Tänään on eräpäivä kosinnalle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sormus pusikkoon ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta jos mies tietää kuinka kovasti toinen häitä odottaa, niin olisi korrektia mielestäni keskustella asiasta ja kertoa syy. Kyllä sitä nyt uskaltaa varmasti sanoa, että säästetään rahaa nyt ensin yms. Mutta en myöskään ymmärrä tuollaista, että kosii ja antaa sormuksen, joka neljän vuoden kuluttua yhä odottaa lupausta toteutuvaksi :/ ja mies vaan hermostuu häistä puhuttaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja nekku:
Jos olisin sinä, ap, niin ottaisin härkää sarvista. Jos tänään on kerta SE päivä. Istutat miehen alas herkullisen aterian ääreen, osta hyvää viiniä tai vaikka kaljaa, musiikkia, kauniit vaatteet jne. Lapset (jos niitä on) hoitoon. Sitten kysyt että "noniin, tässä on nyt 4 vuotta oltu kihloissa. Ja kultaseni, tiedäthän että kihlat edeltävät häitä. Olen miettinyt hääpäiväksi 9.9.2009, miten on?". Ja vastauksen perusteella eteenpäin. Ei nyt ehkä noilla sanoilla eikä päivillä, mutta pointtihan tässä oli se että ota härkää sarvista!! ja jos sitten ei tapahdu mitään niin tuskin tulee lähivuosina tapahtumaankaan... Musta tuntuu että joidenkin on vaan hyvin vaikea liikkua eteenpäin, eikä niitä saa liikkumaan silläkään että vuosia vaan odottelee.

En jaksanut lukea ketjua, anteeksi, mutta mä tekisin näin. Jos mies ei suostu, tai ei vastaa, sanoisin että lähden vähäksi aikaa miettimään asioita.. Sit lähtisin viikoksi vaikka vanhemmille. Sit mies joutuisi myös itse miettimään, kuka on ja mitä haluaa. Ja ite miettisin.

ihan ekan viestin jälkeen kommentoin tähän näin "jos ei kosi, niin kosi itse"- Ja mitä se oikeastaan elämää muuttaa jos oikeasti kuuluu toisen kanssa yhteen. ja tarviiko kosinta olla jotakin juhlavaa vaan ihan vaan yhteinen sopimus yhdessäolosta ja päätös päivästä jolloin asia virallisesti sinetöidään-

AP! Kyllä mä miettisin kanssa haluanko jatkaa suhdetta joka ei etene. Musta kihlat tarkoittaa naimisiinmenoa ja se sitoutumista toiseen loppuelämäksi. Ota vaikka aikalisä ja anna miehelle ajateltavaa. Et varmasi halua kymmenen vuoden kuluttua miettiä tuota samaa. Jos itse kosit niin mistä tiedät suostuuko mies oikeasti omasta halustaan vai koska teit sen... Hän kuitenkin tietää tuon sinun aikarajan. Hän ehkä vain uskoo ettet tarkoittanut sitä! Temppiä!

Homma menee näin: kosinta-> myöntävä vastaus->ollaan kihloissa, kihlapari, sormuksilla tai ei
Eikä näin: halutaan näyttää varatulta->ostetaan sormukset kihloiksi

Mikset ap kysy asiaa itse, nykyään saa nainenkin olla aloitteellinen?

Kyllä meillä mies kosi sillon kun sormukset vaihettiin, neljä vuotta sitten... hääpäivä kyllä on tiedossa, muta vuosi vielä vähän hakusassa. Meille molemmille kihlaus oli jo lupaus toiselle siitä että elämää yhdessä taaplataan eteenpäin. Tietysti mä haaveilen häistä, mutta ihan oikeesti, kun toinen työttömänä ja toinen hiukan huonopalkkaisessa työssä, niin ei oo varaa. Mä haluun kirkkohäät, en välttämättä vieraita paljon, mutta rahaahan niihin silti menee. Joten tässä sit ootellaan sitä oikeeta vuotta...

Koko ketjua lukematta,vastaan vaan että jos olette jo kihloissa niin mihin sitä kosintaa enää tarvitaan???? Kosimisen jälkeen mennään kihloihin ja sovitaan hääpäivästä, olkoot se sitten viikon tai 10 vuoden kuluttua. Kihlaus on jo itsessään lupaus avioliitosta, joten ei sitä nyt kahteen kertaan kosita ja luvata. :whistle: :o

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Koko ketjua lukematta,vastaan vaan että jos olette jo kihloissa niin mihin sitä kosintaa enää tarvitaan???? Kosimisen jälkeen mennään kihloihin ja sovitaan hääpäivästä, olkoot se sitten viikon tai 10 vuoden kuluttua. Kihlaus on jo itsessään lupaus avioliitosta, joten ei sitä nyt kahteen kertaan kosita ja luvata. :whistle: :o

Olisit lukenut koko ketjun, tää on käyty täällä jo moneen kertaan läpi..

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

Olisit lukenut koko ketjun, tää on käyty täällä jo moneen kertaan läpi..

Juu aivan varmasti. :D

Eli mitä jos mies onkin päättänyt, että mikäli rouva ei ole pelmahtanut polvilleen ehdottamaan sopivaa hääpäivää vaikkapa sitten 7.7.2007 mennessä niin antaa olla....?Mies vaan ei halunnut kertoa sitä, ettei avovaimo koe sitä velvollisuudekseen...

En tarkota provoilla, lähinnä tsoukilla heitän tän kysymyksen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sormus pusikkoon ?:
Päätin noin 4 vuotta sitten, että jos mies ei kosi 8.8.08 mennessä, niin vastaukseni on kieltävä sen jälkeiseen kosintaan.

Kihloihin siis menimme silloin 4 vuotta sitten. :(

Kuinka kauan sitä pitäisi odottaa ? Miksi mennään kihloihin, jos ei ole aikomustakaan mennä naimisiin ? Olen ottanut asian pari kertaa tänä aikana puheeksi, mies hermostuu, eikä halua siitä keskustella. Sanoo vaan, että sen aika tulee kyllä.

Meillä tosin kaikki asiat kunnossa. Niin paitsi tämä.

no aika rankka oot kyllä... ootko sanonu miehelles tuon takarajan :/

Miksi niin ?

no siis mie ehin vaan lukea siun ekan kirjotuksen aiheesta...

eli ootko sie sillon aiemmin jo sanonu miehelles että kihlat on lupaus avioliitosta? ja ootteko aiemmin puhuneet tästä päivämäärästä, että tämä on se ns. takaraja?

ja miksi haluta väkisin naimisiin? mie antasin kyllä miehen tehä sen päätöksen ite...

en ole halunnut antaa mitään takarajoja hänelle ettei se vaikuttaisi hänen päätöksiinsä. Väkisin ??? Miten voi haluta väkisin naimisiin ????????????

no aika moni tälläki palstalla haluaa ns. väkisin naimisiin: jätän sen sian jos se ei kosi! miksi, miksi, miksi se ei kosi??? en anna sille pillua jos en saa sormusta! jne jne jne...

näitä esimerkkejähän riittää...

ja väkisinki voi haluta naimisiin. monella naisella on kieroutunut kuvitelma siittä että naimisiin on PAKKO mennä! mikä helevetin pakko? :o eikö sen rakkaan ihmisen kanssa voi olla lopun elämäänsä ilman naimisiinmenoakin? vai onko se joku elämisen edellytys? ei ole ihme että tulee eroja ku mies painostetaan naimisiin (enkä tarkota nyt sinua ap vaan puhun yleisellä tasolla)...

Mun on ihan pakko osallistua tähän.

Ensinnäkin: Jos pari on kihloissa on tullut jo kosinta! Kun on kihloissa, ei toinen voi enää ns. "väkisin" pakottaa toista naimisiin, koska on jo KOSITTU ja LUVATTU mennä naimisiin!! Jos on siis kihloissa, tottakai sitä olettaa, että toinen sitten myös TULEE naimisiin. Ei silloin enää puhuta pakottamisesta tai ahdistelusta tai mistään muustakaan kun yrittää keskustella hääpäivästä.

Tätä on niiin vaikea joidenkin vaan tajuta!! Ei kihlat ole vaan sormus sormessa vaan LUPAUS!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Soiku:
ÖÖÖ... mä oon luullut, että kihloihin meno on lupaus avioliitosta. Että siis kun mennään kihloihin, niin ei enää mitään kosimisia tarvi.

Mä taidan olla ihan vanhanaikainen..

Njuu... Samaa mieltä. Musta kihlaus ON kosinta... Sen jälkeen aletaan sitten suunnitella häitä. Toiset pidemmällä ja toiset lyhyemmällä aikataululla...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
AP! Kyllä mä miettisin kanssa haluanko jatkaa suhdetta joka ei etene. Musta kihlat tarkoittaa naimisiinmenoa ja se sitoutumista toiseen loppuelämäksi. Ota vaikka aikalisä ja anna miehelle ajateltavaa. Et varmasi halua kymmenen vuoden kuluttua miettiä tuota samaa. Jos itse kosit niin mistä tiedät suostuuko mies oikeasti omasta halustaan vai koska teit sen... Hän kuitenkin tietää tuon sinun aikarajan. Hän ehkä vain uskoo ettet tarkoittanut sitä! Temppiä!

On hassua kuvitella, että jos nainen kosii, niin mies suostuu vaan naisen mieliksi, eikä ikinä saa tietää miehen todellisia ajatuksia.

Samanlailla voisi sitten kuvitella kun mies kosii. Nainen suostuu vaan miehen mieliksi, eikä todellisuudessa sitä olisi itse halunnut...

ELi ei tod. mee noin! Kyllä se mieskin osaa omilla aivoillaan miettiä ja suostuu kyllä jos haluaa mennä, tuskin nyt niin tossu, ettei osaa sanoa vaikka, emmäätiiä-lausetta.

Yhteistyössä