Toukokuu 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niksu

Vieras
Riina, 28, LA 27.04, Esikoinen
Minnie, 22, LA 29.04, Toinen (esik. 10/05)
Liinu, 28, LA 01.05, Esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, Toinen (esik. 12/04) Tays
Kojo, 24, LA 01.05, Esikoinen
Heli, 18, LA 03.05, Esikoinen, Tays
Rosalinda, 27, LA 03.05, Toinen (esik. 12/03)
Tiitu, 24, LA 05.05, Esikoinen
Niksu, 27, LA 06.05, Toinen (esik. 12/05) Tays
Ippa, 33, LA 08.05, Esikoinen
Kipa, 34, LA 09.05, Esikoinen, Tays
Ulla, 27, LA 14.05, Esikoinen
Taimi, 31, LA 14.5.(?), Toinen (esik. 03/04), Hki
Nirppu, 27, LA 15.05, Toinen (esik. 10/05)
Mössö,28, LA 15.05, Toinen
Maya80, 25, LA 17.05, Toinen (esik. 11/05)
Lumikki, 29, LA 17.05, Esikoinen, Tays
Vötky, 23, LA 18.05, Toinen (esik. 05/04) Mks
Hilleri, 27, LA 20.05, Toinen (esik. 09/05) hyvinkää
Sara, 25, LA 20.05, esikoinen Tays
Sinetti, 29v, LA 22.05, Esikoinen, Tays
Syysmarja, 26, LA 22.05, Esikoinen, Tyks
Moona, 23, LA 28.05, Toinen (esik. 07/05)
Hanna, 29, LA 30.05, toinen (esik. 06/05)
Iisa, 28, LA 31.5.(?), esikoinen, TYKS
Sanni 22, 27.05 (?) esikoinen

Näin aloitetaan uusi ketju ja uudet kujeet... =)

Huomenta! Meil ei kovin pieni tuu toi ikäero, eli 3v.. Musta ihan sopiva.. Esikoinen osaa jo asioita ym.. On sen verta kuitenkin äidin tyttö et mustasukkasuutta voi esiintyä hurjasti.
Mut kovasti vauvoja katselee kaupungil ja hoiti mun 1v serkkua kun oli hoidossa..
Huomenna eka neuvola, hurjasti jännittää jo.. Toivottavasti esikoinen viihtyy sen ajan lelujen kans..

Rv 7+4

Nyt tytöt kirjottelemaan..!! ollaan pudottu jo sivun alalaitaan =)

Tosta ikäerosta, niin eiköhän se ole kaikille paras se omien lasten ikäero. Kaikissa on omat hyvät ja huonot puolet.

Onnea Vötkyn ekaan neuvolaan!!!

(.) Aika synkät on fiilikset.... Ei ole mitään oireita ollut 3-4 päivään.. Ei siis mitään pientäkään kuvotusta eikä väsymystä eikä MITÄÄN!!!
Kaikki ne mun pikkuriikkiset oireet loppu heti kun oli ollut illan ja yön tosi kovat kivut selässä ja mahassa...
Ultra on to, mutta nyt on joku sisäinen puolustus ilmeisesti pamahtanu päälle ja olen aivan varma, että pikku kakkonen, on on ollut liian heikko pysyäkseen mukana... Tiedän, että ei noin sais ajatella, mutta kun ei voi mitään.
Tulis vaan se to, niin sais selvyyden. Tää odottaminen on tuskaa!!!

Mutta positiivisempaa viikonalkua/loppua teille muille!!

Huomenta,
huh hilleri - toivoa on niin kauan kuin toisin todistetaan, eikö? Tosin ymmärrän sen puolustusmekanismin joka laittaa ajattelemaan negatiivisesti... siitä hyvä esimerkki kun mulla la-illalla tuli puoli teelusikallista tuhruvuotoa.... :( heti olin ihan varma että noniin, siihen se onni sitten loppui.. No, sitä ei sitten tullut enempää sillä erää, toinen mokoma tuli sitten eilen illalla. Nyt ei taas ole kuulunut. Olo on ollut melko samanlainen koko ajan. Tasaista pientä pahaa oloa, rinnat kipeät, ei muuta. Meilläkin torstaina se eka ultra, sitä odotetaan todella!!!
Hyvää alkanutta viikkoa!

Huomenta ja hyvää viikon alkua!
Hohhoijaa, kun taas alkoi työmatkalla oksettaa. Onkohan tämä henkistä, kun työpäivät ovat pahimpia? Meillä on esikoisen kanssa rankka viikko edessä, kun mies on työmatkalla. Ja itsellä flunssa vaan pahenee, olisi kai kannattanut jäädä kotiin lepäämään.
Meillä ikäeroa olisi tulossa 3v2kk. Vauvakuumetta ehti jo tulla, kun pikkukakkosta tehtiin monta kuukautta. Oikeastaan olen iloinen, että esikoinen ehtii vielä kasvaa pahimmasta uhmaiästä ja saa lisää järkeä päähän. On aika vilkas ja omapäinen luonne, käymme välillä aikamoisia tahtojen taisteluita. Kohta pitää varmaan alkaa jo pohjustaa vauvan tuloa, mutta vielä ei ole kerrottu. On melkoinen höpöttäjä ja kohta uutisen tietäisi sitten kaikki...
Oireista alkaa väsymys onneksi vähän helpottaa, vaikka tämä flunssakin väsyttää. Välillä ei ole pahasta olosta mitään merkkejä, mutta sitten se taas yllättää. En olisi huolissani, jos välillä on oireettomia päiviä.
Mulla on vielä ekaan neuvolaan kaksi viikkoa! Rv 9+0 tänään, kai...
Kuten joku pikkukakkosen odottaja totesikin, ei jaksa niin tarkkaan seurata kuin ekassa raskaudessa. Tsekkasin kuitenkin juuri kirjasta, että 1,5cm pitkä sintti siellä pitäisi olla.
Tsemppiä kaikille, pari kolme hankalaa vikkoa vielä ja sitten pitäisi helpottaa sekä oireiden puolesta, että henkisesti.

Te joilla on kokemusta.. Missä vaiheessa liitoskivut alkaa,missä kohdin ja minkälaisilta tuntuu? Viikonloppuna oli jotain jännää venyttävää kipua tuossa keskivatsalla navan alla.Voisko olla sellaista?Eilen meinas joutua oksentaan ekaa kertaa,mutt pidin pintani :) Väsy alkaa täälläkin helpottaa. Lumikki rv 7+6

Huomenta.. En mee koko neuvolaan! En! Pyörryttää jo nyt ne piikit.. Hemppari ja rasitustesti... Vettäki sataa.
Vaadin puudutusta! =)
kävin eilen äidin puntaris ja ei hyvä heilu! *valmis kuulemaan saarnaa*
jaksuja
rv 7+5

Huomenta!

Mullakin on sellainen olo, että pahoinvointi on pahempaa näin arkena. Viikoloput on niin mukavia kun mieskin on kotosalla. Oireet on kyllä melko lieviä vain pientä pahoinvointia.

Voi Hilleri! Toivotaan, että kaikki on torstaina kunnossa ja näette pienen sydämen jyskyttävän! Kaikille muillekin tietty toivon parasta!

Lumikki: Mulla oli viime raskaudessa pahoja liitoskipuja. Ne alkoivat noin viikolla 30 ja tuntuivat lonkissa ja "häpyluun" seudulla. Käsittääkseni liitoskivut ovat luiden ja nivelien "venymiskipuja". Mulla yöt oli pahoja kun ei pystynyt kylke kääntään kun sattui jalkoväliin niin paljon. Voihan niitä kai muunkinlaisia olla. Nyt mulla jo välillä vihlaisee pahaenteisesti tuosta häpyluun kohdalta.

Vötkylle tsemppiä neuvolaan! Mulla on siihen vielä viikko.
Iloista viikon alkua!

Maya 7+4

Ihanaa migreeni helpottunut nyt on saanut olla ihan rauhassa. Kyllä nauttii päivistä kun ei tarvi säryn kanssa temmppuilla.

Älytön väsymys päällä ja töihin pitäs mennä:(

Kyllä sitä odottaa kovasti ekaa neuvolaa mutta siihen on vielä aikaa kolmisen viikkoa.. Täytyy vain kestää ja odotella.

Päivän jatkot:)

Moi!

Linjoilla taas pitkästä aikaa...olin saikulla viime viikon lopulla, pahoinvointi iski "puskista" ja pönttöä tuli halailtua...sekin on onneksi laantunut, vähän etova olo on koko ajan, mutta siihen onneksi jää.

Sitten uutisiin: pe aamuyöstä alkoi JÄRKYTTÄVÄT vatsakivut, ei aivan samankaltaiset kuin mitä mulla oli silloin km:n aikana, kesäkuussa. No, mä menin tietty (!!) paniikkiin ja aloin soittaa jotain ultra-aikaa, jos saisi samalle päivälle. No sainhan mä ja eikun ajamaan kohti lekuria. Siellä oli Pähkinä oikeassa paikassaan, mutta viikot ei vastannut mun menkoista laskettua. Johon siihen totesin vaan että km:n jälkeen kierto ollut sekaisin. viikolla mentiin siis takapakkia, tänään olisi sen mukaan rv 6+3, mutta en vielä vaihda tuota listaa, vaan parin viikon päästä on uusi ultra, jossa sitten toivottavasti sydänäänet näkyy ja voidaan todeta, että sikiö kehittyy "normaalisti" =)
Eli hyviä, mutta ei kuitenkaan huojentavia uutisia. Siis siltä kannalta, kun sikiö oli viikon pienempi kuin mitä oletettu.

Kaikille tasapuolisesti jaksuja pahan olon ja Sannille erityisesti migreenin kanssa *koputtaa samalla puuta ja toivoo, ettei itselleen iske* Kärsin meinaan samasta vaivasta eikä todellakaan ole mukava olotila sekään :(

Tällä viikolla soitan varmasti sen neuvola-ajan =)

Moi täältäkin suunnalta!:)

Mä en sitten saanut pidettyä suutani kiinni, vaan kerroin äidilleni. Vastaanotto oli ihana:) Oli ehdottomasti sitä mieltä että kannattaa tehdä parin vuoden ikäerolla (hällä siitä kokemusta). Vaikka alku raskasta onkin, niin lopussa kiitos seisoo. Tuli kyllä hyvä mieli:)

Mulla aika-ajoin pahoinvointia, mut suurimmaks osaks pysyy poissa. Rinnat on kipeet ja vatsaa nipistelee ja tuntuu välillä "kasvukipuja" tai ns. painetta.
Hillerille jäitä hattuun. Mulla kans ekalta oireet loppu 8viikon jälkeen ku seinään, ja terve tyttö tuli:) ja toivotaan et syysmarjalla ja lisallakin kaikki on ok. Eikös se niin oo, et menkkojen aikaa pientä tuhruvuotoa voi esiintyä? Näin olen kuullut.

Tuosta ikäerosta vielä senverran, et meillä ollu alusta asti tarkotus tehdä parin vuoden ikäerolla. Ja toive toteutuu;) (kunhan pysyy pikkunen matkassa)!! En usko et kukaan ikäeroa tulee ihmettelemään. Meidän tuttavapiirissä on enemmän sääntö kuin poikkeus, et lapset tulee peräkanaa.
Lumikille vastaan et mulla liitoskivut alkoi 25+viikoilla. just painetta ja vihlontaa häpyluun seutuvilla.

Mulla neuvolaan vielä pari viikkoa.
Sitä odotellessa....

Lumikki: Liitoskivut tuntuu lähinnä lantion nivelissä ja häntäluun tai alaselän kohdalla. Itsellä oli pientä vihlovaa kipua lonkkanivelissä ja nivusissa, jos käveli tai seisoi pitkiä aikoja. Sitten synnytyksen lähestyessä tuntuu mahdollisesti häpyluun ja häntäluun tietämillä, sellaista jomotusta tai vihlontaa. Näin siis mulla viime raskaudessa, voipi olla muilla erilaisia tuntemuksia.
Nuo sinun kuvailemasi tuntemukset ovat varmaan kohdun kasvusta ja verenkierron vilkastumisesta jontuvia. Ekassa raskaudessa mulla oli usein tunne, että "jotain repeää" alavatsassa, kun kudokset venyy antaen tietä kasvavalle kohdulle. Nyt ei tunnu samalta, on varmaan sen verran löysät paikat edelliseltä kerralta :)

Plääääääh... nyt alkoi oksentelu. Ällöä. Ehdin jo luulla, että se pahin kuvotusvaihe olisi ohi, mutta vielä mitä. Toisaalta jännä siinä mielessä, että olo ei ole tavallaan ihan niin huono kuin silloin, kun vain kuvottaa hirveästi eikä mitään tule. Nytkin on kyllä huono olo, mutta se oksennus ryöpsähtää herkemmin ulos.

Pahoinvoiva Riina 10+3

Mihi lie meni viestini, höh..
Eli neuvolas käytiin, ei ollu tuttu täti mut ihan mukava oli uusikin. Erosta en kyl halunnu puhua niin kuin tutumman kans..
Kaik arvot oli ok =)
nyt maltettava odottaa, 25pvä lääkäri, 28.11 seuraava neuvola. Np-ultra rv 11-12 ja sokerirasitus rv 15-16.
Näil mennään etiäpäin!

Rv 7+5 la 16.5

jaksuja kaikille!

Hei kaikille!

Hyvä kuulla, että en ole ainut väsynyt ja huonovointinen. En kylläkään ole vielä oksentanut, mutta semmoinen pieni kuvotus on päällä kokoajan. Varsinkin yöllä tuntuu että äklöttää. Käynkin välillä jääkaapilla öisin, jotta saisin nukuttua. Ja lisäksi tuntuu, että mikään ruoka ei oikein maistu. No ehkä tämä tästä pikkuhiljaa helpottaa.

Onkos kellään massu jo kasvanut? Kaikki sanoi, että kun toista oottaa niin mahakasvaa nopeammin? Mitä mieltä olette? Mulla ei vielä ole maha kasvanut mihkään suuntaan. Tosin viikkoja vasta 7+6. Viimeksi maha alkoi näkyä about viikolla 16-18 siinä rakenneultran aikaan. Mitenkäs muilla toistaan odottavilla? Tosin en mä mitenkään erityisesti odota isoa mahaa. Mitä myöhemmin kasvaa niin sen parempi=)

Hillerille: Kyllä täälläkin tuntuu välillä tosi epäuskoiselta vaikka pientä kuvotusta ilmassa. Sitä vaan niin kovin toivoo, että tuolla mahassa jotain olisi. Että ihan normaalia varmaan nuo sun tunteet. Koita jaksaa vielä muutamia viikkoja!!!

Ikäerosta. Meille tulossa ikäeroa aika tasan 2v. Tuntuu nyt ainakin íhan hyvältä. Tiedän paljon perheitä joilla pienempikin ikäero ja suurempi. Kaikki taitavat olla ihan tyytyväisiä. Tosin ihan hyvä, että meillä ei ainakaan pienempi ikäero tule. Esikoinen, kun on ollut aikasta vaativa tapaus.

Liitoskivuista en tiedä mitään. Viimeraskaudessa ei niitä ollut. Eli ne on kai aika yksilöllisiä vaivoja, että milloin tulee vai tuleeko ollenkaan.

Jatkoja=)

heippa!!

täällä myös kuvottaa.menin syömään lihapiirakan (yök) ja nyt sitten ihana olo!!!väsyttää toosii paljon mutta en saa öisin silti nukuttua.pojallekkin tulossa hampaita niin hänkin öisin valvoo..näin viime yönä painajaisia koko ajan .heräsin aina välillä että olen myöhässä töistä jne..näin sellaista unta että sain keskenmenon.sanoin töissä että pakko mennä kaavintaan nyt heti kun sikiö jo 9cm..just joo..

meillä ikäeroa tulee 1v 6kk.ei sinällään pelota.esikoinen aika helppo tapaus ja mies erittäin paljon auttaa kotihommissa ja esikoisen hoidossa.

varasin tänään np-ultran.kahden viikon päästä sain sinne ajan.elikkäs silloin viikkoja 12+.seuraavana päivänä siitä onkin sitten neuvola:)

mutta eipä täällä ihmeempiä.kirjoitellaan taas;)

10+1

Oi tuntuu että kaikki muut on jo käyneet utrat ja neuvolat.. Onneks on omakin jo huomenna, hiukan tässä jännittää kun sitä informaatiota tulee kuulemma niin paljon ja kun ei se poikaystävä ihan niin vaan armeijasta tälläsiin voi lähteä. Kehtaiskohan sitä ottaa muistiinpanovälineet mukaan:P

Monet on sitten päätyny siihen muutaman vuoden ikäeroon. Kyllä sitä on myös ajateltu, että kun niitä lapsia kerta nyt on alettu tekeen niin viedään sitten loppuun asti eikä puolitiehen jätetä:) Tosin voi olla että mieli muuttuu aika nopeasti sen pienen ja vaativan nyytin jälkeen..

Tuli vähän kateellinen olo kun luki Moonan äidin suhtautumista vauva uutisiin, omalla kohdalla kun asiat on niin toisin. Johtuu tietenkin iästä, mutta kyllä meinas itku päästä tänäänkin kaupassa. Oli hyvässä alennuksessa langat ja valitsin kivoja värejä kun äiti kyseli että mihin ihmeeseen taas tarviin (on kutomisia puoli valmiina laatikko tolkulla..). Sanoin sitten että voinhan vaikka vauvalle jotain, ja vastaukseks sain todella ilkeän katseen ja huudon että sinähän et sitten tästä ala hössöttämään! Sen jälkeen oli kyllä vedet silmissä loppu reissun. No ei sitä kateellinen muille saisi olla, vaan iloinen toisten puolesta. Muistakaa silti arvostaa sitä positiivista palautetta mitä saatte:)

Mutta nyt nukkumaan ja huomista odottamaan.
Heli 9+3

Voi Heli, kuinka inhottavaa ettet saa äidiltäsi sellaista tukea jota just nyt tarvitsisit!!! Esikoista odottaessa sitä tarvii kaiken mahdollisen henkisen tuen, jota vaan irti saa. On se sen verran iso elämänmuutos, omasta iästä viis. Toivottavasti meistä täällä on edes jotain jeesiä sulle! Ja kyllä sä voit ihan surutta ottaa muistiinpanot välineet mukaan neuvolaan jos susta siltä tuntuu. Aika paljon sieltä kyllä saa ihan paperimatskua mukaankin. Eikä sua varmasti kukaan katso kieroon jos haluat saada kaiken mahdollisen tiedon ja vielä muistaakin sen kotiin lähtiessä.

Kamalasti kaikille taas tapahtunut kaikkea. Syysmarjalle nyt eka onnittelut että siellä tirppunen köllötteli ihan oikeassa paikassa. Voihan se olla että np-ultrassa koko vastaa jo viikkoja kuukautisista laskettunakin, nuo pikkuihmeet nyt voi kasvaa millä vauhdilla kulloinkin heille sattuu sopimaan...=) Mulla heitteli esikolta kanssa tuo la viikon verran edestakas, ennen kuin tasaantui rakenneultran aikaan tammikuun 9.pvään ja herra sitten kuitenkin syntyi 25.12. eli pari vkoa etukäteisesti. Ja kaikkien tiputtelevien, oireettomien jne. puolesta (ja omasta tietysti myös..) kädet kyynärpäitä myöten ristissä sekä peukut ja varpaat pystyssä täällä toivotaan että kaikki menee hianosti sinne toukokuulle saakka, eikä ikäviä yllätyksiä tule enempää. Mun mielestä me ollaan jouduttu luopumaan jo ihan liian monesta ketjulaisesta tässä vaiheessa.

Joku kyseli siitä mahasta... Mä oon varmaan asiaa jo päivitellytkin, mutta uudelleen.. Eli mun maha on ainakin aika hervoton jo, ihan turvotuksesta johtuen. En viitsi kovin tiukoilla paidoilla julkisesti vielä esiintyä...=) Ja kun on tota maallista ympärillä vähän enemmän kuin olis tarvis, niin johan kaikki katsoo että ompa emäntä pyöristyny. Ei kiva. Esikoltakin maha oli ihan esillä jo jossain rv 15 paikkeilla tai jtn. Eli aika aikaisin. Ja mammahousuja oon siis vedelly jo reilun vkon, kun ei joka paikkaan viitsi verkkareilla.

(.) = mä aloitin tänään työt.... Olipahan outoa, mut toisaalta aika ihanaa vaihtelua. Tuttu paikka ja pääosin tutut työkaverit, samoja hommia tehnyt viimeksi muutama vuosi sitten, vastaavanlaisia tein äippälomaan saakka. Mutta kyllä aamulla huokaisin syvään, kun ei tarvinnut vielä esikoista viedä hoitoon. Saa olla pari vkoa isänsä kanssa kotosalla ja sitten vasta aloitetaan ankea perhepvähoitoarki. Saas nähdä miten meidän vielä käy. Ei raskausoireita juurikaan, pahin mahakipu alkaa pikkuhiljaa hellittää, ainoastaan työpvän päätteeksi oli mahanpohja hellänä kun seisoin tänään niin paljon. Mulla siis istumatyö, mutta sähköpöytä (eli voi työskennellä päätteellä seisovilteenkin) ja sit unohduttiin seisoskelemaan melki koko päiväksi... Ainiin, np-ultraan enää pari vkoa, jeeeee.... Toisaalta jännittää ihan kamalasti mahtaako siellä olla eloa ollenkaan. Koskahan sitä oppii taas rentoutumaan tän asian kanssa...

Mutta nyt illanjatkoa, taidan antaa nukkumatille periksi...

Niksu rv. hmmmm....*laskee* 9+1?

Ikävä kuulla Heli, ett suhtautuminen oli tuo :( Me ei olla kerrottu vielä kuin kummankin yhdelle ystävälle.Taustalla oleva km hillitsee kertomishaluja vaikka ei kyllä silloinkaan raskaudesta monelle sanottu kun haluttiin pitää alkuun vaan meidän salaisuutena.

Kiitokset kaikille jotka kerroitte omista kokemuksistanne liitoskipujen suhteen.Ei siis varmaan vielä niitä vaan kohdun kasvuun liittyvää.Tulipa sekin selväksi :)
Mun maha on kasvanut, vaikka kiloja tullut vaan 1kg lisää plussauspäivästä. Normaalit farkut menee vielä(ei kaikki),mutt istuessa pakko avata nappi ja vetskakin.Yläosat joutuu kanssa miettiin.Oon aika hoikka,joten pienikin "ylimääräinen" lisä näkyy ja kun yleensä pitänyt aika vartalonmyötäisiä. Ystävä joka tietää raskaudesta sanoi, ett sikäli huono ett jos nyt jo kasvaa susta tulee valtava,mutt lapsen kannalta hyvä kun on paljon luultavasti lapsivettä.

Mulla ekalta tuli 12kg, (paino nousi vasta 3kk jälkeen) joka oli tipotiessään jo 1kk synnytyksestä. Nyt taas on turvotusta ihan hirveesti, ei mahdu läheskään kaikki housut enää (tai mahtuu jos haluu kuristua:) ja iltaisin turvotus on älytöntä. Ainakin ruuan suhteen yritän olla tarkkana, ettei kovin tule naposteltua mitään turhia:/
Hei heli..äiti myös sanoi et on ihmetellytkin mun lihomista,kiva! Eli ei kaikki kommentit niin ihania olleet. Eli mä taidan todella olla jo turvonnut kun muutkin sen huomaa, ja mulla vasta 7 viikko menossa,hui! Mikähän jättiläinen musta tulee. No neste onneks lähtee nopsaan pois (toiveajattelua...)
Mä kyllä uskon silti et Helinkin äiti muuttaa ajatteluaan jossain vaiheessa, +täältäkin saat tukea ja paljon!!!! tsemppiä!!!

Täällä pahoinvointi jatkuu, ennen oksensin n joka toinen pvä, nyt oksennan n kaks kertaa päivässä. Toisaalta tietää että jotain tapahtuu ;) mahasta, tai sen kasvusta, en osaa sanoa, toivon ettei se aina ole ollut noin iso ;) no ainakin se tuntuu kovemmalta? Kaikki housut menee päälle, vyöt on kyllä löysemmällä ku normaalisti
Minnie mainitsi noista painajaisista... mä oon kans nähny useamman painajaisen! Ja muutenkin kun aamulla herään olen ihan hikinen.
Heli, äitisi oppii vielä iloitsemaan lapsesta! Varmaan kyse jostain alkujärkytyksestä, jonka hän, ikävä kyllä, purkaa suhun!
Terkuin Ippa, joka luulee että rv9+2

Huomenta, sivusto on yön aikana muuttanut ilmettään. Taas.
*kateellisena* Kaikki (?) muut olette jo käyneet neuvolassa ja saaneet ultra-ajat ym. Ja mulla vielä ekaan neuvolaankin yli kaksi viikkoa. En tosin kaipaa erityisemmin neuvolan tätiä, mutta ultra-ajan haluisin pian.
Mun kokemuksella ei ainakaan voi päätellä, että jos maha kasvaa aluksi, niin olisi joku valas lopuksi. Viimeksi ainakin turposin heti pari kiloa, mutta vatsa oli lopuksi ihan kaunis, sellainen, jota ei takaapäin edes näe (poikavatsalta kuulemma näytti, mutta tyttö tuli). Lapsivettä oli kyllä runsaasti loppuun saakka, että ehkä joku totuuden siemen turpoamisväitteessä on sittenkin... On niin yksilöllistä, missä vaiheessa tulee painoa lisää ja kuinka paljon. Tuntuu, että sama homma tällakin kertaa, aluksi turpoan (janottaa ja tekee mieli kaikkea suolaista, joten ihmekös tuo).
Mulle mahtuu housut vielä toistaiseksi, mutta osa kiristää niin, ettei jaksa koko päivää ainakaan pitää. Onko kukaan käynyt tsekkaamassa kauppojen mammahousuvalikoimia vielä? Viimeksi mulla oli yhdet todella loistavat mustat, siistit housut, jotka meni melkein loppuun saakka, kun aina löysäsi vyötäröä. Ne taisi olla KappAhlista ostetut.
Rintojen turpoamisen kyllä taatusti huomaisi, jos joku pääsisi vertailemaan vaatteiden alta.

Voi Heli, onpa äidiltäsi ikävää käytöstä. Taitaa olla vielä shokissa asian suhteen? Kyllä se asenne varmasti muuttuu, isoäideillä on tapana palvoa lapsenlapsiaan:)
Mun äiti on myös välillä hieman tunteeton sanomisissaan. Eniten pelkään aina pessimistisiä kommentteja, tilanteessa, jossa tarvitsisin pikemminkin rohkaisua. Mutta otetaan opiksi ja muistetaan sitten, kun omat lapset ovat aikuisia.

Huomenta! Mulle oli tullu 2kg lisää painoa.. Mut niin oli tullu esikoiseltakin ja sit se loput 3kg tasasesti, välil tippunukki oli..
Et saa nähä miten hirveesti täs nyt tulee =)
heli, kurjaa äitisi käytös. Meillä äiti oli esikoisesta myös hiukan järkyttyny, mutta sano että ei hänel mikään oikeus sanoa kun itse oli viel nuorempi ku sai mut.. (olin 21v ku sain).. Uskon että äitis kyllä siitä heltyy ja alkaa nauttimaan tiedosta saada lapsenlapsi.
Itse odotan joulua, et voin kertoa mummolle ja papalle, että saavat toisen lapsenlapsenlapsensa.

Rv 7+6 ja paha olo yöh

ihanaa!!nukuin yön heräilemättä!!!tai siis esikoinen kyllä itki niitä hampaita neljän aikaan mutta sen jälkeen enkä ennen sitä herännyt kertaakaan!!mahtavaa.netissä just selailin äitiysvaatteita..voi kun tekisi mieli pojan kanssa lähteä shoppailemaan..vaan kun ei millään jaksaisi.eikä täällä missä me asutaan oikein mitään kivoja kaupoja ole joten tarvitsisi johkin kauemmas lähteä ja siihen menisi koko päivä.mies töissä joten eiskoinen olisi mukaan otettava.eikä hänellä kestä edes pinna ½h autossa:) ala siinä moottoritielllä sitten hyssyttämään toista kun istuu takapenkillä.väsyttää taas.taidan mennä köllimään sänkyyn:)
vointeja mammat.

10+2

ai niin mulla tuli viimeksi painoa 20kg.nyt yritän hillitä.vielä ei ole tullut kuin 800g..yritän sinnitellä ettei mitään ylimääräistä tulisi.viimeksi oli jo tooodeeella tukalat paikat kun oli painoa kertynyt noin paljon.vime raskaudessa tähän mennessä painoa oli tullut 3kg.

terppa!

Voi kun on pahoinvointiaalto hyökännyt ketjuun... tsemppiä kaikille oksentelijoille ja muuten pahoin voiville!!!
Varsinkin töissä kärvistelijöille. Ei ole helppoa koittaa ainakaan salassa pitää raskautta jos vessassa joutuu paljon ravaamaan oksentelemassa.. =(

Taimi, en minäkään vielä ole neuvolassa tai ultrassa käynyt. Tosin nyt to on ultra ja toivottavasti sitten ens to neuvola. Tänään tuli meinaan vähän verta paperiin vessassa käydessä... =(

Minä olen nähnyt myös tosi pahan painajaisen. tosi ahdistavia, mutta eivät ole kyllä liittyneet raskauteen.

Toivottavasti Helin äidin tiuskiminen muuttuu nopeasti iloksi. Uskon kyllä, että kun sisäistää asian niin on sinulle sen jälkeen iso tuki!
Oma äitini on kyllä ollut (miehen lisäksi) paras tuki ja ystävä raskauden aikana. Niin ekan ja tämän. tietty myös muutenkin kuin raskausaikana... =)

Meikäläisen paino ei ole noussut, mutta vyöt eivät enää mahdu päälle?! Turvotus paholainen on siis iskenyt.
kattelin henkasta (itseasiassa jo tilasin hätäpäissäni...) farkut ja sammarit. Ainakin kuvastossa näyttivät tosi kivoilta.
Noita capreja ja kesähousuja on vaikka miten paljon, kun esikoinen syntyi loppukesästä - syyskuun alku - mutta nyt tarttis vähän paksumpaa päälle talvella.

Olen muuten edelleen kade sille vötkyn 5kg... miten voi olla mahdollista ?!?! =)
Mä kyllä otan vähän liiankin hyvin ilon irti raskaudesta ja syön kyllä kaiken mitä haluan.... Kyllä sitä ehtii sitten pudottamaan synnytyksen jälkeen... toivottavasti =)

Mutta vointeja kaikille!