Sininen kastemekko,mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Hieman ihmettelen ap:n uhmakkuutta. Valkoinen on liturginen väri ( valkoinen on kirkkauden ja viattoman puhtauden väri ) .
, joten miksi ihmeessä siitä pitää alkaa kättä vääntämään? Olisit teettänyt sinisen juhlapuvun vauvallesi, jonka kasteen jälkeen olisit vaihtanut valkoisen kastemekon tilalle.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuper:
Montako pappia tunnette jotka ei oo suostuneet kastamaan "väärän" värisessä puvussa. Pojan haluan kastaa,sininen puku on sitä varten teetetty se pysyy päällä sano pappi mitä sano,en ala soitteleen sille.
taidat olla perin nuori äiti, kun olet noin uhmakas, no maailma opettaanöyräksi

Toki olen vieraat kutsunut ja kummit on.Luulen tosin että ketään ei hetkauta vaikka pappi jättää kastamatta,juhlitaan sitten vaan sitä nimen saamista.

Kai teiltä nyt edes se Raamattu siihen kastepöydälle löytyy vai korvaatko senkin Tuntemattomalla sotilaalla? Mitä niistä merkityksistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Hieman ihmettelen ap:n uhmakkuutta. Valkoinen on liturginen väri ( valkoinen on kirkkauden ja viattoman puhtauden väri ) .
, joten miksi ihmeessä siitä pitää alkaa kättä vääntämään? Olisit teettänyt sinisen juhlapuvun vauvallesi, jonka kasteen jälkeen olisit vaihtanut valkoisen kastemekon tilalle.
näin meillä on tehty, kasteen jälkeen vaihdettu pojille sininen juhlapuku ja tytöille vaaleanpuneinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Fantsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
En laittaisi. Sen kuuluu perinteiden mukaan olla valkoinen. Sillä on symbolinen merkitys kuten kynttilällä, valkoisella liinalla, kastemaljalla jne.

Ei meillä ainakaan ollu VALKOISTA kastemaljaa!! Vaan ikivanha, sukupolvilta toisille kulkenut pahkakuppi. Siis tietääkö kukaan edes, mikä on pahkakuppi?

kastemalja taas saa oll aminkälainen vaan, ekalla meil oli lasine toisella tinanen ja tiedän mikä on pahkakuppi :D

Juu! Hyvä, että löytyy järkeviä ihmisiä!! = D Meillä oli neulottu, luonnonvalkoinen mekko, ja siinä yksi vaaleanpunainen neilikka rintapielessä. Ja nämä on miedän molempien (siis miehen ja mun) puolilta kerättyjä perinteitä. Mutta AP; mietihän nyt vielä kerran. Voi olla aika irvokkaan näköinen sininen kastemekko. Ja sano vielä, että kirkossa /seurakunta salissa kastetaan...

Onko TODELLA niin vaikeaa olla soittamatta papille ja kysyä asiaa? Varmasti pappi mieluummin olisi lauantaina jossain muualla kuin teillä kertomassa että lasta ei nyt kastetakkaan. Oletko todella niin itsekäs ettet voi asiaa edes tarkistaa?

Ennen ristiäisiä papin kanssa kun keskusteltiin niin kertoi tuosta kastepuvun väristä että kertoo puhtaudesta ym. ja on jatkumo esim. ripillepääsyn yhteydessä käytettävän valkoisen puvun kanssa. Ja kastepuvun väri on nimenomaan valkoinen. Mekko ei ole pakko olla. Että ehkä kannattaisi ottaa selvää kuitenkin etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihme juttu:
Kai teiltä nyt edes se Raamattu siihen kastepöydälle löytyy vai korvaatko senkin Tuntemattomalla sotilaalla? Mitä niistä merkityksistä.

Haaahhhaaaa! Luepas tämä AP!!! MIten on???? =) =)

Toki olen vieraat kutsunut ja kummit on.Luulen tosin että ketään ei hetkauta vaikka pappi jättää kastamatta,juhlitaan sitten vaan sitä nimen saamista.

Eli tärkeämpää on se, että saat tahtosi sinisestä puvusta läpi kuin se, että lapsesi saa kasteen. Ihme touhua! Kurkkaapas hyvä ihminen nyt peiliin ennen huomista!!

On ,kastemalja ja kukka pöydälle.pappi aikotuoda kynttilän ja sano et raamattua ei tarvi pöydälle ku hän tuo omansa.

Taitaa olla niin, ettet uskalla soittaa kun pelkäät kieltävää vastausta? Joka tapauksessa pappi suhtautuu taatusti rakentavasti, kun kerrot, että olette vaivalla teettäneet sinisen puvun. Kysy vielä, mitä voisi tehdä, jotta lapsi voitaisiin kastaa, esimerkiksi kääriä poika valkoiseen lakanaan kasteen ajaksi tvs. Et kai nyt voi puhelinsoittoa pelätä?

On ,kastemalja ja kukka pöydälle.pappi aikotuoda kynttilän ja sano et raamattua ei tarvi pöydälle ku hän tuo omansa.

Eikös sun pitänyt olla soittamassa, niin sanoit hetki sitten..

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
olen 23v ja no halusin sen sinisen puvun,enkä nyt nää mitään syytä olla laittamatta sitä.

No onhan sulla syytä tarpeeksi, jos ei kaste onnistu sinisessä mekossa ;)

Voi herran terttu sentään. Minä olin tytön ristiäisissä 21 enkä tod. maailman nuorin äiti, jonka lasta kastetaan. Siis JÄRKI KÄTEEN!! Just kaikki perustelut sille, miksi kastepuku ON valkoinen, niin ne löytyy täältä, että rupeahan nyt lukemaan. Ja hyvä, että meni edes sen verran perille, että tajusit soittaa sille papille. Ja olethan kiltti ja kerrot myös meille papin mielipiteen, että MEILLE ei käy samoin kuin sulle?

Eikö tuon sinisen puvun päälle vois laittaa jotain valkoista "kastemekkoa" ja kasteen jälkeen ottaa sen pois tai miksi et voi pukea sinistä mekko juhlamekoksi kasteen jälkeen??????

Papille soitin ja sininen puku käy hälle.Laitan vaikka sitten huomenna kuvan todisteeksi tänne.Vai mitä todisteita haluatte?Papin kännykään soitin.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä