Tahkoojaplussat 48

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman9503
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikaisesti moi, olen ollut äidin luona koko päivän Vanessan kanssa, mokoma nukkui tai kitisi koko ajan siellä, kivakiva. Yleensä ei ikinä nuku enää iltapäivänä, mutta tietysti kun mummu olisi pitänyt seuraa lapsenlapselleen niin tämä veti hirsiä koko ajan...

Musta tuntui myös että V ei tosiaan synny ikinä, mutta kyllä se päivä kaikille koittaa, aika tuntuu vaan tooosi pitkältä odottaessa, siinä on turha ajatella että nautin nyt rauhasta vielä kun voin.

Kitinä alkaa taas, hohhoi, ihmepäivä tänään. Menenpä viihdyttämään äkäpussia, joten moi! Ja Sandelle synnytyssupistuksia ensi yöksi!

Huomenta ja terveisiä Turusta! Täällä ollaan mummun lihapatojen ääressä. Leolla on täysi touhu päällä, kun on niin paljon uutta tutkittavaa ja uusia kaappeja tai laatikoita tyhjennettävinä.

Kirpulla on vaivoja ilmaantunut, kurjaa :(. On varmaan vähän vaikea hiljentää tahtia, kun teillä riittänee vilskettä ja vilinää. Mulla on kans ollut levottomia öitä, kun likka on niin kova muljaamaan mahassa, ja pissahätä on vähintään kerran yössä. Mahassa on myös kaikenlaisia asiaankuuluvia kiristyksiä ja poltteluita välillä, mutta ei mitään kestämätöntä. Mites Hertan vointi?

Toivottavasti Sande pääset synnärille ennen yliaikaistarkastusta. Voin kuvitella, että odottelu on rasittavaa. Se laskettu päivä on jotenkin niin kuin henkinen takaraja raskaudelle, vaikka usein meneekin yli sen. Tiedän jo etukäteen, että mä tulen olemaan koko heinäkuun ihan levoton, että tulis jo, tulis jo :D.

Niinhän se Kata usein on, että lapsi tekee asioita juuri päinvastoin mitä odottaa. Yritin eilen esitellä äidille ja siskolle, miten hienosti Leo osaa jo ottaa askelia. Arvatkaa, suostuiko kävelemään yhtään askelta...

Tänään treffaan sen ystäväni, jolle tuli tärppi ekasta IVF:stä. Pääsen näkemään np-ultra-kuvia tuoreeltaan. Ihan hassua, kun mulla on melkein kaikki läheiset ystävät nyt raskaana, riittääpä tosiaan vertaistukea!

Hellou! Aurinko paistaa, mutta kovin on kylmä tuuli ulkona. Täytyi taas laittaa vaununukkujalle hieman enemmän vaatetta päälle.

Vili syntyi 41+2, kovin oli hikistä odottelua lasketun ajan yli menneet päivät. Vaikka sitä kuinka ajatteli, ettei halua turhasta valittaa, niin kolotukset, turvotukset ja hervoton helle sai kyllä tunteet välillä ylikuumenemaan. Ja kun käynnistyskään ei tuottanut tulosta vaan passitettiin kotiin ottamaan vauhtia, niin pitkiä huokaisuja tuli moneen otteeseen. Joten, sympatiat puolellasi Sandeman.

Ai niin, Sanden limatulppakyselyyn vastaan, että ei aavistustakaan, koska sellainen irtosi, vedet mulla meni sairaalan sänkyyn (olin siis yhden yön ennen synnytystä sairaalassa, vaikka kävinkin kotoa ottamassa vauhtia käynnistyksen jälkeen, mutta menin suppareiden takia samana iltana takaisin), eikä silloin ainakaan näkynyt mistään limoista jälkeäkään.

Voihan vihne noita Kirpun kipuiluja. Saitko lisää saikkaria? Kumpa nyt olisi vain joku vaihe, ettei kipuile raskauden loppuun asti. Ihan kökköä. =(

Kata, sillä Vilin kamulla loppui se hervoton puklaaminen (joka seurasi aina, kun ahmi ja ahmi tissiä) vasta, kun aloittivat kiinteitä.

Riinuska, taas muistin hieman jälkijunassa, että kyselit joskus, että meinaanko vielä kauan jatkaa painonpudotusta. Toisen kympin kun saisin pois, olisin aika lailla tavoitteessani. Katsotaan.. Oikeastaaan mä olen tehnyt täydellisen ruokaremontin, en tunne olevani millään laihiksella. Syödä saa, kun syö oikein ja paino laskee. :)

Nyt tuuletan, sillä yöt ovat alkaneet sujua paremmin meilläkin, yöunille 21-21.30 n. kolmelta on tutitus joka yö ja viiden-kuuden aikaan aamumaito, jonka jälkeen jatketaan vielä unia 07-7.30. On niin virkeä ja energinen olo (lukuun ottamatta sitä yhtä alakulopäivää..), kun saa kunnon yöunet.

Kertokaas, minkälaisia kevätlakkeja lapsosillanne on? Meillä on ihan tavallinen puuvillapipo, jossa nauhat kaulan alla ja silti Vili repii sen tuon tuosta pois päästään. Ei ole liian iso, eikä lähde kovin helposti päästä. Kypärämyssyt on musta niin öh.. hassun näköisiä pelkästään, Vili ainakin näyttää pyöreän ja ison päänsä kanssa ihan avaruuslentäjältä sellasen kanssa. Pitäisi saada kunnon lakki, mutta mistä ja minkälainen.

Me tavataan tänäiltana kaikki (kynnelle kykenevät) kunnan 2006 syntyneet lapsoset Vauvatapaamisessa. Suurin osa onkin tuttuja, kun pienessä pitäjässä ollaan, mutta kyllä joukkoon mahtuu uusiakin kasvoja.

Nyt harrastusten pariin keittiöön!

Trastuit! Olin alkuviikon Pietarissa. On se aika upea kaupunki. Olen ollut ennenkin turistina, nyt ei aikaa jäänyt nähtävyyksille tai shoppailuille, harmi. Kehittynyt valtavasti, ravintoloita ja kahviloita ja kivoja kauppoja joka puolella. Ja on tosi kätevää kun pääsee junalla.

Vai ei ole Sandeman vielä poksahtanut (ärsyttävä ilmaus, sorry ;). Mutta hyvältä vaikuttaa, ties vaikka olisi jo tullut lähtö. Koita jaksaa, en muuta osaa sanoa.

Kurjaa, että Kirpulla kipuja yms. Tosiaan tuo, yritä ottaa rauhallisesti ja levätä, ei kauheasti lohduta.. Kaikissa kirjoissa ja vihkoissakin lukee, että yritä kesken työpäivän levätä makuulla. No kuka nyt oikeasti kehtaa/ehtii ruveta makoilemaan sohvalla keskellä työpäivää?

Mulla olo ihan ok. Vatsa on tosiaan iso ja pysty. Nyt on muutaman kerran poltetta ollut kurkussa ja nilkat turpoo päivän aikana (ällöä). Joskus iltaisin vatsa on tosi kipeä ja painava, varsinkin jos en ole käyttänyt tukivyötä. Vauva liikkuu paljon, öisinkin. Vessassa joudun käymään kerran-pari yössä, mutta ihan hyvin oon saanut nukuttua. Vauva on ihana kun se pönkää vatsan läpi niin että selvästi tuntuu (ehkä pylly tai pää puskee ulospäin) :).

Kata, kysyin aiemminkin, että minkä väriset teidän City Crossit on? Tykkään niistä kyllä tosi paljon, ehkä piakkoin voisi mennä vaunuostoksille.

Höh, Kelan päätöstä ei ole vieläkään tullut (lähetetty 3 vkoa sitten). Eikä siis ä-pakkaustakaan. Otatteko te Kirppu ja Stella pakkauksen?

Enää 8 viikkoa töitä ja siitä yksi viikko on lomaa, kääk ja jes!

Hertta 26+6

Höh, miten sattuikin, että just kun saan lounaan eteeni ja koneen auki, poika herää?? Meni hieman jumpan takia aamupäikät sörsseliksi, yleensä kun nukkuu vähintään 2 h, nyt vain vaivaisen tunnin. No eiköhän tässä jotain ehdi naputella. Kohta lähdetään kyläilemään.
Olipa mukava kuulla Julian ja Illin kuulumisia. Ja mitä, kohtako teillä jo kävellään! Äkkiä kyllä mennyt aika, eikös Illi ole vuoden ensi kuussa? Mitkäs on neitosen mitat tällä hetkellä? Kiva kuulla, että Saksan reissu oli onnistunut. Se on itselle aina kiva huomata, että lapsi pärjää hyvin toisten hoidossa. Ja itsekin ilman lasta ;)

Matias on niin hupaisan näköinen, kun treenaa konttausta. Välillä on "pikajuoksijan" asennossa ja välillä nousee konttaukseen ja syöksyy nappaamaan jonkun kaukana olevan lelun. Milloin lie tajuaa liikuttaa käsiään...

Kökkö tosiaan Kirppu, kun ilmaantui noita vaivoja =( Aika matala hemppa tosiaan. Onko sulla aiemmissa raskauksissa ollut? Toivottavasti saat ainakin nukutuksi ja levättyä jotenkuten, vaikka teillä katrasta on enemmänkin.

Niin, kiitos naiset tosiaan lounasseurasta. Mukavata as always :) Ja oli ihana nähdä tummakutri-Vane. Seuraavaksi tarvitaankin lisää tilaa, kun Sande porhaltaa paikalle punaisine teutoneineen ;)

Aniliini kysyit lakeista. Masalla niitä on tosi paljon, kun on perinyt sieltä sun täältä, mutta tällä hetkellä hitti on Reiman musta hiphop-tyylinen puuvillahattu. Poitsu on niin kähee se päässä, kun pipo on oikeaoppisesti syvällä päässä, hih!

Äh, pitää mennä. Ei oikein voi keskittyä, kun poika häärii vieressä ja spagetti kiehuu liedellä. Adios taas vähäksi aikaa ja Sandelle tsemppiä!

Mitä mitä! Meikaläinen koneella näin lyhyellä välillä!! ;)

Kiitos lentokone / matkustus vinkeistä ja jutuista ylipäänsä. Koneessa kakkavaipan vaihtaminen on varmaan se kohokohta..heh. Sen verran ollaan Illin kanssa matkailu kotomaassa ja Tallinnan reissukin oli, että tiedän mielestäni hyvin varautua lähes mihin vaan. Pitkä pinna ja suurpiirteisyys ovat ne parhaat vinkit matkalla kuin matkalle.

Jahas, Sandemanin bebeä odotellaan vielä. Jostain kumman syystä kuvittelen, että tämäkin synnytys alkaa yöllä. Saas kattoa.

Mulla on karmee köhä ja valvoin yöllä kun yskitti koko ajan. Ei auttaneet rätit, sipulit, yskänlääke eikä muukaan. Oh well, aikansa kutankin, yskä lähtee yskimällä sano.

Jumankekka, mun pitää mennä TYÖVOIMATOIMISTOON maanantaina! Aivan järkyttävää. Sen siitä saa kun ottaa loparit.

Mies huhuilee yläkerrassa, meen syömään. Jos vaikka sais rauhassa syödä, aamupäivällä Illi nukkui jostain syystä vain 25min. Nyt ehkä sen pari tuntia *peukku*.

Kävin tuossa ytimessä lounaalla ja täällä taas tuskailen...ehkäpä tän illan Tehiksen jälkeen alkais tapahtua? Niinhän kävi Piritalle ja Nekulle??;-) Toivossa on hyvä elää.

Oli kyllä vaihteeksi mukavata tavata ystävä jonka elämäntilanne on NIIN eri kuin oma ja jutella ihan muita kuin vauvajuttuja! Välillä ne tulee korvista vaikka tähän elämään on sopeutunut ja nyt on sen aika. Hih, mutta oli hauska kuunnella uusiosinkun miesjuttuja.

Jes kuulkaa, mies oli jutellut pankkineidin kanssa ja sieltä oli tullut vihreää valoa meidän mökkiprojektille. Saatais siis nähtävästi lainaa ihan kohtuullisilla ehdoilla hirsimökkiä varten, ja vakuudeksi riittäisi meidän asunto!! ROCKENROLL! Eikä ollut edes mutissut mun ä-lomasta. Me ollaan siis ihan pankkikelpoinen pariskunta:-))). Nyt tarvii vaan laittaa hakemukset menemään ja kassellaan sitten milloin tarvitaan rahat (kun hirsitoimitus tulee).

Hellou naiset. Jaahas, Sandekin vielä täällä. Tehis on juu hyvä aika supistella. Ja muuten perjantai taitaa olla Tahkoojabebejen yleisin syntymäpäivä. L ja M syntyivät perjantaina samoin muistaakseni Vane ja Murmelin likka ja ettei olis Vilikin perjantaipoikia.

Aniliini, Lotta kiskoo myös kaikenlaisia kotsia päästään. Nauhalliset pysyy parhaiten.

Sitä on liikkeellä, nääs tuota lapsosten päiväunipätkäunisuutta tänään… hohhoijaa.

Lotalla on samaa ”vikaa” kuin Leolla, että viihtyy parhaiten muualla paitsi kotona, kun pitäisi olla koko ajan uutta tongittavaa ja hyllyjä tyhjennettävänä… Varoitus: nyt hiukkai vali, vali –meininkiä täältä suunnasta. L on jotenkin_rasittavassa_vaiheessa tällä hetkellä; kirjaimellisesti roikkuu puntissa – tai tekee jotain ehdottomasti haitallista, kuten syö takkahalkoja tai paperia. Nousee siis mun housuja vasten seisomaan ja alkaa huutaa, jos/kun joudun laskemaan lattialle. Sitä miettii, että milloinkahan saa istua edes vessassa rauhassa… nyt nousee siihenkin seisomaan ja aika usein kiskoo vessapaperia rullasta ja tunkee sitä suuhunsa. Mä järkkäänkin meille aika paljon tekemistä päiviksi, niin pysyy tyytyväisimpänä. Mutta tosiaan kaukana on se aika, kun viihtyi vain mun ”harrastamistani” katsellen! Toisaalta sitten on aika hauska leikkiäkin yhdessä, latoa palikoita laatikkoon tai viskoa palloa joka suuntaan tms.

Mulle tekee myös yllättävän tiukkaa hyväksyä sitä, että kotona on non-stop-kaaos eikä koskaan viihtyisän siistiä. Tai siis, että kaikki kynttilät, lasijutut, roskikset, lehtikorit, ne naminami vessaharjat jne. on PAKKO nostaa ylös ja lattialla saa potkia leluja edestään ja että mä pyyhin ruokapöytää kaikenlaisesta tahmasta ainakin 10 krt päivässä. Huh. Sori, valitusta.

Kirppu, otahan iisisti!

Nyt haisoo kakka nenään, joten se on mentävä ottamaan painimatsi L:n kanssa. ;-) Onhan se kyllä aivan ihana tyttö, tuli heti huono omatunto, kun edes narisin moisesta... ;-( Osaa muuten pussata pyynnöstä – tosi märkiä pusuja. Ne on ihania ja on itsekin haltioissaan taidostaan. Niin mahtavaa, kun kommunikaatio paranee päivä päivältä. Just kun sitä manasin, niin menee tuossa ihan sallittujen juttujen puitteissa lattialla… Jee.

Onnittelut lainapäätöksestä! Öö, kai siitä siis pitää onnitella, että saatte lisää lainaa.??Meidän naapurin asunto myytiin muuten 2 päivässä ja välittäjä kyseli pihalla, että eikö näitä liikenisi enemmän myyntiin. :-)

Me lähdetään nyt helssaamaan sitä eilen syntynyttä. Jokohan on korvantaustat kuivuneet? ;-)

Moikka.

Nekku, ihanasti kirjoitettu...mä nauran vedet silmissä...sori. Toi on just sitä samaa arkea kun täälläkin kaaosta ja eikä hetkeäkään omaa aikaa. Lohdutukseksi, nyt se alkaa ja loppuu joskus lähempänä 3-vuotta...ainakin meidän Teemulla. Se on normaalia että välilä vähän riepoo.
Teemu on onneksi oppinut jo siivoamaan vähän jälkiään, syömään ja leikkimään "yksin", se tuo jo ison helpotuksen. Mutta toinen kierii kovaa vauhtia paikasta toiseen levittämään tavaroita..kenkäteline on tyhjenntty ehkä n. 3 kertaa tänään.

Nyt kyllä täytyy mennä laittaa pottuja kiehumaan..

Vielä nopeasti...

Toivotaan että Tehis antais Sandellekkin niitä suppareita..

Onnittelut Vanessalle nätistä nimestä.

Nyt täytyy mennä..Samukin on kierinyt taas pois näköpiiristä...

Palaan myöhemmin asiaan..

Juu, mä taas...tulin tarkistamaan milloin YTV:n ongelmajäteauto ajelee täällä päin, ois taas kaikenlaista rojua heitettäväksi, kuten lamppua ja sähkögrilliä. Ja onhan se kulmilla, heti vappenin jälkeen.
Palattiin justiinsa kyläreissulta, ja kieltämättä musta ei ois kolmen lapsen kaitsijaksi...Tuntuu niin heviltä hommalta! Jotenkin sitä omaa aikaa ja rauhaa rakastaa vähän liikaa. Ja hei, meidän taloudessa ei olla edes vielä Nekun vaiheessa ;) Että on meikällä vähän opittavaa =)) Ystäväni sanoikin just mulle, että et tiedäkään, mitkä ajat sua koittaa. Se on niin suuri muutos, kun lapsi lähtee liikkumaan ja tonkimaan kaikkea, että menee hetki sulatellessa. Mukaan luettuna sisustuksen muuttuminen...Että kiitos vain Nekku, kun vähän annat mulle esimakua, hih!

Mutta juu, tänäänhän on Tehis-ilta ja Sandella olisi saumat. Tehikseen herää vauva kuin vauva :-) Ja hei, onnittelut lainapäätöksestä. Hirsimökki kuulostaa aika ihanalta...kateellisena täällä vähän ollaan.

Uskomatonta muuten, Matias on nukkunut tänään vain ne yhret tunnin päikät, ja hyvin tuossa jaksaa hihkua ja vipeltää kävelykärryllään. Ei näytä olevan moksiskaan. Tosin on tässä parina päivinä jättänyt toiset päikät nukkumatta, kun ollaan oltu matkarattailla liikenteessä, eikä oikein ole osannut niihin nukahtaa. Ei ole haitannut menoa.

Herttakin olet jo niin pitkällä. Miltäs mahan kanssa elo tuntuu? Noi vauvelin liikkeet on kyllä ihania. Niistä kannattaa nauttia. Pietarista olen kuullut paljon ylistäviä kommentteja, on kuulemma tosi upea ja kaunis paikka. Mutta, miten se onkin niin vaikea matkustaa tuonne idän suuntaan...? Ihmeellisen iso kynnys. Esim. mun ennakkoluuloista miestä ei sinne sais ikuna.

Onkos sulla Julia minkälaisia suunnitelmia työn suhteen? Eikös sieltä Työkkäristä tyrkytytetä vähän kaikenlaista hommaa, vai miten se menee, jos siellä kirjoilla on?

Taitaa lenkkipolut kutsua tätä mammaa, joten morjentes. Olen huomenna varmaan linjoilta veke, joten oikke hyvää vkloppua kaikille! Tehis-supisteluja Sandelle sitten vaan :-)))

Minä taas...

No nyt on perhe ravittu. Samu nukahti torkuilleen ja Teemu toljottaa piirrettyjä.
Kävin hakemassa itkevän reppanan äsken naapurin pihasta. Oli loukannut jalkansa trampoliinissa. Vähänkö pelästyin kun toinen kavereista tuli ovikelloa pimpottamaan ja kertomaan että Teemua on sattunut trampoliinissa..mun mielikuvitus kehitteli jo kamalia kauhukuvia tajuttomasta lapsesta. Onneksi ei kumminkaan ole muuta kun polvi muljahtanut. Vaikka en ole ihan varma vamman laadusta kun ei ole suostunut kävelemään. Antaa kyllä väännellä jalkaansa, mutta kun pyydän kävelemään alkaa mouruaminen kivusta. En siis ole varma onko näytelmää ja huomion hakemista osaksi, vai onko sielä todellakin joku mennyt rikki..toivottavasti ei.

Mua kiehtoo hirveästi tuo Pietari, on kuulemma kaunis kaupunki. Mutta kun olen niin mielettömän vähän reissannut (naama vihreänä luen teidän matkoistanne) ulkomailla. Niin tuntuu että kannattaisi valita joku "helpompi" kohde. Prahassa tai Roomassa olisi kiva käydä. Pariisi olisi kanssa yksi unelmien täyttymys..

Milloin teil on Sande suunnitelmissa pystyttää mökkiä? Jo ensi kesänä? Onnea projektille.
Me haudattiin (ainakin toviksi) meidän talon laajennus suunnitelmat. Jotensakin kaikki rakentaminen on nykyään niin kallista ja n.35 neliön rakennuttaminen sekä keittiön ja kph täys remppa toisi melkeinpä saman verran lainaa lisää mitä on vanhaa jäljellä. Ja kun todellista tarvetta ei ole, vaan mukavuus syistä olisi ollut kiva saada isompaa oh, rt sekä työhuonetta ja uutta pintaa..
No kahtellaan, josko vaikka voitettaisiin lotossa :)

Kävin haikein mielin kävelyllä, meidän tontti rajoituu metsään, jossa siis ei enään ole puita koska sinne on kaavotettu 66 omakotitalotonttia. Kauheat maanajot on ollut käynnissä ja kesäkuun alussa alkaa reilun 20 ensimmäisen talon rakennus ja syksyllä toisen mokoman...se omasta rauhasta. No toivottavasti tulisi mukavia naapureita.

Ihanalta kuulostaa Matiaksen konttausharjoitukset...kohta saa kukkapurkit ja kenkätelineet tms. kyytiä..
Kiva oli kuulla teistäkin Julia ja Ilona. Tosi ihanaa että Ilona tapailee jo sanojakin..

Meillä oli tiistaina taas fysioterapia Samun kanssa. Kehuttiin että hyvin oli kehittynyt, vielä saatiin uusi aika kesäkuulle. Saatiin jumppa ohjeita (jossa pitäisi rohkaista Samua liikkumaan eteenpäin, nousta istumaan tms.) ja kehotus ostamaan jo nyt ensiaskel kengät. Samulla kun on pehmeät nilkat niin kengät antavat jämäkyyttä eivätkä jalat vääntyile minne sattuu..

Vilille ja Aniliinille vielä onnea pidentyneistä yöunista. Hyvä juttu! Hinoa!

Vielä oli jotain, mutta ko en muista. Joten seuraavaan kertaan.

Kiitos samoin Keiju, ihania kisuja teilläkin. Ja yritähän olla murehtimatta magneettikuvausta, vaikka helpommin sanottu kuin tehty. Taatusti sekoittaa elämää ja on taustalla mielessä koko ajan, kun on omasta terveydestä kysymys. Onneksi riski siihen, että olisi jotain vakavaa on miniaalisen pieni.
Hyvää viikonloppua!

Takatalvi sitten otti ja tuli, nyt kyllä sataa vettä. Sen puoleen jees, että tuo inhottava lumiloskamoska sulaa. Mutta ihan kökköä, kun en viitsi lähteä lenkille. Pitänee aloitella pikapuoliin jumppapallojumppaa.

Ihanaa, mies tulee tänään kotiin, on ollut monen vrk:n työreissulla. On joka päivä soittanut vähintään 5 krt pelkästään siksi, että kysyy, mitä Vili nyt tekee jne. Varmaan ihan kamalaa olla reissun päällä ja erossa poitsusta. Noo, tänään on jälleennäkemisen riemua! :)

Hehee, mua nauratti, kun kuvittelin Samun kierivän ympäri kämppää ja levittelevän kenkiä kierisessään! :D Mukavia jumppahetkiä teille! Mitenkäs Teemu-ressun jalka?

Piritta, Vili oli konttausasennossa ainakin pari viikkoa, junnasi paikallaan, kun ei hoksannut niitä käsiä liikuttaa. Nyt mennä vipeltää jo melkoista vauhtia, reilun viikon kokemuksella!

Nekku, sympatiat kodin sekasotkuun, samaa pyörremyrskyä täällä. Tuo on varmaan kyllä hiukkasen rasittava vaihe, kun tenava roikkuu puntissa päivät pääksytysten (mitä uo ed. tarkoittaa?). Meillä on vielä niin paljon tutkittavaa, että omaa rauhaa on välillä ihan hiukan, vaikka toinen silmä on selässä koko ajan. Eilen Vili onnistui kaatamaan kasassa olleen pyykkitelineen päälleen, siellä karjui kaksinkerroin litistyksissä sen alla. Huuto loppui kyllä heti, kun nostin telineen päältä pois, edes syliin en ehtinyt ottaa, kun parku jo loppui, joten vain säikähti, eikä satuttanut itseään. Näitä sattuu.

Jaahas, onkohan Tehiksellä ollut samanlaisia vaikutuksia kuin viime kesänä..? ;)

Hertta ja Kirppu, masukuvia!! :))

Minkäs alan ammattilainen sä Julia oletkaan? Onko siis töitä helpohkosti saatavilla?

Oli kiva tavata eilen niin monta (yli kummenen) suht samanikäistä tenavaa, kovasti jo leikkivät keskenään. Tai ehkä se vuorovaikutus ei ollut ihan sitä mitä leikkiessä "pitäisi" olla, vaan leluja napattiin toisten käsistä ja maisteltiin vuoronperään. Kiva oli silti seurailla vekaroiden touhuja.

Ai niin, jos Lotta osaa pussata käskystä, Vili osaa murista!!! Kuulostaa ihan pieneltä karhulta muristessaan. On pitänyt sellaista ääntä jo ihan pikkuvauvasta asti ja yhtenä päivänä, kun kuvasin pikku-ukkoa videokameralla ja sanoin, että murisehan vähän, niin jo vain murisi. Nyt tekee sen joka kerta, kun pyytää ja sekös meitä naurattaa. :)) Ollaan tietysti joka kerta sanottu murinan jälkeen, että "mitäs sä muriset", niin on siitä sitten sanan hoksannut. Voin laittaa s-postilla kännykällä kuvatun pätkän, jos pystytte katsomaan, vaatii Nokia multimediaplayerin.

Mukavaista viikonloppua tosiaan kaikille, saatan täällä pyörähtää, jos maltan, kun mies on kotosalla koko vkl:n. :)

Perjantaita!

Väsyttää väsyttää, ei auta päikkäritkään näköjään. Äsken torkahdin hetkeksi, mutta hiukka ärsyttää, kun pyysin miestä päivystämään hereillä Vanessaa, kun se nukkkuu parvekkeella, niin kun kömmin makkarista niin unessahan se on tässä sohvalla. Eikä todellakaan herää mihinkään pieniin ääniin. No, minä sitten valvon TAAS niin kuin aina. Sori, mutta tänään on ärsypäivä...Pitäisi ehkä lähteä käymään jossain.

Eilen illalla ilmaantui uusi ongelma, yritettiin antaa Vanessalle pullosta maitoa ja ei huolinut. Itki vaan solkenaan kunnes sai tissiä. Ja se tissittely on kyllä ihan omissa sfääreissään, laskin että kuudesta eteenpäin kymmeneen asti söi lähes koko ajan puolen tunnin välein, välillä torkkui tissillä. Mua rupeaa oikeasti ahdistamaan, että eikö tässä pääse missään käymään ilman neitiä ennen kuin imetys loppuu?? Ja tällä imetystahdilla ei pääse edes kaupassa käymään yksin välillä. Mitenköhän tuon pullon saisi kuvioihin taas, pitää ehkä vaan yrittää uudelleen ja uudelleen. Ei sitä kovin rentona voi olla pois kotoa, jos miettii koko ajan että itkeekö pikkuinen ja huoliiko pulloa vai ei. Enkä mä nyt tarkoita että jatkuvasti missään juoksisin, ei tässä vielä ole tarvetta ollutkaan, mutta kyllä nyt jonkun kerran kesällä voisi kiva olla muutama tunti ihan kavereiden kanssa rupattelemassa yksinään. Onko muilla ollut tällaista pullo-ongelmaa?

Hertta, meidän City Crossit on väriltään soft pink, eli musta-vaaleanpunaiset ovat. Niissähän voi ostaa kopan ja ratasosan erivärisinä jos ottaa Citykoppa-ratkaisun. Me tykättiin niin paljon tuosta väristä, että otettiin molemmat samat.

Kyllä se on varmaan ihan eri juttu, kun ipana lähtee liikkeelle! Nekun kertoma naurattaa vielä, katsotaan sitten loppuvuodesta..=) No ei, kyllä vaikka vauvat ovat ihania, niin on sekin kiva että ne kasvavat, ja niiden kanssa voi koko ajan tehdä enemmän ja enemmän asioita ja saa koko ajan enemmän kontaktia myös.

Sanden ilmoittautumista odotellen..tai jälleen yhtä perjantai-vauvaa! =)

Mariska, me ollaan myös ajateltu, että Pietarissa olisi hauska käydä, olisi paljon nähtävää. En sitten tiedä olisiko se sitten niin hauskaa ihan pienen lapsen kanssa. Mulla on käymättä myös Pariisi ja Rooma, niissä täytyy päästä visiteeraamaan vaikka joskus viikonloppumatkoina..

Toivottavasti Teemun jalka kunnossa, hyvä ettei käynyt mitään pahempaa, nuo trampoliinit on aika hurjia, varsinkin ilman turvaverkkoa. Nykyään niitä on kyllä joka pihassa!

Me odotellaan nyt Vanessan heräämistä ja lähdetään sitten lounaalle jonnekin, joten nyt suihkuun, se on moro!

Ääh, tehiksen vaikutukset on kyllä liioiteltuja. Ei sitten niin minkäänlaisia suppareita. Olo oli kyllä karmea kun kolotti ja vihloi ja jomotti joka paikkaa, mutta eipä lähtenyt Ilppis etenemään. Isänsä on ollut kuulemma 4 päivää myöhässä joten tänään voisi jotain tapahtua mikäli sillä olis jotain väliä. Pöh.

Ajateltiin huomenna mennä mökkimessuille parintuhannen muunkin ihmisen kanssa. Mies on ihan innoissaan tästä mökkiprojektista nyt ja aikoo saada pohjat rakennettua tänä kesänä ja samoin saada hirsikehikon vesikattokorkeuteen. Se vaan tarkoittaa että ei paljoa täällä pk-seudulla viihdytä kesäviikonloppuisin ja lomat lusitaan H-vedellä. Toivottavasti Ilppis on helppo ja vätytään koliikilta;-)). Vaikka siellähän sitä on lääniä kiljua...askeettista elämää voi sitten aina karata pakoon mun vanhempien mökille. Että radioskuggaa pukkaa kesäksi.

Tarttis ruveta valitsemaan takkaa...Jes, sisustus on kivaa. Paitsi täällä kotona...kele. Yritin äsken saada meidän eteiseen mittojen mukaan ostettua kuramattoa sopimaan....grrrr. Arvatkaa sopiko? Muuten kyllä mutta ovi ei mahdu aukeamaan kun lattian ja oven väli on niin pieni! Sama juttu terassin oven kanssa...ihme kämppä, ovien kanssa on tapeltu aikaisemminkin. No saa odottaa tuo homma miestä, on varmaan tosi ilahtunut kun vaimo on taas keksinyt tekemistä...murrr. Tämänkin takia uuden rakentaminen kiehtoo, ei tartte aina korjata muiden tekemiä mokia...

Nojoo, taidan mennä ruoanlaittoon kun päätin tänään kökkiä kotona.

Vai ei Teharit tehonneet, no johan nyt on.

Lotta tyhjentää kirjahyllyä. Tyhjentäköön niin kauan, kunnes kuuluu paperinsyönnistä aiheutuvaa mussutusta… Kirjankansia on jo repeytynyt, mutta en jaksa välittää. L on ilman housuja bodyssään ja ai vitsit, kun sen jalat on somat. Ihanat pallerot.

Kata, meillä oli just samanlaista pullotaistoa – juuri samassa iässä, joten lähetän roppakaupalla symppausta. Aluksi huoli pullon mukisematta mutta reilun 2 kk:n iässä alkoi lakko. Kannattaa varmaan kuitenkin sinnikkäästi yrittää (vaikka onkin rasittavaa, kun pitää pumpata!) ja vaikka kokeilla erilaisia pullotutteja varuilta ja kokeilla, ottaisiko pullosta a) nälkäisenä b) rinnasta ensin syötyään c) väsyneenä d) virkeänä…

Toisaalta, kaipa sen voi ajatella, ettei Vane voi koko iltaa olla nälkäinen, joten osittain varmaan lussuttaa vain läheisyyden vuoksi, joten sikäli huuto ei ole hengenhätää? Tai mistä sitä tietää. Tutista voisi olla apua, mutta muistaakseni sanoit, ettei sitä toistaiseksi ole huolinut. Meillä tosin auttoi vain aika, jokunen kuukausi siinä kai meni. Nyt kelpaa pullo vallan hyvin.

Mä olin samalla tavalla ahdistunut, kun ajattelin, että en_enää_koskaan pääse mihinkään. No, pääsin mä, mutta suunnittelua se vaati ja kyllä silloin usein kävikin niin, että Lotta karjui, kun tulin kotiin, vaikka olisin vain ollut kaupassa tai punttisalilla käymässä. Jotenkin siihen samaan syssyyn tuli se vaihe, kun ehkä jo halusikin enemmän pois kotoa ja sitten se oli niin hankalaa ja sitä ajatteli, että tätä kestää loputtomiin. Mutta ei kestä, usko pois! Itse olen kuitenkin kaikesta huolimatta tyytyväinen, että pitkä imetys on ollut mahdollinen. Koen sen edelleen helpommaksi kuin pulloon siirtymisen, siksi vielä jatkankin vuoden ikään, kunnes saa antaa tavallista mölöä.

Sande, tässä ennen meitä asuneet on olleet kyllä todella huithapeleita remonteissaan! Todellakin rasittavaa korjata toisten maalinroiskeita, just noita repsottavia ovia ja urpoja materiaalivalintoja jne.

Tosiaan, miten Teemun jalka? Mariska, ajattelin eilen teitä, kun näin veljekset, joista tuli Teemu ja Samu mieleen, kun sillä vauvalla oli niin paljon tukkaa. Laitas kuvia tulemaan! Aniliinille kiitos klipeistä, hauskoja! :-)

Nyt kaffelle – ja ehkä vähän suklaatillekin.

Kiitos Nekku symppauksesta, tuli heti parempi mieli, kun kuuli että joku muukin on tuntenut samaa ahdistusta! Olen minäkin miettinyt, että jos oikeasti on tosi kova nälkä, niin luulisi että söisi pullosta, kun ensin huomaa että sieltä tulee maitoa. Aion kokeilla tänään kaverini luona illalla uudelleen. Toinen mitä voisi koittaa, niin päiväunien jälkeen kun on varmasti nälkä. Mutta lyhyt aikahan tämä täysimetys on, joten joka tapauksessa pitää olla tyytyväinen että yleensä pystyy imetykseen. En muuten pumppaa, vaikka pulloa kokeilenkin. Annan Nannia, kun kerran sitä Vanessa söi ensimmäisillä viikoilla lisänä jo muutenkin.

Käytiin äsken Lauttasaaressa lounaalla ja ruokakaupassa koko perhe, on tosi piristävää käydä jossain kodin ulkopuolella! Pitää aktivoitua enemmän käymään, mä olen ollut vähän arka lähtemään muualle kuin kaverien kotiin...=) Autossa tuli taas megapulautus,eli vatsalaukku tyhjäksi, mutta onneksi istuin vieressä ja sain kerättyä kaiken liinoihin.

Sandelle edelleen supistuksia toivottelen, ja siis niitä oikeita!

Sandeman se porskuttaa yhtenä, tsemppiä.

Jatkuva tissittäminen on rankkaa, erityisesti aamuyöstä. Näyttää olevan tapana vauvoilla herätä kukonlaulun aikaan ja sitten ei nukuta, ei ainakaa yksin omassa sängyssä. Kyllä sekin vaihe ohi menee Kata. Mää aina ajattelen, että "aikansa kutakin" ja yritän siitäkin vaiheesta repiä jotain hyvää irti (mikäli siis on joku hankala vaihe menossa).
Pulloa kannatta tosiaa sinnikkäästi kokeille eri vuorokauden aikoina ja koittakaa myös niin, että joku muu antaa kuin sää. Meillä kokeiltuja vinkkejä, joista jokin toimi satunnaisesti oli mm: eri antaja, erilaisesta pullosta, erilainen tuttiosa, puolet korviketta - puolet rintamaitoa, pumpattua rintamaitoa. Mitäs viä - noh, ajan kanssa sekin jossain vaiheessa lutviutuu. Ilona otti aluks ihan muina naisina pullosta ja sitten teki täyden stopin. Kunnes taas yhtäkkiä alkoi huolia. Syitä en tiedä, mutta sinnikkyys palkittiin, sain vähän hengähtää ja ennen kaikkea nukkua yöllä enemmän kun mies hoiti syötöt.

Piritta ja Aniliin kyselivät työstäni, tai siis sen puutteesta ;) Höh, ammattilainen, vähän liikaa sanottu pilipali-tradenomista. Persiinsä saa varmaan niilläkin papereilla pyyhkiä. Oon suorittanut BBA / tradenomi -tutkinnon. Englanninkielinen opiskelu siis.
Työkkärin jutteluissa ja papereissa aoion kovasti korostaa perhehaavetta, siis lisääntymistä lähitulevaisuudessa (syksyllä kun aiotaan yrittää) ja allergiani kun listaan niin en usko, että ihan mihin tahansa hommaan joudun. Jos niin mahtavasti kävisi, että jokin sopiva homma työvoimatston kautta löytyisi, niin sittenpähän voin sen ilomielin ottaa vastaan.
Eniten mua risoo ajatus joutumisesta tietokoneen a-ajokortti-kurssille tahi "näin teen cv:n" tai "näin haen töitä" -kursseille. Hoh hoijaa. Noh, täytyy sitten ajatella, että se on hyvää tietojensa päivittämistä. Kuulemma kun on lapsen kanssa niin saattaa säästyä ns. turhanpäiväisiltä kursseilta jos ei ole lapselle hoitopaikkaa. Eikä mulla ole.

Kassellaan.

Ei oo totta; mää päivän eka!!

Sandemania huhuilen, liekö punkeemassa.

Tää likka lähtee nyt saunailtaan! Kammottaa jo etukäteen huominen kohmelo. Oh well, kerran kaks vuodessa on ok.

Jokohan se Sande on päässyt tositoimiin??? Taas on hullut jännityksessä.

Katalle piti vielä sanoa samaa kuin Julia, että saattaa tosiaan olla parempi, että pullosta ruokkii joku muu kuin sinä. Mä annoin L:lle ekan kerran omakätisesti pullosta maitoa viime viikolla. ;-D Vettä olen antanut aikaisemmin tietty.

Mä olin rimpsalla eilen, kivaa oli. Tai no rimpsalla ja rimpsalla: kotipirskeissä ja kotonakin jo puolilta öin, että vanhuus ei tule yksin… Ei tullut pelättyä kohmeloa edes. Toivottavasti Juliakin siltä vältyt!

En oo varma, ehdinkö koneelle ennen kuin maanantaina lähdetään L:n kanssa reissuun, joten toivottelen varmuuden vuoksi hyviä vointeja. Ja tullessani toivon saavani nyyhkiä taas uutta tarinaa siitä, miten tahkoojabebe on saapunut maailmaan.

Heips ja anteeksi kun sotkeudun teidän keskusteluunne. Laita Aniliini mullekin videon pätkä Vilin murinoista :) Lueskelen kuulumisianne tätä kautta ja yritän saada aikaseksi meiliäkin jossain vaiheessa; kunhan noi opiskeluhommat päättyisivät.

Muille palstalaisille tiedoksi: olen itsekin entinen elli-kirjoittaja tuolta vauvahaavepuolelta, nyt olen visusti pidättäytynyt vain lukemisessa, vaikka haaveista tekoihin onkin jo päästy =) Mukavaa kevättä kaikille ja eritoten Sandelle tsemppiä tulevaan koitokseen :)

Aurinkoista sunnuntaita!

Ja Sandeahan tässä tulin ensisijaisesti kurkkimaan...jännittää ihan älyttömästi!

Vanessa vetelee sikeitä partsilla, nukkuu nyt tuommoiset 4 h ulkona noin klo 10-14, mutta vaatii yleensä syötön pikaisesti puolivälissä, on se kumma ettei tuo maito pidä nälkää kauemmin..yöllä sentään on usein 3-4 tunnin välejä onneksi.

Nekulle hyvää matkaa, jos vielä käyt kurkkimassa. Kateeksi käy! Barcelona on ihana kaupunki!

Täytyy vissiin ruveta vähän järjestelemään paikkoja, kun tulee iltapäivällä vieraita käymään, miehen työkaveri vaimoineen. Tulee hoitamaan yhden tietokoneasian meillä kuntoon ja syömään samalla. Mies hoitaa onneksi ruokapuolen =)

Uusi viikko, uudet kujeet. Sande, huhuuuuuu! Ihan tässä alkaa kutkuttaa rouvan tilanne :-)

Vkloppu oli ja meni, ei tehty mitään järisyttävää. Ulkoiltiin, urheiltiin ja oltiin. Matskusta on tullut lähiaikoina aavistuksen levottomampi nukkuja, joten varjeltiin aikalailla hyviä yöunia vklopun aikana. Ja halleluja, saatiin pimennysverho pojan huoneeseen, meinaan herää turkasen aikaisin aamulla. Nukkuu kyllä maitopullon juotuaan, mutta ei mitenkään rauhallisesti. Huomaa kyllä selvästi, miten imetyksen loputtua sitä on paljon väsyneempi, jos on nukkunut esim. vain 6 tuntia.

Nekku ja Lode on ilmeisesti startannut jo eteläistä Eurooppaa kohti. Ollutkin aikamoisen helteistä muualla Euroopassa, joten saavat varmasti nauttia kivoista keleistä. Mua niin nauratti Nekun lakoninen kommentti, että L tyhjentää kirjahyllyä. Voi kääk, kun meille tulee tuo vaihe, ajaa mut varmaan hulluksi ;) Mistä sen tietää, millainen termiitti Matskusta vielä tulee, vaikka nyt onkin niin kiltin sorttista. M:sta puheen olleen - poitsu on oppinut taputtamaan! Kovin on innoissaan uudesta taidosta.

Harmittavaa Kata, jos Vanessa ei huoli pulloa. Ei varmaan auta, kun tarjota säännöllisesti ja nimenomaan ehkä hieman nälkäisempänä, maybe...? Mä koin, että korvikemaito piti nälkää pitempään, joten ainakin meille siitä oli paljon apua. Tosin mun oma maito tuntui aika vetiseltä ja laihalta, joillakinhan se voi olla hyvinkin rasvaista, ja pitää näin ollen masun täytenä pitkään. Pullo on kyllä taivaan lahja, en oikein osaa edes kuvitella sitä tilannetta, että on täysin sidoksissa vauvaan, eikä voi lähteä mihinkään. Mutta toisaalta näin ne vauvat on erilaisia, ja eihän se ikuisuutta kestä, että vauva on vain maidon varassa.

Aniliini, jokos teillä oltiin täysin terveitä? Hö, mä en oikein saanut selvää Vilin murinasta, kun sen verran hurisee tämä tietsi, että vähän hukkui äänet. Oli vähän sellaisen mongerruksen kuuloista, kuin olisi kasettinauha jumissa :-)

Mukava sadeilma, saa kökkiä sisällä. Taidan viimein kaivaa silitysraudan esiin ( uroteko!) ja imuroida.

Saataiskos me Sandesta vielä jotain merkkejä...?

Plääh, ääh sanon mä. La-suyö meni suppareita laskiessa, soitin jopa Naikkarille klo 2.15, että milloin tullaan. Ei sitten tullut sellaista megakipeää supparia eikä olo ollut kohtuuton vaikka unta ei tullutkaan koko yönä ja selkä oli tulessa. Kestosupistuksella nytkin mennään, mutta kun eivät nyt ihan tuskaisia ole niin p*skaaks tässä.

Eilen oli ihan ihana istuskella terassilla auringossa, mutta nyt jotenkin tökkää niin pahasti tämä kotona oleminen ja KAIKKIEN utelu, että esim anopille en enää edes vastaa puhelimeen kun olen sille noin MILJOONA kertaa sanonut että ILMOITAN sitten kun mennään.GRRR. Omalle äidille soitin itkuisen puhelun su-aamuna siitä että MITEN ensisynnyttäjän pitää muka osata kertoa että milloin on aika lähteä laitokselle. Mutta ilmeisesti ei sitten ollut vielä aika kun täällä vielä kökin ja Ilppiskin liikkuu ja möyryää.

Mä en hiffaa Kata miten sää jaksoit odotuksen niin hyvin??? Etkös käynyt yliaikaiskontrollinkin? Joko ne siellä lupailee käynnistystä? Mun seuraava henkinen etappi on siellä perjantaina, jos Mr/Miss Ilppis suostuisi yhteistyöhön?? Eilen illalla pidin puhuttelun hänelle siitä että miten vanhempia pitää totella eikä antaa vääriä hälyytyksiä ja että nyt sitten nukutaan tai sitten tullaan oikeasti ulos sieltä. Puhuttelu vissiin tehosi kun sain nukkua! :-)

Sori, tytöt, kommentointi muihin asioihin on TOSI hankalaa tässä v*tutuksen määrässä...