Lauantaita!
Meitin neiti nukahti juuri yöunille ja päätin ilmoitella vähän meidän kuulumisia. Käytiin tänään muuten eka kertaa hyvällä menestyksellä saunomassa. Ennen se ei oo ollut ollenkaan kivaa (kahdesti kokeiltu), mutta nyt kun sai räpiä ammeessa saunan lauteilla, niin johan oli eri meininki. Pöljä äiti, kun ei oo aiemmin tajunnut ottaa ammetta saunaan mukaan!
Mistähän täällä on ollut puhetta, ollut niin hiljaista, ettei enää muista. Välillä oon käynyt lukemassa juttuja vaan.
Me vaihdettiinmuuten tänään vaunuihin se istumaosa! Mentiin näin pitkään vaunukopalla. Voi olla, että edelleen nukutaan päikkärit vaunukopassa, mutta lenkillä käytiin tänään rattaissa. Oli vähän tuulista, niin ajatteluin, että parempi siinä istua kuin pulkassa. Meillä ei tosiaan oo ollut mitään ongelmia kopan käytössä.Neidillä on ollut jalat vähän koukussa, mutta kun on nukahtanut heti, kun laittoi vaunuun, niin en oo pitänyt kiirettä vaihtaa.
Tänää vähän harrasteltiin aamusta luovia juttuja ja maalattiin sormiväreillä pesuhuoneen lattialla. Meillä on nyt välillä ollut vähän kiukkuista meininkiä, niin ajattelin, että järkätäänpäs vähän aktiviteettia, jota ei ihan joka päivä olekaan... Tykkäs kovasti sotkea. Isille tehtiin piirustus
Jokos Jumbis on toipumaan päin? Tässä jännään, kun miehen veli kävi eilen illalla ja nyt kuultiin, että oli yöllä alkanut mahatauti ja oksennellut, että kiva-kiva, toivottavasti ei tulis meille...
Tuosta "kiukuttelusta" vielä... Tosiaan musta tuntuu, että tuolla meidän neidillä on jo välillä hitto soikoon joku hiivatin uhmaikä! Tuntuu, että mikään ei kelpaa ja kaikki pitäis saada... Ärsyttävää, kun koettelee väliin niin hermoja. Oon koittanut olla tiukkana päätösteni kanssa, koska joskus sitten ollaan muuten hepakassa... Onko muoilla vastaavaa???
Meill äsattui muuten hauskoja juttujakin neidin suusta kuultuna tässä viikolla... Runebergin päivänä puettiin vaatteita olohuoneessa ja tv oli auki. Siinä sitten näytettiin kuvaa ko. herrasta, niin neiti osoitti sormella ja katsoi mua ja totes niin kimakalla ja tomeralla äänellä, että "PAPPA!" Toinen juttu, mikä sattui oli, kun keitin yhtenä aamuna puuroa ja neidin piti päästä penkomaan taas yhtä kaappia ja aattelin sitten, että senkus pengot alahyllyä, että saan keitettyä puuron. No, sieltä se alkoi nostella purnukoita ja hoki "TÄTÄ, TÄTÄ". Vissin aina kysytään ruokapöydässä, että "otatko tätä, vai tätä?" No, minä sitten vaan totesin puuroa hämmentäen, että "ei kun TÄTÄ!" viikolla käytiin myös kattoon yhtä pikkuvauvaa ja siitä lähtien on hokenut "vaavaa". Tv:ssä on nähnyt ja mun Vauva-lehdissä. Suloista! Silloin, kun mies oli kursseilla, niin leikittiin tuossa myös ja jotenkin sitten kysyin, että menikö se koira nukkumaan ja muka tein kuorsaus ääntä. Neiti apinoi senkin ja kyllä meillä ja meidän vierailla on ollut hauskaa, kun oon kysynytkin, että "Miten isi kuorsaa???" Toinen alkaa heti "kuorsata"!
Tuosta vauvasta tuli vielä mieleen, että äkkiä se unohtuu, kuinka pieniä nämä meidänkin mussukat on olleet! Se tyttö oli NIIIIIIN pieni ja kaksi 1v ikäistä näytti sen rinnalla ihan tosi isoilta! Mun yhdelle toisellekin kaverille syntyi 4.2 vauva. Ja serkulle 5.2. Kova on vauvabuumi. Tän serkun perheessä on yhteensä 5 lasta (siis se serkun lapsuuden perhe) ja heistä peräti 4 saa/on saanut vauvan 21.11- helmikuu 2009! Viimeisellä on kaksi viikkoa la:han. Mieletön sattuma! 3kk:n sisällä 4 lastenlasta enolleni

Ei voi muuta odeta kuin, että on erittäin tarttuva tauti tuo vauvakuume!
Nyt lauantai-illan viettoon. Tuli varmaan hirveesti kirjoitusvirheitä, kun kökötän niin hankalasti sohvan nurkassa...
Rosa ja Piiperöinen 1v ja 2 vko