suhde jossa taloudet erillään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .............
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.............

Vieras
onko muita?ja miten teillä suhde toimi? olemme seurusteleet pari vuotta ja molemmilla omat asunnot.käytännössä asumme kuitenkin minun luonani.olemme asuneet jo yli vuoden. mies pääsee töistä aina tosi myöhään illalla,joten sillon vaan nukkuu minun luona,mutta kahtena vapaapäivänään hän viettää ihan normi arkea meidän kanssa. minulla on kaksi lasta ed.suhteesta. kumpikin maksamme vuokria ym.muita laskuja omista kodeistamme.

minä haluaisin että mies jakaisi jotain asumisenkuluja kanssani,koska käytännössä asumme minun luona,mutta hän ei halua. eikä hän halua sanoa irti omaa asuntoaan,vaikka se on tyhjillään. tästä on tullut "pienoinen "ongelma välillemme. hän haluaa olla meidän kanssamme,mutta ei ole valmis maksamaan mistään mitään. ja minulla tekee tiukkaa maksaa kaikki laskut yksin,mutta toisaalta hänhän maksaa omia laskujaan,joten ylimääräistä rahaa ei ehkä ole.

tämä on hiukan kummallinen tilanne,koska ole ajatellut ja tottunut ed.suhteessa siihen, että elämisen kustannukset jaetaan puolison kanssa. toisaalta lapsethan eivät ole hänen..

no jos muutatte yhteen myös lastesi päivähoitomaksut,jos niitä on,laskettaisiin myös miehen palkan perusteella,samoin sinulta lähtisi mahd. asumistuki sekä jokatapauksessa lapsilisän yh-korotus.

että mieti nyt vielä kerran,kannattaisiko se.

vähän samoja miettinyt kyllä itekin, ollaan puhuttu muuttamisesta yhteen mutta mies haluaa että useamman vuoden päästä, mullakin on siis lapsia ja on jotenkin pidemmän päälle tullut sellaisine ajatus että palataan takaisin siihen että seurustellaan ja tavataan vaikka silloin kun mulla on ns. vapaata eli lapset ovat isänsä luona. Arki on arkea ja minusta olisi kiva jakaa se toisen kanssa mutta nyt alkaa tuntumaan, että vaikka kä kaupassa ym. niin se ei mene ihan kuitenkaan niin, mun pitää kuitenkin suunnitella kohtuullisen tarkkaan esim. viikon ruokabudjetti kahden lapsen yksinhuoltajana ja sitten, no ei se vaan toimi näinkään.
Tästä ei ole mitään riitaa meillä ikinä ollut eikä tule olemaankaan, ymmärrän häntä että ei halua ehkä ns. olla elättämässä näitä lapsia mutta mitään sellaista en koskaan pyytäisikään tienaan kyllä itse rahat ei ongelmaa, mutta minä katson asian niin, että jos haluaa olla yhdessä myös arjessa niin on tai jos se ei kelpaa niin sitten ei ole.
Olen jo sen verran elämää ehtinyt elää että voin ottaa tästä suhteesta "takapakkia" ja nauttia sitten vaikka niistä yhteisistä hetkistä miehen kanssa kahdestaan, vaikka surulliselta se ajatus tuntuu, kun haluaisin nukkua yhdessä mutta, no kaikkea ei voi saada aina haluamallaan tavalla.

KIvahan sen on hengata sun luona kun saa ilmaiset sapuskat ja sähkö+vesilaskukin kevenee kummasti kun ei vietä aikaa omassa kotonaan. Pipariakin sulta varmaa heruu han mukavasti ja sen pyykit peset jne.
- se saa kaikki parisuhteen plussat ilman yhtään miinuksia.

Et kai sinä sentään kustanna miehen ruokia. Vähintä mitä tuossa tilanteessa voi tehdä on se, että mies tuo oman osuutensa ruokatarvikkeista luoksesi. Muuten tuskin sinulle tulee juurikaan ylimääräisiä kuluja miehen vierailuista.

Yhteistyössä