Tammimammat ja -vauvat 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kanssa yritän tulla perjantaina, pääsen jos ei mikään ristiäisleipomus mene pieleen viime hetkellä...

Me oltiin vauvan kanssa menossa koko viime viikonloppu. Eka perjantaina siellä Jumbossa reilut neljä tuntia, sitten la kaverilla ison porukan kanssa kokkaamassa sushia ja sunnuntaina vielä parissa paikkaa kyläilemässä. Kaikki meni hyvin ja olin aika innoissani kun sain osittain sosiaalisen elämäni takaisin :) Ihanaa kun vauvan kanssa voi alkaa tekemään asioita.

Lauantaina oli muuten "hauskaa", kun olin pukenut vauvan parhaimpiinsa ruokajuhlia varten ja kaikki häntä ihastelivatkin... Sen 15 min ennen kuin väänsi valtavat kakat jotka tulvivat vaipoista ulos ja sotkivat myös vaatteet. Ei ole vieraskorea ainakaan meidän vauva :)

Emilia: Kielessä voi olla sammasta tai maitoa. Kannattaa kokeilla pikku tilkkaa vettä syötön jälkeen. Se ehkäisee sammasta tai hoitaakin ja huuhtelee maidon jos sellasista on. Jos se on ollut pitkään niin ehkä se sitten on sammasta. Onko muuten vauvalla pahan hajuinen henki? meijän poitsulla sillointällöin haisee pahalle henki sammaksen takia. Se sammas ei ole vaarallista, mutta saattaa vaikuttaa vauvan imuotteeseen. Ja pitäisköhän tuo kysyä neuvolasta ennen kuin alkaa hoitamaan happamilla tuotteilla.

okei...meillä on kans välillä kieli ollut valkoinen, mutta välillä taas ei. Eli luultavasti maitoa jäänyt kieleen. Henki ei haise..oli pakko äsken käydä haistelemassa...heh...
Nyt kun aloin oikein muisteleen, niin meillä kans neuvolantäti jotain mainitsi tuosta sammaksesta, että tuttikin saattaa sitä aiheuttaa..
Meillä vauva imee päivittäin tuttia. Syönnin päälle on saatava tutti, nukkumaan mennessä on saatava tutti..mut ei se onneksi sitä ime 24/7.
Juu ja nyt se on hoksannut oman peukalonsa...eli sekin sujahtaa aika nopeesti suuhun, jos tutti ei oo lähettyvillä, heh...se on aika hassun näköstä. :) Eli kova on imemisen tarve meidän ukkelilla..

Ihan huippua nähdä perjantaina!!! Näkee vihdoin taas mammoja ja ne kauan odotetut vauvelit, jotka on jo 1kk vanhoja!! jee!! En malta oottaa...
Ainiin...nähdäänkö me taas siinä fazerilla??? Oliko mitään puhetta?!

Viimeyö meni taas aivan loistavasti (verrattuna edelliseen..herättiin n. 2h välein jostain syystä) mut siis eilen illalla syötin klo 23 ja seuraavankerran herättiin vasta 4.30..sitten aamu kuudelta pikatankkaus ja sen jälkeen nukuttiin vierekkäin puolkymmeneen. Ja taas tuo ukkeli vetää unta...se on ihan uskomaton nukkuja. Olispa hieman enemmän hereillä. Mut sitten kun hän on hereillä, niin käytän kyllä joka sekunnin hänen kanssaan seurusteluun ja "leikkimiseen". Eilen tuli aivan ihania hymyjä ja ääntelyjä <3.

Tänään on pakko lähteä vaunuileen. Eilen olin laiska ja laitoin vauvan ulos nukkuun, mutta ite jäin sisälle. Toki sisälläkin riitti puuhaa..oli pyykkiä ja siivoilin vähän paikkoja. Mutta tänään kyllä on pakko lähteä reippaileen..tekee niin hyvää! :)
en vaan ole yhtään katsonut pakkaslukemaa...hmm..

Magpielle tsemppiä leipomisiin! Toivottavasti tekin pääsisitte perjantaina jumboon! :)

Hitsi lija noita teidän pojan unenlahjoja! Kyllä mullekin kelpaisi ainakin välill ätuollainen unikeko. Meillä meni viime yö taas 2-3 tunnin pätkissä ja poika herää aina lopulta viimeistään 8-9 aikaan aamulla. Parina yönä nyt se on kyllä nukkunut jopa 4 tunnin pätkän, mutta kun se ajoittuu aina ekaan unipätkään, niin eipä siinä ite hyödy kun poika nukahtaa jo ysin maissa. Oonkin ajatellut yrittää venyttää nukkumaanmenoa kymmeneen, mutta kun se kiljuu nälkäänsä poikkeuksetta jo puoli ysin, ysin aikoihin ja nukahtaa sit, niin en tiedä miten se onnistuis... Voi kun mie odotan sitä että nuo unet pidentyis!! Jos selviäis vaikka kahdella heräämisellä...

Mulla on tänään kampaaja, jee!! Saan uuden värin ja leikkauksen kun on ne ristiäiset sunnuntaina. Jostain pitäis kaivaa voileipäkakkuohjeetkin niin sais tehtyä jo ostoslistaa. Ja kukkakaupassa pitäis käydä tilaamassa kukka-asetelma kahvipöytään.

Meidän poika ei vielä kamalasti hymyile, aika totinen tapaus :) Kyllä se välillä väläyttelee ihania hymyjä minulle tai isälleen, mutta aika harvassa ne vielä on. Pikkaisen se on kyllä alkanut seuraileen jo katsetta ja jotain esineitä. Ja hoitopöydän yläpuolella meill äon sellainen maalaus, se on ihan poitsun suosikki. Sitä se aina tuijottelee lunoutuneena, vaikka se on aika tummasävyinen, eikä siinä ole mitään kivoja kuvioita.

Nyt lähden etsiin ne reseptit.

Ai niin, varattiin muuten kesäkuulle lennot Portugaliin, nyt on sit reissu tiedossa!!

Moikka mammat!

Meillä ollaan nukuttu suht samalla rytmillä taas koko ajan. Eli kymmenen maissa nukkumaan ja kahelta tankkaus. Viime yönä ei poika nukahtanut heti syönnin jälkeen unille vaan valvoi sit 1,5 h. Sängyssään vaan katteli isoilla silmillä ympärilleen ilman väsymisen merkkejä ja naureskeli paljon. Onneks sit jossain vaiheessa sain nukkumaan. Sit nukkui taas sinne viiteen. Herää ihan joka yö just viideltä. Ja taas pieni tankkaus ja sit sain nopeemmin nukkumaan. Mut aamu-unet on pojalla aika rauhattomat, ääntelee paljon ja herää herkästi.
Eilen illalla olin minä toooosi väsynyt. Oli pakko mennä klo 19 nukkumaan ja mies hoisi vauvaa. Aattelin nukkua kaheksaan mut kun mies tuli herättelemään olin ihan unenpöpperössä, luulin et on aamu enkä tyyliin tiennyt missä oon ja mies sanoi että nuku ihmeessä pidempään. Sit nukuinkin melkein kymmeneen. Sit syötin pojan ja puol ykstoista uudestaan nukkumaan. Teki kyllä hyvää.
Me ollaan oltu tosi paljon menossa koko ajan. Lauantaina anoppi ja appiukko hoisivat poikaa 4 h ja me oltiin miehen kanssa kaksistaan kaupungilla. Ensin yhdessä pubissa ja sitten käytiin syömässä. Oli tosi ihanaa käydä ulkona, vaikka kyllä sitä paljon tuli poikaa ajateltua, onko kaikki hyvin jne. Sunnuntaina meillä kävi paljon vieraita ja iltapäivällä lähettiin vielä uudella kaupunkijunalla vauvan kummisedän luona käymään ja illalla oltiin takaisin. Eilen kävi taas vieraita. Nyt on sit loppuviikko rauhallisempaa ja viikonloppuna tulee mun sisko Suomesta :)
Huomenna mulla on jälkitarkastus. Voi kökkö mua taas pelottaa varsinkin sit sen papa-kokeen tulos. Ahistaa. Mut kai se tästä.
Pulautteleeko teijän vauvat muuten paljoo? Meillä aika ajoin enemmän ja joskus päiviä ettei oikeestaan ollenkaan. Mut joskus siis aika paljonkin. Lääkäri sanoi että poika syö vaan välillä liikaa ja tietty liiat tulee pois. Mut silti huolettaa aina sillon kun on noita pulauttelupäiviä!
Poika heräs, täytyy mennä! moro!

Onks kellään muulla tullut vielä ikävä raskausaikaa? Mie oon varmaan päästäni vialla, mutta nyt tahtoisin taas olla raskaana, tahdon ison mahan ja kaikkee... Ja tavallaan on haikee fiilis siitä, että vaikka joskus vielä raskaana oliskin, niin se ei kuiteskaan tule olemaan samanlaista kun ekalla kerralla, kun kaikki oli vielä niin uutta ja ihmeellistä. Ja sit on tuo esikoinen hoidettavana. Vaikka ihanaahan se on että mahtuu nyt vaatteet päälle ja haluan ehdottomasti olla ainakin yhden kesän ilman ruoka- ja juomarajoituksia, niin oon jo miettinyt milloin ois hyvä aika kakkoselle... Outoa. Ja synnäriaikaakin olen alkanut muistella haikeudelle, vaikka silloin oli koti-ikävä ja tahtoi vaan kotia, eikä todellakaan tahtonut uudestaan synnyttämään. Taitaa vielä hormonit pistää meikäläisen pään sekasi.

Poika on nukkunut kohta 2 tuntia ja mie oon ehtinyt pestä pyyykkiä, silittää ja vaikka mitä.

niin..en kyllä ymmärrä miten se jaksaakin nukkua niin paljon...no, mutta eiköhän se jossainvaiheessa ala oleen enemmän hereillä ja mistä sitä tietää millanen yökukkuja siitä vielä voi tulla..heh..sit te kaikki muut nukutte yöt oikein loistavasti ja mä vuorostani valvon.. :D

määkin haluun parturiin!!! mä oon viimeks joulukuun alussa käynyt värjäämässä hiukset ja tyvikasvu siis alkaa oleen jo melkoinen...pitäiskin kyllä varata aika ja viedä poitsu vaikka mummulle hoitoon siksajaks.

Arvatkaa ahistaako mua, ku mulla ei oo autoo....mä oon ihan jumissa tääl kotona!!!! Hemmetti..mun mies on vielä kaikenkukkuraksi autokauppias!!!! (niinhän se on että suutarin lapsilla ei ole kenkiä...) Sen on pitäny nyt kaksi viikkoa hommata mulle jonkin näköinen ajopeli, mutta vielä ei ole kuulemma tarpeeksi hyvää ja turvallista tullut eteen. Mulle kävis tällähetkellä ihan mikä vaan! Mutta miehen mielestä meillä pitää olla turvallinen auto. No tottahan se on...
Olis vaan niin ihanaa päästä päivisin johkin täältä kotoo...

Kyllä meilläkin pulautellaan sillointällöin. Yritän syötön aikana mahdollisimman montakertaa röyhtäyttää vauvan, ku se on mun mielestä auttanut siihen, että puklua ei tuu.

Nyt mun on mentävä tekeen ruokaa, ku poju vielä nukkuu pihalla..saa rauhassa kokkailla... :)

heippa sitten!

Kyllä mullakin on aina välillä ikävä raskausaikaa ja sitä isoa mahaa ja vauvan liikkeitä mahassa. Jännä miten sekin on nopeesti unohtunut, että mun piti niin kauan vaan maata enkä saanut tehdä mitään ja miten raskasta se oikeestaan oli. Ja synnytystäkin mietin aina että oispa kiva vielä uudestaan synnyttää jne.
Meijän poika on nukkunut eilen ja tänään huonosti päivällä. Nukkuu tyyliin kerralla puol tuntii ja sit taas herää. Ja on ilmiselvästi väsynyt, haukottelee koko aika ja silmät luppasee mut ei nuku. Ei ite viiti mennä nukkumaan kun tietää että kohta on taas herätys. Jännä kyllä miten nää päiväunet on eri päivinä erilaisia. Joinain päivänä poika nukkuu useammatkin tunnin tai kahden päiväunet ja sit on näitä päiviä jolloin valvotaan ja otetaan parit puolen tunnin nokoset....

Niin meilläkin Enzian menee, välillä nukutaan tosi vähän ja toisinaan tuntuu et se ei muuta tee kuin nuku. Nytkin se on vetänyt unta parvekkeella jo jotain 2,5 tuntia mikä on tosi pitkä aika!!

Joo, se raskausaika unohtuu tosi nopeesti, varsinkin ne ikävät asiat. Ja laitoksella oikeasti harkitsin että JOS joskus vielä joudun tähän tilanteeseen, niin sektio olisi erittäin harkittava vaihtoehto! No, nyt en voisi kuvitellakaan vapaaehtoisesti meneväni sektioon, niin nopeesti ne synnytyskivutkin on unohtunu. Ja hyvä niin!

Voi kun olisi ihana nähdä teitä muita, mutta eipä tule lähdettyä 350 km ajamaan :D

Poika nukahti taas! Nyt toivottavasti pidemmille unille ettei oo känkkäränkkä yliväsymyksen takia....!
Muakin aina harmittaa kun asuu täällä tooosi kaukana eikä pääse mihinkään tapaamisiin :(
Noa, mehän voitas treffailla huhtikuussa kun tullaan S-linnaan jos haluut ja teillä ei oo just sillon muita menoja? Mitä mieltä oot? Ois kiva nähä siut ja teijän vauva :)

Heips!
Pikaisesti: Mäkin ehkä tuun jumboon klo 14 perjantain siis :) Fazerin kahvilan edessä trefftikö? Riippuen siis miten apina on valvonut eiku siis nukkunut :D Kuitenkin mukava nähdä kaikkia, vaikka multa jäiskin pikavisiitiksi :)

Pupuliini, sun kertomus kuulosti ihan meiän vauvalta, siis että koko ajan sylissä, itkee ja haluu syödä koko ajan ja ei suostu yksin olla yhtään ja kauheet raivokohtaukset ennen unii ku väsyttää nii pirusti. Oikee kiljuintiaani :D Tuntuu et sylissäkään melkeen mikään muu asento ei oo hyvä ku olkapäällä olo.

Noni, nyt imetys kutsuu! Heips!

Noa: Me tullaan alkukuusta-ollaan siellä 4.4. ja viivytään viikko. Eli voitas nähdä sillon viikolla vaikka joku päivä! Mie laitan siulle Multiplysta viestiä, huomasin että siellä voi kirjottaa jotain yksityisviestiä. Voidaan sit sopia tarkemmin millon ja missä nähdään :)

En viitsis edes tuulettaa, jottei tuo huonoa onnea, mutta viime yö meni tosi hyvin! Poika nukahti karsean tankkauksen jälkeen klo 21.30 ja nukkui melkein kolmeen asti. Eli jotain 5,5 h putkeen! JEE! Tosin se heräs noin klo 24.00 hetkeksi, mutta jatkokin samantien unia. Aivan ihana fiilis, kun nukkui niin hyvin.

Meilläkin on muutes sammasta suussa. Ja meille neuvolalääkäri sanoi, että puolet sitruunamehua, puolet vettä ja sit kastaa vaik oman sormensa siihen litkuun aina syötön jälkeen. En oo vielä kauheasti tuota tehnyt, kun on nuo simmut olleet suurempi ongelma. Ja taas näyttää, että simmut ei olekaan täysin parantuneet. Aloin antaa taas niitä tippoja, kun se on vielä hyvää kamaa pari viikkoa.

Sit huonompia uutisia: mun mies tuli tänään töistä kotiin ennen klo 11:sta. Hän sai yt-neuvotteluiden päätyttyä kenkää yli 12 työvuoden jälkeen. Kivaa... Tosin töissä pitää vielä olla elokuun loppupuolelle asti eli puoli vuotta. Onneksi saas it ansiosidonnaista, joten ei olla heti pulassa, mutta saattaa olla ett mun haaveilema kotiäitiys lyhenee huomattavasti, jos mun on sit pakko mennä töihin suht pian. Ellei saada toista pullaa uuniin mahd pian.. ;) Ai niin, me harjoteltiin tuota seksipuolta viikonloppuna ja se kyllä oli aika karseaa. Tuntui jotenkin häijyltä siellä repeämisen kohdilla. No ehkäpä sit joskus paikat on kunnossa. Mies väitti, ettei tunnu löystyneeltä paikat. Sanoikohan vaan mun mieliksi niin?

No nyt täytys alkaa tehdä ruokaa. harmi, että poitsu on hereillä ja ilmeisen pahantuulisena ja sylinkipeänä kuten nykyään melkein aina.

Toso ikävä kuulla sun miehen duunihommista Pupuliini, nää on näitä aikoja kun yhdellä jos toisella lähtee duuni. Meidänkin töissä on yt-neuvottelut mut mä olen ( kai?) turvassa kun olen äippälomalla.

Hienoa että teitin yö meni jo noin hyvin ! Meillä taas herättiin 1.5h välein...:(
Tänään oltiin shoppailemassa kaupungilla ja öttiäinen nukkui koko ajan, käytiin vielä kaverillani kahvilla ja tää vaan hymyili ! Se on niin vieraskorea...

Mekin sekstattiin ekaa kertaa, paikat tuntu tosi kuivilta joten liukastusvoide vois olla seuraavaksi aika kova juttu. Eipä se muutenkaan ihan vielä samalta tuntunut.
Mies on muuten ensviikon isyyslomalla, jee !

Toivottavasti mahd moni pääisi perjantaina tulemaan.....Eipä ole Liinustakaan kuulunut ?

Meillä kanssa ollaan joskus niin väsyneitä et tulee raivokohtaus ja olkapää ja kävely ainoot mitkä kelpaa. Se on aika raskasta.. vaikkei kestäis ku sen puol tuntia ni kääk. Mut tajusin just et osa mun väsymystä on olluki nälkää ja janoa, ei unenpuutetta. Ku ehtii ja muistaa syödä ja juoda ni kaikki kohtauksetki tuntuu vähemmän vakavilta. Niin sitä oppii kaikkee..

Sammasta on meilläki ollu jo viikon verran, mut se ei näytä vauvaa haittaavan. Ehkä pitäis jotain yrittää siltiki ku ei se itekseen näköjään katoa. Ja pulauttelusta, meiän vauva on pari kertaa ihan kunnolla oksentanu, kaiken mahastaan, niin et on menny meiän sängyn lakanoista lähtien kaikki vaihtoon. Kamalaa kattoo sellasta.. tuntuu et vaavi on iteki hetken ihan järkyttyny siitä. Mut aina on uus ruokailu kelvannu. Luulen et pulauttelu ja pahimmillaan toi oksentaminen johtuu hörppimisestä. Se syö usein tosi vauhdilla ja sen kuuleeki kuinka nielee ilmaa seassa. Röyhtäsemään se on aika huono eikä varsinkaan yöllä viitti niin kauaa pitää pystyasennossa et se röytäsis. Aamuyöstä ei ite enää jaksa nousta nostamaan vauvaa ylös.. Mut ei se kasvuun kyl musta vaikuta, melkein joka päivä voi huomata kuinka se on pulskistunu eilisestä, mikä on uskomatonta ja jännää. Rystysetki on jo kuopat ja kaksoisleuka mahtava:D. Kaippa se kohta on sen neljä kiloa:). Vaatteita ei oo jääny sentään vielä pieneks mut ne sopii paljo paremmin ku alkuun:).

Mä tossa just mietin etten todellakaan kaipaa raskausaikaa. Synnytys on unohtunu tosi nopeesti ja muistan kyl et laitoksella ajattelin ettei IKINÄ enää oikeestikaa. Silti raskausaika muistuu kamalampana ku synnytys ja ne ekat pari viikkoa. MUT! Mulleki tulee hetkiä jollon jostain takaraivosta joku kuiskaa et koska seuraava.. oispa taas raskaana ja saispa taas synnyttää. Ihan kahelia, nehän oli kauheita! Makasin yksin osastolla monta päivää.. no aika kultaa, näin nopeesti:O. Siihen vielä kaikki kauhunhetken ja alakulot vauvan kanssa, silti muka suunnittelee jo kuinka ois kiva kokea kaikki uudestaan.. jea rait. Hormonit, luonnon juonikkaimmat pirulaiset.

Ei sitä enää muista miltä raskaus tuntu, kyl muistaa miten kömpelö oli ja miten kuulosteli potkuja, mut muuten, ihan liian hyvin muistu taas oma normiolo mieleen. Kuuluu varmaan samaan salajuoneen seki;).

Meillä ei muuten tutti kiinnosta, saa kait imee rinnalla tarpeekseen.. On kyl luja ote, ihan sattuu. Mut hyvä silti, ihanaa ku vauva syö<3.

Jeannex ja poika 3vko

Täällä ollaan. Minäkin olen autoton, mutta en nyt niin jumissa. Pääsee vaunulenkille ja meidän keskusta ei oo ku muutaman sadan metrin päässä. Mutta Jumboon ei tee mieli lähteä julkisilla. Ensin Tiksiin junalla ja sitte bussiin.. yöh..! Mä tunnen itteni niin läskiksi.. tosin mun pitäis tulla jumboon perjantaina katsomaan ristiäisvaatteita itelleni, mutta jätän vauvan kotiin.

Pari vinkkiä. JOS et halua imettää kun olet ulkona reissussa: Lämmitä tutteli liian lämpimäksi, tyyliin 5-10 sekuntia ja säilö puteli (korkki tietenkin päälle) tumppuun. Thinsulatteen tumppu on loistava ja kääri päälle vielä harso. Tumppaa tumppu hoitolaukkuun ja kas - sinulla on vielä lämmintä maitoa käytettävänä! Meillä toimi hienosti, kun piiiitkässä kassajonossa tuli vauvalle nälkä. Toki niitä on myytävänä sellasia pullo-termospusseja, mutta tumppu toimi vallan mainiosti!

Sammakseen on hyvä keino, dippaa aamuin illoin tutti puolukkaan. Tutista vauva saa imettyä kaiken puolukan. Kyllä sitä voi laittaa myös pumpulipuikolla. Sormea en vauvan suuhun työnnä, sormi ja varsinkin kynsien alustat on melkosia bakteeripesiä.

Mä oon siksi hiljaiselolla, koska mulla on seuraa päivisin. Äitee on täällä ristiäisiin asti ja ollaan puuhattu niitä ristiäisiä. Meilläkin on vauva ruvennu kitiseen, eikä haluais hetkeäkään olla yksin. JA nukkuu parhaiten kylkikosketuksessa, mikä on hirveen turhauttavaa koska esikoinenkin nukkuis mielellään silleen ja miten selitän että pieni saa mutta iso ei! :( Välillä esikoinen sanookin ettei tykkää musta ja vauvasta ja haluais itsekin olla ihan pieni. :( Mustasukkaisuus nostaa päätään siellä.

Huomenna meen kuunteleen päiväkotiin asiantuntijaa, joka kertoo onko mun pojalla ehkä adhd tai jokin muu vastaava tarkkaavaisuushäiriö. Sen puheenkehitys on jumissa ja jotenkin vaihtaa leikistä toiseen liian usein tai jotain. Mä en tienny että se on edes epänormaalia, itekki saatan yhtäkkiä kesken pyykinlaiton ruveta imuroimaan tai kesken pölyjenpyyhkimisen katsomaan valokuvia tms. Ja oon luullu että oon ihan ok. :D Oon ollu huolissani ja nyt vedänkin tässä pari bissee että saan hyvin unen. Vauva on nukkumassa miehen kanssa ja mä herään sitte seuraavalle syötölle, nyt se tankataan tuttelilla. JOS tarvii, annoin sille meinaan molemmat dissit ennen ku korkkasin.

Tekis mieli baariin................. :D Totuus on se, että ehkä kesän lopulla. Meidän pitäis miehen kanssa 25.7. päästä Poriin katsomaan Metallicaa. Tosin ihmettelen, missä helv.. mun liput viipyy kun ne piti tulla postissa jo.

huhuu..onko täällä ketään...?

Mulla on ollut tänään tosi yksinäinen olo...ja nyt täälläkin on ihan hiljasta...hö..
heh..eiku oikeesti, syötin vauvan klo 11 ja sit me leikittiin n. puoltuntia ja sen jälkeen lähettiin 2h vaunulenkille...ja se nukkuu edelleen tuolla vaunuissa!!! mulla on sitä jo ikävä!!!!! edellisestä tissittelystä on jo yli 4h....byääääää...

jee! meikkis saa huomenna auton!!! jee, jee!! sit me päästään pojun kanssa liikenteeseen!! :D

Kävelin tänään neuvolalle ja takas, ku piruuttani halusin tietää että kauanko sinne kävelee vaunujen kanssa. Edestakasin n. 1h reissu...eli ihan ok! seuraavalle neuvolakäynnille mennäänkin sitten vaunuillen...

Liinu....mä oon niin kade, ku pääsette katsoon metallicaa....vitsit! Olin ite kattomassa sitä tallinnassa jokunen vuosi sitten ja konsertti oli ihan tajuttoman hyvä!!!!!!!! Nyt mä jotenkin niinku missasin koko metallican lipunmyynnin...prkele...

joo, mutta eipä mullakaan ole tän enempää tarinaa, joten..

HEIPPA!

Mäkin kävin tänään kampaajalla... Kesti pari tuntia ja oli tähän mennessä mun pisin aika erossa vauvasta! Ihanaa kyllä kun sai uuden tukan, piristi tätä arkea. Käytiin sitten koko perheen kanssa vielä vähän kaupoillakin, tällä kertaa vauva oli kantorepussa ja toimi hyvin niinkin. Eilen sain myös huutonetistä huutamani kantoliinan, se on nyt pyykissä ja sitten pääsee sitä testailemaan.

Munkin tekisi mieli viihteelle, mutta ei tässä vielä vähään aikaan taida päästä. Meillä ei ole tässä kaupungissa oikeen edes lapsenvahtia saatavilla. No, toukokuussa on lukion luokkakokous ja kesäkuussa parit polttarit, sitten viimeistään! Mies saa hoitaa vauvaa :)

Meidän vauva on muuten edelleenkin keltainen, koskahan se oikein häviää? On se nyt jo helpottanut pahimmista ajoista mutta kuitenkin. Pitää kysyä neuvolassa taas huomenna, eivät oikeen ole ottaneet kantaa asiaan...

No helou evribadi! :)

Onpa tosiaan ollut tänään hiljaista :/ Mä olin tänään ekaa kertaa juoksemassa, jee! :) Juostiin miehen ja vauvan kans yhteensä reilu neljä kilsaa, mikä siis tosi hyvin multa kun eka kertaa ja en raskaus-aikana juossut kertaakaan kun en uskaltanut nostaa sykettä. Kestolta kuitenkin 40 minsaa, kun juostiin rauhaksiin. :) Käytiin eilen ostaa uudet juoksulenkkaritkin mulle ja juoksupuku ja juoksutrikoot ostin jo vähän aiemmin valmiiks. :) Tosi hyviltä tuntui.

Sitten käytiin mummolassa hengailemassa hetki, ja tultiin kotiin. Ärsyttävää, kun ei oo kerenny siivoomaan, ja en koko ajan viitsi miestä pyytää "imuroisitko" "laitatko astiat koneeseen" "pyykit?" .. No, äskön sain vihdoin puunattua kämppää ja nyt mies imuroi :) Olispa jo pian isompi koti, että mahtuisi kaikki tavarat paremmin. :( Ennen vauvaa meillä oli ihanan tilavaa ja väljää, sillai tosi simppelisti kamaa eikä mitään turhaa. NYT KAAOS! On vaunua, koliikkikeinuu, sitterii, turvakaukaloo, vauvan kledjuu, miljoona säkkiä vaippaa, roskista, vauvapeittoa sohvat täys, vauvatavaraa enemmän ku laki sallii! Ja lattiallakin toi matto missä tollane lelusysteemi päällä, voi tsiisus.. Onko muilla sama ongelma? Ja toi apina ei ees vielä halua leikkiä millää.

Rakas Jeesus, anna meille viking lotossa kaikki oikein, jotta voidaan ostaa omakotitalo jostain vähän syrjemmästä ja hieno piha ja kaikki. Ja toinen autoki, maasturi. isolla koneella. Aamen. -Milo

Huomenta!

Poika nukkuu aamupäikkäreitään joten aattelin tulla käymään täällä! Viime yö oli aika rauhaton, ensin poika heräs kolmen tunnin välein ja sit tunnin välein...Ei mennyt ihan niinkuin toissa yö, jolloin poika nukkui ensin 6 h pätkän ja sitten vielä pari 2,5 h pätkää. Johtui varmaan siitä tuo viime yön heräily kun torkkui eilen illalla muutamaan otteeseen ja se oli sit pois yöunista.
Mä kävin eilen jälkitarkastuksessa. Ultralla katottiin kohtu sun muut ja kaikki oli ok. Oli muuten tosi kummallista kun on tottunut että ultrassa näkyi aina vauva ja nyt ei näkynykkään paljoo "mitään". Papa-koe otettiin kanssa.
Kyselin lääkäriltä että onko jotain sellasia urheilulajeja joita ei sais vielä harrastaa ja se sanoi että ei oo. Onks tuo nyt ihan tolleen? Mitä teille on sanottu neuvolassa? Siis saako alkaa jo hyppiä ja pomppia miten huvittaa? Saako tehä pilatesta, aerobickiä jne.? Entäs ne vatsalihasliikkeet, saako niitä tehdä jo ihan normaalisti?
Magpie: Meijän poika on mun mielestä kans vielä vähän keltanen. Ja lastenlääkäri sanoi sitä kanssa, että näyttää hieman keltaiselta. Mut se sano että ois ihan normaalii lapsilla jotka saa rintamaitoa. Jotain se sano että rintamaito hidastaa sitä keltasuuden lähtemistä tai jotain. Mitä sulle sanottiin siellä neuvolassa?
Meijän vauvalle käytiin eilen tilaamassa henkilökortti että päästään sit huhtikuussa matkustamaan Suomeen! Aika söpö tuli sen passikuvasta, se nukkuu siinä :)
Mä aattelin tänään ruveta vähän siivoomaan jos jaksan. Pitäs kyllä oikeesti. Kämppä on sen näkönen. Mua rasittaa nuo ainaiset maitoläiskät lattialla...Niitä saa olla koko ajan hinkkaamassa pois. Vaatteitakin saa pestä ihan urakalla.
Mua piristi eilen tosi paljon kun täällä oli niin ihana ilma. Aurinko paistoi ja oli muutama aste lämmintä. Ja viikonlopuksi on luvattu 10 astetta lämmintä, ihanaa nää lumet saa vihdoinkin kunnolla kyytiä! Eilenkin oli jo ihan erilaista käydä vaunuilemassa kun kaikki tiet oli ihan rutikuivia eikä liukastelusta tietookaan. Nyt ootan vaan innolla että metsätietkin alkas sulamaan että pääsee metsälenkeille :)
Nyt siivoomaan, moikka!

no terveppä terve!

meidän ukkeli on myös vielä hieman keltainen ja neuvolassa sanottiin, että se ei haittaa jos vauva syö hyvin ja paino nousee. Vauvan maksa on vähän hidas poistamaan sitä keltaisuutta, mutta se häviää kyllä ajallaan..

Mä oon niin onnellinen siitä, että yöt sujuu kokoajan pidemmillä unipätkillä. Eilen illalla syötin vauvan 23.30 ja se heräs seuraavankerran syömään aamulla 5.30 ja sit nukuttiin taas 9.30 asti...vitsi ku jatkuis sama tahti...oli aamulla ihan pakko herättää mieskin ja hehkuttaa, että vauva nukkui melkein 6h putkeen!!!! se vaan unenpöpperössä mumisi, että hyvä, hyvä...(ei kai se sit sille oo niin ihmeellinen juttu, ku saa nukkua joka yön ihan normaalisti..)

Musta on tullut täällä kotona ihan laiskis...mä en saa mitään aikaseks ja tekemistä olis vaikka kuinka paljon....ois pyykkiä, silittämistä, siivoomista...
Joo! Ja meillä kans tota vauvaan liittyvää tavaraa on ihan hirmusesti...jokapaikassa on puklurättiä, on sitteriä, vaunut, vaatteita...ym, ym...tuntuu että koti näyttää ihan pyörremyrskyn kärsineeltä.

Nyt soitan ja tilaan itelleni partsan ensviikoksi. Tää mun tukka on ihan järkky...

heippa!

Moro!

Juu, meillä kans joka paikka täynnä vauvakamaa, olohuone pursuaa sitteriä, harsoja, kantoreppua ja -liinaa ym ym... Alkaa pikkuhiljaa ahistaa tää tilanpuute. Sit partsilla meillä on vaunut, kaukalo, amme ja muut isommat mitä ei koko ajan tartte, niin pyöri täällä jaloissa. Voi kun saatas pian isompi asunto. Ja pojalle oma huone, niin sais ölistä siellä yöt rauhassa. Välillä aivan järkyttävää meteliä se pitää öisin nukkuessaan, paukuttaa sängyn reunoja, ölisee, ähkii ja vinkuu. Mun on pakko nukkua korvatulpat korvissa, sit herään vasta itkuun, mut suurin osa noista muista äänistä menee ohi. Meillä meni kans viime yö hyvin, poika nukahti kymmeneltä, heräsi ekan kerran 1.40 ja sit vasta 5.30! Jes, kahdella herätyksellä selvisin! No sit se heräsi kyllä jo 8 jälkeen ylös, mutta mies nousi sen kaa, niin sain vielä hetken nukkua.

Meidän poika syö kyllä välillä aivan järkyttäviä määriä, pitää ensi viikolla kysyä neuvolasta onks tuo ihan normaalia. Yleensä se syö sellaista 900-1000 ml päivässä, mutta eilen se veti 1200 ml! En tiiä onks sillä oikeesti koko ajan nälkä, musta tuntuu et mies ainakin antaa sille liian helposti kun se ei jaksa kuunnella kitinää. Ja kyllähän nälkäitkun huomaa. Tänään se kyllä tyytyi tuttiin aamupäivällä, sain vähän venytetttyä ruokailua. Ja tuntuu että jos se ei nuku, tai jos sillä ei ole pullo suussa, niin se vaan kitisee, eikä viihdy ketkeäkään yksin. Onks muilla kitinävauvoja? Periaatteessa sillä ei pitäis olla mikään hätänä, on syöty, vaihdettu kuiviin, mutta tuntuu vaan joku kitisyttävän. Ei sellaista kunnon itkua, vaan sellaista narinaa. Tosi kiva aina herätä sellaiseen ääneen, jos mies on jo herännyt sen kaa. No, kaipa sekin joskus loppuu, kunhan vähän kasvaa.

Nyt nautin hetken omasta ajasta kun poika vetelee päikkäreitä.

Yhteistyössä