""näin menee"",
Ei tietenkään ole hassua se, että hakee netistä tietoa, vaan se, että sinä luulet tietäväsi, mistä minä olen tietoni hankkinut
Lakipykäliä sinne sinunkin lähteeseen on kopioitu... eli faktatiedot voivat olla täysin samat, vaikka en ole koskaan sivuilla käynytkään.
Faktatietoa löytyy netistä kyllä, mutta jos ihmiset täällä kyselevät, niin kyllä muidenkin esimerkeistä ja kokemuksista voi olla heille hyötyä. Kuten sanottu, elatusmaksuissakin on pääsäännöt ja poikkeuksia. Jonkun kertomuksesta kysyjä voi löytää sellaisen tiedon, mitä googlettamallakaan ei löytyisi, sillä jos jotain asiaa ei tiedä, ei sitä ehkä osaa etsiäkään.
Edes lakimiehet eivät osaa aina neuvoa kaikkia seikkoja tai unohtavat niitä kertoa, jos ei osaa itse kysyä...
>>""En minä ainakaan lähtisi antaman neuvoja asiasta, josta en tiedä mitään, kommentoida kyllä saatan.""
Jokainen, jonka lapset saavat elatustukea, omaa jonkinlaisen omaan kokemukseen perustuvan tiedon asiasta, kuten moni muukin. Siksi sitä on turha alkaa googlettamaan, jos haluaa täällä toista neuvoa.
Minä yritin kirjoituksessani viestittää, että on olemassa erilaisiakin ratkaisuja, enkä välttämättä itse tiedä niitä kaikkia (mutta jonkinlainen yleiskäsitys aiheesta on).
Esimerkkini eivät välttämättä ole valtavirran ratkaisuja, siksi epävarmuutta tuova lisämääre ""käsittääkseni"". (Koska joku muille tavanomainen seikka olisi voinut asiasta puuttua.)
En siis arvuutellut ratkaisuja, vaan laitoin kokoelman sellaisista seikoista / vaihtoehdoista, mitä tiesin olevan ja mitä sillä hetkellä tuli mieleen.
Muuten olen kanssasi samoilla linjoilla, myös ap:n suhteen !