Heh, en ees kehtaa sanoa, mutta me ollaan oltu tänään Piiperöisen ja kaverin sekä hänen lapsensa kanssa ulkoilemassa klo 9! No, mitäpä tuosta, meidän aamuvirkkujen aikataulussahan klo 10 voi jo melkein keittää "iltapäiväkahvit"!!!
Kiva Nintsu, että pääsitte ulos ja oli kivaa! Onko nyt sellainen olo, että olisi akut latautuneet? Muistelen, että sinäkin kärsit viime viikolla minun tavoin jostain ihmeen syystylsyydestä ja -väsymyksestä.
Meillä ei vielä istuta. Ehkä ihan vähän aikaa pysyy ilman tukea, mutta aika pian mätkähdetään nurin. Käytättekö kaikki jo muuten istumarattaita vai vaunukoppaa? Meillä on käytössä vielä vaunukoppa. Tyttö kun pääasiassa nukkuu vaunuissa ja jos ei nuku, niin nostetaan se pohjalevy ja istua kököttää sitä vasten.
Tuo pukeminen on kyllä niin vaikeeta! Itekkin oon miettinyt sitä kauheena. Meillä on tytöllä nyt vaunuissa vaan body ja puolipotkarit, villasukat (menee tosi ylös), tumput, kypärälakki ja fleecehaalari. Tyttö on tosi kuumaverinen ja kun aamulla oli tossa välissä vielä collegehaalari ja oli paksumpi lakki, niin tuntui hikiseltä hieman. Meillä on muuten alettu nukkumaan parempia päikkäreitä. Nytkin nukkunut jo ulkona 1h15min. Eilen vetas 3h. Varmaan tekee, kun ilmat on taas viilenneet. Yhteen väliin kun tuntui, ettei nuku ulkona ollenkaan ja sisällä oli hyvä, jos sai nukkumaan edes tunnin. Niin, tuo 3h oli kyllä varmaan poikkeus ja kyllä sapettaa, kun lähin eilen, kun mies tuli ja olin n. 3h poissa, niin neiti siis oli vedellyt suurimman osan ajasta päikkäreitä, kun mies oli vahtimassa! Oon kyllä tosi kade! Katotaanpa tekeekö siis tänään saman vai onko se vaan iskän "etuus". Tänään ollaan kyllä oltu raksa-asioilla ja näki, että tyttö oli tosi väsy, kun tultiin...
Oon tässä aatellut, että pitäisi investoida rikkaimuri. Sille olis totisesti käyttöä! Me on nyt annettu tytölle aika usein leipää sormiruoaksi ja syöttötuolin ympärys on sen näköinen. Olis niin helppoa rikkaimurilla ne aina vetasta, ei tarvis "oikeeta" imuria aina viritellä... Oisko jollain heittää merkkiä/mallia, mikä olis hyvä?
Kuinka usein teillä muilla muuten kylvetään? Meillä kylvettiin kesällä oikeestaan joka ilta. Nyt ehkä 3-4krt/vko. Käytättekö jotain ainetta kylpyvedessä? Mulla oli eka Lactasydiä, se oli tosi hyvä, mutta viimeksi, kun ostin sitä, niin siitä oli tullut joku uus versioa ja se vaahtoaa minusta ihan liikaa. Nyt on käytetty Acon jotain onkohan se baby oil... Sellainen valko-oranssi pullo. No, siinä on sellainen ongelma, kun tytöllä on tuota hiusta aika reippaasti, niin seuraavana päivänä hiukset on ihan kauheen näköiset, kun ne on niin öljyisessä liitassa. Oon kyllä siis aina viruttanutkin hiukset kylvyn jälkeen, mutta ei sekään oikein auta... Siispä millä pesette lapsenne ja ennen kaikkea te, joiden lapsilla on pitkä/tuuhea tukka? Ei kehtais vielä mitään Pantenea tms aloitella käyttämään
En muista oonko sanonut, mutta meilläkin tossa päivärytmissä on aina ongelmallisia ne päivät, kun mies lähtee aamuvuoroon... Siin kun hällä soi kello jo ennen klo 5 ja tyttö kun tavallisesti herään n. klo 6.30, niin on kai uni jo silloin viiden maissa niin herkkää, niin herää oikeestaan aina aamuvuoropäivinä silloin kukkumaan... Eilen sain hänet nukkumaan pitkän väsytyksen ja kitinän kuuntelun ja moitopullon voimin ja nukuttiinkin hyvin, puoli kaheksaan, mutta tänään oli niin vaikeeta, että on sitten noustu klo 5.10. Ei hitto soikoon! Oon kyllä sanonut, että se klo 6 olis niinkö sellainen raja, mutta minkäs teet, kun ei asetu niin ei asetu. Tosiaan hyvin kyllä nukutaan sinne klo 6.30 asti, kun mies on vapaalla tai illassa... Kun kukaan muukaan ei kuku vielä klo 5.
Kiva Jumbis, että kierukan laitto meni hyvin ja kivuttomasti!
Nuppu, Harmi kun oot ollut sairaana. Kuulosti tosi ikävältä! Ei yhtään kiva koittaa hoitaa kipeänä vauvaa... Ja toivon, että teillä vielä imetys sujuis eikä nyt ton sairaudenn takia menis mönkään...
Nuppu ja Simba, heh heh, nauran täällä ihan ääneen! Multa jotain "virtaa" teille?!?! Älkää nyt viittikö! No, onhan mulla joku krooninen käsityö-virus päällä ja nyt tosiaan BB:tä kattoessa pitäis saada sae villapuku kudottua... Ompeluhommiahan olis myös ihan kokoajan... Ehtis vaan tehdä. Kotia toki myös koitan pitää kunnossa, kun mun on niin vaikeeta, liki mahdotonta elää jos ei oo järjestystä. Niinkin villakoirat menee, mutta järjestys tavaroilla on oltava. Leipomishommista... Leivon kyllä tosi vähän. Aina joskus mokkapaloja tai kääretorttua. Enpä juuri muuta... Just eilen sanoin anopille, että on se jännä, kun mulla on tosi pitkä pinna just vaikka käsitöihin, korttiaskarteluun ym väkertämiseen, mutta sitten... viime viikollakin kun tein sen omenapiirakan ja se pohja oli sellainen "tönkkö", niin mulla OIKEESTI meinas palaa taulu ihan totaamisesti, kun se ei asettunut siihen pellille! Ei kestä pinna yhtään tollasta. Just niinkö vaikka joku pizzataikinakin, voi video! Mutta sellaset menee, jotka voi kaataa siihen pellille. Eli just vaikka mokkapalat ja kääretorttu

Ruoanlaitossa on sellaisia kausia. Joka päivä teen kyllä jotain. Joskus tulee tehtyä jotain "parempaa" salaatteineen ja jälkiruokineen, mutta sitten välillä mennään purkkihernekeitto/maksalaatikkolinjalla. Vähän riippuu... Niin ja Simba, munkin pitäis siivota kaappeja, kun osassa on liikaa tavaraa, esim. Piiperöisen pieniä vaatteita oon vaan nostanut liinavaatekaappiin ja ne tulee syliin sieltä, kun avaa oven. Pitäis laittaa ne laatikkoon ja varastoida. En vaan jaksais kaappien kimppuun käydä ennen kuin muuton aikana. Silläkin ne on päässy vähän repsahtamaan, kun oon aatellu, et sitten muutossa ne seuhdotaan...
Tuosta pukemisesta vielä... Olin itsekin ostamassa sellaista välikausihaalaria, mutta en onneksi sitten ostanut, kun muistin, et sain kaverin siskolta ison kassillisen vaatetta jo helmikuussa (olivat silloin isoja ja laiton vanhemmilleni säilytykseen) ja siellähän sitten olikin ihana Nalle Puh -haalari ja pipo yms. Ajattelin siis, että tyttö ei vielä tarvii mitään kosteudenpitävää haalaria, kun ei vielä tänä syksynä ainakaan taida liikuskella muuta kuin vaunuissa. Sitten ajattelin, että käytämme nyt sitä saatua fleecehaalaria (siinä on vuori) ja peittoa sitten tarpeen tullen. Siitä haalarista ja käyttämästämme piposta tais olla yksi kuva spacessa... Alle tosiaan laitan aina tumput ja villasukat tai töppöset. Haalarista saa myös käännettyä hihat ja lahkeensuut kiinni. Mutta siis ainakin tähän mennessä on menty niin, että ei villavaatetta väliin, kuuma tulis. Miten, mahtuuko äp:n toppahaalari vielä tammivauvoille, ootteko katsoneet? Mun pitäis penkoa se esiin... Meillä tosin on aivan ihana Lennen 74-kokoinen toppahaalari, myös saatu tältä kaverin siskolta. Hältä sain tosi hyväkuntoisia vaatteita tosi paljon!
Nyt muihin touhuihin!
Rosa ja Piiperöinen n. 7,5kk