täällä kun osataan neuvoa asiassa kun asiassa eli mitä teen 7v pojan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuup

Vieras
juttu menee näin että meidän poika on just aloittanut ekan luokan

koulu loppuu huomenna 13.00
ja mun pitää just tuolloin olla toisen lapsen kanssa tutkimuksissa eli olen pois kotoa 13-14.00
jolloin poika joutuu vajaan tunnin oleen yksin kotona ( tänään oli yksin kotona 20min) muuten ei ole yksin ollut

ongelmana nyt vaan on se että voisin itsekkin huokasta helpotuksesta kun tietäsin että poika on edes kotona turvassa mutta kun poika ei osaa aukasta meidän ulko ovea =( ovea ei voi jättää auki eikä täällä oo sukulaisia jonne voisi mennä/ naapureista lkun ei tiä onko ketään tuolloin kotona suurin osa kuitenkin töissä

eli mitä teen?

[QUOTE="vvv";24470321]mikset voi hakea poikaa vähän aikaisemmin mukaasi?? tai jollekin kaverille?[/QUOTE]

poika joutuu olemaan jonkin verran pois koulusta ja tälläkin viikolla esim 2 päivää joutuu oleen pois eli koitan myös että poika nyt kuitenkin jonkin verran saqi olla koulussakin.
kuitenkin nyt ei oo kun tunnista kyse. ja kun taxilla tulee niin saattaa pihassa olla n. 13 10-13.15 yksi kaveri on mutta en tiedä onko heillä jotain menoja tänään kun esim just poikani ainut kaveri oli tosiaan pois. tarvii aamulla katsoo kun kulkevat samalla taxilla että jos vois olla siellä tovin.

[QUOTE="Nuuh";24470395]Eikö koulussa ole iltapäiväkerhoa johon vois jäädä.[/QUOTE]

en tiedä iltapäiväkerhoista kun en niitä pojalleni hakenut kun itse kuitenkin kotiäitinä

Nyt on jo myöhäistä, mutta jatkoa ajatellen opetat poikaa avaamaan oven ja opetat häntä olemaan yksin kotona.

Eikö kukaan naapureista voisi olla avuksi? Tai no joo, tuskin ne enää kello 22:08 osaa auttaa, sitä olisi pitänyt kysyä aikaisemmin.

[QUOTE="Vieras";24470421]Opeta aukaisemaan se ovi.[/QUOTE]

kyllä me tuossa harjoteltiin mutta ei tuo vaan osannut kerran tais vahingossa saada auki..kyllä mä ne avaimet reppuun laitoin eli voi koittaa oven aukasemista mutta vähän kyllä epäilen.
ja kun tiedän että meidän ovi on tosi jäykkä.
tuon 4lk tytönkin kaverit eivät oo saaneet mein ovee auki kun ovat meillä olleet kylässä se on jäykkä.

Nyt on jo myöhäistä, mutta jatkoa ajatellen opetat poikaa avaamaan oven ja opetat häntä olemaan yksin kotona.

Eikö kukaan naapureista voisi olla avuksi? Tai no joo, tuskin ne enää kello 22:08 osaa auttaa, sitä olisi pitänyt kysyä aikaisemmin.

jep mä luulin että tää käy simbsala bim poika osaa aukasta oven ja ongelma ratkastui mutta kun tuolla oven avausta harjoteltiin eikä vaan osannut niin alko pieni paniikki iskemään että mitäs nyt?

Tämä ei tietenkään ratkaise huomista pulmaasi, mutta millainen avain pojallasi on. Omien lasteni on ollut vaikea saada meidän melko jäykähköä lukkoa auki, mutta hankittuani heille sellaisen avaimen päälle asetettavan jelpparin, joka lisää kääntövoimaa, ovat he saaneet ovemme auki.
Voisiko poika olla ulkona joko koti- tai koulunpihalla? Onko ikkunasta meneminen poissuljettu vaihtoehto`?

Jos poika olisi pihalla sen aikaa? Kännykkä hänellä varmaan on (ja jos ei ole, niin hankkikaa sellainen huomiseksi), joten saisit häneen yhteyden.

Voisi leikkiä pihassa, ja jos joku naapuri tulee niin pääsisi sisälle samalla ovenavauksella.

7 v on varmaan jo ulkoillut yksikseen, joten osaa olla pihassa yksin?

Mä en pidä ihmeellisenä asiana sitä, että 7 v ei osaa avata ulko-ovea. Jotkut lukot on kovin jäykkiä aikuisellekin, ja ovet painavia.

Hmm... onko koulun lähellä esim kirjastoa jossa voisi sen tunnin odottaa? Meillä lapset odottelivat aina kirjastossa jos isänsä ei heti päässyt hakemaan tai jos toinen pääsi aikasemmin koulusta. Meillä myös oven lukko jäykähkö ja alkuun oli vaikeuksia avata sitä mutta oppivat kyllä kun aikansa harjoittelivat. Itse tilasin parikin sellaista avaimeen liitettävää jatketta jolla saa kääntövoimaa lisää mutta ainakaan meillä niistä ei ollut mitään apua, päinvastoin onnistuin itse sellaisella katkaisemaan avaimen lukkopesään. :( Onko takaovea minkä voisi jättää auki tai siis silleen että on kiinni mutta ei lukossa? Tuleeko taksilla ihan pihaan asti? Voisiko taksikuski auttaa oven aukaisussa?

kiitoksia tiäsinhän mä että kyllä täältä ideoita saa mitä nyt myöskin paskaa niskaansa mutta niitä mä en edes huomaa =)

tosiaan taxi tuo kotiin eli kirjastot ym saa unohtaa ja tuo oli loisto juttu että jos taxi kuski vois avata oven harmi vaan ettei tuo ihan pihaan asti.

taidan tehdä nyt niin että aamulla jos pojan kaverin äiti tulis pysäkille kysyn siltä joko poika ois siellä tai voisko käydä aukasemassa oven jos ei ole paikalla
poika saa yksin olla ulkona. ulkoillut siis on yksinään mutta kännykkää ei omista. eihän tuo 40-50min ulkona nyt kovin paha ole toivottavasti ei vettä sada. ja sanoo pojalle että jos siellä pihassa joku aikuinen liikkuu niin kävisi pyytämässä että aukaisisi oven mutta tässä taas se että poika on super ujo eli ei välttämättä uskalla pyytää apua.

takapihan auki jättämistäkin mietitty mutta sen sit näkee että se on auki kun sitä ei sillai saa.. ja toisin siihen tulee sama avain kun etuoveenkin..

no katselen miten huomenna käy..

Jos on kivoja naapureita, jotka on kotona, ne varmaan voisivat avata oven jos poika käy pyytämässä. Mä kävin yhteen aikaan usein antamassa entisessä talossa naapurin pikkupojalle niiden vara-avaimen joka oli sellaisessa paikassa, johon se ei itse yltänyt. Sitä oven avaamista kannattaa harjoitella monena päivänä monta kertaa peräkkäin, että oppii. Meillä oli kans hankala ovi kun lähdin aikoinaan ekalle luokalle kouluun ja äidin kanssa kesälomalla piti mun aina koittaa avata ja harjoiteltiin monta kertaa :D

Onko takaovi yhtä hankala avata?

Yhteistyössä