Täällä kanssa ollaan saikulla, mutta tosin vain kaksi päivää. Eilen oli neuvola, poikkeuksellisesti oli toinen neuvolatäti. Hän huomasi heti, että olenpa väsynyt. Hemppa oli laskenut 112 ja verenpaine, ainakin neuvolassa, oli koholla. Supistellutkin on töissä ja kotona touhutessa. Olen nyt sitten ollut kotona tän ja eilisen ja huomenna olisi muuten vain vapaa päivä. Torstaina sitten jo töihin.
Hyvä, että sinä Sanni sait saikkua ihan kunnolla. Minulle neuvolatäti sanoi supisteluista, että osittain kuuluvatkin asiaan, mutta ei niitä koko ajan saa tulla edes niitä kivuttomia. Ei sitten ruvennut puhumaan mitään, että tarviisi minun tarkistaa kohdunkaulan tilannetta...
Seuraavat neuvolakäynnit onkin nyt sitten jatkossa kahden viikon välein. Rautakuurillehan täti määräsi, että toivottavasti siitä on nyt apua väsymykseen.
Mua kyllä huolestuttaa oma jaksaminen, kun vuosiloma on siirretty jonnekin sinne hamaan tulevaisuuteen ja mammaloma alkaa vasta 23.7 eli neljän viikon päästä. Olisi hyvä levätä ihan kunnolla ennen vauvan syntymää ja vähän rauhoittua, kun töissä on ollut nyt niin kiire ja stressiä.
Turvotusta on alkanut olemaan enemmän nilkkojen lisäksi sormissakin. Muuten varmaan vointi olisi oikein hyvä, mutta on tullut tehtyä liikaa töitä ja lepääminen on jäänyt liian vähällä.
Neuvolassa teki ekan kerran nyt arvioita vauvan syntymäpainosta

. Täti arveli vauvan olevan pieni kokoinen ja ehkä syntyessään joku 3-3,5 kg. Kovasti vauva vielä pyörii masussa, mutta ainakin neuvolassa oli raivotarjonnassa.
Mitenkäs Iiris, oletko nyt ollut koko ajan töissä? minulla kyllä tykättiin tosi huonoa töissä, kun jäin saikulla ja vain KAHDEKSI päiväksi. Esimies ei edes tainnut tervehtiä minua, kun vein töihin saikkulapun... Vilkasi vain. Mulle on muutenkin tosi vaikeata olla pois töistä, kun tietää miten vaikeata saada tuuraajaa ja mikä kaaos siellä aina on, kun joku on pois. Tällä kertaa oli pakko ajatella itsensä ja vauvan parasta...
Mulla oli silloin aika raskauden alussa joku lappu neuvolasta, jossa kyseltiin onko masentunut tms. Mutta en mihinkään tutkimukseen ole tietääkseni osallistunut...
Vitsi mulla jo välillä tulee tunne, että voi kauhea tää raskausaika on jo kohta ohi. Onhan tää niin ainutlaatuista aikaa, ja masukin on aika ihana

. Tuntuu, että aika on mennyt ihan hirveän nopeasti, ja kohta se vauva on jo täällä. Vielä olisi niitä hankintojakin tekemättä. Mitäköhän sieltä apteekin hyllyltä tarviis ostaa valmiiksi?
Joku kyseli onko saanut jo äitiyspakkauksen. Itse sain sen heti n. viikon päästä, kun olin vienyt paperi kelaan eli tosi nopeasti. Sain sen tän vuoden pakkauksen.
Mitäs juhannus suunnitelmia teillä on? meillä ei ole mitään, kun itse olen töissä torstaina ja sitten sunnuntainakin pitäisi mennä. Pari päiväähän siinä olisi aikaa käydä mökillä vaikka...