Tämä on oikeasti rasittavaa (kyläilytavat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purkaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Jos ne teinit kiusaa sua tahalleen kun näkee miten paljon sua asia ärsyttää....

Väittäisin kyllä ettei se näy, että mua ärsyttää.

No jos sä kokoajan pöydän vieressä kyttäät paljon ne syöt ja hoet et nyt pitää riittää, ni väittäisin, että kyllä ne teinitkin tajuu, että sua ärsyttää.....!

Alkuperäinen kirjoittaja ninja:
aika vaikee usko että 15v noin käyttäytyy paremmin ehkä 8 vuotiaat. haiskahtaa provolle

No tulihan se sieltä! :D :D :D Voi helvetti minä en vaan pysty tekemään tänne avausta ilman etteikö sitä joku epäilisi provoksi. :D

Mutta hei... ihan miten vaan. Sulla ei ehkä ole elämää ja saatat jaksaa kehitellä tälläisiä stooreja päässäsi ja sitten kirjoitella niitä muka tosina nettiin, mutta mulla ei onneks ole tuollaista tarvetta. On ihan tarpeeks kerrottavaa tässä oikeessakin elämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mun mielestä on noloa jos tarjottavat loppuvat kesken. Ei heillä tapoja ollut mutta meillä on aina tarjottavaa niin, että varmasti kaikille riittää.

No hei haloo! :D Noloa joo. Mitä jos sulle tulee kylään kymmenen teiniä? Teetkö viisi pellillistä piirakkaa siis? Minä teen aina paljon tarjottavaa niin ettei taatusti loppuisi kesken eikä ikinä lopukaan, mutta kun tämä äitini perhe tulee niin mikään ei riitä. Kuten sanottua niin vaikka automatkalle loput, jos jotain jää tai jääkaapista lisää myöhemmin.

No jos mulle tulisi kylään kymmenen teiniä niin todellakin varaisin tarjottavaa reilusti.

No jos sä kokoajan pöydän vieressä kyttäät paljon ne syöt ja hoet et nyt pitää riittää, ni väittäisin, että kyllä ne teinitkin tajuu, että sua ärsyttää.....!

Kahvipöydässä yleensä aika usein istutaan kaikki. Vai missä sinä juoksentelet silloin, kun sulla on vieraita?

Ja jos viittaat noihin ristiäisiin/synttäreihin niin pakko on ollut joskus hiukan vahtia (anoppi vahtinut joskus ristiäisissä) koska jos vieraita on 30 muuta niin kyllä se on ihan pikkupakko kattoo ettei neljä ihmistä vedä kaikkia.

Mun mielestä on noloa jos tarjottavat loppuvat kesken. Ei heillä tapoja ollut mutta meillä on aina tarjottavaa niin, että varmasti kaikille riittää.

No hei haloo! :D Noloa joo. Mitä jos sulle tulee kylään kymmenen teiniä? Teetkö viisi pellillistä piirakkaa siis? Minä teen aina paljon tarjottavaa niin ettei taatusti loppuisi kesken eikä ikinä lopukaan, mutta kun tämä äitini perhe tulee niin mikään ei riitä. Kuten sanottua niin vaikka automatkalle loput, jos jotain jää tai jääkaapista lisää myöhemmin.

No jos mulle tulisi kylään kymmenen teiniä niin todellakin varaisin tarjottavaa reilusti.

No ajatteleppa sitä viime viikkoista. Vieraita kolme plus minä ja omat pienet lapseni jotka eivät tykkäämustikkapiirakasta eli heille ei tarvinnut sitä edes laskea. Tulivat yllättäin joten tein pellillisen mustikkapiirakkaa ja lisäksi oli kahta eri lajia keksejä. Olettaisitko, että ne riittää? Kaikki meni, kaksi palaa jätin miehelle kun tulee töistä.

Meillä näköjään samat nickit käytössä :) Minä valitin ap:n omasta käytöksestä.

En tiedä, minkäikäinen oma tyttäresi on, mutta omille pienilleni ainakin annan suoraan heidän omille lautasilleen tarjottavia. Eihän tämä nyt tietenkään varsinaista ongelmaa ratkaise, mutta jäisipähän tytöllesikin syötävää. Eíhän se nyt vaikeaa olisi kysyä tytöltä muffinseja tuotaessa, että haluatko sinäkin.

Tuommonen teinien käytös on tietysti kamalan huonoa, mutta älä nyt loukkaanu kun sanon, että omassasikin _saattaisi_ olla vähän hiomista... Minä nimittäin olen tottunut, että jos on kahvikutsut, niin tarjottavaa pitää varata niin paljon että kaikille riittää. Meilläkin on näitä suursyömäreitä porukassa, ei tosin ihan noin kamalia... En ole silti tottunut, että lähtisin kieltämään vieraita ottamasta lisää, vitsailen kyllä asiasta joskus. Mutta eivät ole kyllä noin läheistä sukuakaan.

No ajatteleppa sitä viime viikkoista. Vieraita kolme plus minä ja omat pienet lapseni jotka eivät tykkäämustikkapiirakasta eli heille ei tarvinnut sitä edes laskea. Tulivat yllättäin joten tein pellillisen mustikkapiirakkaa ja lisäksi oli kahta eri lajia keksejä. Olettaisitko, että ne riittää? Kaikki meni, kaksi palaa jätin miehelle kun tulee töistä.

Ei riittäisi meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja niin :
No en minä sinunkaan käytöksestä kauhean hyvää kuvaa saanut.

Siis mikä minun käytöksessäni on vialla?

"johon minä, että en varmasti sulata"

"pitää vahtia tarjottavien vieressä ja läpsiä sormille tuollaisia, jotka syö muuten pöydän tyhjäksi."

No voi uuh, eikö sun teineille saa puhua suoraan?

Alkuperäinen kirjoittaja johanna:

"pitää vahtia tarjottavien vieressä ja läpsiä sormille tuollaisia, jotka syö muuten pöydän tyhjäksi."

No voi uuh, eikö sun teineille saa puhua suoraan?

No huoh.

aika vaikee usko että 15v noin käyttäytyy paremmin ehkä 8 vuotiaat. haiskahtaa provolle

No tulihan se sieltä! :D :D :D Voi helvetti minä en vaan pysty tekemään tänne avausta ilman etteikö sitä joku epäilisi provoksi. :D

Mutta hei... ihan miten vaan. Sulla ei ehkä ole elämää ja saatat jaksaa kehitellä tälläisiä stooreja päässäsi ja sitten kirjoitella niitä muka tosina nettiin, mutta mulla ei onneks ole tuollaista tarvetta. On ihan tarpeeks kerrottavaa tässä oikeessakin elämässä.

on mulla elämä kiitos vaan ja en sanonu pahalla. tuntuu vaan oudolta kun ite olin 4 vuotta sitten 15 eikä tullu mieleenkään käyttäytyä noin kun ne sun kertomat 15 veet vaikka muuten oliki aika paha teiniangsti sillon

Tajuat EHKÄ, että tuo "läpsiä sormille" oli kuvannollista? Tai no ei pidä olettaa... et siis tajunnut. No en siis läpsi ketään sormille vaan olen sanonut kauniisti hunajaisen kauniilla äänellä, että "kiitos mutta nyt pitäisi jättää vielä niille, jotka eivät ole saaneet mitään".

Ja kyllä minä voin sanoa omille sisaruksilleni, että en sulata heille lisää, jos ovat jo syöneet kaksi muffinsia ja jos oletat, että karjuin tuon kurkku suorana niin erehdyt. Sanoin senkin ihan kauniisti. toisin kuin he - räkättivät ja tosiaan siis ottivat 4vuotiaan edestä sen muffinsin.

Ala vihjailemaan niille joka välissä paino-ongelmasta. Ei liian näkyvästi mut tyyliin "Onkos noi farkut vähän pienet sulle" jne.. Sitten seuraavilla kerroilla teet aivan p*rkeleesti niitä tarjottavia, tuputat ja ihastelet että onpas ihanaa kun ei **** ainakaan luut paista jne..Hähää

on mulla elämä kiitos vaan ja en sanonu pahalla. tuntuu vaan oudolta kun ite olin 4 vuotta sitten 15 eikä tullu mieleenkään käyttäytyä noin kun ne sun kertomat 15 veet vaikka muuten oliki aika paha teiniangsti sillon

En minäkään ole käyttäytynyt noin enkä ole nähnyt kenekään muunkaan käyttäytyvän tuolla tavoin. Se tästä nyt puuttuisi, jos kaikki käyttäytyisivät tuolla tavoin.

Sulla taitaa olla sen verran hyvät tarjoilut että ne teinit tahallaan paastoaa ennen kylään tuloa? Laitapa seuraavan kerran tarjolle vaan pullalenkki niin ehkä jatkossa syövät ennen teille tuloa. ;) Tai sitten teet pöytään pizzaa tms. mikä maistuu nuorisolle niin etteivät enää jaksa muita eväitä yksin tuhota.

Jääkaapille menon omin luvin kieltäisin ilman muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ala vihjailemaan niille joka välissä paino-ongelmasta. Ei liian näkyvästi mut tyyliin "Onkos noi farkut vähän pienet sulle" jne.. Sitten seuraavilla kerroilla teet aivan p*rkeleesti niitä tarjottavia, tuputat ja ihastelet että onpas ihanaa kun ei **** ainakaan luut paista jne..Hähää

Ei ikinä teineille mitään vihjailuja painosta, vaikka kuinka mieli tekisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Milläs e mutsis on saanut sut oppimaan tavoille jos se ei mitään voi teinien kanssa?

ON aika paljon muitakin eroavaisuuksia. On iskenyt aika paha laiskuus tossa kasvatuspuolella sitten minun lapsuuteni. Ja uskoisin, että tosi paljon vaikuttaa se mieskin eli isäni on aika paljon tarkempi kuin äitini uusi mies.

Minä laittaisin kyllä ne muffinit vastaisuudessa jokaiselle valmiiksi omalle lautaselle, tai olisin omalle lapselleni antanut yhden sulatetuista suoraan käteen. Järkyttävää käytöstä, ja äitisikään ei mitään sano lapsilleen?! Mahtavatko käyttäytyä samoin muuallakin kyläillessä?

No kyllä se joissain tilanteissa on ihan paikallaan. ;) Sillä tavalla oma herkkujen ahmiminen loppui. Pojalle voi sanoa et tytöt taitaa tykätä nykyään vähän löysemmästä sixpackista jne.. Kyllä se jossain vaiheessa kolahtaa.

tai jos haluut oikeen ilkee olla nii ihan kiusallas laitat tyttärelles enemmän kaikkia herkkuja omalle lautaselle ja teineille sen verran että saavat jokaista lajia yhden, keksejä ehkä kaks tai kolme. :D

Kahvipöydässä yleensä aika usein istutaan kaikki. Vai missä sinä juoksentelet silloin, kun sulla on vieraita?

Ja jos viittaat noihin ristiäisiin/synttäreihin niin pakko on ollut joskus hiukan vahtia (anoppi vahtinut joskus ristiäisissä) koska jos vieraita on 30 muuta niin kyllä se on ihan pikkupakko kattoo ettei neljä ihmistä vedä kaikkia.

Ihan pöydässä istun...ehkäpä ne sitten vaan on niiiiiiiiin huonotapaisia ja järettömiä että ne syö kaikki sun esille laittamat tarjottavat! Tottahan sä kasvatat omat lapses paremmin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Heini:
En tiedä, minkäikäinen oma tyttäresi on, mutta omille pienilleni ainakin annan suoraan heidän omille lautasilleen tarjottavia. Eihän tämä nyt tietenkään varsinaista ongelmaa ratkaise, mutta jäisipähän tytöllesikin syötävää. Eíhän se nyt vaikeaa olisi kysyä tytöltä muffinseja tuotaessa, että haluatko sinäkin.

Tuommonen teinien käytös on tietysti kamalan huonoa, mutta älä nyt loukkaanu kun sanon, että omassasikin _saattaisi_ olla vähän hiomista... Minä nimittäin olen tottunut, että jos on kahvikutsut, niin tarjottavaa pitää varata niin paljon että kaikille riittää. Meilläkin on näitä suursyömäreitä porukassa, ei tosin ihan noin kamalia... En ole silti tottunut, että lähtisin kieltämään vieraita ottamasta lisää, vitsailen kyllä asiasta joskus. Mutta eivät ole kyllä noin läheistä sukuakaan.

Kaikille RIITTI tarjottavaa. Ja kakkuakin olisi voinut ottaa lisää niiden muffinsien sijasta, koska sitä oli siinä runsaammin tarjolla. Ja minä käyttäydyin kyllä ihan kunnolla, vaikka tänne kiukkuisena kirjoitankin niin se ei tarkoita että olisin ärjynyt vieraiden aikana.

Ja oma tyttöni otti ensin täytekakkua joten ei ehtinyt vielä muffinseihin asti, kun toiset oli jo vetäneet useemmankin satsin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ed:

No kyllä se joissain tilanteissa on ihan paikallaan. ;) Sillä tavalla oma herkkujen ahmiminen loppui. Pojalle voi sanoa et tytöt taitaa tykätä nykyään vähän löysemmästä sixpackista jne.. Kyllä se jossain vaiheessa kolahtaa.

Joo ja samalla tavalla mulla alkoi anoreksia.

Yhteistyössä