TOUKOKUU 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nirppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos Rosalinda, että lisäsit minut listaan :) Miten teillä muilla joille tämä on toinen raskaus, ovatko oireet samanlaisia vai erilaisia kuin aiemmin? Itse ihmettelen tätä oireettomuutta kun edellisessä raskaudessa oli jo vaikka mitä tässä vaiheessa... Taas tätä epävarmuutta ;)

Iltaa tytsyt!

Tervetuloa ja onnittelut kaikille uusille tulokkaille! Kylläpä meitä lisääntyjiä on paljon! Mulla meni kylmän väreet kun luin Vötkyn kertomuksen ultrasta, ihana juttu! Odotan itsekin jo innokkaasti ensi keskiviikkoa, kun pääsen ultraan.

Täälläkin siis kärsitään lievästä pahoinvoinnista. No, ei onneksi ylitsepääsemätöntä. Aamuisin väsyttää melkoisesti ja ruoka ei maistu. Päivän mittaan kyllä on helpottanut. Maha on kyllä jo oudosti turvonnut...voiko se tapahtua näin pian? Varasin neuvolan, se on 9.10. Silloin taitaa olla ysi viikko menossa.

Oikein hyviä vointeja kaikille!
Maya 6+0

Nirppu:Riina, 28, LA 28.4, Esikoinen
Minnie, 22, LA 28.4, Toinen (esik. 10/05)
Liinu, 28, LA 01.05, Esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, Toinen (esik. 12/04) Tays
Kojo, 24, LA 01.05, Esikoinen
Rosalinda, 27, LA 03.05, Toinen (esik. 12/03)
Niksu, 27, LA 06.05, Toinen (esik. 12/05) Tays
Ippa, 33, LA 08.05, Esikoinen
Kipa, 34, LA 09.05, Esikoinen, Tays
Ulla, 27, LA 14.05, Esikoinen
Taimi, 31, LA 14.5.(?), toinen (esik. 03/04), Hki
Nirppu, 27, LA 15.05, Toinen (esik. 10/05)
Mössö,28, LA 15.05, Toinen
Maya80, 25, LA 17.05, Toinen (esik. 11/05/)
Lumikki, 29, LA 17.05, Esikoinen, Tays
Vötky, 23, LA 18.05, Toinen (esik. 05/04)
Papu75, 30, LA 20.05, Neljäs, Tays
Hilleri, 27, LA 20.05, Toinen (esik. 09/05) hyvinkää
Sara, 25, LA 20.05, esikoinen Tays
Sinetti, 29v, LA 22.05, Esikoinen, Tays
Syysmarja, 26, LA 22.05, Esikoinen, Tyks
Hanna, 29, LA 30.05, toinen (esik. 06/05)

Tälläkin tänään 6+0 :) Neuvola vasta vkolla 10,mutt ultraan enää tasan vko. Mites te joilla on lapsia tai useampia, korostuiko tietyt oireet raskausaikana kun kyseessä oli tyttö/poika? Sitähän sanotaan ett tytöistä enemmän pahoinvointia esim. mutt onko ihan vaan raskaudesta kii eli uskoako moisia? Mulle ei sukupuolella oo mitään väliä,mutt oispahan hauska tietää pitivätkö teidän kohdalla "vanhat viisaudet" paikkansa.
Jaksamisia kaikille ja tervetuloa uusille!

Iltaa! Täällä oli aivan eri tuntemukset esikoiselta, mut näyttää toi pahaolo vallata nytkin.. Kauhee nälkä mut mitään ei tee mieli, hyij yök.
Söin elämäni ekan kerran uunis tehtyä kukkakaalia! Aina inhonnu hajua ja muutenkin, paitsi raakana. Nyt söin porosulatejuuston ja kinkkusuikaleiden kans..Nam.. Et ihmeellistä tää raskaus =)

Heips!

Onnittelut uusille plussalaisille! Ja onnea Vötkylle onnistuneesta ultrasta. Mua jäi ihmetyttään toi vaavin koko ja viikot. Just kattelin vauvakirjaa ja siinä 23-32 mm vastaa rv 10. Ootko sä pitemmällä viikoilla ku 6+?

Taas mä oon kadonnut bittiavaruuteen, mut nyt ei millään jaksa ruveta päivitteleen. Pikku hiljaa kohti untenmaita.

Hyvät yöt, Nele rv 8+

kiva vötky kun sulla onnelllisia ultra kuulumisia:D
mä taisinkin jo aiemmin mainita että viime raskaus oli aika oireeton lukuunottamatta ilmavaivoja ja väsuymystä.nyt kuvotusta melkein koko ajan.viime raskaudessa join kahvia koko raskauden.nyt en enää pysty.mahan turvotuskin on mulla outo juttu.ekassa raskaudessa neuvolaan mennessä mulla ei mennyt yhdet housut enää jalkaan.nyt ne menee vieläkin vaikka ensi viikolla neuvola samaan aikaan kuin esikoisellakin.mutta maha on silti nyt isompi kuin silloin viimeksi.tulikos teillä paljon painoa viime raskaudessa???mulle 22kg..

outoa heräsin ennen poikaa!!!hän nukkuu vieläkin ja mä jo täällä kukun.
jos noita vanhoja viisauksia uskominen sitten me saadaan tyttö:) ai niin pakko lisätä tänä aamuna ei kuvota mutta ei kyllä tekisi mieli mitään suuhunsa laittaa.

mä päivitän nele sun tiedot:D

Nirppu:Riina, 28, LA 28.4, Esikoinen
Minnie, 22, LA 28.4, Toinen (esik. 10/05)
Nele ,27v, LA 28.4 ,toinen
Liinu, 28, LA 01.05, Esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, Toinen (esik. 12/04) Tays
Kojo, 24, LA 01.05, Esikoinen
Rosalinda, 27, LA 03.05, Toinen (esik. 12/03)
Niksu, 27, LA 06.05, Toinen (esik. 12/05) Tays
Ippa, 33, LA 08.05, Esikoinen
Kipa, 34, LA 09.05, Esikoinen, Tays
Ulla, 27, LA 14.05, Esikoinen
Taimi, 31, LA 14.5.(?), toinen (esik. 03/04), Hki
Nirppu, 27, LA 15.05, Toinen (esik. 10/05)
Mössö,28, LA 15.05, Toinen
Maya80, 25, LA 17.05, Toinen (esik. 11/05/)
Lumikki, 29, LA 17.05, Esikoinen, Tays
Vötky, 23, LA 18.05, Toinen (esik. 05/04)
Papu75, 30, LA 20.05, Neljäs, Tays
Hilleri, 27, LA 20.05, Toinen (esik. 09/05) hyvinkää
Sara, 25, LA 20.05, esikoinen Tays
Sinetti, 29v, LA 22.05, Esikoinen, Tays
Syysmarja, 26, LA 22.05, Esikoinen, Tyks
Hanna, 29, LA 30.05, toinen (esik. 06/05)

Hanna, mulla on toisin päin. Ekassa raskaudessa alkoi lievä pahoinvointi paljon myöhemmin ja meni ohi aika pian, toisaalta oli aika pahoja vatsakramppeja heti alussa. Kaikki "ennusmerkit" viittasivat poikaan, mutta tyttö tuli :)
Nyt on siis alusta asti (jo ennen plussaa) ollut pahoinvointia, aamuin-illoin. Tytön ennusmerkit, liekö poika...

Mites on, toivotteko jompaa kumpaa?
Meille molemmat on tervetulleita, toinen tyttö olisi mukava leikkikaveri esikoiselle, pojan kasvatus ehkä pelottaa minua enemmän. Tervetulleita silti kumpi vaan :)

Huomenta!

Kiitti minnie! Vötky, Siis sikiöpussi oli 31 mm, mä ymmärsin väärin. Tumpelo ku olen :)
Meillä mies toivoo tyttöä, esikko on poika ja hieman villi. Kuulemma tytöt ois vähän rauhallisempia. Mä vaan toivon et saisin pikku nyytin kotiin keväällä, vielä ei ole tuntemuksia kumpi ois.
Mites meinaatteko osallistua seulontoihin?

Nyt aamupalalle, nele 8+6

Huomenta! Huh, miten nukuttikin.. Esikoinenkin pyörii peukku suus viel sängys.
Mulla nyt täysin päinvastaset olot kuin viimeks, liekkö poika tulos =) poika oiskin toive,vaikkakin ihan sama kumpi kuhan terve ja kaikki menee hyvin.
Vaikka voihan niin hyvä onnikin käydä ettei tää ookkaa viimenen lapsi,vaik mies lähtikin.
Kyl mä aijon np-ultran yhteydes niihin verikokeisiin mennä, saapahan jotain tietoa sikiöstä.. Mitään muuta en sitten kyllä käy läpi jos jotain paljastuu.. Tai en tiiä sithän sen näkee, lapsi on rakas kaikesta huolimatta =)
en malta odottaa ekaa neuvolaa joka 2.10.. (rv 7+5)

vötky-juniori Rv 6+2

Huomenia kaikille!
Aikaisemmin sanoin että mulla on ihan poika fiilikset, mutta nyt en kyllä osaa sanoa. Meillä tosiaan on poika, poika ja tyttö. Aika vähäisellä oireilla olen joka odotusajan selvinnyt, enkä osaa varsinaista eroa tehdä oireiden välillä. Ainoa ihan selvä juttu mikä oli, että tyttöä kun rupesin odottamaan, tuli hieman rusehtavaa vuotoa muutamana päivänä kuukautisten alkamispäivän tienoilla.
Todella oireetonta on ollut tämän raskauden alku, nyt on kylläkin kahvi jo jäänyt ja hajut korostuneet, muttei sen ihmeempiä. Jopa yhden päivän oli huono olo, mutta laitan sen väsymyksen piikkiin.

En myöskään osaa sanoa kumpaa toivoisin, tyttöä vai poikaa. Mutta sen voin kyllä sanoa, niinkuin varmasti muutkin vanhemmat joilla on jo tyttöjä ja poikia, että tytöt ja pojat ovat aivan erilaisia, pienestä lähtien!

Seulonnoista aijon käydä nuo ultrat (ar,np ja rakenne) ja jos täällä tehdään se toksoplasmainfektio verikoe. On aikas uusi juttu, Porin seudulla kuulemma tehdään jo.

meillä tehdään täällä np,rakenne ja synnytystapa-arvio ultrat.synnytystapa-arvioon en tietenkään pääse kun olen toissynnyttäjä.np-ultraan aion mennä.samoin rakenneultraan.mulla ei väliä kumpa tulee kunhan joku tulee:D

Nii tosiaan oha meil rakenneultrakin.. Sit en tiiä onko muita ultria vai antavatko syntymäpäivän sit kiekon mukaan..
Miten se menee suunnitellussektios..
Mul on aamuolot vaihtunu iltaoloiks.. Taidan antaa luvan pitää herkkuillan itelleni.. Tuskin juniori siit kärsii, yhest pussist sipsei.

Päiviä kaikille!

Laittelin tossa aamulla viestiä, mutta se näyttää karanneen jonneen... Täällä on myös väsymystä ilmassa. Menin eilen jo 20 nukkuun ja hyvin nukutti. Hyvä että en aamulla ajanut pysäkin ohi, kun väsytti niin kamalasti. Mutta kyllä tää tästä, kun tolpilleen pääsee. Nyt tosiaan olen töissä ja on niin hiljaista, että taitaa silmä alkaa luppaamaan kohta zzzz.

Meillä ei ole mitään toiveita kumpi tulee. Tervettä toivotaan. Ennestään on poika meillä. Tietty toinen poika olisi käytännöllistä, kun ei tarttis ostaa vaatteita niin paljon lisää=) mutta tyttö voisi olla myös mukava. Kumpikin tulokas on siis yhtä toivottu. Ja voihan olla että tulee vaikka kaksoset! HUI! Mulle kyllä riittäs yksi kerrallaan. Kaksosten kanssa voi olla aika rankkaa. Ainakin jos ne ois yhtään esikoisen kaltaisia, jolla oli koliikki jne.

Hauskaa päivän jatkoja kaikille! Voikaahan hyvin

Mössö 6+3

niin meilläkin ennestään poika.olisi siis todella käytännöllistä jos pojan saisi.kasapäin vaatteita joita ei ole edes keritty käyttää (olen shoppausholisti:) tytöille taas on niin ihania vaaleanpunaisia pikku juttuja.toivon silti että kaikki menisi vaan hyvin ja pikkuinen olisi terve ja pysyisi mukana matkassa..
oöi muuten pakko lähteä anopille syömään jotain kun ei kotoa kaapista löytynyt mitään syömistä.tai siis on meillä vaikka mitä mutt en pystynyt mitään kotona syömään..

terv. minnie 8+6

En aio mennä erikseen seulontoihin. Ehkä sitten jos np-ultrassa on jotain hälyyttävää, mut muuten en. Tulin siihen tulokseen etten halua moista stressiä itselleni kehittää turhaan. Ar-ultraus houkuttaisi juu, mutta kun niitä ultria tarjotaan kunnallisellakin puolella ihan kivasti täällä meillä, niin en viitsi maksaa "turhaan" ihan vain siitä ilosta että tiedän muutaman vkon aiemmin onko siellä joku. Koitan nyt vaan sitkeästi porskuttaa sinne lokakuun 19.pvään saakka ja sittenhän se nähdään onko ja montako...=)
Mutta ymmärrän kyllä erittäin hyvin niitä, jotka tuonne ar-ultraan menevät.

Me ei erikoisesti toivota jompaa kumpaa. Toinen poika olis tietty kiva kun olis kaikki poika-jutut jo valmiina jne.. Mutta tietty tyttökin olis kiva kun poika jo on... Nää on just näitä. Nelen kanssa samoilla linjoilla et halutaan vaan nyytti kotiin toukokuussa, se riittää tässä vaiheessa...=)

Mulla vaan närästää, ei muuta. Iltaisin juilii mahaa jos kova pvä takana mut ei edelleenkään pahoinvointia, hajujen voimistumista tms. Esikoiselta olin hiukan huonovointinen alussa, en tosin oksentanu kuin kerran. Jatkuvasti närästi ja se loppui vasta laitoksella. Kaikki sanoi alusta saakka että poika sieltä tulee (mahan malli, oireet jne. perusteluina). Eilen mun isoäiti sanoi että selvästi on tyttö tulossa, en sit tiedä et mikä mahtaa olla perusteluna tällä kertaa. Viimeksi hän kyllä osui ihan oikeaan...=) Mut toi närästys juttu piti paikkansa, eli vanhan kansan mukaan mitä enempi närästää sen enempi on lapsella tukkaa syntyessään. Pojalla oli ihan pikimusta peikkotukka syntyessään, joka ei tippunut missään vaiheessa pois, vaaleni vaan...=)

Mun mies toivoo kaksosia jostain syystä ihan hulluna. Toivoi jo esikoisen odotuksen alussa. En tajua miksi, mä en kyl välttämättä olis asiasta ihan samaa mieltä. Tietty jos tulossa on, niin tervetuloa vaan, mutta en nyt suorastaan sellaista toivo kun esikoinenkin on vielä niin pieni (toisen syntyessä vajaa 1v5kk)....

Ainiin, se piti viel mainita et joudun ihan vakavissani jo miettimään äippähousuihin siirtymistä. Maha on niiiin turvoksissa, että näytän siltä kuin olisin jo tosi pitkällä raskaana...=( Tavishousut tuntuu pahalta päällä. Toivottavasti en nyt ihan ilmalaivaksi muutu...

Leppeää viikonvaihdetta!

hitsi.. taas kone imas mun viestin.
Koitetaan uudestaan..

Eli tervetuloa uusille toukokuisille munkin puolesta ja onnea raskaudesta!!

Kylläpä Vötkyn ultrakuulumiset oli kivaa luettavaa...Oma ultra on vasta 7+3 mutta eihän sinne enää niin pitkä aika ole.
Nyt on kaikki pienimmätkin oireet kadonneet...?! Sinänsä en valita, koska kivempi olla oireeton, mutta vois vaikka väsymystä olla tai jotain pientä.

Niksun miehellä on sitten vauvakuumetta oikein tosissaan kun kaksosia toivoo. Ois siinä aika härdelli, jos 3 alle 1½ vuotiasta!

Itselle on aivan sama tuleeko poika vai tyttö. Sinänsä toivoisin toista tyttöä, mutta kuitenkin pojankin haluaisin, joten "voitto kotiin" joka tapauksessa.

Hyvät viikonloput toukolaiset!!

Niksu, minullakin maha pömpöttää jo! Ostin kesällä uudet suorat housut ja nyt kun ne piti pukea päälle, ne ei mahdu enää, hmph. Kävin juuri katselemassa jotain sporttihousuja, joissa olisi joustovyötärö, kotikäyttöön... Mitähän voin pukea duuniin parin viikon pääsät, kun nyt jo kiristää suorat housut, farkut, hameet.

No onpas hienoa, että jotkut kaupungit/kunnat tarjoaa noin paljon vapaaehtoisia seuloja ja ultria. Helsinki tarjoaa tasan kaksi ultraa, np ja rakenne. Ainakaan viimeksi minulle ei ehdotettu mitään seulontoja sen kummemmin.

Kaksosia minäkin olen joskus salaa toivonut, jospa menisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla... mutta toisaalta ehkei se ole ihan niin.

Olen nukkunut koko viikon vähintään 9h yössä ja silti väsyttää ihan sikana.

Heipsulivei!
Saankos liittyä joukkoonne?:)
Mä taidan olla viimeinen pikkukakkos-ketjulainen joka tänne toukokuisiin on siirtynyt? Montas meitä nyt on? Kahdeksan?

Mä olen vielä niin pyörällä päästäni, etten oikein osaa tätä uskoa todeksi. +testin tein vasta paripäivää sitten. La olis nettilaskurin mukaan 28.5.07
Mut neuvolassa kai sitten varmistuu, varasin sinne ajan ja se olis 17.10 eli 8+jotain viikolla.
Oireita mulla on kaikenlaisia: rinnat arat, huono olo, väsyttää, närästää, menkkamaisia jomotuksia, nipistelyjä alavatsassa, palelee ja väliin taas hikoiluttaa tosissaan. että tämmöstä...;)
Tohon kumpi-kyselyyn vastaan et mulle ihan sama. Tietty tyttö ehkä siks, kun on ennestäänkin ni vaatteet kävis, mut olishan se poikakin kyl ihana.
Aion käydä np-ultrassa ja meillä kunta tarjoaa rakenneultran. Muita ultria en sitten varmaan käy, jos ei tarvista ole.
Tämmöstäpä tänne, eipäs muuta kuin moikkis ja hyviä vointeja kaikille!!!:)

Mua on alkanut jotenkin ihan hirmusti tuo töihinmeno pelottaa (palaan siis töihin melkein 1,5 vuoden jälkeen). Pelkään nimittäin, että juuri silloin alkaa pahoinvointi ja väsymys, eikä työnteosta tule mitään. Lisäksi on aika usein univaikeuksia kun jotain tapahtuu...

Harmittaa, että tämä työasia pilaa hienon tunteen mikä muuten raskaudesta on. Esikoinenkin on ollut tosi kiukkuinen viime päivinä, että väkisinkin tulee ajateltua että miten sitä sitten jaksaa.

Mitenköhän saisin vähän relattua työasian suhteen? Työskentelen avomaisemassa, eli omaan huoneeseen ei voi piiloutua jos on huono päivä. Taidan olla vähän semmoista tyyppiä, että helposti pelkään aina pahinta ja sehän sitten heijastuu yöuniin yms. Kokeeko joku muukin muuta kuin onnen tunnetta raskauden takia...?

Olisi kiva olla enemmän "hällä väliä" tyyppiä ;-)

Hei! Kyllä se työhön paluua sujuu ihan hyvin. Minäkin olen juuri palannut töihin. Kummasti sitä jaksaa, kun on pakko. Ja tosiaan vaikka olisin mieluummin kotona, niin onhan tämä tosiaan erilaista. Ei kukaan roiku lahkeessa ja saa rauhassa jopa syödä.=) tsemppia vain!

T: Mössö

Hei kaverit kuulkaas, kuka muistaa miten meni äitiyspäiväraha juttu.. Pysyykö se sama kuin edellisellä kerralla jos lapsii syntyy ennenkuin edellinen täyttää 3v vai jos äitiysloma alkaa ennenkuin täyttää 3v? En millään tahtos et tippuis minimiin mut en muista miten meni eikä kelan lehteä tallessa..
Tiukille menee kun 14pvä esikoinen ja 16pvä? juniori..

Kyl se on niin et jos toisen lapsen laskettuaika on ENNEN kuin esikoinen täyttää 3 niin raha pysyy samana.
Mut kai ton voi jotenkin sumplia kelassa?!?!
Täällä neuvola varattu 12.10 (viikko ar-ultran jälkeen) =)

vötky yksi kaveri kertoi että saman rahan saa jos esikoinen tokan syntyessä alle kolme vuotias.aivan luxusta jos näin menee saan tosi hyvän äippärahan.toivottavasti on näin..