Tammimammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nintsu -81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vitsi, ihana tarina Ulla tosta vauvan naurusta!! Voin hyvin kuvitella että on ollu hauska hetki!!

Meillä ei vielä pahemmin naureskella, tosin eilen poika päästi "he-he-he" äännähdyksen, kun me testattiin sille tuttia. Poikahan ei siis tuttia ole ikinä kelpuuttanu, mutta eilen kauheessa nälässä hän sen huoli hetkeksi. Siinä lussutti tyytyväisenä ja mä ihastelin, kun on niin harvinainen näky kun pojalla tutti suussa. Taisin ihan nauraa ääneen (joo, halvat huvit mulla, myönnetään) ja siitä poika innostui itsekin ja tutti suussa tuli siis toi naurahdus. Oli se hupaisaa:)

Meinasko kukaan mennä Hulluille Päiville? Huomennahan ne alkaa. Mä en sinne vaunujen kanssa viitsi lähteä (muut voi katsoa vähän murhaavasti, muutenkin siellä on niin kauhee tungos) joten menen illalla kun mies tulee töistä ja mies saa jäädä katsomaan poikaa sillä aikaa.

Ihanan näköset Jumbis nuo sun uudet vaunut!! Tosi kivat! Toivottavasti on hyvät myös käytössä.

Ihanan pitkät unet Ulla teidän poju ottikin! Meillä viime yönä herättiin varmaan koko yö parin tunnin välein. Vai oisko ollu yks kolmen tunnin pätkä, en muista. Mut jokatapauksessa aamulla nukuttiin 10 asti, se oli luksusta. Yleensä poika herää jo kasin maissa ja siihen on äidinkin tyydyttävä, mutta tänään saatiin nukkua pitkään. Sitten oli pakko heti tulla nettiin kattomaan, miten Kanervan on käyny ja olikin joutunu eroamaan, olin ihan yllättyny.

Onko kellekään tullu hyviä aprillipiloja? Tänne ei mitään..

Noniin mä lähden tästä kotihommiin, poika vasta nukahti päikkäreille. Vähän tänään on rytmit näköjään sekasin, yleensä poju menee päikkäreille heti herättyään (joskus jo yhdeksältä aamulla, mutta tänään me oltiin silloin vielä yöunilla) mutta tänään poika nukahti päikkäreille vasta klo 13 iltapäivällä. No, jospa hän nyt sitten vähän aikaa torkkuisi.

Nyt ehdin vähän pidemmästi kirjoittaan.. Heh, Ulla toi teidän naurujuttu nauratti muakin täällä ihan ääneen! Voin kuvitella tilanteen, koska meidänkin koira päästelee paukkuja ja sitten kiertää edestakaisin, et kuka haisee näin pahalle!:D Meillä Neiti ei ole vielä ääneen nauranut, hymyilee tosi paljon ja nyt on keksinyt, että kurkusta kuuluu tosi kiva ääni kun "kurlaa". Ensiksi huomasi sen kun kurlaili puklulla, mutta nyt osataan jo ilman sitä. Oli kyllä pelottavaa katsoa, kun vauvalla on suu täynnä puklua ja hän vain kurlaa sillä. En uskaltanut tehdä yhtään mitään ennen kuin sai sen pois suustaan, ettei vain vedä henkeen.

Jumbis, meillä justiin tuon väriset vaunut (Brion, en kuitenkaan muista mallia), tosin "yksinkertaisina". Ollaan oltu tosi tyytyväisiä vaunuihin ja väriin. Ei ole tullut tahrojakaan, kun pinta hylkii likaa aika tehokkaasti. On ainakin tähän asti lähtenyt ihan pyyhkäisemällä kurajäljet. Olen kyllä pitänyt aika paljon sadesuojaa vaunujen päällä, ja se tietenkin suojaa pahimmilta lioilta.Ollaan pidetty sitä myös ihan tuulisina päivinä ja jos on ollut oikein pakkasta. En tiedä onko sillä mitään merkitystä vaunujen lämmön kannalta, mutta sielunrauhan ainakin saan, kun välillä tuntuu hurjalta laittaa neiti ulos nukkumaan oli keli melkein mikä tahansa.. Kun meillä ei nukuta päiväunia muualla kuin ulkona ja meillä on iso hyvä terassi, mikä antaa pahimmalta tuulelta ja sateelta suojan.

Täytyypä käydä varaamassa suppoja ensi viikoksi, kun meillä on silloin nuo rokotukset edessä. Onko Nintsu pojalla ollut vielä tänään kuumetta, vai menikö jo ohi? Ja kurja, että pistos kohta tuli kipeäksi, kun minä sain terveydenhoitajan vakuutteluista sen käsityksen, että pistos ottaa enemmän äitiin, kuin vauvaan, mutta ei se ilmeisesti näin olekkaan..

Kiva kun sait Laura kuvia laitettua Spaceen!! Ei oo tänään ollut pojalla enää lämpöä, mutta kovin unelias tuo on.. Nukkunut lähes koko päivän. No niin, siinä maha missä painitaan.. Tuun jatkamaan myöhemmin!!

Hei!

Pitkästä aikaa taas tänne kirjottelen, kun pääsin kotikoneelle. Pikaisesti oon lueskellu teidän muiden juttuja, mut kirjottamiseen ei oo ollu aikaa. On menny aika juhlia järjestellessä ja reissun päällä. Oltiin mun vanhempien luona pääsiäisestä asti. Matkat meni hienosti junassa, yllätyin itsekin kun vauva nukku suurimman osan matkasta molempiin suuntiin.

Pari levotonta iltaa vauvalla oli siinä alussa. Olin ihan ihmeissäni, et mistä on kyse, kun ressukka vaan huusi ja huusi. Mut luulen, et oli vaan sopeutumisvaikeuksia. Mut sen jälkeenkin on ollu melkeen joka ilta rintaraivareita. Ja sit helpottaa, kun annan pullosta ihan vähän alkuun, sen jälkeen tyttö jaksaa imeä rintaa. Onko teillä muilla keinoja noihin tilanteisiin?

Ja rintakumista vielä... Meilläkin on se käytössä. Samoin ku Nintsulla, vauva ei oikein saa otetta ilman sitä.

Pidettiin ristiäiset ja mentiin samalla naimisiin. Vieraita oli n. 30 ja tarjottiin ihan vaan kakkukahvit. Illalla pidettiin jatkot yökerhossa. Aluks meinasin, etten lähde ite ollenkaan sinne, mut mun vanhemmat suurin piirtein työnsi meidät ovesta ulos. Ja kaikki oli menny vauvankin kanssa hyvin, se oli vaan nukkunu tyytyväisenä. Mut itellä oli tosi levoton olo koko illan, vaikka olikin mukavaa seuraa. Kattelin kännykkää viiden minuutin välein, et onko vanhemmat soittanu. Juhlat oli siis aika pienet, mut varmaan ihan meidän näköset. Ei tykätä olla huomion keskipisteenä ja ollaan oltu aika ahdistuneita siitä, kun PITÄÄ järjestää isot häät ja PITÄÄ tehdä sitä sun tätä. Nyt helpotti sekin stressi. Vaikka varmaankin osa sukulaisist
a on aika loukkaantuneita kun ei kutsua tullu...

Pitää lopetella, vauvalla nälkä. Laitan kuvia spaceen lähiaikoina.

Nunnu

PALJON PALJON ONNEA NAIMISIIN MENON JOHDOSTA Nunnulle ja miehelle!!!!!!!!!!!! Ihanilta häiltä kuulostaa, intiimit ja läheisten ihmisten kanssa :) Luulisi sukulaisten ymmärtävän ja jos ei niin alkää välittäkö. Teidän häät/ristiäiset oli varmaan ikimuistoiset, kun uusi perheenjäsenkin sai samalla nimensä ja te toisenne. :):) Onnea!

Paljon onnea Nunnulle! Toihan on hienoa että saitte juhlittua kahta asiaa samalla ja hyvä että häät oli teidän näköiset!

KIITOS kaikille tosi paljon jotka vastasitte mun työ-kysymykseen. Oon nyt vähän siinä vaiheessa että joko lopetan kokonaan tai sitten vähennän tosi paljon töitä niin että teen vaan pari tuntia päivässä, tai sitten niin että mulle voi soittaa jos tarttee apua johonkin projektiin (esim. vetämään jonkun koulutuksen) ja sitten saan projektikohtaisesti palkkaa, eli en ois enää virallisesti työntekijä. Firmassa nimittäin tapahtuu aika outoja juttuja eli oon hieman kyllästyny firman sisäiseen politiikkaan ja siihen ettei kommunikaatio aina pelaa. Enkä jaksais turhaa stressata työjutuista vaan haluan nauttia ajasta vauvan kanssa.

Tähti, en varmaan tippuis uraputkesta, ja ennen olin ehkä liian kiintyny firmaan missä oon töissä, mutta nyt oon tajunnu että on muitakin mahdollisuuksia mistä tykkäisin. Meillä vauva onneksi nukkuu yöt hyvin, joten niin nukun minäkin. Kun palaat töihin kesällä, jääkö sun mies kotiin? Sehän on hienoa jos onnistuu niin ettei tarvii laittaa pientä vauvaa hoitoon. Mekään ei haluta laittaa vauvaa hoitoon, joten siks työskentelen kotoa käsin ja kun olen asiakkailla, mies hoitaa vauvaa.

Simba, munkaan tyttö ei huoli tuttia. Hauskaa että sun poika sanoi "he-he-he" kun laitoit tutin suuhun. Mun tyttö taas alkaa vaan hymyillä, ihan kun se ois jotenkin hyvä vitsi että kokeillaan tuttia suuhun :)

Voisin muuten aprillipilana ilmoittaa pomolle että lopetan työt ja katsoa mikä on vastaus ja se ehkä helpottais päätöksentekoa.

OP, tosi kivan nimen teidän poika sai!

Nuppu, meillä kans mies hoitaa kylvetyksen. En oo vielä kertaakaan kylvettäny vauvaa :)

Catriina, mun vauva kans raapii tosi lähellä silmiä imetyksen aikana. Saatko muuten leikattua kynnet vauvan ollessa hereillä? Meillä onnistuu vaan nukkuessa.

Ulla, hienoa että teidän vauva nauraa jo :) Ja tosi hauska toi koirajuttu!

Jumbis, kivat rattaat ostit. Meillä on mustat rattaat mutta se Ergo-kantoreppu on kans beige ja toistaseks on pysyny hyvässä kunnossa. Syntymätodistus ei vieläkään oo tullu postissa joten heti kun se tulee niin haen passin ja sitten siitä n. kuukaus eteenpäin tullaan Suomeen. Eli ehdit vielä hyvin tilata kestovaippoja jos sitä mietit :)

Sori kaikille etten vielä tiedä tarkkaa ajankohtaa milloin tulen Suomeen, siis meidän tapaamista ajatellen, mutta parin seuraavan kuukauden sisällä kuitenkin. Eli viimeistään toukokuussa kuvittelisin olevani Suomessa. Ilmoitan heti kun syntymätodistus tulee postissa ja kun tiedän tarkat lennot.

pikasesti..

lumi, me taidetaan lähteä sinne nykiin jo toukokuun lopussa, joten ehkäpä ostamme siltä reissulta sen ergon tai vastaavan. pitää sit vaan löytää jotain vauvaputiikkeja. jos vain saadaan edulliset matkat ja vauvalle koneessa baby basket..

Ensiksi, Nunnulle oikein paljon onnea naimisiin menosta!!!!

Op, ihanalta kuulostaa toi teidän reissu!! Kuinka pitkään aattelitte olla nykissä? Onko ihan lomailureissu, miksi valitsitte juuri nykin? Mäkin haluisin johonkin reissuun, mutta taitaa olla nyt muutaman vuoden hiljasta sillä rintamalla.. jenkkeihin kyllä nyt tosiaan kannattais mennä, dollari on niin halpaa.

Täällä meillä on taas valvottu yö, jo toinen putkeen. Poika ei nukkunut juuri ollenkaan eilen päivällä ja kuvittelin, että nukkuis sitten hyvin yöllä mutta mitä vielä.. nukahti yöunille kanniskelun jälkeen vasta 00.30 ja sen jälkeen pisin nukuttu pätkä koko yönä oli 1 h 50 min ja muuten sitte heräili tunnin välein.. aargh!! ja tänään poika on ottanu yhet 1,5 tunnin päikkärit ja sitten heräs. nytkin poika tässä sylissä.. en tiedä mikä on. Normaalisti päikkärit edes maittaa, mutta ei tänään kelpaa nekään. Onneks pääsen illalla kaupoille niin saan vähän levähtää.

Laura, noita suppoja kannattaa tosiaan varata, mutta välttämättä niitä ei tarvitse. Meillä oli se rokotus viime viikolla eikä tullu mitään ongelmia. Poika nukku tyytyväisenä koko päivän.

simba, me ollaan ajateltu olla viikko siellä reissussa. mies varasi nyt alustavasti touko-kesäkuun vaihteeseen meille lennot. täytyy saada vielä varmistus, et saako sen vauvan kopan koneessa, ennen ku tehdään ostosta. me on mietitty sinne nykiin menoa jo pidempään. aiemmin ei olla mun työssäolon aikana sinne matkattu, koska olen työuupuneena halunnu sekä rantalomaa että kaupunkia, joten ne reissut on suuntautunu tonne aasian puolelle. ollaan käyty siel thaimaassa, malesiassa, hong kongissa, japanissa.. eurooppa ei meitä kiinnosta oikein ja australia sekä uusi seelanti (mikä on mun unelma) on liian kaukana. mut siis, nyt kun olen koko ajan lomalla :) niin en tartte sitä rantaloma osuutta, joten pelkkä kaupunki on jees. ja siis koska aasiaa on kartoitettu ja siellä paikat, joissa ei olla käyty ei ole vauvalle niin kivoja, päätettiin lähteä nykiin. siellä on kuitenkin hyvä liikkua ja olla vauvan kans. ei tartte pelätä niin paljon kaikkee ja vaunuilla meno onnistuu. tokio olis kans hyvä paikka mennä lapsen kans, mut oltiin siellä just tasan vuos sitten, niin haluis nähä jotain muuta. vaikka se oli kyllä sellanen paikka, et molemmat halutaan sinne uudestaan. ja varsinkin ku mies oli angiinassa ja kovassa kuumeessa puolet meidän viikon lomasta :(

onnea nunnulle! mekin mietittiin yllätys vihkimistä nimijuhlissa, mut ku tosi moni rupes kyseleen, et mennäänkö samalla naimisiin, niin sit mies ei enää ainakaan halunnu.. kaipa tässä kuitenkin tänä vuonna mennään, varmaan miehen lounastauolla piipahdetaan maistraatissa :D

Jee sain pojan lopultakin nukahtamaan päikkäreille. Eihän kello oo vasta kun puol viisi.. poika on ollu koko päivän hereillä lukuunottamatta aamun 1,5 tunnin tirsoja, omituista.. yleensä hän nukkuu päivällä tuntikaupalla. No, näköjään hyvin erilaisia nämä päivät..

Kiva kun säkin nunnu kävit lisäämässä kuvan spaceen. Ihana kuva missä oot vauvan kanssa, vauva kattoo sua jotenkin niin hellyyttävästi:) Mäkin kävin äsken laittamassa Spaceen pari uutta kuvaa.

Op, ei mikään ihme jos haluatte vauvan kanssa lähteä reissuun, tehän ootte matkaillu todella paljon. Meinasin vaan, että mä en oikeen uskaltais lähteä kovin pienen kanssa reissaamaan, mutta jos matkailukokemusta on enemmän niin sitten varmaan reissuun lähtee ihan mielellään. Ihania kohteita teillä, itekki haluisin käydä Aasiassa. Me ollaan miehen kanssa puhuttu että sitten kun ollaan oltu 10 vuotta yhdessä niin lähdetään Kiinaan.. sitä ootellessa.. Ollaan me kyllä käyty pohjois- ja eteläamerikassa, mutta toi Aasian suunta on jääny ihan kokonaan. Eikä kyllä muutenkaan olla paljoa matkailtu.

Noniin lähden tästä laittautumaan, mies tulee kohta töistä niin lähden sitten sinne Hullujen Päivien ryysikseen..

Oikein paljon onnea Nunnulle!!!

Tosi hienoa OP, että lähdette vauvan kanssa reissuun! Me ollaan puhuttu,että lähdettäis ulkomaille alkusyksystä, kevätkin oli jo mielessä, mutta minä jänistin sitten.. Kohdetta ei ole sen kummemmin vielä mietitty, mutta Euroopassa pysytään ekan reissun ajan, ihan tuon matkustusajan takia. Vaikkakin vauvan kanssa ei varmaan pitkä lento ole niin koettelemus, kuin taaperon kanssa.. Tai niin ainakin kuvittelisin.. Ai niin, ollaanhan me lähdössä reissuun nyt keväällä, tosin kotimaassa.Lähdetään Lappiin laskettelemaan viikoksi tämän kuun lopussa! Vähän jänskättää se reissu, kun täältä meiltä täytyy autolla sinne matkustaa. Lentokoneella olisi huomattavasti helpompaa.. Matkustusaika on positiivisestikkin laskettuna seitsemisen tuntia, ja vauvan kanssa joutuu pysäytyksiä ottamaan enemmän. No toivottavasti neiti nukkuisi hyvin, yleensä kyllä nukkuu autossa hyvin.

Tämän viikon aikana olen huomannut, että neiti ei nuku enää vaunuissa jos ne ovat liikkeessä. Eli pitkät vaunulenkit on taidettu tehdä..:( Tosin eräs tuttu lohdutti, että olisi kamalaa, jos vauva nukkuisi vain silloin kun vaunut on liikkeessä.. Tänäänkin käytiin puolentoista tunnin vaunulenkillä ja tyttö nukahti hetkeksi, mutta suurimman osan aikaa silmät suurella ihmetteli. Ja heti kun tulimme kotiin ja laitoin hänet terassille nukkumaan, nukahti heti! Ja nukkuu vieläkin..

Onko muilla ollut hankaluuksia löytää sopivaa vaatemäärää vauvalle, nyt kun ilmat on lämmennyt? Minä puin eilen ihan liikaa tytön päälle, ja nukkui tosi levottomasti ja lyhyesti vaunuissa. Tänään vähensin vaatetta ja on ollut tyytyväinen. Ja tietenkin olen koko ajan juossut kokeilemassa poskia ja niskaa, ettei palellu..

Tuosta puklaamisesta/pulauttelusta minun piti vielä kysyä, kun eilen kerroin tästä meidän neidin "kurlailusta", että pulautteleeko teidän pikkuiset kuinka? Meillä se on aivan mahdotonta! Vaatteita saa vaihtaa sekä vauvalle, että minulle koko ajan, kun tyttö on syönyt. Välillä tuntuu, että jääkö sinne mahaan mitään, mutta ainakin on kasvanut hyvin.

Jahas, vaunuissa aletaan heräilemään..

Laura & Pikkuneiti

Heippa pitkästä aikaa!

Oon ollut viime perjantaista tosi kiireinen. Oltiin tytön isomummon (=miehen mummo) luona tosiaan perjantaina koko päivä, kun sinne tuli etelän sukulaisia. Oli vilskettä ja vilinää, kun oli meidän tyttö, sitten 4,5kk tyttö, 2v tyttö ja 4v poika. Päivä meni ulkoillessa jne. Siinäpä sai vähän esimakua, millaista olisi, jos olisi kolme noinkin pientä yhtä aikaa... :/ Viikonloppuna mulla oli kestovaippojen ompelukurssi. Olin siellä lauantaina tytön kanssa... Hehee... Ei ollut ihan fiksua, mutta oli pakko, kun mies oli aamuvuorossa ja kaverin kanssa päätettiin niin. Oli siellä yhteensä 3 vauvaa äideillä mukana. Ja ei se siis mitään haitannut, tietäähän sen, että jos vaippoja ommellaan, niin käyttäjät on todennäköisesti vielä rintaruokinnassa ja häätyy olla mukana. No, olin kyllä illalla NIIIIN poikki sen päibän jälkeen. Piiperöinen sitten päätti olla nukkumatta 10min pidempään päikkäreitä ja vähän ketuillehan se meni koko päivä siellä. Kaikesta huolimatta sain ommeltua melkein yhden taskuvaipan. Iltakin oli yhtä kaaosta, kun neiti oli niin yliväsynyt. Kurssi olisi ollut sunnuntainakin, mutta päätin olla menemättä, taas kun olisi ollut tyttö otettava mukaan... Mietin sitten, että mulla on paljon parempi kurssi kotona, kun laitan tytön ulos nukkumaan ja ompelen ikkunan toisella puolella kotona niitä vaippoja, koska kone ja saumuri on ja yksi vaippa tuli siellä siis tehtyä... Silleen oli kuitenkin kiva, kun sai vähän ompeluvinkkejä ja muitakin vinkkejä koskien materiaaleja yms... Vaikka onhan toki nettikin vinkkejä pullollaan... No joo... Alkuviikkokin on sitten ollut yhtä tohinaa. Kaikenlaista menoa ja meininkiä...

Mistähän täällä onkaan ollut puhetta... Pikaisesti laavasin viestit läpi... No ainakin, NUNNULLE PALJON ONNEA AVIOITUMISEN JOHDOSTA!!!

Tähti: Joo, tiedän, että rota-rokote annetaan suun kautta, eikä siinä niitä suppoja tarvita. Mutta oon siis kuullut, että niiden piikkirokotteiden kohdalla voi jo sitä piikkikipua lievittää antamalla supon ennen rokotusta. Se sitten lievittää sitä mahdollista jälkioireiluakin.

Meilläkin on nyt rytmi vähän muuttunut. Illalla mennään aikaisemmin yöunille ja aamulla herätään aikaisemmin. Perjantaina kääntyi tämä rytmi, kun tyttö nukahti vähän ennen klo 20 ja luulin, että ne on vaan pikku tirsat ja herää kohta, että aletaan vaihtaa yöpukua ja tehdä iltajuttuja. No, neiti ei ollut herännyt vielä klo 22 maissakaan, jolloin kannoin hänet päiväpukeissa sänkyyn. Heräsi sitten yöllä syömään, en enää muista mihin aikaan ja vaippa oli lits-läts märkä. Perjantaista lähtien on siis simahtanut samaan aikaan, nyt tätä uutta aikaa siis klo 21 maissa (ennen klo 22-23). Aamulla heräillään klo 8 maissa (ennen klo 8.30-9). Elikkä nukkumaan meno on siis siirtynyt n. 2h aikaisemmaksi, ottaen siis ton kellonsiirronkin huomioon, samoin aamuheräämiset aikaistuneet n. 2h...

Pitääpä käydä kurkkaamassa vielä spacessa uusimmat kuvat... Kivaa, laittakaa vaan niitä ja paljon!!!

Nyt muihin touhuihin, neiti simahti lattialle rätti silmillä. Oli vissin niin kovat leikit:):):) On nyt alettu pitää häntä enemmän lattialla. Mahallaan hermostuu aika pian. Eilen myös pengoin kaapista sen sitterin lelukaaren. Se ei vielä pääsiäisen aikaan kiinnostanut ollenkaan ja eilen tyttö hihku niille leluille innoissaan ja mäiski niitä. Ehkä oli turha ostos, kun aattelee, että lattialla häntä on alettava enemmän pitää eikä sitterissä "vankina".

Nyt menoksi taas... Kohti keittiön tiskivuorta vaiko kohti kylppärin pyykkivuorta... :////

Rosa ja Piiperöinen

Nopeasti tulin täällä käymään ja en ihan ehtinyt paneutua kaikkiin kirjotuksiin.

Eilen vein illalla tytön yksityiselle kun alkoi taasoksentamaan. pelkää virusta vain, mutta jos menee huonompaan kuntoon pitää viedä uudestaan ja sitten onkin sairaalareissu edessä....

Noh, tossa aamulla oli taas oikea ilopilleri, söi ja joi nätisti. Lähdettiin sit rattailla kauppaan ja tulomatkalla päätti oksentaa kaiken ulos ja vieläpä pojankin päälle. Äkkiä juoksin kotiin ja pesulle molemmat mukulat...sitten rpeimään rattaista kaiken irti minkä sain ja pesukone rullaa...=((

Oon ihan kypsä jo tähän oksentelutautiin meillä. En viitti enää edes tytölle laittaa vaatteita päälle, kun selän kääntää, oksentaa kaikkialle. Mies vielä tänään sairaalomalla mutta huomenna menee taas töihin, kun hänellä ei enää huonoa oloa....

Itkuton itketty taas ja matka käy kohti vessaa ja tota pyykki kasaa....

Annoin toissapäivänä pojalle 40ml maissivelliä. En vielä ole uskaltanut lisää antaa,vaikka tuota ei mitään tullutkaan. Huomenna olisi 3kk neuvola ja piikin paikka, mutta saa nähdä päästäänkö sinnekkään nyt...

Jumbis -rättiväsynyt äiti-

Voi Jumbis :( sais kyllä jo hittolainen teillä tuo tuuri kääntyä ja taudit väistyä. varmaan tosi stressaavaa. ei voi taaskaan muuta kun yrittää lähettää jakseluja *rutistus*

Ja Simballakaan ei ole tainnut yöt oikein mennä putkeen :( syötätkö joka kerta kun poju herää? vai herääkö johonkin vaivoihin tms? Meillä lähes aina ollut heräämisen syynä poitsun masuvaivat. Rassu kun herää itekin kun massua vääntää ja sit tulee pierua ja ähinää. Nyt on tainnut aika helpottaa ja pidän niiiin peukut ristissä että pysyisi näin. Vielä vaivaa vähän mut helpottanu. Samoin se tutteliin takas siirtyminen auttoi, masu oli koko yön sekaisin, vaikka olisin antanut alkuillasta sitä nania. Piti varmaan massua jossain ärsytystilassa tms. Mutta syöhän tuo vielä tosi useinkin eli nälästä osa heräilystä tietty johtuu kans.

Op, ihanaa teidän ennakkoluuloton asenne reissailuun!! Vauva kainaloon ja menoks tyylillä :):) Raskaana ollessani ajattelin että itekin ajattelisin yhtä rennosti, kun luonne on aika saman tyylinen, mutta olen kyllä itsenikin yllättäny.. sillä musta on tullut paljon varovaisempi ja huolehdin kaikenmaailman turhuuksistakin. En varmaan ihan nykiin uskaltais lähteä näin nopsaa, mut toisaalta ajattelen, et miks ei uskaltaisi. Ruoka on aina mukana, vaipat vaan messiin ym. Ja kanssamatkustajat saavat tottua itkuun, se on maailman luonnollisin asia :) Ainoa matka mikä on tiedossa on reissu tallinnaan ihan kesäkuun alussa. Mennään miehen siskojen perheiden ja vanhempien kanssa oikein suvun kanssa. Ollaan varattu uudesta kyöpylähotellista pe-su yöt. Muilla on vähän vanhempia lapsia, niin jo uivat, meidän poju vasta-alkajana mukana :) Mulle tuo lahden toiselle puolelle reissu tuntuu jo jännältä!

Meillä oli tänään vika vauvahierontatunti :( Mut meni niiiin hyvin. Sain hierottua pojan kokonaan, eli jalat, massu, rintakehä, kädet, naama ja selkä. Siis koko hoito, eikä edes hermostunut tai itkenyt, jee! Oli ihanaa. Poitsu katteli silmiin lähes koko session ajan, tuli tunne, et hei, kyllä mä osaan ja semmonen hyvä äiti fiilis. Sovittiin muiden kurssilaiseten kanssa että jatketaan hieromista yhden luona ens keskiviikkona ihan ilman ohjaajaa. Muuten tuo hierominen ky jää helposti kotioloissa vähemmälle.

Ohoh.. kello paljon, meen syöttää pojun ja iltapuuhiin!!

Hipsulihei

Taas huonosti nukuttu yö :) Pupu taas tapitti kirkkain silmin ja hymyili joskus klo 23 ku ois pitäny alkaa nukkuu... Noh siitä sitten alkoi taas itku ja tissi ei kelvannut, eikä tutti... Annoin itkeskellä ja kitistä ja ähkiä ku jokin tuntui olevan huonosti... No jonkin ajan päästä tissi kelpasi ja sitten ehkä tunti unta kunnes taas toistui... Enpä tiiä oisko ollu vaikka masuvaivat jotka harmitti mutta toivottavasti ens yö menee paremmin:)

Onko teiän vaavit alkanu kuolaamaan? Pupu tuntuu kuolaavan nyt aika lailla ja kädet on löytänyt myös tiensä suuhun... hmmm... oon tässä miettinyt että onko liian vähän maitoa vai johtuisko vaan siitä että sormet tuntuu hassulta suussa?! Hampaita tuskin vielä... =D

Ulla, mullakin on ollut vähän sama että äitiys on tehnyt vanhasta rämäpäästä melkoisen huolehtijan... Matkalle ois kiva mennä mutta en tiiä uskaltaako... Siinä saattaa käydä niin että stressaan enempi siitä kun on tarpeen ja sit kaikki menee sen takia pipariksi... Nyt otinkin hurjan riskin kun ostin mulle ja miehelle liput Bon Jovin konserttiin!!!! Saa nähdä mihin Pupun laittaa hoitoon vai jääkö mulla pelkuruuden takia lippu käyttämättä...

Tuota vauvahierontaa aattelin mäkin kokeilla kun tien toisella puolella avoimessa päiväkodissa ois sellasta tarjolla... Toivottavasti menee yhtä hyvin kun Ullalla :)

Toi Jumbiksen perheen oksukierre kuulostaa kyl pahalta.. On varmaan hiton rankkkaa ku koko ajan luulee päässeensä yli nii sit taas jatkuukin... VOIMIA!

Rosa, meilläkin tuntuu nyt siltä että Pupu haluis yöpuulle aiemmin ku ennen mentiin kans 22 niin nyt tuntuis jo 20-21 olevan parempi hetki... Hitsi että ois ihana kun Pupu simahtais itsekseen yöunille mutta ei kun se valvoo niin kauan kunnes meen sen kaa sängyn päälle antaa yötissiä :(

Nyt taas imetys ja vaunulenkki :)

Moi taas.

Ihanaa, kerrankin hyvin nukuttu yö takana:) Poika nukahti jo klo 22, heräsi vasta 2 jälkeen ekan kerran syömään. Sitten puoli kuudelta, puoli kasilta ja sitten noustiinkin jo pikkuhiljaa uuteen päivään. Meillä noi neljän tunnin unet on harvinaista herkkua. Ulla, mä oon kyllä usein antanu tissiä niinä öinä kun poika nukkuu huonosti, aina kun poika herää. En tiedä annanko sitä tissiä liiankin helposti, mutta monesti poika rauhoittuu kun saa tissin suuhunsa. Kai se tuo vähän turvaa. Toissayönä poika heräili tunnin välein, en kyllä tiedä oliko syynä masuvaivat vai mikä. Mä kun en oikein tunnista noita vauvan itkuja.. lykkään vaan tissin suuhun aina kun itkeskelee. Sit jos ei kelpaa niin yritän sitten nostella ja heilutella vauvaa.

Kuten Nupulla ja Rosalla, meilläkin usein mennään aiemmin yöunille kuin ennen. Ennen ei voinu kuvitellakaan, että poika ois nukahtanu ennen puolta yötä mutta nykyään menee monesti jo kymmeneltä nukkumaan. Tosin poikkeuksiakin löytyy, kuten juuri alkuviikko - poika ei meinannut nukahtaa sitten millään. Sekin on muuttunu, että ennen minä olin unilelu eikä poika voinu nukahtaa ilman mua, mutta nykyään hän onneksi saa nukuttua ilman äitiäkin. Kivaa.

Eilen olin Hulluilla Päivillä, sinne näköjään kannattaa mennä vasta illalla, ei ollu sellasta ryysistä mitä yleensä. En oikeen mitään löytäny, ainoastaan ruokaa:) Kävin vähän muuallakin kaupoilla, vauvalle ostin Lindexiltä housut ja bodyn kun halvalla sai..

Ootteko te muuten ostellu vauvalle paljon vaatetta? Mä oon ostanu vauvalle tosi vähän, ollaan saatu niin paljon uutta ja käytettyä. Tähän mennessä oon ostanu uutena vaan haalarit, parit housut ja paidat. Sit oon kirppikseltä ostanu jotain. En oo viittiny uutena paljoa ostella, kun menevät kuitenkin niin vähän aikaa päälle.

Mulle iski ihan matkakuume, kun luin teidän matkasuunnitelmia. Ullan reissukin kuulostaa ihanalta. Mekin aateltiin että kesällä vois vaikka käydä jossain laivalla, mun sisko (ja samalla vauvan kummi) lupasi tulla lapsenvahdiksi sinne laivalle, niin voidaan olla vähän aikaa miehenkin kanssa kaksin.

Koita Jumbis jaksaa sen oksukierteen kanssa! Kyllä teitä taas koetellaan, luulis jo että pikkuhiljaa alkas helpottaa.

Nuppu, meillä kuolataan tosi paljon! Ja nyrkit on just parasta herkkua!

Rosa, ihana juttu toi että vauva simahti kesken leikin:) :) Meillä ei ole vielä noin käynytkään. Mutta sama juttu kun teilläkin, eli vauva ei oikein mahallaan viihdy (paitsi silloin kun nukkuu), muuten alkaa heti ähistä. On mieluiten selällään ja katselee lelujaan tai muuta maailmaa. Myös kaapin ovissa on jotain älyttömän kiinostavaa ja hauskaa, niille se aina naureskelee.

Noniin siinäpä juttua taas piisasikin. Palailemisiin!

Meillä meni taas yös sillai keskivertoisesti, massussa taas jonkin verran ilmaa, nyt tais olla syynä ruoka mitä söin illalla.. näin ne yöt vaihtelee :)

Ihanaa Simba että sait hyvin nukutun yön!!! Ne on niin kallisarvoisia ja tärkeitä. Niin ja tosiaan, meilläkin nukahdetaan jo paljon aiemmin, kun ennen meni kanssa sinne puoleen yöhön. Nyt jo joskus 10 aikaa poitsu simahtaa.. paitsi vaihtelua tietty vielä on.

Meillä kans kuolataan niin että valuu :D ja nyrkki on tosi kova juttu. Välillä kuuluu kova lutkutus ja imemisen ääni kun nyrkkiä imeskellään ja pureskellaan oikein olan takaa. Olen itsekin miettinyt et mihin liittyy? Tosin lelutkin, ainakin rätit ym alkavat jo hiljakseen löytää tiensä suuhun, joten kaitpa vaan suukin kehittyy..

Vaatteita en ole paljoa ostanut, Lindexiltä kyllä ostin kans pari bodya ja housua, kun siellä on ihania retro kuoseja. Tänään lähden ekaa kertaa jumboon pojun kanssa kahville ja kauppoihin, saas nähä kuinka onnistuu. Ajattelin kyllä ajoittaa iltapäiväunien kanssa samaan ja sit ottaa ihan vaunut mukaan. Ootteko muuten muut ihan vaunujen kanssa vaaveja kaupoissa kärräilleet? Miten on onnistunut? Entäs imetys julkisesti? Mua kyllä vähän jänskää, kun on vielä niin uutta tää shoppailu ja liikkuminen kuiteskin.

Niin ja piti vielä kysyä galluppia! Muistatteko kun monilla teillä ja mullakin tuntui semmosta värinää masussa raskaana ja miettittiin että mitä se olis? Ja yks teoria oli et poijat kun pissaa niin värisee masu? No mullehan tuli poika, miten te muut? Pitikö tuo teoria paikkansa?

Nunnulle paljon onnea avioitumisen johdosta! Jumbikselle tsemppiä ja jaksamista!

Amelie liittyy pyörähtäneiden joukkoon!!! Eka kerran pyörähdettiin selinmakuulta vatsalleen pinnasängyssä eilen ja tänään jo useamman kerran. Piti tottakai ikuistaa videolle. Tiistaina huomasin kun neiti kovasti harjoitteli. Sitä aiemmin ei ollut mitään merkkejä viitaten pyörähtämiseen. :-D

Aamulla käytiin porukallá (Amelie med) Stockalla. Oli ihan pakko saada niitä "Daddy´s little princess" -bodeja vauvalle. Muutenkin vaatteita on osteltu paljon viime aikoina. 50-62 koot ovat jo liian pieniä ja keräsinkin niitä jo pari muovikassillista säilytykseen. Nyt käytössä 68 ja 70 koot. Kesäksi ollaan osteltu jo 74 kokoja.

Meilläkin lutkutetaan kovasti mitä suuhun sattuu ja kuolataan.

Lisäsin pari kuvaa juuri spaceen.

Nyt syömään...

Catriina ja Amelie 102 päivää

Heippa!

Tulin tossa vasta mammakerhosta. Tai siis mikä äiti-lapsiryhmä se nyt sitten on. Lapsi oli kylläkin tänään kotona isänsä kanssa, pääsipähän ajoissa ulos päikyille.

Jumbis: Tosi paljon voimia sulle noiden sairastelujen keskelle! Varmasti on tosi rankkaa! Aivanko ei olis jo kahden pienen TERVEEn lapsen kanssa kädet täynnä töitä, niin sitten vielä jatkuvaa sairastelua :(((( Tsemppiä!

OP:llä on kyllä mieletön tuo asenne vauvan kanssa matkustelua kohtaan! Siis pystyispä itekkin samaan! En ikinä uskaltais lähteä vauvan kanssa Amerikkaan asti! Musta oli niin ihana, kun joku laittoi taannoin, että saavatpahan kanssamatkustajatkin vaan tottua itkuun. Mulle on edelleen hirveen hankalaa, jos oon jossain vauvan kanssa ja alkaa itkeä, mun on vaan pakko saada se äkkiä hiljaiseksi tai tulee tosi tosi vaivautunut olo. Jotenkin ennen vauvaakin ajatteli aina, että no onpa kumma äiti, kun ei saa lastaan hiljaiseksi, niin kai se kummittelee edelleen mielessä...

Me ollaan harrastettu tavallaan tota vauvahierontaa kotona lähes päivittäin niiden vyöhyketerapeutin ohjeiden mukaan.

Nuppu: Meilläkin on tyttö löytänyt kädet suuhunsa. Mietin, että onko se nyt vaan sitä, että vauva on tosiaan löytänyt omat kätensä??? Eikös sitä puhuta niin, ja että löytää sitten vähän myöhemmin jalkansa...??? Meillä tyttö monesti vaan katseleekin nyrkkiään ja vie sen sitten suuhun.

Simba: Meillä on vähän sama juttu, että on saatu tosi paljon vaatteita uusina ja käytettyinä (osa tosin vaan lainassa serkultani) eli oon ostanut aika vähän. Ennen vauvan syntymää ostin muutaman 56:n bodyn ja niihin housut sekä yökkärin. Nyt löysin aika vasta Tutan collaripukuja tosi halvalla, aletangosta, niin ostin 68:n ja 74:n valmiiksi, kun noita pienempiä on kyllä riittämiin. Sen oon myös huomannut, että mun mielestä vauvoilla hupulliset collaritakit on ihan p:stä. En tykkää yhtään ja nämä Tutan puvut oli sen suhteen tosi hyviä ja muutenkin nättejä. Niin ja pari isompaa bodya ostin myös 2 ja 3e:llä.

Joo hei! Munkin on pitänyt kysyä, että miten ne arvailut sukupuolen suhteen osuikaan oikeaan... Tosiaan Ulla, mulla ei ollut värinää ja tyttö tuli. Mites muuten sen kiinalaisen arvion mukaan, osuiko oikeeseen? Pitäis löytää jostain se sivu ja tarkistaa, muistelen, että se povas mulle poikaa eli se olis sitten mennyt pieleen... Mutta monet tai useimmat sanoi raskaana ollessani, että tyttö tulee ja niin tuli. Tais vaan kolme henkilöä olla sitä mieltä, että poika.

Nyt taas kotihommiin, kun tyttö nukkuu... Palataan!

Rosa ja Piiperöinen

Pikaseen taas täällä! *en voi erossakaan pysyä* Kiitos tsemppauksista! =)
Päästiin käymään nuevolassa tänään. Multa otettiin paastoverensokeri ja hemppa. Paastoarvo oli 5.1 ja Hb 151!! Tosi hurja mun kohdalla toi hemppa. Pojan mittoja sitten:Paino 7195g , 64,5cm ja pipa 41,5cm. Nyt sitten taas käyriä katellessa sanoi jopa missä mennään painon kanssa +4 käyrää...kaikissa käyrissä mennään yläkäyrää. Rokotuksen sai ja sitä ei itkenyt,mutta harmistunut oli kun jouduttiin herättämään tätä käyntiä varten. Nyt nukkuu sitterissä ja minä desifioin paikkoja.

Yölläpä taas tyttö oksensi mahansa tyhjäksi meidän sänkyyn. Luojalle kiitos, että poika nukkuu yöt hyvin, painelee 6-7tuntia menemään ennen kuin alkaa syömään ja siitä sitten vielä nukkuu 2-4tuntia. Nukkumaan menee klo.21.Rytmiä löytynyt meidänkin elämään...

Tyttö on vain luuta ja nahkaa. Kauheesti haluaa juoda ja syödä, mutta aina toivotaan että pysyisivät sitten sisälläkin...ei voi kuin toivoa että alkaisi olemaan pikkuhiljaa ohitse tää sairastelu.

Mutta nyt taas kutsuu kotihommat..

Jumbis

joo, ei mua pelota reissuun lähteä. helpompi se pikkusen kans on lähteä kuin sellasen, joka jo kävelee ja touhuaa kauheasti. lentomatka kuitenkin menee helpommin sylivauvan kans. tosin just päätettiin, et lähdetäänkin ehkä alku syksystä, jotta päästään tekeen välilasku reykjavikissa itse asiassa halvempaan hintaan.. ja myös sen takia, et minä en olis ehkä niin väsyny, jos noi yösyönnit tohon mennessä jo loppuis. sillon poika olis 7 kk.. jos yhtään äitiinsä ja isäänsä tuleen, niin silloin kyllä jo seisotaan ja kontataan ku viimestä päivää.. et tiiä siitä helposta matkasta kuitenkaan :)

kukas se kyseli niitä villavaatteita, jotka meidän pojalla oli päällä. ne on mun mummon tekemät. tänään tuli uusi paketti postissa, jossa onkin isompaa kokoa jo. toinen iloinen kirje oli veroilmoitus, et tulee kunnolla palautusta sitten jouluna, jee!

mulla värisi mahassa ja poika tuli. kiinalainen ennustus meni pieleen, samaten kaikki sormus temput.

aika erilaisia on tosiaan noi neuvolan tyypit. meillä kun se nainen näytti pyytämättä, et mihin meillä se ruksi niillä käyrillä tulee..ihan useamman käyrän ja taulukon näytti. ja eri neuvolan tätsy näytti myös. meillä on menty -1 käyrillä tähän asti. kattotaan mitä sit parin vkon päästä.

Yhteistyössä