Syyskuun odottajia.....? Huhuu? :) 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masi*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervehdys!

Tänne onkin tullut ahkerasti tekstiä, työt vaan pitävät niin kiireisenä, etten ehdi paljon sivuille kirjoittelemaan.

Kirjoittelitte syömisistä, enkä muista kuka jo aikaa sitten puhui real-leivästä metvurstin kanssa. Ah, juuri ruisleipä ja metvursti ovat mullekin niin maistuneet! Ja myös muu suolainen, esim Kallen mätitahna, ihanaa!

En ole vielä lihonut, siis ei kiloja, mutta pikkupömppö mun mielestä on jo, vaikkei se varmaankaan muille näy. Toivoisinkin ettei kamalasti tulisi kiloja, että olisi naisen näköinen raskauden jälkeenkin. Joo ei ole tietty tärkeintä, enkä nyt ruuassa missään tapauksessa yhtään pihistele, mutta koitan olla syömättä liikoja. En millään haluaisin 20 kiloa lisää..

Iiris kysyi aavistuksesta kumpi olis tulossa. Mulla on ollut koko ajan sellainen olo, että tyttö on tulossa. Saa nähdä mitä ultra sitten huhtikuun lopussa sanoo! Toivottavasti sun paha olo katoaisi, mulla se vähäinenkin katosi viikon 9 jälkeen. Miten Phale, ootko kunnossa vai vieläkö voit tosi huonosti?

Pilvi 13+5

Heippa!

Weenie: Meillä on koti ihan totaalisen rempallaan kun mä vaan voin huonosti ja oon NIIIIN väsynyt... Kodin hoitaminen jäis vähän niin kuin nyt miehen harteille eikä lopputulos kyllä todellakaan hivele silmiä. Kaiken energian minkä töiden jälkeen saan koottua yritän kohdistaa lapsiin.

Voit siis arvata, että meillä ei oikeen nyt gurmeeta kokkailla! Viikonloppuna laitetaan jotain hyvää ruokaa, mutta viikolla ihan käytännön syistäkin (lapset on nällkäsiä kun suden kun tulee hoidosta) laitetaan jotain nopeeta (max. 20min) ruokaa. Monesti siis joku kaupan valmis Italianpata-pussi ja sinne vaan jauhelihat sekaan tai muuta vastaavaa. En erityisemmin tykkää eineksistä, mutta kyllä niitäkin välillä tulee käytettyä just esim. lihapullien tai kana-nugettien muodossa. Erityisesti poden huonoa omaatuntoa siitä, että välillä laitan ranskalaisia uuniin... Lapset on kyllä aivan innoissaan, mutta itseä hävettää. :o)

Nyt taitaa tämä viikko olla pulkassa ja lähden kotiin!

Taina

Heipähei,

Eilen oltiin ultrailemassa ja siellähän se pikkutyyppi eleli. :) Ja kahta ei ollut, vaikka maha on jo ihan pallo... Tosin vajaan viikon pidemmällä koon perusteella kuin menkkojen mukaan laskettuna. Menkkojen mukaan nyt pitäisi olla 12+0, perä-päämitan perusteella 13+0 ja pään mitan perusteella 12+5. Pään mitta on kuulemma tässä vaiheessa luotettavin. Virallinen laskettu aika pysyi samana, koska vasta 6 päivän heiton jälkeen muutetaan. Otan nyt kuitenkin käyttöön tuon koon perusteella lasketun eli 15.9.

Kätilö sanoi, että maha on näin pallo varmaankin sen takia, että olen hoikka ja kapea. Maha ei oikein pääse kasvamaan kylkiin päin ja siksi kohtu ottaa kaiken tilan edestä. Kaveritkin jo naureskelevat mun mahalle. Olin kuvitellut voivani olla kertomatta paljon pidempään, mutta eipä näköjään tässäkään kaikkea voi suunnitella.

Oli kyllä melkoinen tunne nähdä elävä olento, joka huitoi käsiä. Vaikka ollaan oltu varhaisultrassa, rusinan näköinen möykky ei ole tuntunut yhtä konkreettiselta, kuin hahmo, jolla on sormet ja varpaat. Tyyppi näytti kyllä ihan Kasper-kummitukselta varsinkin profiilista, kun otsa oli iso ja nenä tosi nykerö. ;)

Iirikselle: Vaikka tulisi tyttö, niin eihän se mihinkään futissuunnitelmia muuta. :) Siinähän tyttö pistää menemään kuin poikakin. Vielä yläasteella olin etenkin talviliikunnassa poikien mukana pelaamassa lätkää, kun tyttöjen ringette tuntui niin tylsältä... ;) Perheen kanssa olin tottunut pelaamaan fudista ja lätkää, joten vanhanaikaisen ja vanhan tyttöjen liikunnan opettajan tunnit tuntuivat usein varsin omituisilta. Mulla siis on yksi veli, muuten siskoja. Samoin serkuista valtaosa tyttöjä, mutta kovaa peliä silti saatu aikaiseksi eikä taklailuja olla vartottu. Siskoni pelaa edelleen talvisin lätkää kavariporukalla, minä vähän vähemmän. Sinne vaan joukkueseen poikien mukaan, sukupuolesta riippumatta. :)

Muutin tähän listaan ultrassa koon perusteella arvioidun lasketun ajan.

Tähti* 23/28v, esikoinen, la 27.8., Keski-Suomi
Ilona la 3.9 , tytto 07/06 , englanti
Kirsi la 3.9
Kateke la 6.9
Pilvi 30/31v, la 7.9 (?)
Anni67, 40v, esikoinen, la 7.9. (hedelmöityspäivästä laskettuna) Uusimaa
Laura79 , la 7.9
Miisis, 36/36v, Turku, la 7.9.
Iiris*, la 8.9. Oulu
Taina81 , pojat 1.v/3.v , la 8.9
Karoliina30, la 8.9. HKI
Sanni77, pk-seutu, poika 3/06, km 9/07, la 10.9.
Helinä84, la 15.9
Palmuhiiri 28/31v, HKI, la 15.9.
Masi 23/31v,Uusimaa, poika 01/07, la 16.09
Weenie, 29/30v, tytär 8/06, la 16.9(?)
Hilla-79 28/36, poika 01/00, la 20.9
Doblen 32/46, la 20.9.
Phalenopsis, 26v. la 21.9. Oulu
tarsipaani, la 21.9.
-dream- 24v/26v, HKI la 22.9.2007
Kaisa~, 22v/33v, Kouvola, tytär 10/06
Ella, 27v., Pääkaupunkiseutu, la 22.9.
Ella11, la 23.9.
tinttiliini,27v. la 26.9
Jenninen 20v. la 28.9
sweetpearll 23v., la 30.9

Minäkin yritän välillä ehtiä kurkkaamaan syyskuisten kuulumisia. Tuntuu työt ja koulu vievän kauheasti aikaa, ettei illalla enää ehdi koneelle.

Pahoittelut Mepalle! Voimia kovasti ja tsemppiä jatkoon! Harmillisen surullista keskenmenot.

Hääpuvuista en kyllä osaa kommentoida yhtään, kun itse en ole vielä naimisiin päässyt ;). Minustakin kyllä nuo nyörit kuulosti hyvälle idealle ja nehän on kauniitkin.

Erityisiä mielitekoja minulla ei ole ollut. Mutta joku silloin puhui niistä meetwursti Real leivistä niin ne on kyllä nyt minullekin maistunut ;). Myös salmiakkia tekee mieli, vaikka sitä ei saisi syödä...

Painoa mulla on ehkä vähän tullut. Liikkua, kun ei oikein millään ehdi riittävästi niin se varmasti on vaikuttanut. Neuvolan vaa'at aina näyttää meidän koti digitaalivaakaa enemmän. Painoa on varmaan n. kilo tullut lisää. Olisi kyllä kiva, jos painoa ei tulisi tosiaan ihan 20 kiloa. Se 10 kg olisi tavoitteissa, et saisi tulla. Saa nähdä miten käy...

Mulla pahoinvointi lakkasi silloin joskus rv 9-10. Aika on mennyt niin nopeati, ettei enää oikein muistakaan :). Muutenkin ihan alkuraskauden oireet on hävinnyt. Vatsa pömpöttää, mutta kai se on sellaista turvotusta eikä vauvamahaa, kun neuvolalääkäri totesi, että kohtu "hieman kasvanut". Eli hänen sanojen mukaan ei ole pahemmin kasvanut. Minä olen jo vähän ruvennut odottaa vauvamasun kasvamista.

Olin kyllä todella yllättynyt, kun tällä viikolla menin neuvolalääkäriin niin gyne olikin nuorehko mies! En ole koskaan käynyt mies gynelle, joten oli minulle pieni shokki. Monet naisethan sanoo, että miesgynet on parempia kuin naiset, mutta jotenkin minua on vähän vieroksuttanut mies lääkärit. No ihan hyvinhän se tutkimus meni, ja ainahan ne on aika epämielyttäviä juttuja.

Lääkärissä eka kerran kuunneltiin sydänääniäkin, ja siellähän pikku sydän sykki. Syke oli n. 150 ja kulma oikein hyvä syke vauvalle. Ens kerran neuvola onkin sitten kuuden viikon päästä.

Meilläkin mies ja anoppi epäili, että saattaisi kaksoset olla tulossa, mutta silloin ultrassa ihan yksi siellä asusteli :). Tuplaonnittelut Ilonalle! Onko masu jo iso?

Eipä tänne sen kummempaa. Vähän olen ostanut pikkuisia vaatteita ja kiva olisi jo päästä ostaa pinnistä ja hoitopöytää, kun lastenhuone on ihan tyhjä. Lähiaikoina ajattelin soittaa ja kysellä yksityiseltä rakenneultra aikaa.

Hyviä vointeja kaikille! Eikös se väsymys pitäisi viikkojen myötä helpottaa, mutta minulla tuntuu vain menevän toiste päin. Iltaisin silmät vaan lurppaa kiinni väkisin.

Tähti* rv 15+3

Oli puhetta siitä, miten samaan sukuun syntyy vain poikia/tyttöjä. Meillä tilanne suvussa tyttöjen hyväksi. Siitä rupsahti mieleen parhaan ystäväni, joka sattuu olemaan myös serkkuni, vittumainen kommentti, että "Voi että jos tulee taas tyttö. Vai eikös kaikki tutut nyt toivo poikaa, TIETTY".
Olis tehny mieli sanoa pari valittua, kommentti kun oli tarkoitettukin ilkeäksi piikiksi eikä miksikään tahattomaksi heitoksi. Joskus surettaa että ystävissä(?) niin paljon lapsettomia ihmisiä, joutuu usein ikävien sanomisten uhriksi. Sattuvat nimittäin olemaan katkeria tekemistään valinnoista. Seikka jolle en luonnollisestikaan taas mahda mitään. Samaista ihmistä olemme kaavailleet kummiksi mutta mahtaakohan huolia jos kummilapsi onkin TAAS tyttö. Grr..

Mudda mudda. Huomenna soitan seerumin tulokset. Olishan se jees jos kaikki olisi kunnossa.

Tervehdys pitkästä aikaa!
En olekkaan aikoihin kirjoitellut. Mutta onneksi te muut kirjoittelette ahkerasti. =)
Ekax pahoittelut mepalle. Tosi surullista! =(
Ja ilonalla olikin sitten ihania uutisia!!! =) Hurjasti onnea kaksosista!!! Ihan mieletöntä! =)
Ja tervetuloa ja onnitteluja kaikille uusille syyskuisille!!!

ON: Minä kävin istukkatutkimuksessa 28.2. Ja torstaina tuli soitto et kromosomit kunnossa. Nyt sitten ollaan uskallettu kertoa raskaudesta myös lapsillekkin. Ja tieto lähti kulovalkian tapaan liikkeelle kun muksut kertoo melkein kaikille vastaan tulijoille. =)
Ja selvisi sit vauvan sukupuolikin samalla ja tyttö olis tulossa! =) Eli piti se mun veikkaus paikkaansa kun silloin iltapahoinvoinnista sitä epäilin.
Pahoinvoinnista muuten et itselläni se kans loppui joskus rv10.n tienoilla. Ja väsymys on myös mennyt ohi. Enää ei muita raskausoireita kun se et kahvi ei edelleenkään maistu. Tsemppiä kaikille jotka vielä taistelee väsymystä ja pahoinvointia vastaan.

Meillä toi eskarilainen keksi masuasukille työnimen joka on miina joten käytän sitä tästä lähtien. =)

Hyviä vointeja kaikille!

T. kateke ja miina rv 14+1

Heippa!

Täällä edelleen yökin ja oksentelen ja voin pahoin. Kerrottiin viikonloppuna tuleville isovanhemmille uutinen. Ne oli kaikki ihan innoissaan, ja yllättyneitä, vaikka luulin että tulee kommenttia että "nytkö vasta" tai "jo oli aikakin". Niin ei, saatiin yllätettyä ihan kaikki. :D

Äitini ja tätini alkoivat heti höösäämään ruokavaliosta ja liikunnasta ja aikoivat alkaa neulomaan kaikkea pienelle. Anoppini, joka on tavallisesti hillitty ja korrekti, ja on koko seurustelumme aikana halannut minua hyvin kevyen virallisesti vain häissämme, liikuttui kyyneliin ja rutisti minua ihan sydämellisesti, eikä meinannut päästää edes irti. :D

Mulla ei ole sukupuolesta mitään tunnetta, eikä käsitystä. Vauvoja oli alunperin kaksi, ja oli tunne, että oisivat olleet tyttö ja poika. Mutta nyt en yhtään tiedä, kumpi sinne jäi. Enkä uskalla alkaa toista toivomaan, etten sitten "pety" (huono sana, kun ei siitä nyt pettyä voi, mutta..) jos ei olekaan se... Kumpikin on aivan tervetulleita. :)

Pahoinvoinnista, äitini oli oksennellut minua ja veljeäni odottaessaan viikolle 20 asti. Ja samoin siskonsa ja serkkunikin vauvojaan odottaessaan. Että jos olen sukuuni tullut, tämä ei taida ihan heti loppuakaan...
Mutta no, kestettävä se vain on. Ei se hirveän kivaa ole, mutta onpahan elonmerkkiä vauvasta.

Listaan on lipsahtanut taas tuo väärä päivä minulle, joten korjaampa sen uudelleen:

Kirsi la 3.9
Kateke la 6.9
Pilvi 30/31v, la 7.9 (?)
Laura79 , la 7.9
Iiris*, la 8.9. Oulu
Karoliina30, la 8.9. HKI
Helinä84, la 15.9
Doblen 32/46, la 20.9.
tarsipaani, la 21.9.
Ella11, la 23.9.
tinttiliini,27v. la 26.9
Phalenopsis, 26v. la 28.9. Oulu
Jenninen 20v. la 28.9

Kopioikaa tästä eteenpäin tätä listaa! :)

Olin näköjään tippunut listalta, joten laitan itseni takaisin:

Kirsi la 3.9
Kateke la 6.9
Pilvi 30/31v, la 7.9 (?)
Laura79 , la 7.9
Iiris*, la 8.9. Oulu
Karoliina30, la 8.9. HKI
Helinä84, la 15.9
Doblen 32/46, la 20.9.
tarsipaani, la 21.9.
Ella11, la 23.9.
tinttiliini,27v. la 26.9
Jenninen 20v. la 28.9
Luna_81, 26v. esikoinen la. 28.9 Tampere

Weenie: Kurjaa, että olet saanut (ja vielä hyvältä ystävältä) tuollaisen kommentin! ihmiset ovat välillä kyllä kovin ajattelemattomia! Ehkäpä kannattaa harkita kummivalintaa vielä uudelleen...

Meillä on taas tilanne toisin päin. Luulen, että sukulaiset odottavat tyttöä kun meillä kaksi poikaa on jo ennestään. Itsekin tietysti tykkäisin, jos tyttö tulisi, mutta voin täydestä sydämestä sanoa, etten pettyisi lainkaan kolmannesta pojastakaan. Opin tärkeän läksyn keskimmäistä odottaessani. Toivoin kovasti odotusaikana tyttöä kun esikoinen oli poika ja olin hieman "pettynyt" kun tuli toinenkin poika. Kun sitten muutama viikko tutustuttiin pojan kanssa niin en vaihtaisi häntä yhteenkään maailman tyttöön! Niin ihana pakkaus ettei voisi ihanampaa toivoa! :o) Eli totesin, että lapset ovat aivan yhtälailla rakkaita omia persooniaan ihan täysin sukupuolesta riippumatta. Nyt pojista on jo kovasti seuraa toisilleen ja leikkivät yhdessä autoilla ja pöristelevät yms. :o) Ja hävettää näin jälkeen päin edes ajatella, että toivoin tyttöä! ;o) Mitähän mun hölmössä päässä mahtoi liikkua? ;o)

Phalenopsis: Ihanaa, että sait uutiselle noin lämpimän vastaanoton! :o) Kyllä siinä sulaa mummojen sydämet kun vauvauutisia kuulee! :o) Me emme ole "uskaltaneet" vielä kertoa kenellekään. Oma äitini tietää, paras kaveri ja lähin esimies eli vain kolme ihmistä. Pianhan tämä raskaus alkaa jo näkyä, mutta siihen asti taitaa pysyä meidän salaisuutena.

Taina

Ilonalle onnea kaksosista, niitä tuli sitten kaksin kappalein :) Ensin ei meinannut yhtäkään ja nyt tuplaten, voi että olen onnellinen puolestanne :D Toki shokki varmaan olikin alussa, kyllä se siitä :)

Piitu ja pieni mies kohta 2kk

Minulla oli tänään neuvola. Muuten aika turhalta tuntuva käynti, mutta hienoa oli taas kuulla sydänäänet. Syke löytyi heti vaikka istukka on edessä, ja siellä se jumputti 160 vauhtia, ja kovasti myös kuului liikahduksia. Muuten olisi oikein hieno fiilis, mutta aamuinen riita miehen kanssa lomasuunnitelmista masentaa mieltä... kun ei hän sitten tullut neuvolaankaan mukaan, ei tää ilo ole niin suuri kun ei saa sitä jaettua. Toki laitoin heti tekstaria että kaikki oli kunnossa.

Tuosta sykkeestä vielä, kun sanotaan että korkea syke ennustaa tyttöä (humpuukia, tiedän). Mua ärsytti sen verran äitini totaalisen varmana sanoma kommentti "poika se kumminkin on" että ihan sen takia olisi hienoa että tulokas olisi tyttö! Itselläkin on kieltämättä jotenkin poikafiilis, kertaakaan en ole nähnyt tyttölapsesta unta. Mutta silti tuollainen varmuus asiasta jota ei voi etukäteen varmuudella tietää, on ärsyttävää.. äidillä on muutenkin tapana heitellä kaikenlaisia ihme kommentteja jotka vetää mut sanattomaksi ja yleensä vaan vaihdan puheenaihetta. Niinkuin silloin kun kerroin naureskellen jo ostaneeni yhden äitiysvaatteen (sai ihan kivan äitiysmekon Lindexistä 7,5 eurolla), kommentti oli "mutta eihän nykyään mitään äitiysvaatteita käytetä". Eh. Kai se tarkoitti että paljon käytetään ihan tavallisia trikoopaitoja jne. raskausaikanakin mutta eihän ne äitiysvaatteet mihinkään ole kadonneet, housut varsinkaan. Onnistui se aikanaan viemään ilon siitäkin kun kerroin ostaneeni hääpuvun, mutta jätetään se nyt... Sori oon vähän negatiivisella päällä tänään :)

Huomenna ajattelin kertoa töissä esimiehelleni. Mulla on kehityskeskustelu, joka on aika luonteva paikka kertoa asiasta, kun pohditaan tulevan puolen vuoden tavoitteita ja tekemisiä.

Kiva kuulla teistäkin jotka ette ole paljoa kirjoitelleet!

Miisis - 14+1

Kyllä "ne äidit" sitten osaavatkin välillä;)! Oma äitini loukkaantuu verisesti jos vihjaan tekemään asioita eri tavalla mihin hän on äitinä tottunut. Herne menee heti sinne syvimpään, jos erehdyn toivomaan ettei toimisi niin tai näin kun omasta lapsestani on kuitenkin kyse. Sitten saan kuulla piruilua aiheesta loppupäivän ja se mun on tietysti kestettävä, olenhan väärässä.

Tänään oli neuvolalääkäri enkä yhtään hokannut että alaosastokin tutkitaan. Esikoinen oli tietty mukana ja toljotti siinä metrin päässä kun "tohtori Koira tekee äitille tämmöistä pikku tutkimusta käys kuule kattomassa mitä kivoja leluja siellä laatikossa on". Huh, aika kuumottava tilanne! Lääkäri totesi siihen, että kunhan ei lapselles tule traumoja.
Jospa ensi kerralla saisi ihan hoitajan siksi aikaa :) :). Aina saa hävetä itteensä, alkaa jo tympästä.

Seulan tulokset saa lähipäivinä joko puhelimitse (jos pahoja) ja kirjeitse jos hyviä. Tämä odottaminen on raastavaa.

Vointeja kaikille!
-Weenie 12+6

Palmuhiiri; jep, vaikka tulis tyttökin, niin sinnehän se joukkoon mahtuu. :)
Toivottavasti Phale sullakin pahoinvoinnit helpottaa- siis eihän nää oksetukset voi ikuisuuksia kestää! Hieno juttu, että vauvauutiset otettiin niin lämpimästi vastaan!

Weenie kertoi noista tökeröistä kommenteista, ja onhan niitä varmaan kaikki saanut. Mullakin on paljon lapsettomia kavereita, ja on vähän hankala kun ei niiden kanssa halua tästä puhua, ei haluis kaikille edes kertoa. Osalle siksi, ettei he voi saada lapsia, ja osalle siksi, että ne vaan ei pidä lapsista. Joskus tuntuu, että osa pitää äitiyshaaveita ihan luuserimeininkinä, eikä ne ole hyvillään näistä uutisista, vaan lähinnä jotenkin pettyneen oloisia. En mä nyt mitään riemusaattoa odotakaan, tiedänhän itsekin miltä tuntui vasta ihan vähän aikaa sitten, kun joku sanoi, että on raskaana...sitä ensimmäisenä mietti, että no niin, heipparallaa, sun elämään ei sit tästä lähin mahdu moneen vuoteen muut kuin Teidän Perhe, ja Teidän Perheelliset kaverit, joitten kanssa voitte puhua Perheestä. Näinhän se yleensä sit aina meneekin, ja vaikka ymmärsi, että kyse on isoista jutuista näiden elämässä, niin harmitti se silti.Äidiksi tulo nyt vaan näyttää olevan sellainen juttu, ettei sitä ymmärrä kuin muut äidit. Minullakaan ei kyllä vieläkään ole mitään käsitystä siitä, millaista sitten lopulta on olla äiti. Ehkä minäkin kaipaan hurjasti tukea, ja haluan vaan tavata muita äitejä, mistäpä tuon tietää.

Mites muuten teillä päin mennään ensimmäistä kertaa tervehtimään vauvan saanutta äitiä? Meiltä on lähdössä kaveridelegaatio viikon päästä moikkaamaan toista meidän potkupallojoukkueen uusista jäsenistä, ja tuli siinä samalla esille, miten eri tapoja eri puolilla on. Minun kotiseudulla on tapana, että varsinkin läheisille kavereille viedään rotinat (eli siis runsaat tarjottavat, niin ettei tuoreen äidin tarvitse niitä miettiä) mut sitten savolainen kaverini sanoi, että hän ois tuomassa "saunaruuat", eli jonkun lämmitettävän ruuan. Heilläpäin kuulemma toimitaan näin. Onkohan näitä variaatioita sit enemmänkin? No, joka tapauksessa minusta rotinoita on aina ihana leipoa, ja tehdä mukaan jotain superhyvää pullaa ja piirakkaa. :)

Heippa!

Täällä on takana kamalista kamalin vatsatauti, mikä alkoi viime perjantaina ja vieläkin olen toipilaana... Mies sairasti sen ensin ja arvasin että se tietenkin tarttuu muhun, vaikka kuinka desinfioin. Aika hurja juttu kun ei mikään pysynyt sisällä ja ne vaivoin kerryttämäni kilot (alkuraskauden pahoinvoinnin viimein loputtua) ovat taas kadoksissa :( Kyllä meinas usko jo loppua sängyssä maatessa. No, onneks nyt jo parempi olo ja vähän on jo ruokakin maistunut. Mietityttää vaan että mites se mahan asukki on mahtanut kaiken tämän kestää..??!

Laura 14+4

Laura:
Hyvin se maha asukki on kaiken kestänyt! Se on köllötellyt tyytyväisenä massun uumenissa autuaan tietämättömänä äidin vatsataudista. ;o) Itse sairastin esikoisen odotusaikana vatsatudin ja soittelin huolestuneena neuvolaan, mutta sieltä rauhoiteltiin, että vauvalla ei ole mitään hätää. Ja ihan terveeltä tuo esikoinen vaikuttaa. :o) Pikaista paranemista!

Minä sain kuulla eilen, että hyvä ystäväni saa myös kolmannen lapsen syyskuussa! Ihanaa!! Meidän esikoiset on ihan saman ikäisiä (molemmat myös syyskuussa syntyneitä) ja keskimmäisetkin lähes samanikäisiä ja nyt sitten näillä pienimmillä on viikko eroa la:ssa. Hassua! Kivaa saada seuraa äitiyslomaksi.

Iris:
Meillä päin (siis täällä Länsirannikolla) ei ole mitään rotinaperinnettä. Toki kohteliasta on viedä jotain pullaa yms jos haluaa itselleen kahvit keitettävän, mutta mitään rotina nimikettä en ole asialle kuullut. Sitten tietysti viedään vauvalle jotain ihanaa pientä vaatetta tai muuta kivaa.

Tuttavaperheeseen syntyi juuri toissayönä pieni poika ja odotan kovasti, että päästään vauvakylään. Ihanaa päästä pitämään taas sellaista pikku tuhisijaa sylissä! :o)

Taina 14+3

Heippa!

Alkaa vissiin pahoinvointi helpottaa. Toissapäivänä, eilen ja tänään ei ole ollut aamusta ja päivästä yhtään huono olo. Se alkaa sitten viiden jälkeen illasta ja jatkuu puoleen yöhön ainakin. Sillon yleensä kyllä jo nukahdan. Mut se illan etominen ja oksentelu on jotenki rajumpaa, kun se aikaisempi kokopäiväinen. Mut ihan kivaa, että edes päivät saa olla rauhassa. Olen jaksanut jo jumppaankin mennä ja siivota. Että jospa tämä jo tästä alkaa talttua. :)

Iris: Meilläkään ei ole rotinaperinnettä, eka kerran kuulin koko sanan täältä. Täälläpäin yleensä odottava äiti leipoo pakkasen täyteen pullaa ja leivonnaisia vierailijoille valmiiksi ennen synnytystä. Ja sieltä sitten sulattaa vieraiden käydessä. Vauvaa katsomaan tulevat vieraat yleesä vie vauvalle jotain pehmoleulua, helistintä, vaatetta tms. Ja itse en ole ainakaan kahteen viikkoon koskaan edes kysynyt että millon saa tulla kylään, vaan antanut perheen ensin rauhassa tutustua ja saada asiat toimimaan uuden tulokkaan kanssa. Ja kestitä kaikki mummot ja muut sukulaiset ensin. :D

Laura 79: ei sille masuasukillesi ole mitään tapahtunut. Korkeintaan tuntenut vähän suoliston lurinaa ja ihmetellyt. :)

Kävin tänään lääkärintarkastuksessa. Paino oli muka noussut kilon, mut en kyllä tajua näillä oksenteluilla miten se muka on mahdollista. Olin aamulla vähän turvoksissa ja saanutkin laukata päivän pissalla nyt, että liekö se vain nestepainoa, sitä mulle tulee usein. Kuunneltiin ekaa kertaa vauvan sydänääniä. 165-170 jumpsutti syke, kuulema ihan normaali, hyvä, vahva ja tasainen syke. Ihanaa ja vähän epätodellista oli sitä kuunnella, se todella tuli mun masusta! Siellä on joku! :O :)

Phalenopisis 11+3

Heippa kaikille!

Maanantaina käytiin np-ultrassa ja kätilön mukaan kaikki on hyvin. Pikkuinen heilutteli kovasti käsiä ja jalkoja ja sydänkin hienosti sykki. Kokoa tyypillä on 5,4 cm, joka vastasi kuukautisista laskettuja viikkoja 12+2. Laskettuaika on nyt sitten 18.9, päivitän sen tuohon listaan. Kävin varhaisultrassa viikolla 7, jolloin se lääkäri oli sitä mieltä, että takapakkia vedettiin viikko tai kaksi. Tuota en silloin uskonut ja väärässähän se täti oli :)

Täällä voidaan muuten oikein hyvin, mutta väsymys vaivaa. Ennen tuota ultraa ehti jo vähän huolestua, että onko masussa mitään elämää kun ei tunnu missään mitään. Nyt sitten vaan kesää odotellaan ja masua kasvatellaan :)

-ella-

Pientä päivitystä :)

Kirsi la 3.9
Kateke la 6.9
Pilvi 30/31v, la 7.9 (?)
Laura79 , la 7.9
Iiris*, la 8.9. Oulu
Karoliina30, la 8.9. HKI
Helinä84, la 15.9
-ella-, 27v/28v, Pääkaupunkiseutu, la 18.9.
Doblen 32/46, la 20.9.
tarsipaani, la 21.9.
Ella11, la 23.9.
tinttiliini,27v. la 26.9
Jenninen 20v. la 28.9
Luna_81, 26v. esikoinen la. 28.9 Tampere

Sain juuri seulan tulokset eikä aihetta jatkotutkimuksiin ole. Huh ja huh!
Nyt olisikin oivallinen hetki soittaa sukulaisille ja kertoa iloiset perheuutiset. Olen ollut niin masentunut koko kevään että olen oikeastaan odottanut, että pääsisin hetkeksi "valokeilaan" paistattelemaan masuasioillani. No, oma äitinipä oli ehtinyt ensin. Vaikka lukuisat kerrat anelin, ettei kertoisi kellekään ennen seulan varmistumista. Ja paskat!

Äsken kuningataräiti soitti eikä voinut edes pyytää anteeksi. Oli olevinaan täysin syytön kaikkeen, eihän ollut hänen vikansa jos tätini oli kertonut asiaa puolestaan eteenpäin pitkin kyliä. Ja tätini sattuu olemaan klassinen juoruakka, pahimmasta päästä.
Totesipa äitini ennen luurin korvaan iskemistä, että ilmota sitten kun lapsi on syntynyt seuraavan kerran, mitä kuuluu. Todella aikuismaista käytöstä.

Olen vain niin pettynyt. Tuntuu että tämäkin ilo multa vietiin. Huomenna olisi lähtö "jonnekin +15C-maahan" 3:ksi päiväksi. Sain mieheltäni yllätysmatkan tulevien 3-kymppisten johdosta. Ja aikamoinen ylläri onkin kun vasta eilen sain tietää:)! Äitini tulee kotimieheksi ja tällä hetkellä toivon, että lapsemme väsyttäisi hänet kiukuttelullaan totaalisesti;). Kiäh kiäh!

weenie 13+2

Weenie: Voi höh. Kuulostaa todella ikävältä ja ajattelemattomalta äitisi toiminta. Ja vielä on pokkaa laittaa luuri kiinni ja kiukutella sinulle. Muakin rupesi ärsyttämään...

Tulin just töistä kotiin ja viimeinen yö gradun kanssa edessä. Viimeisen viikon olen nukkunut 4 tai maksimissaan 5 tuntia yössä, käynyt töissä ja töiden jälkeen vääntänyt gradua. Vielä on niin pahasti kesken, että en taida nukkua ensi yönä hetkeäkään. Mutta huomisessa gradun jätössä aion sen palauttaa ja saada pois mielestä.

Varmaankin stressin takia on tullut huono olo takaisin. Alkuviikosta oksensin yhtenä aamuna. Onneksi vastaavaa oloa ei kuitenkaan enää ole tullut kuin joitain viikkoja sitten. Vähän on kyllä huolestuttanut, että miten Rusina pärjäilee mahassa kaikkien stressihormonien kanssa. Niistähän varoitellaan. Tietääkö kukaan enemmän stressin vaikutuksesta sikiöön? Tai kovan unenpuutteen?

No joo, nyt hommiin käsiksi. Puuh.

Palmuhiiri ja Rusina 13+5

Weenie: Onnittelut hyvistä seulatuloksista! =) Ja onnea myös kolmikymppisten johdosta! Joko olet täyttänyt vai täytätkö kohtapuoliin?
Harmittaa sun äidin käytös mut onnex miehesi oli järjestänyt sulle mukavan yllätyksen!!! Toivottavasti piristää mieltä!!! =) Joko tiedät matka kohteen vai onko se yllätys ihan loppuun asti? Tulee mieleen oman miehen järjestämä yllätysmatka parin vuoden takaa. Sain vasta lentokentällä tietää mihin ollaan menossa. Ja kaiken kukkuraksi hän kosi minua tuolla reissulla. Oli suunnitellut kaiken etukäteen. =)
Täytyy sanoa että kyllä olin otettu!!!! Ja hääthän siitä seurasi jo heti seuraavana kesänä! =)

Palmuhiirelle: Tsemppiä gradun tekoon!! Kyllä olet ahertanutkin kovasti pahanolon ja töiden lomassa. Jaksamista! Ja hyvin se rusina siellä masussa pärjäilee. Siitä ei kannata enään lisää stressata!!! =)

Jaksamista kaikille!

T. kateke 14+5

Yhteistyössä