**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvä Nasu et sait nukuttua! Mäkin sain ;-). En enää ees muista millon Mimmi ois nukkunu heräämättä vähintään 1x/yö -ja vaatii kyllä palvelua, ts pitää silitellä/ottaa syliin/viereen.. Tein eilen niin et nukutin mun sänkyyn josta nostin omaansa ->yöllä heräs ja tepsutteli mun viekkuun ja nukku tyytyväisenä aamuun asti. Ja mä oonkin töissä vaikka piti olla vapaa, ääh. Ja onpa vielä huono olo; kun sängystä nousin niin huojutti, ei mitenkään hirveesti mut tarpeeks et on etova olo. Pystyn nyt jotenkuten täällä oleen kun ajattelen jotain muuta... (en voi tosta noin vaan lähtee meneenkään jos olo huononee vaan tarvii oottaa et joku tulee päästään pois, mäkun teen täs yksin hommia). Ihmettelen vaan mikä tän aiheuttaa?? Verenpainehan ois yks syy mutkun en oo ikinä korkeesta verenpaineesta kärsiny..tosin se onkin mitattu viimeks synnytyksen jälkitarkastukses etteihän se mahotonta ois. Huh-huh, pitäs tänään sit viä jaksaa yks töihin liittyvä meno, eli kun pääsen töistä ni äkkiä Mimmiä viemään toiseen hoitoon ja takas työmaalle -ei sitten niin millään jaksas!! Olipas tää valitusta taas, sorry.

Mukavaa päivää kaikille!!

Nukkumisesta vielä... Nukutaanko teillä muilla jo "isojen" sängyssä. Meillä olis sellainen mutta mies ei suostu ei millään vaihtamaan sänkyä. Se on kuulema niin vaarallinen kun tyttö pyörii. Yritin sanoa että onhan siinä laita sitä varten mutta ei. Isi ei halua niin isi ei halua. Itse en taida jaksaa alkaa kasaamaan.

Juu, on meillä semmoinen lastensänky jossa Ikean laita. Olen tehnyt siihen päätyyn (korkeat päädyt) semmoisen pehmusteen, vähän niikuin pinniksissä on ne reunapehmusteet -kun Mimmi välillä 'takoo' päätään unissaa siihen päätyyn. No, miksei vois nukkua pinniksessä jos kerta mahtuu -meillä ei kun pinnis niin lyhyt,1m.. +alko käydä vaaralliseks kun Mimmi ois jo tippunut sieltä kiipeillessään, onpa kerran kiivennyt yhä paikoillaan olevaan pinnikseensä ulkoapäin! (kerran tässä taannoin ihmettelin miks yhtäkkiä kuuluu vinkunaa Mimmin huoneesta niin sinnehän tuo oli kiivennyt ja valitti kun ei uskaltanut tulla pois, ja hyvä niin. Pyysin sitte Mimmiä näyttään miten oli kiivennyt ja sit neiti esitti miten oli jaloilla ponkaissut reunan yli ;-D) Kaverin (myöskin pitkä ikäisekseen) tais nukkua melkein 3-vuotiaaksi pinniksessä kun kerta mahtui ;-).

Piti vielä sanoa että kurjuus kun macan vapaa peruuntui. Koita sinnitellä. Voi olla että ihan flunssa olis tulossa kun on heikko olo.

Siksi haluaisin siirtää tytön toisenlaiseen sänkyyn kun olen tälläinen tappi ja mun on jotenkin hankala huoltaa tyttöä öisin. Lisäksi tutti tippuu pinnojen väliin ja hukkuu sinne. Yöllä en löydä niitä ja vielä kun en kunnolla yltä toista reunaa tutkimaan niin menee hermot.

Ttyön hoito on kyllä lähtenyt käyntiin paremmin kuin hyvin. Viihtyy tosi hyvin ja aamulla taas mentiin isolla hymyllä hoitoon ja hymy vaihtui kikatukseen kun kaveri jo huuteli ovelta mennään mennään leikkii.

Räkää pukkaa taas =/ Sain Essille tälle päivälle lääkäriajan. Käydään tarkistuttamassa korvat varalta, kun rappaa niitä. Mutta tuli siis vielä minunkin vuoroni sairastaa... Voi pee!!! Ja miehen kanssa kehitettiin oikein kunnon riita eilen =( Saatiin onneksi sovittuakin, mutta oli kyllä sen luokan taistelu, että...

Huomiselle ei tahdo löytyä hoitoapua/sijaista. Meillä on tosi monta työkaveriakin sairaslomilla.

Essi nukkuu pääsääntöisesti hyvin, mutta sairaana on tietysti hankala nukkua. Eikä meillä olla oltu ihan vähän sairaana... Oli ihmeellistä hoitaa välissä tervettä lasta. Rytmi on tosi tarkka, eikä siis normaalisti herää yöllä ollenkaan.

Pitää mennä niistämään ja sitten takas työn touhuun.

sairaille pikaista paranemista!
meilläkin sairastetaan - taas... tuukalle nousi eilen illalla kuume ja yö meni ihan plörinäksi, kun ei hän saanut nukuttua. iskä oli tuukan kanssa valveilla kahteen asti yöllä ja mä nousin sit neljän aikaan pikkuherran seuraksi. toki tuukka aina välissä vähän nukkui, mutta ei kovin montaa tuntia yhteensä... päikkäreille herra suostui rättiväsyneenä 45 minsaa sitten.
musta tuntuu että tuukkakin on ollut ihan jatkuvasti kipeänä, vaikkakin ollaan "vakavammat" taudit vältettykin, eli ihan vaan nuhaa ja yskää on podettu. lokakuusta tähän päivään (eli tuukan hoidossaoloaikana) mä olen ollut kotona tukkelin kanssa varmaan kolme-neljä viikkoa. no, myöntää täytyy että jos olisin vieraalla töissä, niin osa noista päivistä olis ollut työpäiviä. nyt kun kukaan ei mun tunteja laske, niin on helppo jäädä kotiin.....

harmi että Macadamian vapaa ei onnannut. better luck next time - soon hopefully ;o) toivottavasti olosi on jo parantunut!

tuukka on nukkunut isossa sängyssä jostain kesä-heinäkuusta. ei ole ollut ongelmia. kerran on tainnut vaan tippua - ja sekin tapahtui heti silloin alussa. nyt tosin on jo pitkään yöt menneet niin, että tuukka nukkuu alkuyön omassa sängyssä ja sitten aamuyöstä mun ja miehen välissä.

mieskin meni päikyille, kun on hänkin kipeä. outoa olla ainoa terve tässä perheessä, yleensä muhun iskee kaikki taudit ennen miestä........... taidan mennä sohvalle lukemaan seiskaa (jonka tilauksen peruin eilen ja nyt odotellaan, että koska puhelinmyyjät alkaa soittelemaan ja pakkomyymään kyseistä lehteä..)

Idaki on nukkunu jostaa elokuun puolesta välistä asti ja kertaakaan ei mun muistaakseni oo tippunu unissaa. iltasin se joskus venkslaa ovelle huuteleen, ni silloin on sattunu jotenki hunosti tulemaan alas, mut muuten ei oo ollu ongelmia. meillä on edelleen pinniksen patja, joka on vähän kapee..joten sen reunoille on viritetty semmoset ns reunapehmusteet peitoista, jotka on kyllä varmaan auttanu pahemmilta kolhuilta päässä :)

Paranemisia kaikille!

Mut nyt meen sohvalle, kun Idallaki on Mummi leikkiseurana->

Niinpä tietysti...tulehdus toisessa korvassa ja yli viikon lääkekuuri =/ Mullakin olo vain pahenee. Paska.

Tarkoituksena olis leipoa miehen kanssa pitsaa, kun tuntuu että maailma potkii vähän liikaa. Mies on siis oikeesti tiukalla ruokavaliolla, kun se laihduttaa. Kaikki herkut on harkittuja meidän perheessä.

Voikaa te muut edes vähän paremmin!

No voihan hiisi, VP, onpas kurjaa! Pikaista, pikaista paranemista!!! ¤ Mun olo sentään kohentui eilen. Kävin kesken päivän välillä hammaslääkärissä (paikattiin 2 reikää enkä ottanu puudutusta taaskaan mut ei se niin paha ollu -inhoan sitä tunnetta mikä tulee kun suu on puuduksissa) ja tulin reiluksi tunniksi takas töihin.. ->hain Mimmin ja vein kavereille ja tulin takas töihin.. ->puol ysin aikaan oltiin kotona mut onneks Mimmi nukahti nopeesti -mun sänkyyn josta siirsin omaansa ja nukkui siellä kuuteen asti eli käytännössä koko yön! Ihanaa! Mäkin heräsin just ennen kuutta kun veti suonta toisesta pohkeesta niin maan perusteellisesti että eikä meinaanu loppua, auts, nyt se on ihan hellänä. Työmatkalla oli taas semmoista hienoista kuvotusta mut se meni ohi. Koska en mitenkään voi olla raskaana niin päättelin et oon joko hienoisen ylirasittunut tai sit mulla on alannu verensokeri heitellä, mäkun en syö aamupalaa arkiaamuina kun en ehdi... Semmonen kolmen viikon loma tekis kyl terää. Justhan mä olin talvilomalla -4pvää... No, mieli ei oo niin ankee nyt, jotenki eilen ku en ehtiny oleen Mimmin kans juur ollenkaan niin tuli kauhee ikävä omaa höpsipömpiäistä ;-) (siis en mä koe Mimmiä rasittavaks vaan aina se on yhtä ihana mut teot on välillä raivostuttavia...ja sit tää yleinen riittämättömyyden tunne on ärsyttävä)

Paranemisia meille kaikille kipeille -niisk- ja mukavaa weekendiä!!

Mulle ei tehdä ilman puudutusta mitään! En kyllä kammoksu hammaslääkäriä, vaan ihan mieluusti käyn. Olis muuten tarkastuksen aika. Tuntuu kyllä ettei oo reikiä, mutta hammaskiveä pitää aika ajoin rapsutella pois. Oon varmaan tosi outo, kun se on mun mielestä rentouttavaa =)

Essi meni päikkäreille ja odottelen miestä vuoronvaihtoon, että pääsen minäkin töihin. Toivotaan, että lääkkeet puree ja saadaan neiti päiväkotiin ens viikoksi. Sen jälkeen alkaakin ihan eri tahti meidän perheessä. Ensin koeviikko, joka on mulle käytännössä lomaa ja sitten kolmena päivänä viikossa töitä =) On mulla tietty muutakin kuin opetustyötä, mutta tykkään tehdä omaan tahtiin (eli hirveellä rytinällä ja sitten vedän lonkkaa). En saa päätettyä, millaisen hoitosopparin tekis...Pitää jutskata viisaampien kanssa. Toivotaan, että rauhallisempi elämä helpottaa tuota sairasteluakin.

Jännä muuten, että nykyään ei kuulemma enää putkiteta korvia niinku meidän lapsuudessa. Uus käytäntö on, että jos lääkkeet puree tulehduksiin (niinku meillä), niin putkia ei laiteta, vaan ennemmin syötetään vaikka joka kuukausi lääkekuuri. Näin on sanonut jo kaksi lääkäriä, kun oon kysynyt voiko mitään muuta tehdä.

Jahas, mies tuli. Mää alan töihin.

Tän viikon urakka alkaa olla lopuillan. Nelkyt sivua luettavaa jätän kyllä huomiseksi(ja ehkä tänää illalla luen vähäsen). Mut oon kyllä omaa suunnitelmaa eellä tehtävissä. Eilen laskeskelin huvikseni, et miten opettajat oli suunnitellu tätä kevättä, ni neljälle kymmenelle arkipäivälle tulee jokaiselle päivälle 16 tuntia koulutyötä(osa koulutunteina osa etänä), eli ei oo niitten suunnitelmat ihan menny nappiin, joten kiirettä pitää ja opinnäytetyöki on siis sivussa tulossa :/ Ja siis tuskin ne on tota laskenu, mut mä käytän kyllä sitä seuraavaksi aseena, kun joku opettaja mainitsee, että onhan teillä tehtävien tekoon varattu etätunteja.

Jaa-a Idaa en oo paljo ehtiny näkee ja kyllä tää kiire vielä kestääki, mut aattelen vaan sitä häämöttävää valmistumista sysksyllä/ennen joulua, jolloin kiireet saa hetkeksi helpottaa. Toisaalta meen tossa välissä jo neljäksi kuukaudeksi harjotteluihin, joten enhän mä silloinkaan oo ku työpäivän verran poissa. Mut joo ikävä tulee sitä pikkutypyä niinku macakin sano.

Eli ei siis Idasta hirmusesti kerrottavaa, koska Iskän kanssa ne viettää aikaansa..Ihanasti Ida on kyl alkanu suhtautua nyt näihi koulumenoihin, vilkuttaa vaan ilosesti ovelta ku lähen..mut auta armias jos sanon meneväni jonneki muualle ku kouluun, ni vilkutus ei kyl oo enää ilosen sävynen :/

Aika jännä toi VP:n saama putkitustieto, koska mun kummilapsen korvia putkitetaan lähes koko ajan, ku aina niissä on vikaa ja ne putket ei pysy jne. Mut nyt meen tästä koneelta tätä ruutua tuijottamasta->

Eipä ne ovarilaskelmat koskaan oo paikkaansa pitäneet ja meillä opettajat vetos siihen, että toisilla menee toisissa kursseissa enemmän aikaa ja toisilla vähemmän, eikä niitä siksi voi vertailla... Tiedä tuosta. Mun mielestä sellaiset kurssit joissa oli perinteinen tentti kotityön sijasta, oli paljon nopeampia suorittaa. Tenttikirjat kahlas parissa päivässä, mutta kotitöihin kirjoitetaan vielä niiden kirjojen lukemisen lisäksi ihan tuhottomasti.

Meillä on koko perhe sairaana. Musta tuntuu että korvat ja poskiontelot on tulehtuneet =/ Harmittaa huomisen kuoron takia. Muut työt teetän jopa mielellään sijaisilla, mutta tuo on mulle intohimo ja omaa aikaa samalla.

Kyllä edelleen putkitetaan ns. liimakorvat. Eli sellaiset joihin lääkekuurit ei tepsi. Jopsa Antsukan kummityttö on tällainen tapaus? Mutta tämän hetken tutkimustulosten mukaan putket ei estä tulehduksia, vaikka ennen niin luultiinkin.

Jatkan lepäämistä, kun Essikin on päikkäreillä.

Kuten viikko sit kerroinki, ni meillä nukutaan nyt omassa sängyssä ja omassa huoneessa alkuyö:) Ja syy omaan sänkyyn siirtymiseen oli lähinnä pikkukakkosen tulo. Yllättävän äkkiä eli heti kyllä sopeutu sänkyynsä. Mut ehkä se johtuu siitä, ku saa aina iltasin äitin viereensä nukkumaan. Typyn sängyssä ei oo reunaa ku pään puolella, jalkopäässä ei lainkaan. Yhtenä yönä kävin vessassa käydessä kattoos, ja neiti nukku nurinpäin ja ihan sängyn reunalla. Mietin pitäskö siirtää toiseen päähän, mut aattelin et joskushan se on opittava ja kokeiltava. Eikä tippunu. Käly tuumas niitten pojan nukkuvan monesti niin, eikä oo pudonnu. Väitti et vaisto jotenki varottaa. Tiiä sit häntä. Ja siitä heräilystä, ni kerta per yö on aika vakio. Enempi heräämisiä tulee tosi harvoin (koputtaa puuta), mutta hyvä jos kerran viikossa nukkuu tonne kuuteen. Mut meiän väliin kantaminen antaa unet lähes heti. Nykyään vaan vaatii keittiön kautta kiertämistä. Pitää päästä juomaan, mut onnex sit lähtee suht helposti nukkuun.

Raivareista ei meillä onnex oo tietoa. Mut siitä voi toisaalta päätellä et huonoon suuntaan saatetaan olla menossa. Ettei vaan typy sais liikaa tahtoaan läpi.

Mut nyt mies kotiutu, joten... Johan tuo kello jo taas näin lauantai-illan kunniax onki seittemän...

Meillä on ollut kiirusta kun ollaan tavattu suomalaisia, naapureita ja käyty muskarissa. Alkaa ekaa kertaa tuntua et ei ookaan niin ikävä Suomeen. Oiskohan jotain tekemistä tällä valon määrällä. Inhoan pimeyttä ja tääl on paistanut aurinko monta viikkoa (no tänään satanut sit taas vuorostaan) ja siitä mielikin piristyy kummasti. Suomi-muskari oli ihana ja ihanaa ollut myös tavata suomalaisia. Ensi viikolla sitten Suomeen lomailemaan 1,5 viikoksi - isovanhemmat siellä odottavat pientä lomalaista innoissaan :)

Meilläkin "isojen sänky" odottaa pojan omassa huoneessa, mut poika itse nukkuu tiukasti pinniksessä meidän sängyn vieressä. Muutto aiheutti takapakkia ja öisinkin herätään tarkistamaan että äiti ja isä nukkuu lähellä. Keväällä pitäisi alkaa opetella tuota omaa sänkyä, kun ei haluttas ostaa toista pinnistä ja toisaalta pitäisi alkaa opetella hyvissä ajoin ettei toiselle tule oloa et vauva vie hänen sänkynsä...

Mukavaa viikonlopunjatkoa kaikille!

Huomenta! Täällä ollaan edelleen "räkä poskella" koko porukka. Minä lähden käväisemään lääkärissä, eli en pääse taaskaan töihin. Korvaa vihloo =/ Miehen on pakko mennä, vaikka sairas on sekin.

Essi oli eilen muutaman tunnin mummulassa ja me laiteltiin miehen kanssa Essin tulevaa huonetta. Miten ihmisellä voi olla niin kamalasti tavaraa?! Opiskelupapereita lähti ihan uskomattomat läjät roskiin! Ja vieläkin riittää hävitettävää. Vien myös kaiken vähänkin työhön liittyvän töihin. Meillä on niin vähän säilytystilaa, että pakko viedä ikiomatkin sinne. No levyt jää kotiin, kun kyllä mää sentään kuuntelen musiikkia vapaa-ajallakin ja Essi oikein vaatii oman annoksensa päivittäin =) Saatiin huone sille mallille, että jaksan omin päin jatkaa tänään. Oon ihan toivoton siivoaja, kun pitää järjestää jotain "suota". Miehen pitää olla aina apuna tuollaisissa suurprojekteissa, tai tällä menee sormi suuhun.

Enpä muista, vastasinko sänkykyselyyn, mutta Essi nukkuu pinniksessä vielä pitkään, kun sinne kerran mahtuu. En uskalla laittaa isojen sänkyyn, kun käytetään unipussia ja nukutaan yläkerrassa, eikä portaissa ole porttia. Ei kovin hyvä yhtälö, jos lapsi lähtee meidän nukkuessa rimpuilemaan... Meidän huoneeseen pitää tulla portaikon ohi kun siirretään omaan huoneeseen. Vaihdetaan oikeaan sänkyyn varmaan sitten kun ei enää mahdu pinnikseen ja siihen on vielä aikaa.

Nyt käytän koiran ja kipaisen sinne lääkäriin. Saapa nähdä, millaisen saikun ne tällä kertaa lykkää kouraan...

onpas VP:llä sitkeä tauti.. edelleen paranemista sinnepäin!

mä tulin käymään töissä. mies jäi sairastamaan kotiin ja halusi pitää vielä tuukankin kotona, vaikka poitsu on kyllä ihan terve jo. miehen flunssa puolestaan on toooosi sitkeää laatua.
mulla oli la-su joku ihmeen pika-vatsatauti lievänä versiona. mahassa kaihersi ja väänsi, mutta en kyllä kertaakaan joutunut oksentamaan. kuume nousi la-aamuna 38,5 asteeseen, mutta laski iltaan mennessä. eilen oli sit vaan enää mahan kaiherrusta ja heikkoa oloa. vaan olipa pitkä päivä eilen, kun olis pitänyt välillä jaksaa tuukan kanssa touhuta - ei oltais jaksettu kumpikaan ei mies enkä minä......

tukkeli on muuten kova poika leikkimään piilosta. kun selkänsä kääntää, niin poika ilmoittaa "piiloon, piiloon" - ja on alta aikayksikön jossain lymyämässä... vakiopaikkoja on ruokakaappi, kakkosolkkarin pöydän alus, pianon taus ja sohvien takuset... häntä pitää sitten kovaan ääneen etsiä ja lopulta pyytää "hihkaisemaan", kun ei millään muuten löydy ;o)

täällä satoi aamulla lunta ja nyt on maa ihanan valkoinen. voi kumpa tää lumi pysyisi maassa!!!!!!!!
nyt vielä viimeinen työrykäisy ja sitten kotiin katsomaan rakkaita miekkosia ;o)

Niin piti tuohon Satulle kommentoida, että mun kokemuksen mukaan sellaiset lapset, jotka saa kaiken läpi, vetää pahimmat raivarit. Aika ihmevanhempi saa olla, jos ehtii jokaisen toiveen toteuttaa ja "lellipennut" osaa kiihdyttää parissa sekunnissa uskomattoman kohtauksen. Meillä kyllä raivotaan, mutta ihan kohtuuden rajoissa. Eniten saa hepuleita, jos leikit ei onnistu. Ja äitin huomiosta pitää aina välillä vääntää kättä. Ai, pitääkö joskus tyhjentää tiskikonetta ja laittaa ruokaakin?! Eiiiii!!!!!!! Heti leikkimään sieltä!

Pakko sanoa tuohon edelliseen, et vaikuttaahan siihen paljon muutkin asiat. Meillä ei todellakaan saa kaikkea läpi, ei lähellekään ja silti noi raivarit on ihan mahdottomia. Tässä vaiheessa se on monesti vielä sitä oman tahdon heräämistä, minkä kanssa ei osaa oikein elää suuntaan tai toiseen - ei välttämättä sitä et olisi saanut kaiken periksi ja haluamansa. Onhan se temperamentti aikuisilla ihmisilläkin erilainen jokaisella :)

No joo. Nyt täällä sit sataa. Onneksi lennetään Suomeen keskiviikkona ja toivon et päästään lumileikkeihin ja pulkkamäkeen ja nuotiolle paistamaan makkaraa =D

Toivottavasti ette Miia ole tänne Varsinais-Suomeen päin tulossa, täällä ei ole kuin kuravelliä :) Mutta kuulemma tuolla jonkun kymmenen kilometrin päässä yllättäen onkin ihan hirveästi lunta, anoppi tiesi kertoa :)

Ei meilläkään Miklu saa periksi läheskään kaikkea mitä haluaa, ei todellakaan. Mutta niin se raivari vaan tulee kun jotain kieltää ottamasta, johonkin kieltää menemästä tms. Nyt on kyllä ollut rauhallisempi kausi, Miklu on aika lailla hyväksynyt "osansa" :)

Tässä istuskelen koneen ääressä ja yritän kerätä pissaa rakkoon. Puoli viideltä on np-ultra (no siihen mennessä tällä vedenkittausmäärällä minulla on aika suuri kupla otsassa) ja mahan päältä kun ultrataan niin pitää olla rakko täysi. Mielummin näin kuin housujen riisuminen...... Juu ja ei jännitä yhtään :) EIPÄ!
Anoppikin sieltä kohta tulla tupsahtaa Miklua kaitsemaan, ja pitäisi se kupla otsassa hakea mies vielä töistä matkalta.

Miklu ei mikään kauhean kova ole ollut saunomaan tähän mennessä, lämminverisenä poikana siellä tuntuu aina olevan hänelle liian kuuma. Mutta lauantaina sitten potalla istuessamme hän tokaisi (ekaa kertaa!) 'saana' ja osoitti saunaan päin. Sinne oli sitten ihan pakko päästä illalla, ihan lämmitettynä siis :) Ja Miklu istui ylälauteilla (!) pitkiä aikoja kerrallaan ja leikki vesiämpärin kanssa. Välillä suihkuun ja taas saunaan. Ja hirveä huuto kun piti sitten lopulta lähteä iltapuurolle :) Miklu oli tuon reissun jälkeen punainen kuin rapu :D En tiedä mistä yhtäkkinen innostus saunaan...

Hyvää alkavaa viikkoa taas!

Samoin kuin edellisillä ei meilläkään todellakaan saa mitä tahtoo. Mies jo sanoi että ollaanko liian negatiivia kun tyttökin vastaa jokaiseen kysymykseen -EI. Taitaa johtua kuitenkin enempi iästä kuin meistä ;) Eilen meillä tyttö taas sai hepulin kun meinas tulla riitaa leluista kaverin kanssa ja menin sanomaa että ei saa tapella ja että kyllä kaverin täytyy saada leikkiä meidän leluilla. Hirvee huuto ja juoksi pimeään tietsikkahuoneeseen itkemään ja tietty kädet silmillä ja alahuuli rullalla. Se on niin teatraalista :) Hetken nyyhkyttää ja sitten kun selittää mikä meni vikaan niin kyllä se siitä rauhottuu. Monesti osoittaa mieltään myös niin ettei katsokaan kieltäjään päin vaan joku muu kelpaa lohduttajaksi ja selittäjäksi.

Viikonloppu meni päänsäryssä mutta viimein saatiin verhoja tankoon ja paikkoja laitettua. Enää ei puutu oikeastaan kuin wckalusteet ja kylppäriin hylly ja suihkuseinä. Nyt taidan lähteä shoppailemaan jotain kivaa itselleni viikonloppuna oleville synttäreille. Kaverimme täyttää 30 ja pitää kunnon kemut. Saa nähdä kuin viihdyn kun nykyään oma peti kutsuu niin aikaisin. Nyt tosin on paljon kavereita ja tuttuja liikenteellä joten eiköhän se aika kulu.

Heipsan. Eipä mulla mitään kovin erikoisia kuulumisia oo; sunnuntaina oltiin kavereilla ja Mimmi ei nukkunut päikkyjä ollenkaan vaikka käytiin ulkona kärryttelemässäkin. Ihmeen hyvin jaksoi kummiskin iltaan asti. Syöttötuolista otin kaaren pois, on nyt semmonen juniorituoli ;-). Ite olin eilen reilut 10h putkeen töissä, Mimmi oli enon kanssa -huh kun oli eno pukenut vaatetta päälle kun tulivat hakemaan ;-o. Tirriäinen nukahti sit eilen n.1,5h:n nukuttelun jälkeen ja nukkui koko yön, ihanaa. En tiä protestoiko mun poissaoloa tuolla nukahtamisen venyttämisellä kun on noin muutoin alannu nukahtaan nopeemmin -ja aiemmin!!- kuin ennen. Äh, mun on nälkä, pääsispä pian syömään..

Kipeille paranemista!!!

t:nuhanenä Maca & köhä-Mimmi

Meillä ei tyttö varmaankaan pärjäisi ilman päikkyjä edes yhtä päivää. Nukkuu helposti sen kaksi-kolme tuntia.

Aina sanotaan että alle kolmevuotiaan on parempi olla kotona ja ettei silleen kaipaa kaveria mutta meillä ainakin typystä näkee että nauttii ihan uskomattoman paljon kavereistaan. En sano etteikö parempi olisi kotona ja omassa rytmissä, mutta kaveria kaipaa. Typyn kamu hoidosta oli loopuviikon kuumeessa ja koko viikonloppu sitä ihmeteltiin kun se on pipi. Eilen sitten oli jo hoidossa ja tytöt olivatkin aamun aikana useamman kerran halineet toisiaan ja olivat suunnattoman onnellisia tästä jälleen näkemisestä. Muutenkin typy muistaa illalla aina monesti kerrata kavereidensa (eli kaikki kaksi) nimet ja muistella mitä on tehnyt niiden kanssa. Kavereiden pojan nimen lisäksi muistellaan myös vanhemmat tottakai.

Eilen kävin katsomassa niitä housuja ei millään löytynyt juuri minun näköisiä. Kaikki oli isoja :( Yhdet löysin mutta ei ne ole juuri sitä mitä halusin. Paitaa en edes jaksanut miettiä. Olen nykyään onneton shoppaaja kun en millään jaksaisi keskittyä. Varsinkin jos kyseessä on iso liike ja paljon vaatteita, niin ei toivoakaan että löytäisin mitään.

Eilen sotkin paitani aamulla kalaöljyyn kun ruuttasin sen koiran kupin sijasta suoraan rinnuksille. Hitto että ärsyttää. Ihan uusi paita ja tummanruskea eli tahra oikein loistaa. Sitten vielä pesin sen jo joten ei tiedä lähteekö enään pesulassakaan puhtaaksi. Pakko kuitenkin kokeilla koska oikeesti tykkäisin siitä. Toinen konsti mitä vielä kokeilen tänään on astianpesuaine.

Nyt töiden kimppuun ja koittakaa kipeet parantua!

Juu kyllä Mimmikin tarvii ne päikyt, su oli vaan poikkeustapaus... Kannattaa tosiaan Nasu kokeilla siihen öljytahraan astianpesuainetta vielä. Kuuma pesu ois kans hyvä mut kaikki kuidut ei tietty kestä kovempaa kuumuutta mut sillai ehkä vois kokeilla et ihan käsin yrittäs pestä sitä tahrakohtaa toooosi kuumalla vedellä ->paita normipesuun koneeseen. Mua tympii kun yhessä Mimmin söpössä pupupaidassa on jotain tahraa joka ei taho lähtee millään -kunpa alkais aurinko paistaa niin valkaisisin sen auringonvalossa! Noh, se paita alkaa olla pieni (92cm Tutan paita....) mut menee meiltä varmaan kiertoon niin ois kiva et ois siisti. Hih, ja lisää vaatteista; lastenkauppa . eu -kivoja kumppareita mut enpä viitti kuitenkaan tilailla..

Päivänjatkoo..

Tervehdys täältäkin. En minä sen kummempaa viimeksi tarkoittanut, kuin että tuskinpa Satu liian lepsu lapsensa kanssa on. Jos lapsi tottuu saamaan aina heti tässä ja nyt (mikä ei käytännössä todellakaan ole mahdollista), niin silloin siitä vasta heikkohermoinen tuleekin.

Mun virallinen diagnoosi on korvatulehdus ja poskiontelontulehdus. Pyysin lääkäriä kirjoittamaan sairaslomaa, vaikka meillä saa olla omalla ilmoituksellakin kolme päivää pois. Itseni tuntien en kuitenkaan olis, vaan olisin jo mennyt töihin. Parempi siis, että joku "pakottaa". On siellä myös hyvä sijainen, että uskaltaa rauhassa sairastaa. Parempi ratikaisu siksikin, kun Essillä on vielä räkäisyyttä. Saa olla pari lisäpäivää kotona ja parantua. Mulle jää vaan neljä työpäivää ja sitten alkaa kauan odotettu uus rytmi =) Jesjesjes!!!

Nyt meen suihkuun ja jatkan kodin tuunaamista. Ihan kamalat paperiröykkiöt lajittelematta ja haaveena olis saada nuotit aakkosjärjestykseen mappeihin ja mapit työmaalle. Krääh!

Lukasin teidän jutut ja pitää vissiin saman tien melkein lähtä..

Miehel on tänään lääkäri, joka päättää jatkotutkimuksista..eli saadaan sitäki asiaa etenemään. Mun äiti tulee Idan kanssa, ku sillä on vihdoin käsi semmosessa kunnossa, et se voi olla Idan kanssa pidemmänki aikaa ja mä tietty menen kouluun koko päiväksi :/ Että semmoset kuulumiset ...

Yhteistyössä