ympyrää siellä ravintolan lattialla kun sinä yrität syödä sivistyneesti.
Laita lapsesi kuriin!
vois kuvitella että sä olit se tyyppi. Ei ole sama asia leikkiikö aikuinen vai lapsi. Lasten KUULUU leikkiä. Se on niiden työ! mikä idea sitten tehdä lapsia jos pitää niidenkin raukkojen olla kuin pikkuaikuisia syntymästään lähtien??
Vastatakaa kiitos tohon
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Viesti katos johonkin. Niin sitä vaan että sit just tätä, että aikuiset äidit haukkuu toisia (usein just nuorempia) tyhmiksi jos ollaan vähän rennompia kasvatuksessa tms. Osoittaa juu sitä kypsyyttä todella.
Alkuperäinen kirjoittaja tuplaäippä08:Alkuperäinen kirjoittaja tyly olet:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja tyly olet:Sää oot kyllä tyly ihminen
Miten kehtaat murahtaa lapselle, jos joku 3v kysyy sulta kirkkain silmin jotain?![]()
![]()
Mikä hiton 3 v ja kirkkaat silmät?
Jos 5-6 v muksu riehuu, tulee nyysimään mun lautaselta palasen, kysyy koko ajan että mitä toi on, mitä sä juot, kato mitä mä osaan tehdä, kiipeilee mun tuolille yms eikä usko kun useamman kerran sanoo nätisti, niin totta hitossa sanon että Nyt.Pois.Tästä. Sen verran selkeästi että menee lopultakin jakeluun.
Kerran, kaksi vastaan mielelläni vieraalle lapselle, joka pöytääni tulee. Sen jälkeen hän alkaa olla jo häiriöksi.
Leikkikööt leikkinurkassa jos sellainen on, napsikoot sapuskaa OMAN äitinsä tai isänsä lautaselta, ja esittäkööt kysymyksiä omassa pöydässään.
Ok. Ymmärsin, että ärähdät jo jostain lapsen heittämästä kysymyksestä ja ilmeisesti ärähdätkin, jos kysymyksiä tulee yhtä kahta enemmän...
No ei sen sedän siellä ravintolassa tarvii vastata yhteenkään sun lasten esittämään kysymykseen jos eivät halua. Muut asiakkaat on siellä syömässä, ihan niinkuin sinäkin, ei viihdyttämässä sun lapsiasi.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja tyly olet:Ok. Ymmärsin, että ärähdät jo jostain lapsen heittämästä kysymyksestä ja ilmeisesti ärähdätkin, jos kysymyksiä tulee yhtä kahta enemmän...
En ärähdä, mutta saatan esittää toivomuksen siitä, että lapsi lähtisi kohti omaa pöytäänsä.
Minä ihan oikeasti haluan joskus olla rauhassa ravintolassa. Jutella ystäväni kanssa aikuisten asioita.
Ohjaisin myös pöytään toistuvasti tulevan vieraan aikuisen pois.
Enkä ole koskaan antanut omien lasteni vaeltaa ravintolassa vieraisiin pöytiin, vaikka ihan vauvasta asti ollaan heitä ravintolaan viety. He ovat minulle kaikki kaikessa, mutten usko että he ovat sitä myös naapuripöydän Lissulle joka viettää ensimmäistä lapsivapaata hetkeään sitten esikoisensa syntymän
Joskus taas juttelen mielelläni vieraiden lasten kanssa. Mutten aina. Se lienee minun oikeuteni?
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:Alkuperäinen kirjoittaja tuplaäippä08:Alkuperäinen kirjoittaja tyly olet:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja tyly olet:Sää oot kyllä tyly ihminen
Miten kehtaat murahtaa lapselle, jos joku 3v kysyy sulta kirkkain silmin jotain?![]()
![]()
Jos 5-6 v muksu riehuu, tulee nyysimään mun lautaselta palasen, kysyy koko ajan että mitä toi on, mitä sä juot, kato mitä mä osaan tehdä, kiipeilee mun tuolille yms eikä usko kun useamman kerran sanoo nätisti, niin totta hitossa sanon että Nyt.Pois.Tästä. Sen verran selkeästi että menee lopultakin jakeluun.
Kerran, kaksi vastaan mielelläni vieraalle lapselle, joka pöytääni tulee. Sen jälkeen hän alkaa olla jo häiriöksi.
Leikkikööt leikkinurkassa jos sellainen on, napsikoot sapuskaa OMAN äitinsä tai isänsä lautaselta, ja esittäkööt kysymyksiä omassa pöydässään.
Ok. Ymmärsin, että ärähdät jo jostain lapsen heittämästä kysymyksestä ja ilmeisesti ärähdätkin, jos kysymyksiä tulee yhtä kahta enemmän...
No ei sen sedän siellä ravintolassa tarvii vastata yhteenkään sun lasten esittämään kysymykseen jos eivät halua. Muut asiakkaat on siellä syömässä, ihan niinkuin sinäkin, ei viihdyttämässä sun lapsiasi.
Mistä teitä oikein sikiää?
Jos joku vieras aikuinen kysyy jotain kartasta tai jostain niin ihanko vaan murahdatte siihenkin?
Häiriö on toki aina häiriö, mutta voi sitä ystävällinenkin silti olla.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Viesti katos johonkin. Niin sitä vaan että sit just tätä, että aikuiset äidit haukkuu toisia (usein just nuorempia) tyhmiksi jos ollaan vähän rennompia kasvatuksessa tms. Osoittaa juu sitä kypsyyttä todella.
Rentous ei ole synonyymi välinpitämättömyydelle ja kurin puutteelle![]()
Alkuperäinen kirjoittaja tyly olet:No jos et ärähdä tai murahda, niin eipä siinä sit mitään. Sain sen käsityksen, että ärähtäminen ja murahtaminen ja tökerösti sanominen ois ihan jees lapselle, jos erehtyy hiemanki katsoon suhunpäin tai yrittää keskustella/jutella jostain, kun olet kerta "lapsivapaalla ajalla".
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:Alkuperäinen kirjoittaja tuplaäippä08:Alkuperäinen kirjoittaja tyly olet:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja tyly olet:Sää oot kyllä tyly ihminen
![]()
Jos joku vieras aikuinen kysyy jotain kartasta tai jostain niin ihanko vaan murahdatte siihenkin?
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:![]()
Koko välikohtaukselta olisit kuule varmasti välttyny jos ne lapset olis vaan istunu ihan nätisti siinä pöydässä teidän kanssa. Tai jos ravintolassa on erillinen leikkialue, olisivat leikkineet siellä nätisti.
Olisko susta kiva, jos joku namusetä houkuttelis sun lapsia mukaansa?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja huhhu:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:No olisiko sinusta kiva että se naapuripöydän ukko tulee ihan vaan siihen pöydän ääreen ja koittaa HUI vähän koskeakkin sitä, saati haittaako se jos se vetää ympyrää siellä ravintolan lattialla kun sinä yrität syödä sivistyneesti.
Laita lapsesi kuriin!
vois kuvitella että sä olit se tyyppi. Ei ole sama asia leikkiikö aikuinen vai lapsi. Lasten KUULUU leikkiä. Se on niiden työ! mikä idea sitten tehdä lapsia jos pitää niidenkin raukkojen olla kuin pikkuaikuisia syntymästään lähtien??
Vastatakaa kiitos tohon
Lasten kuuluu leikkiä, mutta ei sellaisissa paikoissa, jossa ei se ole sopivaa. Perheravintoloitakin on, jossa lapsille on ihan omat leikkipaikat. Käytä niitä!
Vielä kun näytät mulle sen säännön, mikä kieltää lapsilta leikkimisen ravintolassa?
Olis vaan pitänyt heittää se keitto sen vanhan papan naamalle ja viedä vaikka kävelykeppi. Sen verran häijy oli. Seuraavan kerran teenkin sen. VÄHÄN kunnioitusta muitakin kohtaan. Ei vanhuus tarkoita että pitää olla ilkeä. Hitto että harmittaa. Vanhempi poju vieläkin kyselee että miksi ukko kielsi! Mitä tohon sanoo? Että ihmiset on pahoja? Kiva noin pienelle. Toivottavasti ei saa kammoa ravintoloihin ja tommosiin kärttyisiin pappoiihin. Miksi oi miksi niiden aina pitää olla vihaisia? Törmäispä joskus pappaan, joka jututtais poikia ja pyytäis vaikka luokseen. Tarjois jotain hyvää. Oppisivat luottamaan ihmisiin. Sen sijaan suomessa kaikki vaan vihaa. Espanjassa ei tod kävis tommonen. siellä lapsista tykätään. Oon niin vihainen....
Alkuperäinen kirjoittaja tuplaäippä08:Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:Alkuperäinen kirjoittaja tuplaäippä08:Alkuperäinen kirjoittaja tyly olet:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja tyly olet:Sää oot kyllä tyly ihminen
![]()
Harvemmin ne vieraat aikuiset tulee siihen ruokapöydän päähän tivaamaan jotain kun olen syömässä. Ja joo, jos koen häiriöksi niin saatan "murahtaa" myös aikuiselle. Mun mielestä sinun tehtäväsi on opettaa lapset siihen, että ravintolassa annetaan muiden ruokailla rauhassa. Eikä märehtiä keskustelupalstalla sitä jos joku ei ole lapsiesi käytäytymisestä pitänyt.
Lapsellista olla sitä mieltä että sedän kuuluis saada keitot naamalleen jos ei vastaa lastesi kysymyksiin. Hänellä on siihen oikeus, että ei vastaa, jos ei halua.
Alkuperäinen kirjoittaja parempi ihminen:Anna olla viimeinen kerta! Luulisi, että jos lasten juokseminen ja ääni häiritsee noin paljon, niin kannattaisi pysyä pois ravintoloista! Kaikilla on oikeus syödä rauhassa. Et sinä omista pöytää jolla syöt vaan se on ravintolan omaisuutta. Sinä ET voi kieltää toisten lapsia tulemasta pöydän luo tai (hui sentään) jopa koskemaan siihen vaikka sinä siinä yritätkin "sivistyneesti" syödä. Syö kotonasi jos noin paljon ihmiset inhottaa sinua.
Varmaan kiva mieli kun lapset olivat pahalla päällä koko loppupäivän ja ei huvittanut enää leikkiä tai mitään muutakaan. Arvaa onko se sitten äidille kiva kun lapset purkaa sen pahan mielen minuun vaikka MINÄ en ollut se joka komensi?? Mun lapset. Ei sun ongelma.
Toivottavasti luit tän. Ukko.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:![]()
Koko välikohtaukselta olisit kuule varmasti välttyny jos ne lapset olis vaan istunu ihan nätisti siinä pöydässä teidän kanssa. Tai jos ravintolassa on erillinen leikkialue, olisivat leikkineet siellä nätisti.
Anteeksi nyt vaan, mutta millähän taikatempulla mä pidän pienet pojat paikallaan väkisin? Ton ikäiset haluaa LIIKKUA ja tutkia ympäristöä. Ihme hittlereitä täällä on.
Anteeksi nyt vaan, mutta millähän taikatempulla mä pidän pienet pojat paikallaan väkisin? Ton ikäiset haluaa LIIKKUA ja tutkia ympäristöä. Ihme hittlereitä täällä on.
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:Ymmärrän kyllä ap:tä täysin! Minunkin Nico-Jalmari meni naapurin pöytään ravintolassa ja ihan vaan kiltisti otti pihvin miehen lautaselta kun halusi niin kovasti maistaa...Se mies katsoi pahasti ja vielä vinkkasi tarjoilijalleJa Nico-Jalmari kun on vaan 15, ei se vielä voi ymmärtää...eihän niin pikkuraukkaa uskalla komentaa....
Alkuperäinen kirjoittaja ap:anteeksi nyt vaan, mutta MITEN se häiritsee syömistä jos 4 ja 6 vuotiaat lapset vähän leikkii? Eikö lapset ole elämän suola jne? Pitäisikö niiden sitten istua kuin tatit kun aikuiset syö ja jahkailee? Ihme menoa täällä suomessa. Espanjassa ei kyllä KUKAAN tiuskinu mun pojuille. Jos jokainen vaikka huolehtisi omistaan..