Luna; joo, täällä panikoidaan.

Nyt mulle vasta selvis, että tässä oikeesti täytyy synnyttääkin. Ja että tätä lapsetonta elämää ei oikeasti ole kovinkaan paljon jäljellä.
Toivotaan, että tästä nyt alkaa hyvät ilmat, niin saat nautiskella sun saikusta.
Mulle ei mitään kyselylomakkeita kyllä ole neuvolassa annettu, eikä synnytystä käsitelty millään lailla, vaikka se ois tervetullutta. Onko toi ihan normaali käytäntö? Mua muutenkin vähän rassaa noi neuvolakäynnit, ne on vähän sellaista turhanpäiväistä jaarittelua, eikä niistä saa mitään irti. Ja koko ajan ollaan tietoisia siitä, että siellä on kaikilla hirveä kiire. Kun mieskään ei ole päässyt yhteenkään mun kanssa, niin ensi viikolla ajattelin tilata meille yksityiseltä ihan omat sessiot, siellä sentään voi keskustella kunnolla. Ja muutenkin, uskon että näistä asioista on ihan eri meininki jutella siellä mukavalla sohvalla istuen, kahvin ja pullan kanssa, kun voi halutessaan tsiigailla beibeä myös ultrasta. Siellä on sentään maksava asiakas, ja voi kysellä tyhmiä koko rahan edestä.

Niinhän ei nimittäin saa käydä, että näen valmennuksessa jonkun shokkivideon ja jään sit kotiin pähkäilemään ja märisemään, että mitä tässä on edessä. Ois kiva keskustella jonkun kanssa, joka sentään on ollut kymmeniä vuosia itse synnärillä töissä.
En tajua, kuinka kauan voi polven parantuminen kestää? Mulla ei oo ikinä ennen ollut polvi tohjona, ja joka aamu herään toiveikkaana, että jes, nyt varmaan mennään jo parempaan! Mutta eipä ei. Onneksi saatiin kiva nuori tyttö hoitamaan koiraa, joten se homma on hoidossa, eikä tarvi katsoa kuinka toi luppakorva hyppii seinille liikunnan puutteesta. Vaikka toi jalka kyllä paranee, niin mun pälli ei kohta enää kestä tätä, että oon suurinpiirtein vankina kotona ja työpäivät työpisteen ääressä. Nyt kun just haluttais mennä niihin miljoonaan paikkaan, jonne en lapsen jälkeen enää noin vain pääse! Mut, eipä tää elämä taida vauvan syntymän jälkeen enää mennä muutenkaan kuten minä suunnittelen, joten ehkä ois vaan aika alkaa hyväksyä ajatus, että asioihin ei aina voi vaikuttaa.