Tekisitkö abortin, jos sikiö ja jo olemassaolevat lapset joutuisivat eriarvoiseen asemaan?

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Sinulla olisi 1 lapsi, joka tapaa etäänsä säännöllisesti, ja uutta "vahinkoa" ei tuleva isä haluaisi tavata. Pitäisitkö lapsen?

Muoks. itse en pitäisi.

Siis ihanko vakavissaan tätä kysyt??? :o Et voi olla tosissas....

No siis todellakin pitäisin lapsen. Eihän tuo nyt ole mikään syy abortille. :headwall:

Mikä sitten on? Jos sille linjalle lähdetään, niin eihän abortille kovin montaa "pätevää" syytä löydy. Siis sellaista, joka ei lähde sen äidin itsekkäistä tarpeista. Mut toisaalta, eikös sen lapsen pitäminenki oo silloin itsekästä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Onpas harvinaisen naurettava perustelu abortille. "Sille tulee paha mieli kun sen etäisä ei tuu kylään ja siskon tulee".

Harvinaisen hyvä perustelu abortille mun mielestä.

Eli jos isä vaikka kuolee, niin lapsen olisi hyvä kuolla myös?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Ei ole olemassakaan typeriä kysymyksiä.. Ja kyllä se mielestäni on eriarvoisuutta, jos toinen lapsi tapaisi säännöllisesti isäänsä, ja toinen ei koskaan saisi edes mahdollisuutta tutustua isäänsä.
Kenties se on eriarvoisuutta, mutta asiat voi elämässä muuttua myöhemminkin. Mun esikoisella - sattuneesta syystä - ei ole isää, mutta tein silti kuopuksen, jolla isä on. En koskaan ole edes ajatellut, että esikoisen takia en voisi hankkia toista lasta tai että pitäisi hankkia lapsi miehen kanssa, joka varmasti kuolee ennen lapsen syntymää. Ettei olisi esikoisen kannalta eriarvoista.

 
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Onpas harvinaisen naurettava perustelu abortille. "Sille tulee paha mieli kun sen etäisä ei tuu kylään ja siskon tulee".

Harvinaisen hyvä perustelu abortille mun mielestä.

Eli jos isä vaikka kuolee, niin lapsen olisi hyvä kuolla myös?

TAis mennä pointti ohi, ja lujaa. :xmas:
 
Entä jos isompi lapsi ei tapaa isäänsä, onko äidillä silloin oikeus avioitua ja tehdä uusi lapsi uuden miehen kanssa? Lapsethan joutuvat eriarvoiseen asemaan jos pienempi saa tavata isäänsä joka päivä. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Ylipäätään musta on kyllä ihan tervettä miettiä, että minkälaisessa elämäntilanteessa niitä lapsia tekee.

Jaa, no mun mielestä sitä pitäisi miettiä jo ennen kuin on raskaana. Ja huolehtia ehkäisystä ettei tule tälläisiä tilanteita. Noistakin asioista voi keskustella etukäteen. Jos lapsi on jo tuloillaan, niin mun mielestä on väärin tappaa se vain koska äiti ja isä ovat idiootteja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Ylipäätään musta on kyllä ihan tervettä miettiä, että minkälaisessa elämäntilanteessa niitä lapsia tekee.
Se on ihan totta. Mutta kun voi olla vaikka miten hyvä ja vakaa suhde, joka sitten muuttuukin.

Mä en pidä lasten eriarvoisuutta tuollaisissa asioissa edes välttämättä mitenkään pahana. Mun lapseni ovat varsin hyvin sopeutuneet siihen, että toisella on isä ja toisella ei. Ihan hyvin ovat sopeutuneet siihenkin eriarvoisuuteen, että toisella on 2 kättä ja toisella 1. Voisin jopa sanoa, että kun pienestä pitäen oppii siihen, että kaikkea ei voi saada mitä se toinen saa, lapsenkin elämä on helpompaa. Maailma on eriarvoinen paikka ja lapsi huomaa sen viimeistään koulussa. On pelkästään hyvä, jos ei kuvittelekaan saavansa samoja asioita kuin muut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Ylipäätään musta on kyllä ihan tervettä miettiä, että minkälaisessa elämäntilanteessa niitä lapsia tekee.
Se on ihan totta. Mutta kun voi olla vaikka miten hyvä ja vakaa suhde, joka sitten muuttuukin.

Mä en pidä lasten eriarvoisuutta tuollaisissa asioissa edes välttämättä mitenkään pahana. Mun lapseni ovat varsin hyvin sopeutuneet siihen, että toisella on isä ja toisella ei. Ihan hyvin ovat sopeutuneet siihenkin eriarvoisuuteen, että toisella on 2 kättä ja toisella 1. Voisin jopa sanoa, että kun pienestä pitäen oppii siihen, että kaikkea ei voi saada mitä se toinen saa, lapsenkin elämä on helpompaa. Maailma on eriarvoinen paikka ja lapsi huomaa sen viimeistään koulussa. On pelkästään hyvä, jos ei kuvittelekaan saavansa samoja asioita kuin muut.

Totta tämäkin. Musta on ylipäätään typerää toitottaa, että kaikilla on samanlaiset mahdollisuudet elämässä, koska näin ei kuitenkaan ole.

Mutta silti, alkuperäisessä tilanteessa en lasta pitäisi. Oman ja lapsen elämän hallinta on muutenki tällä hetkellä melko haastavaa, saati sitten, jos saisin tähän vielä "isättömän" lapsen.
 
Mulle tuo eriarvoisuus ei ole se pointti, samaa mieltä keittiönoidan kanssa. Enemmän miettisin omalta kohdaltani, haluanko kyseisen lapsen ja jaksanko tämän tilanteen kanssa itse. Sen perusteella harkitsisin aborttia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Mutta silti, alkuperäisessä tilanteessa en lasta pitäisi. Oman ja lapsen elämän hallinta on muutenki tällä hetkellä melko haastavaa, saati sitten, jos saisin tähän vielä "isättömän" lapsen.

Joo, mut sä et tekis lasta koska et halua että siitä tulee isätön, eikä sun elämäntilanne sopis siihen.

Se on aika lailla eri asia kun jättää tekemättä lapsi sen takia että se saa vähempi isänpäiväkortteja ja laatuaikaa iskän kanssa.
 
Kyllähän täällä mammat hohkaa ettei isejä tartte, mutta julma totuus on että lapsi kaipaa ihan samalla tavalla isää kuin äitiä.
Ja jos ihan kypsän aikuisen tapaan ajattelisitte, toisella lapsella isä jonka kanssa tehdä kivoja juttuja, ja toisella ei, niin kyllä jokainen tajuaa eron.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Mutta silti, alkuperäisessä tilanteessa en lasta pitäisi. Oman ja lapsen elämän hallinta on muutenki tällä hetkellä melko haastavaa, saati sitten, jos saisin tähän vielä "isättömän" lapsen.

Joo, mut sä et tekis lasta koska et halua että siitä tulee isätön, eikä sun elämäntilanne sopis siihen.

Se on aika lailla eri asia kun jättää tekemättä lapsi sen takia että se saa vähempi isänpäiväkortteja ja laatuaikaa iskän kanssa.

Öö, mä en tajunnu kyllä tätä sun juttua nyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Kyllähän täällä mammat hohkaa ettei isejä tartte, mutta julma totuus on että lapsi kaipaa ihan samalla tavalla isää kuin äitiä.
Ja jos ihan kypsän aikuisen tapaan ajattelisitte, toisella lapsella isä jonka kanssa tehdä kivoja juttuja, ja toisella ei, niin kyllä jokainen tajuaa eron.

Mä oon samaa mieltä, siks en hyväksy lesboille lapsia
 
Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Kyllähän täällä mammat hohkaa ettei isejä tartte, mutta julma totuus on että lapsi kaipaa ihan samalla tavalla isää kuin äitiä.
Ja jos ihan kypsän aikuisen tapaan ajattelisitte, toisella lapsella isä jonka kanssa tehdä kivoja juttuja, ja toisella ei, niin kyllä jokainen tajuaa eron.
Mulla on ollut juuri tuo tilanne. Mutta en missään tapauksessa olisi abortoinut junnua sen takia, että sillä sattuukin olemaan vielä syntymänsä jälkeen isä. Ja vielä sellainen isä, joka on tavannut lastaan eronkin jälkeen useammin kuin keskivertoeroisät.

Siskonpoikani oli 6 v, kun isänsä kuoli. Mun tyttö ei ehtinyt nähdä lainkaan. Jos mä kysyn nyt näiltä nuorilta aikuisilta, olisiko heidän pikkuveljensä ja pikkusiskonsa pitänyt abortoida sen takia, että näillä pikkusisaruksilla on isät, niin nää nuuoret pitäisi mua seonneena. Vaikka isättömyys onkin ollut heille elämänsä aikana monestikin kova paikka, pikkusisarukset ovat silti rakkaita eivätkä mistään hinnasta haluaisi heistä luopua.

Sitäpaitsi....kyllä meillä tää isällinen on kerran ollut vähän näreissään siitä, että isosisko saa enemmän äidistään kuin hän. Exä kun ei suostunut aikoinaan pistämään nimeään poikansa passihakemukseen, niin mä lähdin sitten likan kanssa kaksin ulkomaille.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Mutta silti, alkuperäisessä tilanteessa en lasta pitäisi. Oman ja lapsen elämän hallinta on muutenki tällä hetkellä melko haastavaa, saati sitten, jos saisin tähän vielä "isättömän" lapsen.

Joo, mut sä et tekis lasta koska et halua että siitä tulee isätön, eikä sun elämäntilanne sopis siihen.

Se on aika lailla eri asia kun jättää tekemättä lapsi sen takia että se saa vähempi isänpäiväkortteja ja laatuaikaa iskän kanssa.

Öö, mä en tajunnu kyllä tätä sun juttua nyt.

[rautalanka]On eri asia tehdä abortti siksi, että lapsesta tulisi isätön, kuin siksi, että jo olemassa olevalla lapsella on jotain mitä uudella lapsella ei olisi. Isättömyyden takia voi abortoida vaikkei lapsia olisi etukäteen yhtään. [/rautalanka]

Eli onko se syy siinä että lapsi ois isätönä ja isättömyys on kuolemaa karseampi kohtalo, VAI siinä että toisella lapsella on iskä, ja toiselle tulee siitä paha mieli - jos toisellakaan ei ois niin aborttia ei tarvis tehä.
 

Yhteistyössä