Syyskuiset 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rizzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minullakin on yhdet häät ensi kesänä ja ajattelin kyllä ostaa juhlavaatteen ihan viime tinkaan. En halua ottaa riskiä että kallis mekko onkin sitten pieni ja käyttökelvoton. Oulussa on onneksi yksi liike joka myy ihan äitiysjuhlavaatteita...

Me oltas tosiaan menossa naimisiin kun olen viikolla 35! onneksi maistraatissa ja paikalle kutsumme vain lähimmät sukulaiset joten.. tarkoitus olisi löytää joku nätti hame ja paita niihin..

Saako udella muiden siviilisäätyä ja mahdollisia aikeita..

frisse, minua jäi kovasti vaivaamaan se tietosi rakenneultran hinnasta Gynekossa. Onko tietosi ihan faktaa (että 80 e maksaisi)? Kun pelkkä np-ultra maksaa heillä 105 e... ja alku-ultran hinnaksi meilläkin jäi kela korvauksen jälkeen 56 e. Jäi vain tämä asia kovasti vaivaamaan :)

Hei vaan kaikille odottajille pitkästä aikaa!
Täällä sitä edelleen porskutellaan, rv 17+4 meneillään;)
En ole mukamas ehtinyt kirjoitella.. lukemassa olen kyllä käynyt säännöllisesti miten ketjussa jaksellaan.
Parisen vkoa oli varsin hyvä olo, mutta viime vkon lopulla alkoi silloin tällöin nipistellä vatsassa ja se on jatkunut nyt tälläkin vkolla. Huomaan sen lähinnä kun itse 'rauhoitun' esim. selinmakuulla, tmvst. No, kaipa ne on vaan kasvukipuja - toivottavasti!!Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?
Tilasin muuten Bebesistä netin kautta sellaisen tukivyön, toivottavasti siitä on apua vatsankasvun kanssa..
Muita oireita tai vaivoja ei sitten oikeastaan olekaan.. Vatsa alkaa itsestä tuntua jo, vaikka ei välttämättä tietämättömille näykään vielä.
Kerroin vauvauutiset töissä maanantaina. Esimies ja lähimmät 'asiakkaat' onnittelivat ja ottivat tiedon ainakin näennäisesti hyvin vastaan. Hyvä että sain kakistettua, eipähän tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa enää:) mä kun olen vähän työfriikki, vaikka viime aikoina ei ole voinut enää vähempää kiinnostaa..!! Odotan vaan syksyä tulevaksi!!!!
Sori, tuli pitkä sepustus. Pitää jatkossa kirjoitella useammin.. Aurinkoista odotusta ja iloista pääsiäistä!

... niin nuo nipistelyt vatsassa.. en ole tuntenut vauvan liikkeitä vielä lainkaan. En tiedä ovatko vatsamakkarat siihen syynä;/
Nipistely jonka aiemmin mainitsin ovat pistomaisia, nopeita kipuja, milloin milläkin puolella vatsaa - mielestäni kasvukipuja. Odotan kovasti, milloin tuntisin vauvan liikkeitä!!
Syke 2krt neuvolassa ~160 ja np-ultrassa ~140, ja kova on ollut liikkumaan, heiluttelemaan käsiään ja pyörimään;)

Hei Piitsu,

minullakin tuntuu noita nippailuja ja vihlaisuja. Välillä niitä tulee monta samasta kohdasta monen minuutin ajan. Kysyin tästä neuvolassa ja täti epäili sen olevan kohdun kasvusta johtuvaa ja vaaratonta.

Me kävimme alkuraskauden ultrassa yksityisellä täällä Helsingissä Munkkivuoren Dextrassa, jossa Kela-korvauksen jälkeen itselle maksettavaa jäi n. 90 euroa. Tosin hinnassa oli myös lääkärinlausunto mukana.

Kampin Bebesissä myydään myös juhlavaatteita odottaville äideille. Hinnat vaan olivat mielestäni aika suolaisia...

Siviilisäädystä: Asumme avoliitossa. Vauvan syntyessä ollaan oltu yhdessä aika tarkkaan viisi vuotta, josta asuttu yhdessä neljä ja oltu kihloissa kaksi vuotta. Naimisiin mennään ehkä kesällä -08. Vauvalle tulee miehen sukunimi.

Huomenna olen lomalla, joten jos en pääse enää koneelle, oikein hyvää pääsiäistä teille kaikille!

Ollaan naimisissa. Mentiin viime heinäkuussa kun tyttö oli 1,5-vuotias. Oli ihanan suloinen pikku morsiusneito, joka vei kaiken huomion ;)

heinäkuussa onkin sitten 1 vuotishääpäivä :)

Voi olla että muistan väärin, kun mieheni maksoi käyntikerrat. Jotenkin vain tuntuu, että alkuraskauden ultra oli halvempi ja ilmeisesti se np-ultra oli sen 100 e ja jäi sen puolen verran itselle maksettavaksi.

Avoliitossa ja kihloissa. Yhdessä oltu kohta kymmenen vuotta. Ei mennä nyt maistraatissa naimisiin, vaikka ollaan mietitty sitäkin vaihtoehtoa. Haluan kuitenkin kunnon häät ja pelkään, että siten ne jäisi herkästi pitämättä... Mutta kaipa tässä täytyy kohta puoliin päättää joku päivä tai edes vuosi ;) Siitä se lähtee!

Hanne miten meni ultrassa?

Moi!
Huh, kylläpä tuli syötyä oikein kunnon satsi ruokaa!
Ihanaa, kun on enää huominen töitä ja sitten saa olla vapaalla 4 pv! Vaikka juuri olinkin viikon lomalla, niin kyllä lomailu maistuu...
Me ollaan oltu yhdessä tänä vuonna 11 vuotta, joista 2 vuotta naimisissa. Meillä päin edetään tälleen hitaasti ja varmasti ;)
Olimme kyllä niin nuoria kun alettiin seurustella, että ei olla vielä ehditty ajatella aiemmin naimisiinmenoa ja lapsia =)
Hyvää pääsiäistä kaikille ja syödäänhän hyvin!!

Myy: Me ollaan kans oltu yhdessä jo 11 vuotta! Mä olin siis 16 vee kun aloimme seukkaamaan... Mies on minua 2 vuotta vanhempi. Välissä oli semmoinen 3 kk:n jakso, kun mies halusi katsoa, onko ruoho aidan takana vihreämpää, vaan eipä ollut, ja hän palasi häntä koipien välissä kiltisti takaisin... Noh, naimisissa oloa tulee täyteen kesällä 4 vuotta, eli hitaan etenemisen pari täälläkin.

Täällä on vointi hyvä, hieman eilen lenkillä ollessa pyörrytti, saattaa taas olla se hemoglobiini laskussa... Masuasukki potkii ja pyörii joka päivä. Kiva, kun tietää, että siellä ollaan hengissä!

Nyt toivotan kaikille oikein ""munaisaa"" ;) pääsiäisen aikaa!

T. Rizzu 18+5

Meillä tulee kesällä 5v. kun ollaan ruvettu seurustelemaan :)

Eilen kun menin lenkille, niin rupes yhtäkkiä sattumaan ihan pirusti keskiselkään ja rintaan. Ajattelin mennä oikee pitkälle lenkille, muttei siitä tullutkaan mitään :(
Tänään pitäis mennä uimaan kun mies oli eilen lapsen kanssa uimassa, niin lapsi oli sitten uiskennellut ihan itsekseen kellukkeiden avulla. Lapsi siis 2v5kk :) Ja tänään pitää näyttää sitten äidille! Aamulla kahdeksalta lapsi kiipes mun viereen ja jo sanoi että mennään uimaan :)

Jotain pääsiäisjuttujakin pitäisi leipoa/tehdä.
Mahtaakohan sitä jaksaa? ;)

Meillä on nyt neljä vuotta tapaamisesta, kaksi vuotta avioliittoa takana, ja jo yksi lapsi siis :) Ihanasti menee, mitään en kadu :)

Olin itsekin alkuviikosta mammavaateostoksilla. Luulisi, että Helsingistä saisi vaan ei! Lindex, Kappahl, H&M: niitä trikoorytkyjä, jonkun paidan ostin, ei hameita minkäänlaisia näkynyt, joku musta vain, ei kesävärejä ainakaan. Sitten kävin Bebesissä eikä sielläkään...yksi hame, muttei kokoa siinäkään, vain kaksi kappalett aoli jäljellä. Kietaisumallista mekkoa kahta väriä, trikoota, hintä lähes 90E semmoisesta, minä olin pettynyt! Stockmannilla oli joku paita...housuja on kyllä joka paikassa. itsellani on hääjuhlat rv37 ja rippijuhlat kesäkuussa. Ostin kangasta, kokeilen ensin yhtä mallia. Kertokaa ihmeessä, jos jostain saa ÄITIYSMEKKOJA. Nättejä ja vilpoisia isolle vatsalle kesäksi, mihin ihmeeseen ne ovat hävinneet!! Tämä on kyllä sortoa jo :/

Mutta hyvää pääsiäistä kaikille ja toivottavasti ilmat suosivat!
kesä

Terveisiä rakenneultrasta! Kaikki oli hyvin, syke oli hyvä ja vauva liikuskeli hyvin, vaikken mitään vielä ole tuntenutkaan. Vauva potki ultrassa ja rapsutti korvaansa. Profiili oli aivan ilmetty isänsä! Kätilö sanoi sikiön näyttävän oikein hyvinvoivalta =)! Ihanaa, nyt lähden pääsiäisloman viettoon! Terveisiä kaikille!

Samoin, terkut rakenneultrasta! Meilläkin oli kaikki hyvin. Painoa oli pikkusella 230g ja mahdottomasti liikkui kokoajan.Kauhee hikkakin oli päällä! Hörppii liikaa vettä.. heh
Nyt on niiiiin hyvä mieli lähteä pääsiäisen viettoon! Huomenna suuntaammekin kohti Kööpenhaminaa ja toivottavasti pikkasen lämpimämpiä kelejä. Katsastin jo,että siellä on ainakin muutama äippävaate liike mitä täällä ei ole ja netin perusteella niiden valikoima on IHANA!

Mukavaa kiirastorstaita kaikille!!

Me ollaan miehen kaa seurusteltu 9vuotta. Nuorena (14v) mekin ruvettiin hengailemaan ja tuossa ennen ensimmäistä lasta oli muutoman kuukauden pesäero. Naimisiin ajateltiin mennä kun tämä kakkonen on tarpeeksi vanha kantamaan kukkakimppua =)

Minuakin nipistelee ja pakottaa alavatsaan ihan hirveästi. Ja lantio poksuu kun kävelee. On varmaan jäänyt vielä löysälle noi paikat edellisestä synnytyksestä. Siitäkin on kohta 10kk ja tuntuu kuin eilen olisin siellä ollut ähertämässä...=)

Nyt pääsiäisen viettoon!!

Snoopy 16+4

Me ollaan oltu yhdessä vasta alle kaksi vuotta. Molemmilla oli pitkät suhteet taustalla mutta olivat päättyneet etenkin miehellä jo aika kauan sitten ennen kun alettiin seurustelemaan. Kyseessä on ennen puolituttu naapurinpoika, jota vähän katselin sillä silmällä jo edellisen suhteen aikana:) (silloin kun meni tosi huonosti siis). Mutta olisi silti ollut mahdoton ennustaa että odotan jonain päivänä juuri hänelle lasta...Myöhemmin erottuani päädyimme yhteen railakkaan toissavapun seurauksena.
että sellaista muistelee Nelli 17+5

Huh, hieman helpotti oloa kun huomasin, ettemme mieheni kanssa olekaan ainut tuore pari. Olemme olleet myös yhdessä vajaa 2v. Hääpäivänä tulee siis 2v täyteen. kihloissa olemme olleet silloin vuoden ja nyt ollaan asuttu yhdessä reilu vuosi.

Hih, mahani on muuttunut mielettömäksi palloksi parin päivän aikana. Napani ei ole enäänpieni aukko vaan ihan mahan tasalla=) päätin eilen ottaa napa korunkin pois jottei tulehdu tmv. vaikkei siinä ikinä ole mitään tulehdusta ollutkaan, niin kerta se olisi ensimmäinenkin.

Ihanaa kun on 5 vapaata, tiistai olisi töitä, mutta pidän vapaata neuvolan ym. menojen takia.

ERITTÄIN HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE!!!!

täällähän on pitkiä suhteita takana ihmisillä, me otetaan kyllä nyt mieheni kanssa ykkösmitali! ollaan nimittäin nähty noin vuosi ja neljä kuukautta sitten :) että ihan pikaista toimintaa.. ja nytkin piti vähän pillereiden lopetusta pitkittää, ettei la vain mene armeijan kanssa samoille päivämäärille..

riksu 18+5

Me ollaan seurusteltu 4 vuotta ja asuttu kokoajan omissa asunnoissa. Heinäkuussa olisi tarkoitus muuttaa yhteen väliaikaiseen asuntoon ja joulun jälkeen omaan kotiin jota aletaan toukokuussa pystyttään :) Saas nähdä puukkaako minkälaisen kriisin.

No, toisaalta molemmilla pitkät ja vakavat suhteet takana joten kyllä aika vahvasti tietoa mitä avoliitti on. Toisaalta nyt kun tulee muutto yhteen ja vauva samaan syssyyn menee kaksi kriisiä yhdessä.

Kihloissa ei olla vielä, mies on tavallaan niin vanhanaikainen sen suhteen että haluaa ajan ja paikan olevan täydelliset. Tiedä mitä suunnittelee. ;-) Mutta eiköhän tuossa kesän aikana tapahdu, ennen syyskuuta kuitenkin. Häitä ajateltu ensi kesälle.

Ja omaan napaan. Eilen otin fillarin esille. Iski heti todella iso tuska nivusiin. Ei siis pyöräile tämä tänä kesänä. Harmittaa! Mutta vielä mä joku päivä testaan että onnistuuko, jos se vaan oli joku tilapäinen alavatsa tuska. Vähnä kyllä pelotti...

Masu pulputtaa pikkuisen välillä, luulen jo osaavanni erottaa ilmakuplat ja liikkeet toisistaan..Ainakin halu on kova!

Aurinkoa! Kassu 18+1

Meillä tulee lokakuussa 9v yhdessäoloa,jos sinne asti päästään.Yhdessä on asuttu 5v,ja erottukin siinä välissä.Nyt ollaan toistaiseksi eri asunnoissa,vaikka yhdessä ollaankin.Ensikuussa muutetaan sitten yhteiseen kotiin.Kiva saada lapsille oma huone,ja päästä sitä sisustamaan:) Kihlatkin tuli vaihdettua v.-98..

Raskaus oireiluihin lisäystä;) Tänä iltana oon sitten huomannut,että huomenna on mentävä jo ostamaan liivisuojia.. joko muilla on näitä oireita?Nipistelyt tuntuvat alavatsassa silloin tällöin,ja iskias vaivaa..muuten on olo kiva.Illan jatkoja!