tahkoojaplussat 47

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervehdys! Roikun vielä töissä, kun tanssitunti vasta vartin yli kuus. Parin päivän ajan oon pyöräillyt töihin, huh miten hengästyttävää, myös maha on vähän tiellä tai alavatsaa painaa. Kirpulle siis sympatiat vatsan kanssa! Myös mulla on jo aika iso ja ärsyttää TOSI paljon, kun ihmiset ihmettelevät, että ai vasta heinäkuussa syntyy. Se on niin yksilöllistä, toisille tulee isompi ja toisille pienempi. Kivut yms. ei kyllä ole kivoja, ootko kokeillut tukivyötä? Mulla tuntuu auttavan, ei vatsa "väsy" niin paljon päivän mittaan ja ala kivistämään. Jotenkin jaksaa paremmin kantaa sen. Mutta kieltämättä hirvittää, että vielä nelisen kk edessä...

Vai Suvilla juhlat viikonloppuna, jännää kuulla mikä tulee tytön nimeksi, kait kuitenkin meille paljastat?

Onnea Riinuskalle muutosta! On se varmaan hieno tunne kun tuollainen iso urakka alkaa olla mallillaan.

Mä kävin eilen hullareilla, huh. vilkaisin jopa niitä Teutonoita (kauhean vaikea sana taivuttaa), jotka alessa 545. Mutta eei kyllä mä tykkäsin esim niistä City Crosseista paljon enemmän. Kiva kuulla Kata, että olette olleet tyytyväisiä. Minkäs väriset teillä on?

Jaahas nyt täytyy hypätä veivin selkään ja lähteä vähän urheilemaan!

Minä taas täällä. Käväisin galniksilla. Ihme juttu, pakko sinne aina ryysiä. Auts, siellä mietin, että olisi tosiaan ollut masokistista tulla sinne vaunujen kanssa pyörimään! Ahisti ajatuskin. Ostin orkidean, L:lle t-paidan ja itselleni hiuslakkaa ja sitten Herkusta vähän sapuskaa mm. halloumijuustoa. (Ai niin, huomenna tosin teen vielä täsmäkeikan lähi-Stockalle hakemaan narsisseja, luulin, että ne olisi olleet myynnissä tänään.)

Juu, niinhän se on, että vaunukansa liikkuu päivisin ja silloin tuntuu vaunuja olevan pielet ja paikat väärällään. Mutta hassu juttu, että itsekin vaunujen kanssa liikkuessa se ei ahdista. Sen sijaan mua ahdistaa liikkua niiden kanssa just tungoksessa, kun aina joku poukkaa eteen eikä niiden kanssa aina onnistu ajoissa väistämään. Ja mua tosiaan hävettää ruuhkabussissa, vaikka L onkin tosi hyväntuulinen bussimatkustaja. Koen vain olevani tiellä. Heh, tunnustan, että meinasin lähteä kantorepun kanssa stadiin bussilla yksi ilta, kun olin menossa kavereiden (ja Lotan) kanssa syömään, mutta luovuin ajatuksesta, kun huomasin, ettei matkakortilla ollut arvoa ladattuna. Siis vaunut mukaan, kun niiden kaa pääsee ilmatteen… Pummi.

Sande, totta turiset, nuo lasten mukaan ottamiset eri paikkoihin on tosiaan herkkiä aiheita eikä aina ihan yksiselitteisiä.

Mustakin se Ari on laukonut urpoja kommentteja, vaikka toki on just niin kuin Aniliini sanoi, että ison osan kohuista on lehdistö rakentanut. Taidan liputtaa Annalle, vaikka tykkään kyllä Kristiinankin äänestä. Mää pudottaisin Arin, koska sen hevivalinnat (eli siis hedelmä-vihannes, heh heh) eivät kolahda, vaikka kovan luokan laulaja onkin. Menee just digiboksille lähetys. Laitetaan ensin L koisimaan ja sitten katsellaan.

Se on huomiseen!

Huomenta,
päivän eka :)

Kristiinahan se sitten tippui. Nyt pitää pyörtää puheita siltä osin, että mun mielestä Ari saisi voittaa kisan. Eiliset laulut näytti, että mies pystyy paljon muuhunkin kuin pelkkään heviin. Mutta miksi se jäbä ei laula jotain muutakin. Tietty sille on varmaan elämän tehtävä se hevin julistaminen, mutta sen ääni on upea ja pääsee esille erilaisessa popissa paremmin.

Suvin nimiuutisia odotellaan innolla, tulepa heti ristiäisten jälkeen kertomaan. Vinkkapa jotain, niin voidaan arvailla :)

Julkisilla liikkuminen vaunujen kanssa on kyllä ruuhkassa hankalaa ja kyllähän siinä nolo olo itselleen tulee, kun vie vaunujen kansssa reilusti tilaa. Tuli mieleeni, että silloin Espoossa asuessa oli yleensä ihan positiiviset kokemukset kärryilystä julkisissa, mutta pari kertaa meinasi käydä niin, että kärryt olivat oven välissä ja kuski pistää ovea kiinni ja painaa jo kaasua. Säikäytti pahasti!
Niitäkin kertoja oli (kun esikoinen jo alkoi puhumaan), että sai nolostella sen takia. Kerran oli iso HD äijä partoineen ja tatskoineen viereisellä penkillä yrmy ilme naamalla. Meidän pikkumies alkoi suureen ääneen kummastelemaan miksi setä on piirtänyt käsiinsä... Pieni puna nousi mulla poskille ja yritin vaihtaa (turhaan!) puheen aihetta. Äijällä ei ilmekään värähtänyt, tuli mieleen, että kohta on Bandidosit ovella kolkuttelemassa :)
Nyt ei tule julkisilla liikuttua, kun ei ole shoppailupaikkoja tms. mihin liikkuisi...

Kiva Hertta, että löytyy kohtalotoveri masuoloihin. Mulla oli viimeksi tukivyö ja oli kyllä hyvä. Taidan käydä nytkin pyytämässä fysioterapiasta, varmaan auttaa. Pikkarit on mulla ikävästi hiertänyt nivusten tienoille ihan vereslihalla olevat nirhaumat. Ihan hemmetin kipeät, ei varmaan tää istumatyö ja autolla ajo auta. Bepanthenia olen sivellyt, jos auttais. Ei ole helppoa, valivalivali :)

Nyt kipaisen sumpille.

Morot,
Olin sitten eilisen jälkeen niin puhki että hyvä jos soffalta pääsin ylös. Innostuin lähtemään vielä sellosta tapiolaan stockalle hakemaan iittalan kipposarjaa:-). Mies onneksi kaappasi mukaansa töistä tullessa mutta pitäisi sitä itsekin ymmärtää ettei enää ole yhtä vetreässä kondiksessa...! Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Tänään olis lähtö maalle, IHANAA! Huomenna sinne olis tulossa kaksi kaveripariskuntaa ja luvassa on ulkoilua, saunomista ja hyvää ruokaa! Sen jälkeen asetutaankin ihan kotiin, mies juuri eilen kommentoi olevansa matkustuskiellossa vappuun asti. Mää siihen vaan että sittenhän voit olla tipattomalla kun mää olen tässä kohta 10 kk ollut lähes juomatta niin kyllähän sun tarttee pari viikkoa jaksaa;-). Noh, tuskin nyt mitään kännejä veteleekään, mutta kunhan kiusasin...

Pitäisi laittaa tarjouspyyntö markiisin korjauksesta, tarttis uuden kankaan tuo vanha systeemi. On kyllä tosi kätevä kesällä terassin päällä ja sisälläkään ei ole niin tuskaisen kuuma kun vähän varjostaa.

Mahan koosta: happee nyt vaan tytsyt, äkkiä ne kuukaudet menee! Musta taas tuntuu että JOSKUS mun perään on katsottu pitkien säärien takia tai jopa silmien, mutta nykyään mä oon pelkkä VATSA!! Ihanaa päästä siitä eroon kohtapuoliin ja saada se tuotos syliin!

Idolsista: mää EN voi sietää Kristiinan ääntä, ihme honottaja. Laulaa vähän niinkuin naikkareiden (Nylon Beat) tytöt. Onneksi tippui. Anna voittoon! Vaikka on kyllä aika epävarman tuntuinen nuori tyttö vielä, ettei vaan kävisi huonosti...

Päivää!

Meillä on löytynyt hieman epätäydellinen konttausasento, tuossa pikku-ukko junnaa kontillaan paikallaan ja pudottautuu tämän tästä mahalleen ja sitten karjuu, kun ei osaa nousta. :)

Idolsista: Mä otan Kirpun tavoin hiukkasen sanojani takaisin Arin suhteen, jätkä lauloi eilen ihan mahtavasti. Olen ennenkin tykännyt, mutta sitä kirjoa ei ole ollut, niin alkoi tylsistyttämään pelkät HEdelmäVIhannekseT!! :D Vaikkakin kyseisestä "lajista" pidänkin. Eilinen Kilven biisi sopi Arin suuhun paremmin kuin hyvin! Anna taas oli mun mielestä eilen aika pliisu. Kristiina ihan ookoo, mutta munkin mielestä muistuttaa liikaa Nylot Beatia tai smurffeja. Nyt tulee kyllä jännä finaali, kun ei itsekään tiedä kumman haluaisi voittavan..

Riinuska, kiitos kysymästä kuontalostani tässä taannoin, nyt vasta muistui mieleeni.. Eli mun hiuksista tuli ihan hyvät, vähän enemmän olisin kaivannut vaaleaa, siis lisää raitoja, mutta lisätään niitä sitten ensi kerralla. Väri kokonaisuudessaan tuli suurinpiirtein sellaiseksi kuin kaavailin.

Mulla ei taaskaan ole minkäänlaista kommenttia julkisiin kulkuvälineisiin, vaunuihin ja ruuhkiin. Tiedätte kyllä miksi.

Hertta, mä luulen, että oli se maha sitten iso tai pieni, niin aina se saa kummastelevia kommentteja aikaiseksi: "noin pieni masu ja kohta jo syntyy" tai vastaavasti kauhistellaan sitä suurta kokoa.
Hih, nauratti tuo Sanden säärijuttu! Tärkeintähän siis on, että perään katsotaan oli kyseessä sitten mikä osa kropasta tahansa! =))

Jaahas, pitäiskös taas mennä ulkoilemaan, niin kauan kuin aurinko tällä erää möllöttelee. Viikonloppuja! :)

Pikaiset moit!

Olin duunissa käymässä, oli kiva nähdä työkavereita! Mä olisin voinut istua kahvittelemassa siellä koko päivän, mutta joillakin tietysti on sellaisiakin omituisuuksia kuin töitä tehtävänä...=)

Mutta tämän päivän suuret uutiset on, että olen vaihtanut auton! Yksi kerta Minissä vauvan kanssa ja totesin että nyt loppuu meikäläisen Mini-kausi tähän..vaihdettiin se 100-sarjan Bemariin, siinä on juuri sopivasti tilaa meikäläiselle, eikä hintakaan ole ihan päätä huimaava vielä. Ja on hyvä ajaa! Mä olen ihan innoissani!

Muuten tämä aamu alkoi huonosti, en saanut unta illalla ja aamulla klo 6 kun nousin Vanen kanssa, niin tuntui että taivas putoaa niskaan..hermostuin miehellekin aika pienestä ja riitahan siitä saatiin aikaiseksi, tosin sovittu jo kyllä. Ihmeen sopuisaa on ollutkin väsymyksestä huolimatta! Tuntuu että välillä miehen on vaikea tajuta miten väsynyt mä voin olla, kun yleensä olen siitä huolimatta energinen ja puuhakas. Taustalla on kumminkin kokoajan aikamoinen unenpuute, ja välillä se purkautuu sitten vähän väärällä tavalla. Varsin ymmärrettävää minusta!

Idolsit katsottiin täälläkin, mulla ei oikein ole omaa suosikkia, ehkä se Ari sitten ansaitsisi voittaa kumminkin.

Julkisia välineitä ei ole paljon tullut käytettyä, mutta tänä kesänä ajattelin opetella ajamaan bussilla keskustaan, meiltä kun pääsee Elielin aukiolle ihan näppärästi vartissa. Ja tosiaan ilmaiseksi (kun vertaa vielä Stokkan pysäköintimaksuihin..). Varsinkin kun tästä vielä lämpenee vähän ilmat, niin on varmaan ihan kiva mennä pyörimään kaupungille tai kauppatorille kahville yms.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Mulla oli Sande sama tunne loppuraskaudessa, että olen kävelevä maha, ja kyllähän se on nyt mukavaa olla taas ilman ylimääräistä painolastia!

Hei!

Oltiin alkuviikko reissussa, vauvan kanssa mummolassa. Oikein mukavasti sujuivat junamatkat kumpaankin suuntaan, vauva nukkui tyytyväisenä vaunuissa. Kätevää, kun ic-junassa saa vaunut penkin viereen. Tosin eilen paluumatkalla vaunussa oli neljät vaunut ja yksi pyörätuoli, mahduttiin sentään! Pari päivää oli aika lailla vieraita, kun kaikki kaverit ja sukulaiset kävivät vauvaa ihmettelemässä. Onneksi oli mun vanhemmat paikalla keittämässä kahvia... Ja vilkkaimman vierailupäivän jälkeen vauva nukkui yhdestätoista illalla puoli seitsemään aamulla, taisi olla vähän rankkaa.

Onnittelut Katalle uudesta autosta! Me vaihdettiin farmariin vuodevaihteessa, että saadaan vauva ja koira samaan aikaan kyytiin, mutta nyt on kyllä ollut yllätys kuinka korkeiksi meidän vaunut jää, vievät aika lailla tilaa.

Suvin nimiuutisia tosiaan odotellaan, mukavia ristäisiä teille! Onko teillä kaste kirkossa vai kotona tai jossain muualla? Meillä on ristiäiset 22.4., kaste on kirkossa ja kahvit sitten kotona.

Hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

Terveisiä täältä Stuttgartista!
Täällä on ollut ihanan kesäistä, mutta nyt sataa. Tulin hetki sitten Mersun museosta, aika mahtava paikka, sekä autot, että koko laitoksen arkkitehtuuri.

Arvatkaa onko outoa olla ilman Ilonaa! Kotoa oon saanut skypen kautta viestiä, että hyvin on mennyt. Ilona oli ensimmäisenä iltana kieltäytynyt iltasapuskoista, mutta nukku kuitenkin maidolla ihan normi unet.
Siskoni ja äitini ovat hoitaneet Illiä mieheni työpäivien ajan. En olis uskonut, että niillä niin hyvin menee, eihän mulla sitten oo mikään kiire takas kun ei kaivata ;))

Sorgen ihan kauheesti kun en edes Murmelin tilannetta tsekannut ja hölötin ihan pölkkyjä. Avasin vaan koneen ja kommentoin lähtötunnelmissa viimeisen viestin perään mitään lukematta.
Nyt ei oo kukaan puntissa kiskomassa tai näppikselle pyrkimässä.

Musta näin äkkiseltään Stuttgart vaikuttaa ihan loistavalta paikalta. Sopivan iso, silti siisti ja ennen kaikkea hyvät kulkuyhteydet. Shoppailemassakin jopa olen ollut (anti-shoppailija), aivan mielettömiä lastenvaate ja -tarvike liikkeitä ja suurin osa kamasta on halvempaa kuin kotosalla. Hih, monetkos vaunut laitettaisiin tilaukseen täältä käsin? Vois olla hyvä bisnes.

Kiva kuulla, että muillakin on matkustamiset vauvojen kanssa sujuneet. Kai sitä varautuu kovaankin säätämiseen ja sitten jos asiat sujuvatkin, niin tuntuu hienolta "yllätykseltä".

Kummasti sitä vauvan myötä saattaa auto-makukin vaihtua, Katalle :) uudesta autosta.

Juu, kyllä se niin on, että vauvamahan kanssa on ikään kuin kaikkien yhteistä omaisuutta; jokainen on mukamas oikeutettu hiplaamaan ja kommentoimaan. Mitäs siitä tulis jos me naiset noustais "kapinaan" ja alettais kovaan ääneen kommentoimaan tuttujen ja vieraidenkin ukkojen möhömahoja laihdutus vinkkeinemme. Vois tulla sanomista..

Ehkäpä pitäisi siirtyä täältä kaverin työhuoneesta takas seurustelemaan. Ollaan lähdössä keskustaan johonkin kuulemma hienoon "shoppailu-taivaaseen". Kai määkin vähän osaisin visaa vinguttaa..yritetään!

Voikaa hyvin.

Iltaa! Enpä ole tänne ehtinytkään, kun pukkaa tuota remonttia päälle. Perjantaina revittiin vanhat tapetit. Lähtivät onneksi suosiolla. Hih, muistan, kuinka Aniliini joskus kysyi vinkkiä tapetin poistoon. Meillä auttoi runsas kastelu ja lastalla riipiminen. Tänään on sitten tehty muita pohjatöitä, kittausta, irrotettu listat jne. ja ostettu maalit ja pelit ja pensselit. Seinä on sen verran huonossa kuosissa, että laitetaan maalin alle lasikuitutapetti. Mun mies on niin pedantti, että näissä hommissa tuntuu, että tehdään iisakin kirkkoa aina… MUTTA olen iloinen tarkkuudesta, kun mä olen itse aika hulda huoleton. Joten meikä on ihan apupojan asemassa tuossa rempassa.

Piti muuten pk-seutulaisille mainita ravintelivinkki. Olin viikolla Klaus Kurjen yhteydessä olevassa Toscaninissa. Ootteko käyneet? Oli varsin mainio, mutkaton, ei siis mikään fiini, mutta kiva. Lode viihtyi kolmen ruokalajin ajan myös, hih.

Lotta ja Matsku täyttivät perjantaina 9 kk! Huikeata. Musta tuntuu, että L viihtyy tällä hetkellä kaikkein parhaiten jossain muualla kuin kotinurkissa. Olen kasvattanut hänestä erinomaisen kyläluudan. ;-) No eikun, tuntuu, että täällä on jatkuvasti tekemässä jotain vaarallista/kiellettyä. Tänään meinasi jäädä Stokkensa alle, kun roikkui siinä takaapäin ennen kuin huomasin ja tuoli keikahti. (Miten sai sen kaatumaan, ei ymmärrä!!!) HUH sentään! Sain tuolin ajoissa kiinni. Ihan mahdoton vaihe, hirvittävä meno päällä ja järki ei toimi lainkaan. Kiipeää portaita ja pakkohan siinä on takana seistä. Keinuminen puistossa on muuten pop. Mitä kovempi vauhti sen suurempi hihkunta.

Kiva kuulla Juliasta reissun päältä! Oot aika sissi ja sulla on hyvä lähipiiri, kun voit olla noin monta päivää pois, huippua! Nimittäin mua on vähän alkanut rassata potentiaalisten hoitajien puute. Meillä ei täällä lähitienoolla ole juuri ketään, jolla ei itsellään olisi lapsikatrasta tms. Isovanhemmat tietty auttavat, mutta asuvat 40 km ja 100 km päässä, joten kovin pienestä ei viitsi pyytää eikä ex temporet onnistu. Höh.

Kas niin. Nyt menen viettämään hetken miekkosen kainalossa ja sitten höyhensaarille. Palataan! Se on kuulkaas Sanden ja Ilppiksen kuukausi huomenna. Joudutkin Sande tästä lähtien ilmoittautumaan päivittäin, muuten me oletetaan, että oot tositoimissa. Aattele, vetelette sitten viimeistään tippaleipää ja munkkia lapsonen sylissä!!! ;-)

Eikös Stellakin ollut vain reilun viikon reissulla? Kohta siis varmaan ilmoittautuu.

Sunnuntaita! Täällähän minä. Tultiin reissusta jo torstaina, mutta verkkoyhteys oli poikki pari päivää päivitystöiden takia.

Loma oli oikein ihana, koko perhe nautti täysillä. Lennot menivät Leon osalta mainiosti, nukkui suurimman osan ajasta. Mulla paluulento oli yhtä tuskaa. Alkumatkasta salamoi niin paljon, että lentopelkoisena olin ihan varma, että kohta rytistään alas taivaalta... Loppumatkasta taas aloin olla niin turvoksissa, että olo oli aika tukala. Enkä saanut nukuttua kuin hetken.

Thaimaassa oli KUUMA, kuten arvata saattaa. Nahka paloi (ei Leolla sentään), vaikka sitä yritettiinkin välttää. Käytiin snorklailemassa ja ihasteltiin maisemia. Kaikkein tärkeintä oli viettää aikaa yhdessä. Leo oli ihan otettu, että sai olla isänsä kanssa. Pojalle tulikin oikea isävaihe päälle. Mies ei olisi saanut edes vessaan mennä yksin :). Thaimaalaiset olivat koko ajan Leon kimpussa. Leo ei ollut siitä juuri moksiskaan, niin kauan kun eivät yrittäneet ottaa syliin. Jos se meinasi tapahtua, niin alkoi huuto.

Oli kyllä aika ankeaa palata arkeen, vaikka täällä odottikin ihanan keväinen sää. Mulla oli parin päivän mittainen kriisi - oikein mikään ei huvittanut. Onneksi meni ohi.

Aika villiä muuten, että helle ja lento todella turvottivat mua aika lailla. Mulla oli neuvola heti sinä aamuna kun tultiin Suomeen. Säikähdin, kun paino ja sf-mitta olivat pompahtaneet melko lailla. Puntaroin itseni kotona, ja kahdessa vuorokaudessa paino laski kolme kiloa ja maha pieneni silmin nähden. Helpotus!

Aika omanapaista, sorry.

Niin, nyt on tosiaan Sandemanin ja Ilppiksen kuukausi. Jännää!

Mukavaa, että Julia sai ihan yksityisen irtioton. Sellaisesta olen minäkin haaveillut, ja miehelle puhuinkin, että haluaisin vielä toukokuussa lähteä viikonlopuksi jonkun kaverin kanssa esim. Keski-Euroopan kaupunkilomalle. Katsotaan nyt, tuleeko oikeasti tehdyksi niin.

Hauskaa, että Riinuska ja perhe pääsevät pian uuteen kotiin! Onnittelut "raksaleskeyden" loppumisesta!

Mulle ei ole vielä iskenyt tuota Kirpun ja Hertan mainitsemaa mahatuskaa. No, se ahdistaa sentään, että reisiin on tullut läskiä :(. Ajattelin kyllä, että tällä kertaa voisin ostaa sellaisen tukivyön myös, kun tulee aika paljon huhkittua ja hötkyiltyä ympäriinsä.

Kyllähän mun piti muillekin kommentoida jotain, mutta nyt lyö tyhjää. Jatkan huomenissa!

Huomenta!

On palattu k-suomesta vielä yhtenä kappaleena, ei tullut Ilppikselle mieleenkään että syntyisi Jyväskylässä:-). Vaikka mama oli kyllä aika romuna pe-la yön, mietin jo että pitäisi hakea sekuntikello ja katsella kuinka säännöllisiä nämä kivut on kun selkää jomotti ja suppaili:-(. Meni sitten ohi, mutta unta tuli about 5 tuntia kahdessa putkessa joten en ollut kovin hehkeä emäntä. Ihanasti kaverit jeesasi ruoanlaitossa ja kattauksessa joten istuttiin sitten ruokapöydässä puoleen yöhön asti! Sunnuntain runsaan brunssin tekoon en saanut sitten osallistua ollenkaan, istuin vaan pöydän ääressä ja kerroin mistä löytyy tarvikkeita:-). Mukavaa kun on omatoimisia vieraita!!

Hyvältä kuulosti Julian ja Stellan reissut, mäkin olen Stuttgartissa käynyt hamassa nuoruudessa, silloin tosin "opintomatkalla" ja muistikuvat vähän hämäriä;-). Ainakaan lastentarvikeliikkeitä ei koluttu!! Me elätellään haavetta ensi kevään hiihtomatkasta Alpeille ilman Ilppistä, mutta katsotaan nyt kuinka käy. Otetaanko anoppi mukaan lapsenvahdiksi vai mennäänkö lappiin porukalla.

Juu tänään paukkuu taas viikot, rv38+0!! HUIIIIII. Keskiviikkona olis neuvola ja huomenna meen yksinään tutustumaan synnytysosastoon kun aika on päivällä ja miehellä just joku megatärkeä palaveri....great.

Mun vanhemmat lähti Goalle viikoksi ja äiti toivoi että voisin viikon vielä odotella että pääsisi sitten tuoreeltaan näkemään uusimman lapsenlapsiversion, mutta sanoi kyllä että eihän ne lapset mummin aikatauluista välitä:-).

Nekku se tekee remppaa, toivottavasti miehesi tietää että lasikuitutapettia ei sitten oteta juuri millään irti siitä seinästä kun se on asennettu. Siis jos joskus haluaa muuttaa seinän ulkonäköä niin ei ole ihan helppoa.

Tälle päivälle ei mitään ohjelmaa...jos ei tylsistymisen suunnittelua oteta mukaan...taidan mennä levyttämään sohvalle, selkää ikävästi taas jurppii...

Hyvä homma, saatu Sande ja Stella turvallisesti takaisin!

Kivalta kuulosti Stellan reissu. Thaikkulassa on aurinko tosiaan kuuma ja nahka kärventyy, jos pieninkin pläntti jää rasvaamati. Ekat päivät on melkein ahdistavia, kun tuntuu, että koko ajan on pakko vain lisätä ja lisätä sitä tököttiä.

Meillä uurastetaan remontin kimpussa. Juuh, tiedossa on ettei niitä lasikuitutapetteja niin vain irroteta. Sen verran tuli sudittua liimaa seinään. :-) Se meidän on tosin sellainen, joka melkein jää maalin alle eli pienintä mahdollista tekstuuria pinnassa, joten maalaamalla saa uutta kuosia, jos nyt valittu alkaa kyllästyttää. Homma etenee, tänään on pohjamaalattu ja huomenissa päästään sutimaan hiekan / maitokahvin väriä. Homma tuntuu paisuvan, koska tekisi mieli vaihtaa myös edellisten asukkaiden uusima laminaattilattia (jota inhotaan) edellisestä kodostamme tuttuun sisaliin. Saas nähdä.

Nyt katsomaan Huippiksia.

Miten muuten Vilin yöt? Entäs syöminen? L:lla menee yöt aikas hyvin, harvoin ihan ilman tuttausta kuitenkaan. Lihasoseet tökittää. Vauvapuurot uppoavat parhaiten.

Tere,
Ilmottaudun nyt sitten tällekin päivälle kun olen kohtapuoliin lähdössä tutustumaan synnäriin. Mutta eipä ole pelkoa että jäisin sinne, kun Ilppis on ollut rauhassa. PAITSI viime yönä, sillä raukalla on suunnat ihan sekaisin kun pitäisi painua alas lantioon niin kaveri tunkee itseään vaan kylkiluiden alle, auts. Täytyy mamin opettaa suunnistusta?

Muuten nämä mun päivät on ihan tylsiä, kun jengi lomailee ja mää yritän keksiä tekemistä pitkille päiville. Ehkä mun on vihdoin tartuttava noihin valokuviin, jos jaksais tänään käydä synnärin jälkeen hakemassa jotain kansioita. Tai niitä pimennysverhoja makkariin...

Sunnuntaina olis meidän eka hääpäiväkin, eipä taida olla odotettavissa mitään suurta juhlintaa, la meille on tulossa kavereita kylään. Jos "hyvin" käy niin mies makaa su krapulassa....great. Ehkä meilläkin juhlitaan vielä joskus...

Tulipas nyt masentuneen kuuloinen viesti, mutta kyllähän te tiedätte kuinka nämä hormoonit heittelee...pahaksi onneksi luin Hesarista juttua kohtukuolemista ja kyllähän te tiedätte mitä tuli heti mieleen...argh, ihminen on kyllä tyhmä.

Miksi muuten tahkoojista ei tule täydennystä?? MURRRR. Täällähän on tosi tyhjää heinäkuun jälkeen, pelkkiä mamoja.

Heippa täältä muuttolaatikoiden keskeltä!
Eli harrastaa on saanut viime päivinä ihan kylliksi. Huomenna olis siis tarkoitus yöpyä uudessa Kodissa. Mahtavaa. Mun vanhemmat tulee huomenna muuttoavuksi. Kaikkea ei onneksi tarvii huomenna tehdä, onhan tässä tämä kuu aikaa.
Nettikatkos saattaapi tulla, toivottavasti ei kovinkaan pitkä.

Kastettiinkos se Suvin tyttönen toissapäivänä? Tahtoo tietää nimen :)

Sanden päivät ne käy pitkäksi. No, ei kohta enää. Se on niin jännä kuin näin jälkikäteen yrittää tolkuttaa vielä odottajille, että nauttikaa. Oikeesti. Nukkukaa niin paljon kun nukuttaa, lukekaa kirjoja, käykää elokuvissa, juorutkaa puhelimessa, roikkukaa netissä, ottakaa aurinkoa. Heh. Sitä vaan on siinä vaiheessa niin kärsimätön (tosin mä en ollut, mulla kun ei ollut tavallisuudesta poiketen mikään kiirus nähdä tulevaa perheenjäsentä) ja onhan se ihan ymmärrettävääkin. Niin kauan sitä lasta on odotettu, että sen haluaisi pian syliinsä. Toivottavasti ei mene yli la:n, sitten se odotus"piina" alkaa, varsinkin sukulaisten uteluiden osalta.

Hinosti oli mennyt Leon lennot ja Stellan perheen reissu yleensäkin. Saitte nauttia lämmöstä. Nyt kyllä tekiskin mieli lämpimämpään kun ulkona on niin kolea tuuli, hyih.

Nekulle tsemppiä remppaan, on se sitten kiva kun on taas erilaista. Mitäs mieltä olit huippisten loppupäätöksestä? Olin tosi pettynyt, oon ollut alusta asti sitä mieltä, että mitä kummaa se Nicole siellä tekee??? Ei minkään näköinen, korkeintaan naapurintytön. Ärsyttävä nirppanokkaluonne, pöh. Oli huono valinta. Kyllä niistä kahdesta Nik olisi ansainnut voiton.

Katalle onnittelut uudesta autosta. Niin sitä pitää.

Vilille kovasti voimia konttaustreeneihin. Kohta äidin pikku tuholainen konttaa täyttä häkää joka paikkaan :)

Juskalle pukkaa pitkästä aikaa hampaita. Viimeksi tuli marraskuun alussa. Poskihammas näkyy vähän ikenen alla. Ja kiukkua, kuolaa ja suun kaivelua meillä siis päiväohjelmassa muuton lisäksi.

Nyt syömään ja taas pakkauspuuhiin. Palaan kun ehdin!

Heippa! Voimia Riinuskalle muuttopuuhiin. Vaikka kyllä sitä varmaan kummasti on voimia, kun pääsee ihan uuteen taloon!

Mä en uskalla edes ajatella meidän muuttoa, silloin on enää n. kuukausi laskettuun aikaan. Mulla on Thaimaan-matkan jälkeen tullut jo muutamia kipeitä supistuksia. Taisi olla sen verran kova se helle+lento-yhdistelmä. Tänään ei ole onneksi tullut vielä yhtään, mua ketuttaisi tosi paljon, jos pitäisi tässä vaiheessa jo ruveta hidastamaan tahtia. Etenkin, kun ihanaa harrastamista on tehtävänä paljon. Leo on nyt pari päivää hoidossa, jotta mami saa harrastettua oikein olan takaa. Pitää jynssätä kämppää lattiasta kattoon, kun parin viikon päästä ois tarkoitus pitää ensimmäinen näyttö.

Voimia myös Sandemanille viimeisten päivien (toivottavasti ei viikkojen) odotteluun. Yritä tehdä kaikenlaista, ettei tule liikaa mietittyä kamaluuksia. Askartele vaikka pääsiäiskortteja ;). Mä olin loppuajasta tosi kärsimätön. Mahakin alkoi ahdistaa aika tavalla ja kaipuu normaaleihin vaatteisiin oli hillitön. Onneksi Leo päätti tulla muutaman päivän ennen laskettua aikaa. Muutenkin tuntuu olevan yhtä kärsimätön luonne kuin äitinsä.

Nekulle piti kommentoida matkasta, että kiva kun loma meni pääasiassa hyvin, vaikka vastoinkäymisiäkin oli. Lotta kuulostaa samanlaiselta touhupepulta kuin Leo. Vauhti sen kun pahenee. Eilen Leo löytyi vessanpytystä päällään, jalat vain sätki reunalla... onneksi ei käynyt mitenkään, kunhan vähän säikähti.

Nyt täytyy jatkaa harrastamista ennen kuin haen pojan hoidosta. Tulkaahan mamit juttusille! Niin ja Suvi, tämä on käsky: hommaa nyt se ilmaissähköposti, että me uteliaat saadaan nähdä kuva tytöstä ja kuulla nimi :D. Murmeli kans!

Ou nou, mä nauran täällä ihan hillittömästi, kun kuvittelen Leoa sätkimässä pytyssä. Ja Stellan ilmaus "Leo löytyi eilen vessanpytystä sätkimästä" sai mun nauruhermot koetukselle!

Mun oli ihan pakko tarkistaa tuo meidän lista, kun Sandeman sanoi, että heinäkuun jälkeen on pelkkiä mammoja.. Totta, uskomatonta vaan, miten nopeasti aika kuluu, "vastahan" Kirppu, Hertta ja Stella plussasivat.
Mutta siis toivotaan nyt ihan täysillä, että saadaan lisävahvistusta ihan kaikkien osalta tuolta toiselta puolelta! Hei, laittakaapas niitä masukuvia!!

Nekku, meidän yöt ovat menneet samaa rikkonaista rataa kuin aiemminkin. Tosin nyt on ollut unikoulua, eli tassutusta neljä yötä, alan jo pikkuhiljaa toivoa tuloksia. Yösyöttö on nyt pois, mutta joka yö sen takia huutoa/kitinää 03-05. Siitä sitten nukkuukin n. 7.30. Muistaakseni Ilonan perheessä alkoi tuloksia tulla vasta parin viikon tietämissä, kääk, miten me jaksetaan vielä monta yötä..?? Eilenkin Vili nukahti n.21 ja heräsi ekan kerran tunnin päästä, ei kyllä ollut kuin tuttia vailla ja nukahti heti sen saatuaan. Ja muutamia muitakin kertoja heräili iltayöstä, joten lisävoimia tassutukseen ja valvomiseen tarvitaan.
Mies on nyt kamalassa flunssassa ja saikulla, kurkku on turvonnut "umpeen" ja kova kuume, joten sieltä ei paljoa ole herunut apua tassutuksissa, kun on ihan puolikuollut.

Syöminen taas sujuu Vilkulta melko mallikkaasti, varsinkin puuro (neljän viljan Nalle-hiutaleet, kaura- ja riisihiutaleet) maistuu. Mutta kaikki muukin menee (5kk, 8kk sekä itsetekemäni pöperöt), ne makeat soseet tökkii vieläkin hieman, mutta puuron mukana n. rkl:nen menee aika vaivatta.
Rusinat on uusi herkku! Ja kaikkea sormiruokaa olen antanut välipalaksi, pinsettiote on löytymässä.

Konttausasento on vieläkin epätäydellinen ja saa ollakin toistaiseksi, ettei meiltäkin löydytä pytystä! :D Vieläkin naurattaa pikku-Leon toilailut, onneksi ei loukannut itseään.

Nekulle tsemppiä remppaan, kääk, kauhulla ajattelen viime keväistä tapettien repimistä, mutta te alatte olla jo maalausvaiheessa, hyvähyvä!
Ja Riinuskalle tsemit sinne muuttolaatikoiden keskelle, toiv. Juska kasvattaa pian hampsunsa, ettei tule kovia kitinöitä. Kuolaa vaan! Ja toivon mukaan saatte nettiyhteyden pikapikaa uuteen Kotiin.

Voihan kökkö, noita Stellan kipeitä supistuksia, otahan nyt täällä kotomaan tuulosessa iisisti, ei ole helteistä täällä tietoakaan!
Hyrrr, olin paleltua pystyyn, kun vein pyykit narulle äsken. Vilikin sai toppahaalarin taas ylleen vaunu-unille.

Katalle onnittelut uudesta autosta, hyvä valinta, meilläkin on BMW ja tykätty ollaan. :)

Sandeman, kirja kainaloon ja soffalle, lepäilykehoitus tulee täältäkin niinkuin myös Riinuskan suunnalta! =)

Missäs Mariska??

Jaahas, mies pyytää pinaattikeittoa, ei ole raukka muutamaan päivään saanut oikein syötyä, kun on kurkkunsa niin kipeä, joten menen "kokkaamaan" eli vippaan pakastepinaattisopan kattilaan! :))

Tervehdys!

Kääks mun ei pitäis tulla tänne nettiin ollenkaan, saan aina vaan rahaa menemään...tilasin äsken Bebesistä sellaisen Ergo-kantorepun ja yhden imetyspaidan..Se reppu maksoi satasen melkein, mutta sitä nyt on niin kovin kehuttu, että haluan kokeilla. Meillä on BB-rintareppu, ja viimein Vanessa on viihtynytkin siinä, mutta auta armias miten se käy selkään, kun lantiovyö puuttuu. Haluaisin kumminkin jonkun kantosysteemin, kun tykätään luonnossa liikkua, joten toivotaan että Ergo ajaa asian. Sidottavat liinat kun tuntuvat liian pelottavilta, ja kantorinkkaa ei voi käyttää vielä moneen kuukauteen. Tuota Ergoa väitetään voivan aloittaa käyttää 3 kk:n iästä alkaen.

Leon seikkailut nauratti muakin..eipä tiedetä vielä mikä meitä odottaa kun V lähtee liikkeelle joku päivä.

Sandelle piristystä, hormonit heittelee juu, eikä se tuohon lopu!

Äh nyt kutsu käy, jäi kommentoiminen vähälle..

Heippa!

Olen Kata kuullut kanssa hyvää tuosta Ergo-repusta. Meillä on käytössä rintareppu ja kantoliina, vauva viihtyy kyllä molemmissa tosi hyvin, nukahtaa heti. Mullekin kyllä tulee rintarepussa selkä vähän kipeäksi, olen ajatellut että kyse on vaan totuttelusta mutta ehkä ei sitten kannata metsäpoluille lähteä sen kanssa.

Tänään oli parin tunnin vaunulenkillä metsässä, hassua kun polun varressa kukkivat sinivuokot ja sitten alkoi sataa pieniä rakeita. Eipä oikein tiedä mikä vuodenaika on kyseessä.

Nekulle täältäkin tsemppiä remonttiin ja Riinuskalle muuttoon! Ja Sandelle sanon minäkin, että nauti, vaikka viimeiset viikot tuntuukin pitkiltä. Meillä ainakin synnytyksen alkaminen yllätti kuitenkin, vaikka mentiin vähän yli lasketun ajan.

Millaisia pääsiäissuunnitelmia teillä on? Me taidetaan kerrankin pysytellä kotosalla, varmaan vähän aloitellaan pihahommia jollei ole ihan takatalvi tulossa, ja ulkoillaan. Lammasta ajattelin hankkia, ja rahkapiirakkaa varmaan teen pääsiäisen kunniaksi.

Suvin neidin nimen haluaisin minäkin kuulla, ja ainakin ristiäiskuulumiset!

Siis apua Leon seikkailuja!!!! Kuulostaa todella hurjalta, pitääkin tajuta laskea aina tästä lähtien kansi alas. Nimittäin L kyllä nousee pönttöä(kin) vasten.

Justiin kun sanoin, että yöt menee suht hyvin… No, viime yönä meille pesiytyi tänne Raivo Roosna, joka karjui selkä kaarella tunnin klo 03-04. Ihan hiukan kiristi pinnaa, voin kertoa… Aamulla sitten huomattiin, että alaikenestä on puskenut läpi hammas, joten toivoa sopii, että sitä siinä karjui poloinen. Järki ei aina juokse yöllä ihan kirkkaasti, ei tullut tuo vaihtoehto yöllä mieleen, olisi saattanut Panadol auttaa. Nyt ollaan viisaampia.

Aniliini, mä olen antanut niitä vauvapuuroja ja se vähän harmittaa, mutta kun kakoi elovenaa aikasta lailla viimeksi, kun kokeilin, niin olen sitten ollut vähän laiska. Tänään söi lihasosetta aika hyvin. Hei, hyvä kun sanoit noi rusinat! Olen nimittäin miettinyt sopivaa sormiruokaa leipämurusten ja maissinaksujen seuraksi.

Sande, mitäs tuumasit Naikkarista? Varsin sairaalamainen mutta tehokas sanoisin – ja mikä parasta upeaa henkilökuntaa. Tää kuulostaa nyt aivan urpolta, kun odottavan aika on pitkä, mutta yhdyn Riinuskan sanoihin. Yritä nyt nauttia joutenolosta ja päivien verkkaisuudesta ja siitä, että saat lukea Hesaria niin pitkään kuin haluat ja juuri silloin, kun haluat. (Hanat aukesi mullakin, kun luin kohtukuolemista. Iski turhan lähelle.)

Riinuska, vähän samaa mieltä Nicolesta. Stailaamatta se on naapurintytön näköinen mutta kuvissa kyllä mun mielestä upea, joten kyllä mä sillekin voiton soin. Ehkä vähän yllättävä kyllä.

Muuttoiloa!!! Pääsette Kotiin, niin hinoa.

Pääsiäisenä sukuloidaan mutta vain päiväkeikat, muuten rempataan. Murmeli, koska teillä on ristiäiset/nimenantojuhla?

Kata, meillä on nyt Ergoa vastaava Patapum ja on kyllä aivan toista luokkaa kantaa kuin rintareppu, vaikka L on jo yli 9 kg. Ja nyt tajuan, että tuon Patapumin asento on lapselle tosi paljon ergonomisempi kuin BB:n, jota itsekin aluksi käytin. Lähdetään Lotan kanssa Barcelonaan parin viikon päästä ja siellä ajattelin enimmäkseen pärjätä Patapumin kanssa, vaikka matkarattaat reissuun otankin mukaan.

Huomenna lähdetään Aniliinin kulmille kavereiden luo ja ollaan yötä. :-)

Terskis..

Riinuskalle onnea uuteen kotiin. Varmasti on ihana tunne päästä järjestelemään tavaroita paikoilleen. Tuolla toisella puolella on kova keskustelu sisustuksesta, sieltä vaan vinkkiä hakemaan...jos siis joku paikka on vielä ideoita vaille...

Osa reissailee vielä ja osa on palannut kotikonnuille.

Sandeman, mä yhdyn muiden puheisiin. Varmasti aika käy pitkäksi.. Keksi jotain millä hellittelisit itseäsi..

Me ollaan Samun kanssa edistytty ihan kohtalaisesti jummppauksissamme. Silloin kun on pirteenä niin jaksaa olla vatsallaan ja kannatella päätään ihan hyvin. Sitten väsyneenä ei tule kuin iso itku jos joutuu masulleen..

Viime yönä oli meilläkin pitkästä aikaa itku yö...tosin Samu tyyntyí muutaman silityksen jälkeen jatkamaan uniaan. Meille on nyt tullut sitä että Samun löytää ties mistä asennosta pinniksestään kun touhuaa ja pyörii siellä omiaan.

Suvi, kerro nimi!!!!

Meidän kissa oli tosi kipeä, oli kuumeinen, ei syönnyt, ei juonnut, eikä liikkunut mihinkään. Mä käytin sitä lääkärissä jossa siltä otetuista verikokeista löyty jotain häikkää. E-Lääkäri rupesi jo puhumaan vatsakalvontulehduksesta joka siis olisi johtanut melko varasti kissan kuolemaan :( Samaan aikaan täytyi miettiä porukoiden koiran (ollaan ostettu se silloin kun mä olin 12 v) lopettamisen ja lääkitsemisen väliltä..luulin jo että mä menetän kummankin eläinystävistäni.
Onneksi antibiootti rupesi toimimaan ja kissan kuume laskennut ja yleisvointi parantunut normaaliksi. Koira taas sai sydän- ja nesteenpoistolääkkeet, ja on touhukkaampi ja onnellisempi kuin aikoihin. Eli loppu hyvin, kaikki hyvin. Tosin ei tuolla meidän koiruudella kovin ole monta hetkeä jäljellä kun on jo 15-vuotta.

Just joo, tähän väliin tuli pieni siivoustauko.. mä uppouduin tähän kirjoitteluun niin etten huomannut että Samu oli väsännyt "lähetyksen" tohon matolle kun ottaa ilmakylpyjä...isoveljen yöööööök kiljahdus paljasti tapahtuneen..

No niin täytyy ruveta ripustelemaan pyykkejä kuivumaan..

Iltapäivää! Sandeman ei ole käynyt vielä ilmoittautumassa... Tulehan linjoille!

Ihanalta kuullosti Stellan Thaimaan matka. Kiva kuulla kaikilta, että vauvan/lapsen kanssa reissaaminen onnistuu hienosti. Me aiotaan matkalle marraskuussa kun mies täyttää pyöreitä ja haluaa karkuun. Ostin kirppikseltä rintarepun (ei BB, vaan sellainen jossa on myös lantiovyö, ihan pätevän oloinen). Ajattelin ihan tuota matkaakin varten, että on hyvä olla olemassa. Mies sovitteli sitä ja saapasteli ympäri kämppää ja tokaisi, että vai tällaiset 40 vee juhlat sitten olisi tulossa :).

Mua ei ole vielä supistellut (kait) ja olo on oikeastaan aika mainio! Mutta yksi yö veti suonta jalasta, tsiisus että se sattuu! Ajattelin, että no niin pian tulee suonikohjujakin. Mutta itse asiassa suonenveto on lihaskramppi eikä sillä ole mitään tekemistä suonien kanssa, joten suonikohjujen ilmaantuminen on ihan oma juttunsa. Eipä silti voi sekin riemu vielä koittaa...

Sain ma tietää, että ystäväni odottaa myös vauvaa. Olipa mukava uutinen, harmi vaan, että hän(kin) on Turussa, joten ei voida treffailla niin usein. Varsinainen vauvabuumi meneillään. Mikäs sen mukavampaa, vaikka kyllä olisi ahdistanut, jos olisivat onnistuneet ennen meitä... Niin se vaan on, pieni katkera ämmä asuu vieläkin sisällä kait.

Tänä aamuna klo 7.30 se sitten alkoi: Piikkaus! Kamala jytinä kun putkiremppareiskat alkoivat hajottamaan kellaria :(. Mä sain jostain syystä nauruhepulin, kun vielä loikoiltiin sängyssä ja kissakin häikähti. Tästä se alkaa! Eipähän tartte vissiin herätyskelloa jatkossa..

Mutta ah! Me lähdetään pe Wieniin ja just katsoin sääennustuksia: aurinkoista +18 astetta koko pääsiäiseksi! Eikös tänne ole luvattu kylmenevää ja räntää ;).

Glad Påsk allihoppa! En varmaan huomenna enää ehdi kirjoittelemaan.

Ilmoittaudun nyt kun kerran oli käsky:-). Palailin neuvolasta (kaikki hyvin, ei ollut Ilppis vielä kiinnittynyt) ja nyt on banaanikakku uunissa ja lasagne odottaa.Tälläistä multi-tasking koti-äiti hommaa täällä.

Pitäisi vähän vilkuilla keittokirjasta jotain lisuketta lampaalle kun en viitsisi vs-perunoita laittaa kun ovat niin rasvaisia ja perinteisiä. Pe mennään kylään ja la tulee meille kaveripariskunta. Sunnuntai menee varmaan lepäillessä, ainakaan mitään vihjettä ei hääpäivän viettoon ole annettu...

Naikkarin mestat nyt oli voisko sanoa tarkoituksenmukaiset ja takuulla hoito on hyvää. Olin TAAS ainoa jolla ei ollut miestä mukana, hih, sormukset oli pakko änkeä sormiin etteivät luule että olen yksinäinen odottaja. Ja niinkuin sillä nyt olis mitään väliäkään, mutta on joku hassu päähänpinttymä. Ihan hyvä oli käydä katsomassa paikkoja, on jotenkin turvallisempi olo kun tietää missä meidän Ilppis syntyy:-).

Liikkeiden perusteella meille olisi tulossa illanvirkku aamutorkku lapsi, joka sopisi meille oikein loistavasti:-).

Jeps taidan palata ruoanlaittohommiin, heips!