Sinä toisten lapsia komenteleva ukko Espoossa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja parempi ihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En lukenut koko ketjua.. mutta ei ravintolassa tarvitse istua kuin kirkossa edes lapsien..
Huono käytös ei tietenkään ole suotavaa, mutta ei ap:n aloitus teksti ainakaan sisältänyt mielestäni lapsilta huippuhuonoa käytöstä.

Mites ap:n 6v meinaa pysyä paikoillaan koulussa ensi vuonna, jos lasten kuuluu vaan leikkiä? Kyllä ruokarauha pitää ihmisille suoda. Ennen sentään istuttiin kotonakin pöydässä kunnes kaikki oli syöneet. Kyllä on tavat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
anteeksi nyt vaan, mutta MITEN se häiritsee syömistä jos 4 ja 6 vuotiaat lapset vähän leikkii? Eikö lapset ole elämän suola jne? Pitäisikö niiden sitten istua kuin tatit kun aikuiset syö ja jahkailee? Ihme menoa täällä suomessa. Espanjassa ei kyllä KUKAAN tiuskinu mun pojuille. Jos jokainen vaikka huolehtisi omistaan..

Niin, esimerkiksi sinä itse... Kannattaa mennä Espanjaan takaisin. moi.

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Toisekseen, maassa maan tavalla. Voi olla että Espanjassa on ok mennä vähän sörkkimään toisten pöytiin, Suomessa se on huonoa käytöstä. Ellei kelpaa, mene Espanjaan tai kärsi.
.

ei ole todellakaan muuten ok sielläkään. kohteliaisuus vaan estää sen ettei vieraiden, etenkään turistien lapsia pääsääntöisesti komennella vaikka miten ärsyttäisi

Alkuperäinen kirjoittaja parempi ihminen:
Anna olla viimeinen kerta! Luulisi, että jos lasten juokseminen ja ääni häiritsee noin paljon, niin kannattaisi pysyä pois ravintoloista! Kaikilla on oikeus syödä rauhassa. Et sinä omista pöytää jolla syöt vaan se on ravintolan omaisuutta. Sinä ET voi kieltää toisten lapsia tulemasta pöydän luo tai (hui sentään) jopa koskemaan siihen vaikka sinä siinä yritätkin "sivistyneesti" syödä. Syö kotonasi jos noin paljon ihmiset inhottaa sinua.

Varmaan kiva mieli kun lapset olivat pahalla päällä koko loppupäivän ja ei huvittanut enää leikkiä tai mitään muutakaan. Arvaa onko se sitten äidille kiva kun lapset purkaa sen pahan mielen minuun vaikka MINÄ en ollut se joka komensi?? Mun lapset. Ei sun ongelma.

Toivottavasti luit tän. Ukko.

:D

Näin puoliksi espanjalaisena ja suurimman osan elämästäni siellä asuneena voin sanoa että ei sielläkään tykätä riiviöistä. Valitettavasti turismi vain tuo leivän monille espanjalaisille, joten turistien lapsia ei uskalleta ojentaa. Lisäksi espanjalaiset ovat aikalailla hiljaisia (ts. kaikkea muuta kuin Los Serrano - parodiaa) ja omissa porukoissa viihtyviä.

Ravintolassa ei todellakaan juoksennella vaan pysytään pöydässä ellei leikkinurkkaa ole. On tainnut kasvatus mennä pieleen tai sitä ei ole ollenkaan jos loppupäivä on pilalla kun niitä vähän komentaa.
Meillä ei tuollainen kävisi ja lapset osaakin käyttäytyä, ollaanpa sitte kaupassa,kirkossa tai ravintolassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
No olisiko sinusta kiva että se naapuripöydän ukko tulee ihan vaan siihen pöydän ääreen ja koittaa HUI vähän koskeakkin sitä, saati haittaako se jos se vetää ympyrää siellä ravintolan lattialla kun sinä yrität syödä sivistyneesti.

Laita lapsesi kuriin!

vois kuvitella että sä olit se tyyppi. Ei ole sama asia leikkiikö aikuinen vai lapsi. Lasten KUULUU leikkiä. Se on niiden työ! mikä idea sitten tehdä lapsia jos pitää niidenkin raukkojen olla kuin pikkuaikuisia syntymästään lähtien??

Vastatakaa kiitos tohon

Lasten kuuluu myös osata käyttäytyä oikeassa paikassa. Minun lapset leikkivät mutta ravintolassa osaavat kyllä olla niinkuin kuuluu.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Leikki on lapsen työ, mutta yksi iso työ on myös oppia tämän yhteiskunnan tavoille.

Lapsia viedään pienestä pitäen erilaisiin paikkoihin ja tilanteisiin siksi, että ne oppisivat käyttäytymään ja toimimaan siellä yleisten tapojen mukaan. Vanhemmat tukee tässä oppimisessa.

Siksi vanhemmat voi mm. ravintoloissa opettaa, että täällä syödään ja annetaan toisillekin ruokarauha.

Peesi!

Täällä sitä vaan jatketaan jauhamista. Olis vaan kiva tietää kuinka täydellisiä lapsia teillä muilla sitten on!? Mun mielestä se että ei huuda koko ajan kurkku suorana ja aseta kieltoja ei meinaa sitä ettei välittäis ja kasvattais. Mua ei vaan lapset häiritse. Miksi sitten tota ukkoa? On silläkin joskus ollu varmaan lapasia! Törkee ei tartte silti olla. Sen tilanteen voisi hoitaa tyylikkääminkin ja ennen kaikkea LAPSIYSTÄVÄLLISEMMIN:

Lapset voivat leikkiä ihan leikkipaikoilla, kotona, puistossa yms. Ravintola ei ole mikään leikkipaikka. Yleensä ravintoloilla on leikkipaikka, jossa voi leikkiä, ja joka on tarkoitettu myös leikkipaikaksi lapsille. Ympäri ravintolaa jos mun muksut juoksis, nii en kehtais enää naamatauluani ravintolassa näyttää. Sen verran hyviä tapoja on muksuille yritetty opettaa, että annetaan se ruokarauha muille.

Me sen muutaman kerran kun ollaan lasten kanssa ravintolassa käyty, niin lapset pysyvät ruokailun ajan pöydässä ja sitten, kun lautaset ovat tyhjät, niin saavat mennä paikan leikkipaikkaan, jos sellainen on. Mutta ei siellä mitään toisten pöytien ympärillä kuulu alkaa juoksentelemaan. Eikä leikkipaikan ja vanhempien väliä. Monesti kannattaa katsoa pöytä jo läheltä leikkipaikkaa, jos mahdollisuus valita pöytä.
Vanhemmille järki käteen, että ei kannata tilata kaikkia alkupalakeittoja, alkusalaatteja, pääruokaa, jälkiruokaa ja sitten vielä kahvia, kun on lasten kanssa liikenteessä. Vanhemmat voivat mennä sitten kahdestaan, kun haluavat syödä pitkään ja hitaasti. Lasten kanssa kuitenkin mennään lasten ehdoilla ja ollaan se aika kun lapset jaksavat siellä olla.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuut:
Miten kauan ap:n lasta pitää sietää roikkumassa oman pöydän ympärillä jos ei kerran saa komentaa pois?

Loputtomiin, koska eihän niitä herranterttuja saa komentaa.

Niin joo, kiukuttelevat sitten äidilleen vaikka eihän se ollut äiti joka komensi! Sietäähän ap:kin omia lapsiaan niin muidenkin täytyy sietää hänen lapsiaan :D

hei ap, kaikki ei ole lapsirakkaita. Pitääkin muuttaa suhtautumista ravintolassa juokseviin lapsiin. eikä suinkana positiiviseen suuntaa. Lukea vähän tilannetta ja jos vanhempia ei kiinnosta komentaa ts. heidän mielestään lasten leikkiin kuuluu juosta ympäri ravintolaa niin diipa daapa

Uusimmat

Yhteistyössä