Tekisitkö abortin, jos sikiö ja jo olemassaolevat lapset joutuisivat eriarvoiseen asemaan?

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
voihan sellainen tilanne tulla etee vaikka silloin kun se isä kuolee

Kannattaisi käyttää ehkäisyä niin ei tulisi isättömiä lapsia.

kannattaisi sun logiikalla käyttää ehkäisyä ettei tule lapsia joilta voi vanhempi kuolla :headwall: ??
 
Ei riittäisi eikä riittänytkään mulle syyksi tehdä aborttia. Tosin ollaan tulevan lapseni isän kanssa nyt tekemisissä ja vasta aika näyttää, miten tulee käymään.

Syntyvällä lapsellani ei toki ole sisarustensa kaltaista osallistuvaa isää, mutta hänellä on kaksi ihanaa, jo isompaa isosisarusta, jotka odottavat ja toivovat kovasti pikkusiskon/veljen syntymää ja ovat sen verran isoja, että pienin saa heistä vähän kasvettuaan paljon tukea ja apua. Myöskin isojen lasten isä on sen verran fiksu, ettei taatusti karsasta tai hyljeksi pienintäni.

Abortin olisin tehnyt, jos en pitäisi lapseni isästä.
 
Mulla on kaksi isätöntä lasta. Mulle ei isättömyys ole mikään ongelma, olen itsekin ollut isätön että mulla on ihan ensikäden tietoa. Nykyisin kun näkee millaisia "isejä" on lapsilla, niin saa olla oikeestaan kiitollinen ettei itse tarvitse tapella eikä lasten olla sekaisin.
Eli vastaus kysymykseen, en tekisi aborttia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Mulla on kaksi isätöntä lasta. Mulle ei isättömyys ole mikään ongelma, olen itsekin ollut isätön että mulla on ihan ensikäden tietoa. Nykyisin kun näkee millaisia "isejä" on lapsilla, niin saa olla oikeestaan kiitollinen ettei itse tarvitse tapella eikä lasten olla sekaisin.
Eli vastaus kysymykseen, en tekisi aborttia.

Totta tuokin..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Mulla on kaksi isätöntä lasta. Mulle ei isättömyys ole mikään ongelma, olen itsekin ollut isätön että mulla on ihan ensikäden tietoa. Nykyisin kun näkee millaisia "isejä" on lapsilla, niin saa olla oikeestaan kiitollinen ettei itse tarvitse tapella eikä lasten olla sekaisin.
Eli vastaus kysymykseen, en tekisi aborttia.

Saako kysyä et onko lapsillesi isättömyys ongelma?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Gaselli:
Ja voihan siinä käydä niikin että molemmat isät tapais lapsiaan säännöllisesti, ja toinen kuolla kupsahtaa. Mihin sen lapsen tunkee sitte? Lastenkotiin?

Nii-in.... Vaikeita kysymyksiä, joihin ei ole yhtä oikeaa vastausta.

Tai isä joka tapaa lastaan säännöllisesti, tapaa naisen joka ei anna isän enää lastaan nähdä,näitäki on
 
Alkuperäinen kirjoittaja utelenpa:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Mulla on kaksi isätöntä lasta. Mulle ei isättömyys ole mikään ongelma, olen itsekin ollut isätön että mulla on ihan ensikäden tietoa. Nykyisin kun näkee millaisia "isejä" on lapsilla, niin saa olla oikeestaan kiitollinen ettei itse tarvitse tapella eikä lasten olla sekaisin.
Eli vastaus kysymykseen, en tekisi aborttia.

Saako kysyä et onko lapsillesi isättömyys ongelma?

No tietty jossain määrin, silloin kun tehdään päiväkodissa isänpäivälahjaa, tai kun näkevät miten kivaa serkkutytöllä on iskänsä kanssa. Mutta toisaalta sitä mitä koskaan ei ole ollut ei osaa kaivata.

Toinen on jo iso, täyttää viikon päästä 15v eikä ikinä ole syyttänyt minua tai mitään vastaavaa. Siksi mua aina naurattaakin että yksinhuoltajaäitejä syyllistetään että kun lapset kasvaa isommaksi niin ne vihaa sua kun niillä ei ole isää...
Meillä ainakin minua rakastetaan siksi että olen olemassa lapsilleni.
 
No ihan varmasti pitäisin.

Ei minun mielestäni isättömyys ole niin iso juttu, ettei sen vuoksi saa syntyä. Paskamaistahan se lapselle olisi, mutta ei nyt sentään niin paskamaista, ettei sen vuoksi kannattaisi syntyä tähän maailmaan.
 
en tekisi aborttia, vaan koittaisin löytää lapselle isähahmon jostain muualta, että silloin kun toinen lapsista lähtee isälleen niin esim toinen kummisedälleen, mutta aborttia en tekisi..
paitsi tietysti jos oma taloudellinen tilanteeni olisi täysin mahdoton toisen lapsen kannalta, siis jos en pystyisi muuten tarjoamaan lapselle hyvää elämää ja rakkautta..
 
En tekisi aborttia tuosta syystä, ei ole minun mielestä tarpeeksi hyvä syy abortille. Elämä kun voi mennä joka tapauksessa ihan eri tavalla kuin on suunnitellut tai itse kuvitellut eli pettymyksiltä ja ikäviltä asioilta ei lapsia pysty millään suojelemaan (ydinperhe hajoaa tai vaikka molemmat vanhemmat kuolee). Ja mistäs sitä tietää, vaikka nyt tässä tapauksessa menisikin niin, että isä muuttaisikin mieltänsä ja haluaisi tavata lastaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Tietenkin pitäisin.
Mun mielestäni riittävä syy abortin hankkimiseen ei ole lapsen isän typeryys.

Mä taas tekisin. Äidin typeryys olisi mulle se riittävä syy. Näin yhtä kärjistettynä vastattuna.
 

mutta entäs sitten toisin päin, eli jo olemassa oleva lapsi ei tapaa isäänsä ollenkaan mutta uuden tulokaan isä olisi valmis osallistumaan lapsensa elämään vaikka yhdessä ei oltaisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Tietenkin pitäisin.
Mun mielestäni riittävä syy abortin hankkimiseen ei ole lapsen isän typeryys.

Mä taas tekisin. Äidin typeryys olisi mulle se riittävä syy. Näin yhtä kärjistettynä vastattuna.

Eli naiset selibaattiin jos eivät löydä tarpeeksi fiksua miestä
:snotty: ?
Mielummin harrastaisin seksiä idiootin exän kanssa kun jonkun tuntemattoman idiootin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Tietenkin pitäisin.
Mun mielestäni riittävä syy abortin hankkimiseen ei ole lapsen isän typeryys.

Mä taas tekisin. Äidin typeryys olisi mulle se riittävä syy. Näin yhtä kärjistettynä vastattuna.

Eli naiset selibaattiin jos eivät löydä tarpeeksi fiksua miestä
:snotty: ?
Mielummin harrastaisin seksiä idiootin exän kanssa kun jonkun tuntemattoman idiootin.

Saatan tietysti olla vähän hakoteillä, mut mun nähdäkseni ehkäsyssä on jotain vikaa, jos vaihtoehdot on joko abortti tai selibaatti. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Sinulla olisi 1 lapsi, joka tapaa etäänsä säännöllisesti, ja uutta "vahinkoa" ei tuleva isä haluaisi tavata. Pitäisitkö lapsen?

Muoks. itse en pitäisi.

Siis ihanko vakavissaan tätä kysyt??? :o Et voi olla tosissas....

No siis todellakin pitäisin lapsen. Eihän tuo nyt ole mikään syy abortille. :headwall:
 

Yhteistyössä