Muut olikin hyvin kommentoineet jo sun miehen asiaan, mä kerron miten meillä jakautuu kotityöt.
Mä olen kotona vauvan kanssa, mies käy töissä n. 6 h / pvä sisältäen työmatkat.
Mies hoitaa ruokaostokset, minä suunnittelen ruuat ja teen kauppalistat. Ruoka tehdään yleensä yhdessä.
Minä hoidan pyykit, pesen, kuivaan rummussa, silitän mitä silitetään. Tämän yleensä teen päivällä kun vauva nukkuu.
Mies hoitaa meillä siivouksen. Hän imuroi, pesee lattiat, pyyhkii pölyt, järjestelee, vie roskat, hoitaa tiskit kotona ollessaan. Tämän hän tekee kun vauva nukkuu tai kun minä imetän. Lisäksi hän hoitaa auton, vaihtaa renkaat, pesee sen, siivoaa kellarikomeroa jne. Mies on kyllä aktiivisempi kotitöissä kuin minä, minä ehkä vähän huolellisempi.
Ensisijainen homma miehellä on käydä töissä. Kun hän tulee kotiin, hän ottaa yleensä vauvanhoidosta vastuun, koska haluaa tasaveroisen suhteen lapseensa. Minä saan olla vauvan kanssa koko päivän, hän haluaa olla illalla. Ja sitten hoitaa noita kotitöitä kun ei ole vauvan kanssa. Kun minä pääsen irti vauvasta, yritän opiskella tai käyn ulkona. Meillä on tietysti monessa suhteessa aika helppoa, kun lapsia on vain yksi.
Meillä mies tekee siis tosi paljon kotitöitä ja osallistuu vauvan hoitoon, vaikka käykin töissä. Ja tämä ihan omasta tahdostaan. On hyvin koulutettu reilu kolmikymppinen ihana mies.