Tammivauvat 2008 (6)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nintsu -81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nintsu -81

Vieras
1-v. mitat:

Amelie 10030 g ja 78,5 cm (3470 g ja 51 cm)
Lauran Pikkuneiti 9800 g ja 75,5 cm (3480g ja 49,5 cm)
Simban poju 10 300 gr 77,3cm (3210g ja 49cm)
Nintsu pieni mies 8620 g 73 cm (2420 g ja 47 cm)
Jumbojätin poika 11370g ja 81cm (4160g ja 55cm)
Sumun Punkkis 11790gr ja 77,2cm (3800gr ja 50cm)
Lumin tyttö 9070g ja 76,2 cm (3295g ja 51cm)
Tähden poitsu 12260 g ja 82 cm (3680 g ja 51 cm)
Rosan Piiperöinen 9170g ja 76cm (3620g ja 51,5cm)

Ajattelin alottaa meille uuden ketjun, toi edellinen rupes olemaan melko pitkä..

Mä oon nyt "nettipimennossa" vähän reilu viikon, lähdetään huomenna Saariselälle lomailemaan! Eli palaillaan helmikuun puolella, hyviä vointeja kaikille!! =)

Nintsu + pieni mies 1 v + 1 kk

Kiitos Nintsu uudesta listasta ja hyvää reissua! Meidän 1-vuotismitat tulee vasta 8.2. kun pupulla on neuvola.

Pupu on alkanut nyt oma-aloitteisesti kävelemään taaperokärryllä ja muutenkin tasapainoilemaan, eli seisomaan ilman tukea. Myös Pinnin pojun ja Lumen tytön kiipeilyvietti on herännyt pupussa. Ja välillä sitten tullaan otsa edellä alas milloin mistäkin.

Puhetta pupu näyttää ymmärtävän hienosti kun aina osoittelee jos tuttu asia esiintyy puheessa. Aika hieno fiilis! Me ollaan näillä näkymin saatu kasvatettua suomea ymmärtävä lapsi!!! :)

Jumbis, spacessa kertomasi juttu oli kyllä tosi tylsä, nyt jäi kommentit tekemättä mutta pikkasen vastaavanlaisia tilanteita on muutamilla kavereilla tullut eteen... Niitä ei o kiva selvitellä kun vie aikaa eikä asiat aina tunnu edistyvän toivotulla tavalla.

Nyt kun kattoo tota 1-vuotismittalistaa niin aika eri kokoisia lapsia meillä :D Mutta niinpä meissä aikuisissakin on eri kokoja.

Mutta nyt kakkavaippaa vaihtamaan. ollaan pottailtu joulusta ja mitään ei vieläkään!!!!!! ole tullut pottaan!!!! Meillä varmaan käytetään vaippoja lopun ikää ja saastutetaan luontoa :( hitto ku harmittaa.

Kirjoitin spaceen meidän uusimmat kuulumiset.

Nupulle haluan heti sanoa, että kyllä se pottailu vielä lähtee käyntiin! Pupu vaan tekee sen omassa tahdissa, samoin kun seisomaan nousu ja muut jutut on tehny ihan omassa tahdissaan, samoin kuin kaikkein meidän muidenkin lapsilla on oma tahti, esim. jotkut kävelee jo mutta meillä ei vieläkään kävellä. Jos et oo vielä kokeilu, niin kokeile laittaa Pupu potalle heti kun on syöny tai juonu tai leikkiny, meillä ainakin tuli joka kerralla pottaan kun alussa tein noin. Eli älä turhaan harmittele, kyllä se siitä. Nupulle vielä, että se sun äidin tekemä lelu ja se toinen lelu on aivan ihania, kiitos vielä tosi paljon!!

Rosa, meidän tytöt on tosiaan hämmästyttävän samankokoisia! Muistan joskus aiemminkin että he olivat melkein samoissa mitoissa, useamman eri kuukauden ajan. Jos asuttais lähempänä toisiamme voitais hyvin vaihdella vaatteita aina välillä :) Meilläkin muuten paino oli lähtenyt noususuuntaan, vaikka lääkäri sanoi että yleensä tässä iässä paino laskee kun liikkuminen lisääntyy. Ja vielä pahoitteluni teidän perheen koiran johdosta, munkin mielestä eläinlääkäri toimi väärin.

Meillä ei tehdä omia ruokia, vaan tyttö syö meidän ruoista sen mitä pystyy ja haluaa. Jos ollaan liikenteessä, ostan valmiita purkkiruokia. Täällä on lisäksi tosi paljon eri välipaloja vauvoille ja lapsille, joten niitäkin ostan joskus kun ne on helppoja kun ollaan liikkeellä.

Mekin ollaan tarkkoja ettei anneta samalla lusikalla, mutta välillä sormet menee suuhun. Mulla ei oo koskaan ollu reikiä hampaissa ja yritän parhaani ettei tytöllekään tulis, mutta enhän voi kontrolloida tulevaisuudessa jos tulee, joten en ota liikaa stressiä asiasta.

Meilläkään ei oo ollu yhtään korvatulehdusta, josta oon tosi iloinen. Mulla on pienenä ollu korvatulehduskierre ja piti kai puhkaista ja laittaa putket korviin, joten onneks tyttö on säästyny tolta.

Ai niin, 1-vuotistarkastuksessa oli kauheeta katsoa kun tytölle annettiin 4 piikkiä! Osa niistä oli jotain yhdistelmärokotuksia, mutta täällä annetaan silti niin monta rokotusta. Tyttö oli aika järkyttyny piikityksen ajan, mutta rauhoittui heti kun pääsi syliin.

Me ollaan miehen kans menossa kaverin häihin viikonloppuna, saa nähdä miten tyttö suostuu olemaan häissä ja myöhemmin illalla (meidän jatkaessa juhlintaa) hoidossa. Odotan innolla häitä, on kiva kerrankin laittautua hienoksi :)

Nostan meitä kun oltiin taas tiputtu tosi alas. Tänne ei kummempaa kuulu. Synttäreitä tässä kovasti suunnittelen. Ens viikonloppuna tulee mun vanhemmat ja serkun perhe kahville ja sit seuraavana tiistaina oon kutsunu muutaman äiti-kaverin lastensa kanssa käymään. Aika matalalla profiililla siis nuo 1-vuotissynttärit. =)

Ja oottelen kutsua työhaastatteluun - pakkohan niiden on haastatella mut! =D Hakuaika päätty torstaina, mut vielä ei oo kuulunu mitään. Ehkä parin päivän sisällä tiedän jo enemmän.

Tyttö on ottanu ensiaskeleensa mut ei oo kovin motivoitunu kävelytreeneihin, joita mies pitää joka päivä. Kontaten pääsee kuitenki paljo lujempaa! =)

Jeps, pitää mennä. =)

Huoh 1-vee-kekkerssonit on takana! Pupu sai hirmuisesti lahjoja, pääasiassa ihania vaatteita (harmi, osa aika pienehköjä eli ei montaa kertaa ennätä käyttää)... Me annettiin kultsin kaa sille sellanen auto jonka päällä voi istua ja jossa on paljon nappuloita ja pupu oli tosi innoissaan siitä. Myös muut lapsi-vieraat oli siitä innoissaan ;)

Huomenna olis 1-vee-kuvaus ja kaamee pohdinta mitä laittais pupulle päälle. On niin paljon nyt ihania vaatteita ettei osaa päättää!! Voisko laittaa useammat vaatteet ja useampi kuva eri vaatteissa vai onks pikkasen turhamaista :D

Lumi, pottailua on kokeiltu juuri ruokailun jälkeen ja unien jälkeen ja milloin vaan. On menty muutama viikko tismalleen samaan aikaan ja eikä silti... Nooo, en siis ressaa todellakaan kun neiti vasta neljää päivää vaille vuoden mutta jotenkin turhauttavaa pottailla ilman tulosta :D Uskon ettei tarttis kun kerran lirahtaa niin se lähtis käyntiin... että sitä sitten odotellessa :)

Mutta nyt on niin väsy juhlien jäljiltä että tarttee painua pehkuihin.

Mukavaa viikon alkua tammiksille ja 1 vuotta täyttäneille/täyttäville kullannupuille :)

Nuppu ja Pupu (4pvää vaille 1vee)

nuppu, meillä on kans ihan yhtä tyhjän kanssa se potalla istuminen. enkä mäkään jaksa siitä stressata, ei philosophi osaa yhdistää tarpeitaan ja pottaa yhtään yhteen. ei tunnista edes, jos puhun kakasta, että se tarkoittaa kakkaa :) aiemmin saatiin saaliitakin, isoja ja pieniä, mutta nykyisin ei mitään. ei siis lähteny käyntiin siitä ekasta lirusta, jota odotettiin kuin kuuta nousevaa :D no ens kesänä, jos olis mahdollisuus vähän paremmin tsempata, kun voi hillua ilman vaippaa pihalla ja kotonakin on lämpimämpää. meillä pottaaminen tyssää aina siihen, kun huomaan kyllä koska kakka tulee, mutta se, että ehtisi siinä sitten repiä kaikki vaatteet ja vaipat pois. kakka on jo tullut, tai sit se säikähtää ja "vetäytyy toiselle kierrokselle" kun mä alan tempomaan niitä pojan vaatteita pois. heh. mut tosiaan, kuten sanoit, mikspä sitä olis kiire vielä olla ilman vaippaa, kun ei vuosikaan ole vielä (päivää vaille) täynnä. meilläkin ole muuten synttärikemut, koko viikonlopun mittaiset. vieraita kävi paljon ja lahjoja tuli. meinasinkin kysellä, et mitä olette muut ostanu 1 v lahjaks? nuppu jo sanoikin, et auton..mut meille sellanen esim tuli lahjaksi. leluja tuliniin hirveeeeeesti, että ei ole tarvetta millekkään. eikä vaatteitakaan tarvitse. mitä vois antaa siis lahjaksi? kun ei ole kyseessä tyttö, niin ei voi ostaa esim jotain hopeista korua tms.. vaikeeta!

pian saadaan nähdä, kumpi vetää pikkuruisemmat mitat. meidän pikku philosophi vai nintsun pikku mies! veikkaisin kuitenkin, että me jäädään massoissa ja pituuksissa hännänhuipuksi. mut ei se mitään, philosophi on muuten huippu :D me lähdetään nyt siis 1 vee neuvolaan. palataan tovin päästä päivittään listaa.

1-v. mitat:

Amelie 10030 g ja 78,5 cm (3470 g ja 51 cm)
Lauran Pikkuneiti 9800 g ja 75,5 cm (3480 g ja 49,5 cm)
Simban poju 10 300 g ja 77,3 cm (3210 g ja 49 cm)
Nintsu pieni mies 8620 g ja 73 cm (2420 g ja 47 cm)
Jumbojätin poika 11370 g ja 81 cm (4160 g ja 55 cm)
Sumun Punkkis 11790 g ja 77,2cm (3800 g ja 50 cm)
Lumin tyttö 9070 g ja 76,2 cm (3295 g ja 51 cm)
Rosan Piiperöinen 9170 g ja 76 cm (3620 g ja 51,5 cm)
Pinnin Philosophi 7690 g ja 72,5 cm (3070 g ja 49 cm)

1-v. mitat:

Catriinan Amelie 10030 g ja 78,5 cm (3470 g ja 51 cm)

Lisäsin oman nimeni tuohon listaan.

Amelie on alkanut nyt kävelemään pitempiä matkoja. Ruokailu sujuu vaihtelevasti. Joskus ruokaa menee tosi paljon, toisina päivinä ei juuri ollenkaan. Sen kyllä pitäisi olla normaalia, että ruokahalu vaihtelee. Nyt neiti on syönyt pelkästään meidän ruokia, purkkiruokia ei huoli enää kuin pari lusikallista kerralla, joten ei osteta niitä enää.

Simban poju katsoo jo kovasti telkkaa... Miten muilla? Meillä Teletapit pyörii lähes koko ajan kun ollaan kotosalla. Neiti istuu telkkua tuijottaen reilut puolikin tuntia putkeen. Reilut viikko on ollut nyt tällaista.

Mukavaa viikon jatkoa ja onnea kaikille 1v-synttäreiden johdosta!

Catriina ja Amelie

Telkkuohjelmista meillä on Mimi ja Kuku ihan ykkönen. Sitä on tapittanut 7 kk lähtien, kun sattumalta bongattiin se joku sunnuntaiaamu. Onneksi saatiin monta jaksoa tallennettua, nythän sitä ei enää tule. Se on kyllä pelastanut monta tilannetta, katsoo sitä aina ihan onnessaan. Muista ohjelmista ei niinkäään välitä, paitsi sitten on tietysti toi Lottoarvonta, joka on tosi jännä (kun siinä on niitä ihania palloja)... =)

Meillä opittiin sitten konttaamaan! Huhhei, kyllä sitä saatiinkin odotella. Nyt myös taputtaa, pitkään vaan vilkutti. Ja tänään oli mainio kun laittoi sellaisen leikkikännykän korvalleen ja katsoi mua tietäväisen näköisenä :)

Meidän neuvola on vasta 11. päivä, laitan sit mitat. Viikonloppuna on 2-päiväiset synttärifiestat, suku ja kaverit erikseen. Tarttis alkaa vissiin leipomaan.

Päivi & Kassu viikkoa vajaa 1 v

Me aletaan hiljalleen toipumaan influenssasta ja kaikesta muusta. Pojalla li vauvarokkokin tässä samalla...

Meillä katotaan aamuisin Pikkukakkonen. Muuten sitten tuijottelee mainokset,jos tekkari on auki. Saattaat joskus jäädä tuijottamaan myös siskonsa katsomia piirrettyjä. Aika vähän enään meillä telkkari on lasten ollessa hereillä auki.

Tästä pitäs lähteä viihdyttämään lapsia ja on suanapäivä! Ollan poikakin otettu saunomisiin mukaan ja tykkää kovasti!

1-v. mitat:

Nunnun tyttö 9760 g ja 75 cm (4150 g ja 52 cm)

Nonnih! Jospa ois nyt vähäks aikaa koneeseen liittyvät ongelmat ohi. Vaihettiin siis nettiliittymää. Vanha pimeni sunnuntaina ja siitä lähtien yritin asentaa uutta. Oon meillä siis "atk-vastaava". Eilen soitin tekniseen tukeen ja mua pidettiin suurin piirtein ihan blondina ku en saa asennettua. "Kyllä sen pitäis asentaa itte ittensä. Yritä vaan uudestaan. Ootko varma et kaikki johdot on oikein ja piuhat seinässä?" Ei onnistunu ja soitin tänään uudestaan. Oli ihan erilainen tyyppi toisessa päässä, tosi ystävällinen. Kävi ilmi et olivat kytkeneet jotain väärin. Puolen tunnin päästä puhelusta netti tosiaanki asensi suurin piirtein itte ittensä. =) Oli mukava huomata että tein ihan oikeita asioita eikä vika ollu mussa. Ja muutaman päivän nettipimento oli yllättävän rankka. Pitäisköhän pitää muutenki netittömiä päiviä...?

Työpaikasta ei kuulu vieläkään mitään. Soitin perjantaina ja kysyin et millä aikataululla ne etenee, kuulosti siltä ettei niillä oo kuitenkaan mitään kiirettä vaikka jo tässä kuussa pitäis työn alkaa. Jos ei perjantaihin mennessä kuulu mitään niin mun mahikset on varmaan menny. Huoh.

Tyttö on vaihteeks nuhassa. Tai mistäpä sen taas tietää et johtuuko tuo hampaista vai mistä. Muuten kyllä leikkii entiseen malliin mut tänään vetäs yllättäen kolmen tunnin päikkärit! Tommosta on tapahtunu viimeks joskus viime huhtikuussa.

Neuvolassakin käytiin. Painoa ei oo tullu 10 kk jälkeen kovin paljon, mut ei kuulemma haittaa. Tyttö liikkuu kuitenki niin paljo et kulutuskin on suurta. Muuten kaikki hyvin. Hampaiden pesusta oli puhetta myös. Se on edelleen aika vaikeeta, sillä tasolla siis et harja käy suussa mut ei juuri muuta. Terkka neuvo kokeileen jo hammastahnaa, jos se helpottais vähä harjaamista. Täytyypä kokeilla tänään.

Pitää lopettaa. Tyttö ei tykkää yhtään ku istun koneella. Roikkuu mun vaatteissa ja kiljuu, joten taidan siirtyä lattialle...

Kirjoittelinkin spaceen jo...

Itse olen ollut 39,5asteen kuumeessa ja nyt kurkku tulessa. Huomenna nieluviljelyyn ja aika varmasti epäilen angiinaa...Influenssan antoivat eka mulle diagnoosiksi,kun mies joutui päivän olemaan töistä pois ja sen takia jouduin lekurilla käymään. Silloin ei ikävä kyllä vielä kurkku ollut kipeä...*kiroo*

Lapsiin toivon ettei tartu...alkavat nyt olemaan terveitä.

Lauantaita!

Meitin neiti nukahti juuri yöunille ja päätin ilmoitella vähän meidän kuulumisia. Käytiin tänään muuten eka kertaa hyvällä menestyksellä saunomassa. Ennen se ei oo ollut ollenkaan kivaa (kahdesti kokeiltu), mutta nyt kun sai räpiä ammeessa saunan lauteilla, niin johan oli eri meininki. Pöljä äiti, kun ei oo aiemmin tajunnut ottaa ammetta saunaan mukaan!

Mistähän täällä on ollut puhetta, ollut niin hiljaista, ettei enää muista. Välillä oon käynyt lukemassa juttuja vaan.

Me vaihdettiinmuuten tänään vaunuihin se istumaosa! Mentiin näin pitkään vaunukopalla. Voi olla, että edelleen nukutaan päikkärit vaunukopassa, mutta lenkillä käytiin tänään rattaissa. Oli vähän tuulista, niin ajatteluin, että parempi siinä istua kuin pulkassa. Meillä ei tosiaan oo ollut mitään ongelmia kopan käytössä.Neidillä on ollut jalat vähän koukussa, mutta kun on nukahtanut heti, kun laittoi vaunuun, niin en oo pitänyt kiirettä vaihtaa.

Tänää vähän harrasteltiin aamusta luovia juttuja ja maalattiin sormiväreillä pesuhuoneen lattialla. Meillä on nyt välillä ollut vähän kiukkuista meininkiä, niin ajattelin, että järkätäänpäs vähän aktiviteettia, jota ei ihan joka päivä olekaan... Tykkäs kovasti sotkea. Isille tehtiin piirustus:)

Jokos Jumbis on toipumaan päin? Tässä jännään, kun miehen veli kävi eilen illalla ja nyt kuultiin, että oli yöllä alkanut mahatauti ja oksennellut, että kiva-kiva, toivottavasti ei tulis meille...

Tuosta "kiukuttelusta" vielä... Tosiaan musta tuntuu, että tuolla meidän neidillä on jo välillä hitto soikoon joku hiivatin uhmaikä! Tuntuu, että mikään ei kelpaa ja kaikki pitäis saada... Ärsyttävää, kun koettelee väliin niin hermoja. Oon koittanut olla tiukkana päätösteni kanssa, koska joskus sitten ollaan muuten hepakassa... Onko muoilla vastaavaa???

Meill äsattui muuten hauskoja juttujakin neidin suusta kuultuna tässä viikolla... Runebergin päivänä puettiin vaatteita olohuoneessa ja tv oli auki. Siinä sitten näytettiin kuvaa ko. herrasta, niin neiti osoitti sormella ja katsoi mua ja totes niin kimakalla ja tomeralla äänellä, että "PAPPA!" Toinen juttu, mikä sattui oli, kun keitin yhtenä aamuna puuroa ja neidin piti päästä penkomaan taas yhtä kaappia ja aattelin sitten, että senkus pengot alahyllyä, että saan keitettyä puuron. No, sieltä se alkoi nostella purnukoita ja hoki "TÄTÄ, TÄTÄ". Vissin aina kysytään ruokapöydässä, että "otatko tätä, vai tätä?" No, minä sitten vaan totesin puuroa hämmentäen, että "ei kun TÄTÄ!" viikolla käytiin myös kattoon yhtä pikkuvauvaa ja siitä lähtien on hokenut "vaavaa". Tv:ssä on nähnyt ja mun Vauva-lehdissä. Suloista! Silloin, kun mies oli kursseilla, niin leikittiin tuossa myös ja jotenkin sitten kysyin, että menikö se koira nukkumaan ja muka tein kuorsaus ääntä. Neiti apinoi senkin ja kyllä meillä ja meidän vierailla on ollut hauskaa, kun oon kysynytkin, että "Miten isi kuorsaa???" Toinen alkaa heti "kuorsata"!

Tuosta vauvasta tuli vielä mieleen, että äkkiä se unohtuu, kuinka pieniä nämä meidänkin mussukat on olleet! Se tyttö oli NIIIIIIN pieni ja kaksi 1v ikäistä näytti sen rinnalla ihan tosi isoilta! Mun yhdelle toisellekin kaverille syntyi 4.2 vauva. Ja serkulle 5.2. Kova on vauvabuumi. Tän serkun perheessä on yhteensä 5 lasta (siis se serkun lapsuuden perhe) ja heistä peräti 4 saa/on saanut vauvan 21.11- helmikuu 2009! Viimeisellä on kaksi viikkoa la:han. Mieletön sattuma! 3kk:n sisällä 4 lastenlasta enolleni:D Ei voi muuta odeta kuin, että on erittäin tarttuva tauti tuo vauvakuume!

Nyt lauantai-illan viettoon. Tuli varmaan hirveesti kirjoitusvirheitä, kun kökötän niin hankalasti sohvan nurkassa...

Rosa ja Piiperöinen 1v ja 2 vko

Mulla on enterorokko ja korvatulehdus! =((
Kivut eivät ole kivoja ja epätoivoisesti koitan syödä/juoda. Ja tähän ei ole mitään lääkettä jolla paranisi nopeasti,luin netistä,että tauti kestää sellasen viikon.
En jaksais yhtään enään..mulla suussa ja käsissä lähinnä rakkuloita,vähän tuntunut että jalkoihinkin tulossa kun kutiaa.
Lapsilla tai miehellä ei vielä mitään ja mietittiinkin,että jos lapset on sairastaneet tämän huomaamatta,koska en yhtään tiedä mistä tämänkin sain....
Itkua saa melkeen vääntää kipujen takia. =,(

Mutta en pysty paljoa koneella kirjoittelemaan kun sormet kipeät...ja jokaikinen nivel. Kuumetta ei enään ole ollut,mutta parempi se kuin nää rakot.

Jumbis

Voi ei Jumbis! Varmasti aivan kamala olo! Onko se enterorokko sellanen joka tulee sitten kerran elämässä vai? Mä oon niin tiedoton kaikesta :) Mutta paljon voimia sinne!

Mä kävin spacessa lisäämässä kuvia. Siellä on nyt se mun säälittävä 1-kakkukin :) Sitten on poseerauskuva pupusta kun ajattelin että otetaan itte 1-vuotiskuva mutta kuten kuvasta näkee niin ei omilla salamoilla saa kyllä mitään hyviä kuvia vaan käytiin sitten oikeen studiossa otattamassa kuva. Nyt on valinnan vaikeus kun on niin monta onnistunutta. Mutta siinä 1-vuotiskuvassa on tuo sama mekko mikä mun ottamassa joka mun itte tekemä :) Ihan itse inspiroitu ja tehty ilman kaavoja kun oon niin malttamaton tekee mitään kaavoilla. Nyt tosin on tekeillä keväthaalari kaavojen mukaan joten saa nähdä miten onnistuu...

Mulla on siis tissit sellaset lärpäkkeet etten kestä. Ne on niiiiin löysää materiaalia ettei pysy edes liiveissä!!! Miten mä onnistun näyttää hehkeeltä häissä kun tissit on tyhjät pussukat. Imetys on meillä tosiaan sillä mallilla että enää annan aamulla ja se onkin ihanasti yöt rauhoittanut. Niinkuin Simbakin mainitsi spacessa..

Mutta kultsi on nyt jortsuilee ja mä yksin pupun kanssa joten täytyy kait tyttöä mennä viihdyttää :)

Nuppu ja Pupu 1v + 2pvää

ps. karsee vauvakuume iskenyt ;)

Rosa, meillä on ollut ihan hirveetä kiukuttelua kans ja oon meinannu jo soittaa neuvolaankin ja kysellä neuvoja. Tuntuu, että tää meidän pikkupoitsu on vaikein muksu, jota mä oon koskaan hoitanut! Tavallaan ristiriitaista, koska usein on myös kuin enkeli, hymyilee ja on hyväntuulinen aina, kun on vieraita tai ollaan jossain. Mutta nyt jo jonkun aikaa kotona on ollut ihan hirveetä kiukkua ja uhmaamista, aivan uskomatonta. Olen itsekin miettinyt, että voiko se tosiaan olla jo uhmaa vai olisko vaan hampaita tai maha kipeä...

Jumbis, en edes tiennyt, että enterorokko voi tulla aikuisillekin! Luulin, että sitä on vain pikkulapsissa ja päiväkodeissa ;) Kurjaa kun joutuu sairastamaan...

Mulla ei muuten raskaus/imetys ole vaikuttanut rintoihin erityisesti, tosin ei oo paljon mihin vaikuttaa ;-) Mutta siis tuntuu, että ovat yhtä kiinteät kuin ennen. En tiedä mitä tapahtuu sitten kun imetys loppuu kokonaan. Meillä imetetään edelleen sellaiset 3-4 kertaa vuorokaudessa, yöllä en ole antanut nyt reiluun 1,5 viikkoon. Poitsu kyllä heräilee yöllä aika paljon edelleenkin :( Vitsi, kun meilläkin olis auttanut noihin öihin tuo tassukoulu, mutta ei ainakaan vielä ole muutosta tai muuta kuin se että en imetä yöllä.

Noista "iho-ongelmista" vielä, että minulla on mahan iho jotenkin löystynyt viimeisen puolen vuoden aikana. Masu oli jo viime keväänä sellainen melko kiinteä ja litteä, mutta NYT on alkanut veltostumaan. En tiedä onko se sitten vaan normaalia lihomista, kun syön varmaan edelleenkin hevosen lailla ja imetän kuitenkin vähemmän eli energiaa ei mene siihen niin paljoa :( Ärsyttää vaan, kun tuo maha näkyy aina kun imetän, enkä viitsi enää pitää imetyspaitoja.

Poitsusta vielä vähän kuulumisia eli meillä välillä juostaan jo, mutta sanoja ei tule tällä hetkellä, yritystä kyllä on. Rohkaistuin noiden ruokahommien kanssa vähän ja olen nyt antanut syödä käsin isompaakin pastaa ja antanut kypsennettyjä porkkana-, bataatti-, palsternakka- ja perunakuutioita ja n.1x1cm kananpalasia. Poitsu pureskelee jo melko hyvin, mutta edelleenkin pääruoka on ne omatekoiset soseet ja lisäksi annetaan välillä maistella meidän ruokia, sellaisia mitä nyt pystyy. Huomenna saa maistella feta-oliivijauhelihapihvejä. Luin muuten just tänään jostakin neuvolan lapusta, että suositus on tarjota vähäsuolaista ruokaa 3-vuotiaaksi asti eli ei just noita fetaa ja oliiveja lapsen ruokiin... noh, ruoka oli jo uunissa kun luin sitä lappua...

Meillä on muuten annettu puolikas pikkukakkosen ksylitolipastilli useimpien ruokailujen jälkeen. Saakohan niitä antaa jo? Tyhmä kysellä kun ollaan jo annettu ;-) Onko muut antaneet? Tai käytättekö jo hammastahnaa? Mua vähän ällöttää tuo hammastahnan laittaminen poitsulle kun ei vielä osaa sylkeä ja kuitenkin sitä nielisi, niin minusta tuntuu paremmalta antaa tuo ksylitolipastilli. Meillä on kyl muistaakseni hammaslääkäri ensi viikolla, että kai ne siellä kertoo...

Nyt pitää ponkaista nukkumaan! Mukavaa sunnuntaita!

Tähti ja poitsu 1v 1kk

Ai niin unohdin mainita Nupulle, että mulla on vauvanvaatekuume ;-) Teki taas mieli tällä viikolla ostaa yksi tyttövauvan mekko, kun se oli niiiin ihana... voisihan niitä ostaa jo varastoon, jos vaikka tulisi tyttö seuraavalla kerralla ;-)

Olenkin ikuinen lapsi,kun lastentauteja saan. ;) Ei vain, kyllä enterorokko aikuisiinkin tarttuu,että varokaas vain! Lapsilla tämä voi olla lievänäkin,että saavat vain muutaman näpyn käsiin ja jalkoihin...Laitan linkin tästä taudista teille!
http://www.sygeboern.dk/frame.cfm/cms/id=696/sprog=4/grp=2/menu=1/
Tuossa on jotain tästä taudista. Sitä en osaa sanoa uusiutuuko,joillakin on sitäkin kai tapahtunut.
Tänään ei satu kurkkuun enään niin kipeästi,mutta tosiaan karkeat ruuat olivat aivan hirveitä syödä!

1-v. mitat:

Nunnun tyttö 9760 g ja 75 cm (4150 g ja 52 cm)
Nupun Pupu 10680 g ja 76,5 cm (3550 g ja 52 cm)

Terkut neuvolasta :) "Kasvaa ja kehittyy hienosti. Puhetta ymmärtää, äiti- ja isisanaa tapailee. Touhukas tutkiskelija, antaa-ottaa leikkiä, palloa rakastaa. Taaperokärryjen avulla kävelee."

Että sellaista. En jaksais enää millään tehdä töitä. Tällä viikolla 4 kertaa pitäis käydä kääntymässä aina 2-4 tuntia kerrallaan. Lisää lapsia vaan ja tää tyttö jää ikuisiksi ajoiksi kotiäidiksi... Sellaset fiilikset tällä hetkellä :)

Mukavaa viikon alkua tammiksille ja pienille pupusille!

Hitsi jumbis, toi entero on kuulemma ihan kauhea!! Paranes pian ja toivotaan ettei noita näppyjä tuu niin kamalasti, se kutina on varmasti niin inhottavaa :/ Tsemppiä!

Ihana tuo Nupun fiilis jäädä kotiäidiks 4ever :) Äkkiä sit vaan pikkukakkosta treenaamaan! Kyllä se mullakin mielessä pyörii, ois jo valmis toiseen raskauteen. Ja haluan todella et punkkiksella olis sisko tai veli joku päivä..

Noista lastenvaatteista, voi että kun mullakin on hirvee lastenvaatekuume. Mut kun ei oo rahaa!! Aarg. Alkaa jo kauppoihin tulla ihania kevät väreja ja kuoseja.. ja sormet vaan syyhyää et haluaa ton ja ton. NameItillä oli muuten ihanat kumisaappaat autokuosilla ja olis lähtenyt kyl heti mukaan, mut kun kokeilin niin olivat pojulle varresta tiukat.

Punkkis on voinu hyvin :) Mitä nyt pikku flunssaa sillon tällön, mut muuten ollaan oltu jo aika pitkä tovi suht terveitä. Kivaa! Punkkis ei oikeastaa konttaa enää ollenkaan. Kävelee jo ihan koko ajan. Oon jo oikeasaan niin tottunut tuohon kävelyyn, että jos poju konttaa niin kattelen et mitäs kummaa se nyt oikeen touhuaa. Eli nopeasti näihin muutoksiin kyl tottuu! Ulkonakin kävelee jo suht hyvin kenkien kanssa, mut täytyy kyl tukea paljon, kun kaatuilee. Onhan se sen vertaa kömpelömpää.

Mistäs muusta täällä onkaan ollut puhetta? Mulla ollut ihmeelliset pari viikkoa, ihan koko ajan jotain menoa ja meininkiä. Parina viikonloppuna ollut pois kotootakin yötä. Ekaks laivalla kaverin kolmekymppisillä ja nyt toisissa juhlissa täl viikonlopulla. Samaan syssyyn on ollut tupperwarekutsuja, yhet ristiäiset jne. Mut nyt onkin sit taas ihanan rauhallista tiedossa! Huoh. Jotenkin on ollut nyt liikaan kaikkea.. En siks elleissäkään ole kovasti kirjoitellut. Sitä on ollut jotenkin kuitti sit kun on omaa aikaa et ei oo koneella jaksanut istua. Sen verran punkkis kyl häirittee tätä nettailua, et melkein aina kun aioin istua ja kirjoittaa nin tulee sit räplään näppistä, veteleen hiirtä ja repiin puntista. Eipä siinä sit paljoa rauhaa ole =) Mut sit esim kokata saan aika rauhassa ym. Mut kaitpa tää kone kiinnostaa niin paljon et haluaa sit itsekin "auttaa".

Niin.. ruoista. Punkkis syö toisen aterian päivässä purkkia ja toisen kotiruokaa. Välillä jopa molemmat, mut en usein jaksa kahta ruokaa tehdä päivässä. Joskus jää toisellekin päivälle jolloin sit saa molemmmilla aterioilla omaa pöperöä. On tosin aika ronkeli ton koostumuksen suhteen, ja hidas syömään semmosta ruokaa mitä pitää pureskella enemmän. Niin ruokaa menee alas kyl vähemmän kun teen itse. Joten sen takia kans toi toinen ateria purkkisafkaa. Toivottavasti rupeaisi menemään toi selkeästi karkeampi ruoka paremmin :) Maitoa menee jo paljon, parin päivän sisällä saa loput Nan tilkat tuolta kaapista ja siirrytään sit maitoon kokonaan.

Sanoja kans tulee jo enemmän, yks hauska on "napa". Kun punkkikselta kysyy et missä napa niin rupeaa sitä omaa napaa osoitteleen ja hokee et napa, nappa :)

Nuppu, tuo sun mekko on hiano! Ompeletko paljon muutenkin? olisi kyllä kiva itsekin tehdä. Pitäis varmaan etsiä kaavoja, kankaita saa kaupoista todella kivoja, niin sais sit just oman näköisiä vaatteita! En varmaan montaa sais kyhättyä, mut jos jotkut kivat housut tms sais puuhailtua :) Musta on upeaa kun osaa noin ommella kun sinä Nuppu, tosta vaan.. voi kun minäkin!

Apua, taas jäi kommentoimatta, mut nyt kutsuu sauna! Yritän päästä taas pian nettiin!

Tänään on jo parempi päivä,vaikka viimeyönä kutisikin kädet jne...Suussa ei enään ole niin paljon kipua mitä vielä eilen ja pystyn jopa syömään karkeampaa ruokaa! harmittaa ettei meillä ole vaaka kunnossa,olisi kiva tietää paljonko paino on pudonnut tänä aikana. =) hampaat pystyy pesemään kunnolla ja haukotella...*osaa sitä iloita pienistä asioista*
Ainut joka on jäänyt tässä päälle on HIRVEE väsymys. =( Voisin vain nukkua joka hetki.

Poika menee juosten jo eteenpäin ja tekee tuhmuuksia. Melkein joka asiata heittää itsensä kaarelle ja huutaa tai alkaa heittelemään tavaroita, Tästä se alkaa..pahin on vielä edessä. Onneksi tytölläon uhma vähän helpottanut taas,mutta pahin taitaa hänelläkin olla edessä...

Nyt mentävä taas...

Voih! pakko myöntää,mutta vauvan tahtoisin minäkin...Kova kuume alkamassa kun kaverit ja muut tutut tuntuvat saavan vauvoja jatkuvasti,juuri sunnuntaina mun luokkakaveri sai tytön. =)
Monta muuta asiaa vaan pitäisi saada kyllä kuntoon ennen kuin lisää lapsia tulee...