SIRKKA!? Oliko niin että miehesi on postinjakaja? Ja oliko niin..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja harkitseva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mitäs toi sitte käytännössä tarkottaa, et nopeet tekee hitaitten työt? :whistle:

niin ja voiko omaa utoa käyttää postinkuljetuksessa? omilla bensoilla?

Periaatteessa joillain reiteillä joo, mutta käytännössä ei oo kai nykysin enää suotavaa...??

sika vaikeetakin varmaan, kun on ratti väärällä puolella, kun postin autosta taas voi ikkunasta laittaa sen postin.
pysättää auton ja jakaa kävellen

Aikaa menis kauheesti.

Ei oie postilla varaa sellaseen :laugh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mitäs toi sitte käytännössä tarkottaa, et nopeet tekee hitaitten työt? :whistle:

:wave:
*muoks* Eli enää ei pääse lenkin jälkeen kotiin vai mitä??? :whistle:

No en mää tiä, noin me pääteltiin, et se on, kun väittivät, et samalla työntekijämäärällä muka voitas tehdä parempaa tulosta uuden palkkamallin ansioista. Mitään järkeenkäypää mekanismia meille ei selitetty, vaikka palkkamallista pidettii perehdytys.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Hitto enhän mie kohta uskalla hoitovapaan jälkeen takasin mennäkään :kieh: :laugh:

Mee vaan, enhän mä oikeen tajunnut tota uutta systeemiä ollenkaan mitä sillä ees tarkotettiin. Oon voinu käsittää väärin. Meillä oli tosi pieni toimipaikka, joten siellä niinkuin korostui se joidenkin hitaus ja joidenkin nopeus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja sma:
Alkuperäinen kirjoittaja postilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja harkitseva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mitäs toi sitte käytännössä tarkottaa, et nopeet tekee hitaitten työt? :whistle:

niin ja voiko omaa utoa käyttää postinkuljetuksessa? omilla bensoilla?

Joko postinautoa,tai si on pyörä/kävelylenkit.Mut meillä päin on muutama oman auton lenkki.

millä perusteella tuon postiauton saa? postilaatikkoreiteillä?

Autolla voi olla raskaampaa, koska postia on enemmän kuin kärryreiteillä ja siis enemmän laatikoita pakattavana autoon. Toisaalta se on varmaan kivempaa kun saa ajella.

Senhän saa vaan sillä perusteella, jos joutuu semmoseen autopiiriin.

Siis mä en käsitä miten se on raskaampaa jos autolla saa piirit ajaa? Kuin se että menee kävellen tai pyörällä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja sma:
Alkuperäinen kirjoittaja postilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja harkitseva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mitäs toi sitte käytännössä tarkottaa, et nopeet tekee hitaitten työt? :whistle:

niin ja voiko omaa utoa käyttää postinkuljetuksessa? omilla bensoilla?

Joko postinautoa,tai si on pyörä/kävelylenkit.Mut meillä päin on muutama oman auton lenkki.

millä perusteella tuon postiauton saa? postilaatikkoreiteillä?

Autolla voi olla raskaampaa, koska postia on enemmän kuin kärryreiteillä ja siis enemmän laatikoita pakattavana autoon. Toisaalta se on varmaan kivempaa kun saa ajella.

Senhän saa vaan sillä perusteella, jos joutuu semmoseen autopiiriin.

Siis mä en käsitä miten se on raskaampaa jos autolla saa piirit ajaa? Kuin se että menee kävellen tai pyörällä?

Koska joutuu nostamaan kymmeniä painavia laatikoita autoon. Koska autokuski vie myös muiden reittien posteja kimppulaatikoihin, siksi. Rullakkokaupalla laatikoita ja kimppuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja sma:
Alkuperäinen kirjoittaja postilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja harkitseva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mitäs toi sitte käytännössä tarkottaa, et nopeet tekee hitaitten työt? :whistle:

niin ja voiko omaa utoa käyttää postinkuljetuksessa? omilla bensoilla?

Joko postinautoa,tai si on pyörä/kävelylenkit.Mut meillä päin on muutama oman auton lenkki.

millä perusteella tuon postiauton saa? postilaatikkoreiteillä?

Autolla voi olla raskaampaa, koska postia on enemmän kuin kärryreiteillä ja siis enemmän laatikoita pakattavana autoon. Toisaalta se on varmaan kivempaa kun saa ajella.

Senhän saa vaan sillä perusteella, jos joutuu semmoseen autopiiriin.

Siis mä en käsitä miten se on raskaampaa jos autolla saa piirit ajaa? Kuin se että menee kävellen tai pyörällä?

Koska joutuu nostamaan kymmeniä painavia laatikoita autoon. Koska autokuski vie myös muiden reittien posteja kimppulaatikoihin, siksi. Rullakkokaupalla laatikoita ja kimppuja.

No joo tiedän mä toki mikä määrä tuli aina sairaalaankin postilta jaettavaksi. Sen sisäisen postin lisäks.
 
Yksi postinjakaja ilmoittautuu. Kyllä se pyörällä se jako on huomattavasti rankempaa kuin autolla. Itse jaan aamulehtiä pyörällä ja sitä on mentävä kelillä kuin kelillä sillä pyörällä. Aamulehdet viedään myös usein oven luukkuun, myös omakotitaloissa, että sitä saa pohrustaa lumisillä keleille umpihangessa oikein urakalla, kun eihän talojen pihat ole yöllä aurattu.
Jaan myös päiväpostia, tosin postilokeroilla ja siihen päälle pari isoa kerrostaloa ja ne teen kärryillä. Mulla on vielä sen verran pieni piiri toi päiväpuolella, että kaikki on saatava kärryjen mukaan kerralla ja joskus on kärryt niin täynnä että ei meinaa luukkua kiinni saada, mutta postit on saatava kerralla mukaan ja umpihangessa ne kärryt ei meinaa kulkea painavana kunnolla.
Yhteishyvä päivänä on kiva jakaa kun yhteen kerrostalorappuun menee se 50 yhteishyvää + muut postit, että saa rampata ees takas useampaan kertaan.

Olen kyllä jakanut pyörällä myös päiväpiirejä aina silloin tällöin ja ummikkona se on aika haastavaa.

Mutta mä silti pidän työstäni, sillä se on hyvin itsenäistä, eikä pomo ole niskaan hengittämässä ja toistaalta sun oma nopeus määrää sen milloin pääset kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Yksi postinjakaja ilmoittautuu. Kyllä se pyörällä se jako on huomattavasti rankempaa kuin autolla. Itse jaan aamulehtiä pyörällä ja sitä on mentävä kelillä kuin kelillä sillä pyörällä. Aamulehdet viedään myös usein oven luukkuun, myös omakotitaloissa, että sitä saa pohrustaa lumisillä keleille umpihangessa oikein urakalla, kun eihän talojen pihat ole yöllä aurattu.
Jaan myös päiväpostia, tosin postilokeroilla ja siihen päälle pari isoa kerrostaloa ja ne teen kärryillä. Mulla on vielä sen verran pieni piiri toi päiväpuolella, että kaikki on saatava kärryjen mukaan kerralla ja joskus on kärryt niin täynnä että ei meinaa luukkua kiinni saada, mutta postit on saatava kerralla mukaan ja umpihangessa ne kärryt ei meinaa kulkea painavana kunnolla.
Yhteishyvä päivänä on kiva jakaa kun yhteen kerrostalorappuun menee se 50 yhteishyvää + muut postit, että saa rampata ees takas useampaan kertaan.

Olen kyllä jakanut pyörällä myös päiväpiirejä aina silloin tällöin ja ummikkona se on aika haastavaa.

Mutta mä silti pidän työstäni, sillä se on hyvin itsenäistä, eikä pomo ole niskaan hengittämässä ja toistaalta sun oma nopeus määrää sen milloin pääset kotiin.

millaiset on sun työajat yleensä?
paljonko on bruttopalkka?
 
Mä menen yöllä 2 maissa töihin ja pääsen 6 mennessä, jos siis ei ole ihan kaamea keli ja tuohon päivävuoroon menen vähän vaille 7 ja pääsen 9 jälkeen sieltä pois. Mulla on tuntipalkka, koska teen 2 eri työtä saman firman alaisuudessa ja yötyöt on aina tuntipalkallisia. Yöstä palkka on jotain 8 euron paikkeilla ja päivävuorosta reilu 9 euroa tunnilta. Yötunteja mulla on 3h25min, jos oikein muistan ja päivävuorossa mulla on tunteja 4. Sinänsä hyvä kun molemmat hommat saa tehtyä nopeammin yleensä.
Yöstähän saa yölisät ja sunnuntaikorvaukset, kun siinä niitä tulee.

Eihän toi palkka nyt niin suuren suuri ole, mutta kyllä sillä toimeen tulee, parempi se on kuin ei mitään.

Lisäksi kun olen hyvä nukkumaan silloin kun on tarvis, niin yötyö ei tuota mulle mitään ongelmia, mulla ei ole rytmin kanssa mitään hankaluutta vapaiden aikana.
 

Yhteistyössä