**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kylläpäs porukka sairastaa. Parantumissäteitä täältä koko porukalle!

Meki ollaan Jennan kaa toista päivää kotona. Ensin typy oli maanantain anopilla, ku serkkutyttö tyli kuumeeseen. Ettei tarttuis, heh heh. Niinpä niin, heti seuraavana yönä kuume nousi. Ja nyt on myös serkkupoika kuumeessa ja kurkkukivussa. Jennalla ei onnex ollu 38,6 c enempää. Vesi sit valuu nenästä ja hieman on "räkästä" yskää. Serkkutyttö käytettiin lääkärissä ja korvatulehushan se sielä. Toivottavasti Jenna selviää ilman sitä, ku viimex pääsi niin pahax.

Mies ei ennätä olla kotona sitä vähääkä, ku sen yhtiökumppani loukkas silmänsä. Useemman kuukauden sairasloma... Onnex sen työmaat siirtyy tänään tänne omalle kylälle, mutta ei se sitä estä etteikö sen pitäis toisen puolen päivästä tehä yhtiökumppaninsa hommia. Mut päästäämpä vaikka Jennan kaa morjenstaan sitä sen työmaalle.

Kerroin muuten miehelle, et kirjotin teille ettei Jennalla oo ollenkaan raivareita. Mies oli hieman eri mieltä:) Noh, ne nyt vaan on hieman rauhallisempia ku muutamilla muilla. Ja eihän Jennaka toki kaikkee saa mielensä mukaan, mut turhan usein tulee myönnyttyä johonki keksiin ym., ku ite pääsee sillä hetkellä helpommalla:o

Nyt Jenna ei malta enää touhuta itekseen, jos on tähänkä asti touhunnu. Pyörii koko ajan ympärillä, ja äiti joutuu sille kirjotuksen lomassa piirtelemään kuuta, tähtiä, aurinkoa, ottamaan palikoita vastaan...

Viimeinen sairaslomapäivä tällä erää. Räkä lentää edelleen molemmilla =/ Saa nähä, miten pitkään...

Ei meilläkään Essi kamalasti yksin malta leikkiä. Äitin kanssa pitää "musiikkia musiikkia, jee!" monta kertaa päivässä. Valehtelematta ainakin kaks tuntia soitettiin, laulettiin ja tanssittiin eilen. Tytsi kiipeää myös itse pianolle ja soittaa omilla soittimillaan ja kiljuu: "SOITIT HIENOSTI, HUVA ESSSIIIII!!!". Lisäksi tykkää leikkiä Duploilla, piirtää ja rakentaa palapelejä.

Päivät menee nyt ihan ilman vaippoja, vähillä vahingoilla =) Taidan uskaltaa ehdottaa, että kokeilevat tarhassakin ja laittavat sitten vaipan, jos pissavahinkoja tulee liikaa. Onhan tässä nyt kuukausi oltu kotihoidossa ensin joululoman ja sitten sairastelun vuoksi. Laskin, että kolme päivää on neiti ollut tarhassa tässä kuussa... Saakohan noista maksuista koskaan mitään hyvitystä, jos käy näin? Huomenna menee tarhaan ja toivottavasti on koko loppukuun.

Äh, just pääsin kehumasta, kun tuli pissat housuun =D Hehheh.

Mukavaa keskiviikkoa. Enää kaks arkiaamua ja on taas viikonloppu =)

Meillä meni viime yö harakoille kun tyttö keskusteli unissaan ja sitten kun jutut loppu niin itkeskeli vähän väliä. Aamulla tuli iso kakka ja se varmasti vaivasi mahassa. Eilen meinasin pyörtyä kesken puuron laiton ja manasin kun mies ei ollut kotona. Puuron syönnistä tyttö totes EI kun olisi pitänyt itse syödä. Yritin vähän syöttää ja sitten hampaiden pesulle ja nukkuun kun äiti oli niin heikossa hapessa. Siis ihan järkky kohtaus ja pahaolo jatkui koko loppu illan ja vieläkin vähän huimaa ja yököttää.

Meillä pottatouhut on siinä samassa jamassa kuin ennenki eli jos on vaipat niin siellä on myös pissit. Jos ei ole vaippaa niin rupeaa juoksemaan potalle siinä vaiheessa kun pissat on jo housussa. Jos laittaa istumaan potalle niin mitään sinne ei tule vaikka istuis kuin kauan. Jotenkin kait jänskättää sitä tilannetta vai mikä ihme siinä voi olla?? Siis ei ole tehnyt varmaan vuoteen yhtään mitään sinne pottaa muuta kuin pari kertaa "vahingossa". Pissojen loput on joskus saatu lurautettua kun suurin osa on jo housussa.

meillä kans pottailu tökkii. toisina päivinä tuukka ei suostu mokomalle hökötykselle edes istumaan ja jos joskus suostuu, niin ei sinne mitään ehdi tulemaan niiden kolmen sekunnin aikana, jotka malttaa istua... ilman vaippaa pysyy kuivana monta tuntia, mutta ei kerro koska pissattaa. jos kysyn "onko pissahätä?" tai "onko kakkahätä?", niin poika vastaa aina "ei". jos ei vaippaa loppujen lopuksi laita päälle, niin pissat tulee housuun....
hoidossa eivät vielä ole kuulemma edes koettaneet tuukkaa potalle. mä luulen että siellä tuukka voisi pottailuun innostuakin, koska kaikki muukin sujuu isompien esimerkin mukaan oikein mallikkaasti (syöminen ja nukkumaanmeno nyt lähinnä). no, kaikki aikanaan.

mä meinaan lähteä tuossa tunnin päästä taas salille. kävin eilenkin ja huomenna mulle olis jopa seuraa tarjolla, kun yksi kaveri sanoi että olisi päästävä vähän tuulettamaan pääkoppaa ;o) paino ei oo laskenut yhtään tän salikauden kuluessa....... mutta lihaskunto kohoaa, jee. mulle tuo painonpudotus ruokavalion avulla on edelleen ihan mahdottomuus, koska ihan liian harvoin jaksan kokata. jos ei oo pakko laittaa ruokaa, niin me eletään miehen kanssa leivällä - tai no, mies elää melkein pelkällä kahvilla........

eipä niistä hoitomaksuista taida mitään hyvitystä saada, jos ei vapaat ole säännöllisiä?? en tiedä sit, jos tarpeeksi ajoissa ilmoittaa poissaolosta että mitä sitten - joutuuko maksamaan eller no... tuukka on tosiaan ollut toosi paljon pois hoidosta, mutta koska ovat sellaisia "ennakoimattomia" poissaoloja, niin ei niistä mitään alennusta saa.

me saatiin muuten tuksun isosiskolta hawaijin-tuliaisina macadamiapähkinäsuklaata ;o) aikas hyvää - amerikkalaista suklaata... tuukka sai hawaijian zoo-t-paidan. sinä on norsun kuva ja kun nostaa norsun kärsää, näkyy sieltä pähkinöitä... hauska ;o)

Piti vielä tulla tänne odottelemaan, että Essi nukahtaa ja uskallan mennä yläkertaa raivaamaan. Mulla on tosiaan miehen kuurin aikana pudonnut omakin paino. Alunperin ei ollut itsellä tarkoitus, mutta kun lähti itsekseen putoamaan, niin asetin itselleni "tavoitteen", mutta nyt oon mennyt jo senkin alle =) Alan olla samoissa mitoissa kuin tavatessamme kuutisen vuotta sitten. Ja kaikki on tapahtunut säännöllistämällä jo ennestäänkin melko säännöllisiä ruoka-aikoja.

Piti meilläkin pitää jossain välissä parin viikon täydellinen pottatauko. Sitten taas onnistui. Tuosta on kyllä jo varmaan vuosi aikaa, kun Essi meni pottalakkoon. Aika jännä, ettei Tuukan hoidossa potateta pientä. Tuossa meidän pk:ssa on samat säännöt kaikilla. Ihan pienetkin esim. siivoaa lelut ja vie astiansa syönnin jälkeen. Pienet ottaa isoista mallia ja oppii tosi nopeasti. Tuo yhdessä siivoaminen on sitten otettu käytännöksi kotona ja Essi myös kattaa pöytää äitin kanssa. Ihmeen tyytyväisenä on pysynyt, vaikka ei päästä ulos leikkimään tämän sairastelun takia. Kivaa olla kotona.

Nyt tais viimein hiljentyä tuolla ylhäällä. Päikkäreille meno on ollut vähän nihkeetä, kun aamut on täällä niin rauhallisia. Ei taida juuri väsyttää ja nukkuukin paljon lyhyempiä unia. Minä hyökkään paperivuorten kimppuun jälleen! Edistyminen on hidasta, mutta varmaa =)

Nostelen meitit yylös... ;-)

Eipä mulla mitään ihmeitä, kauheeta rydetystä täällä töissä, nyt oli pikkuhteki aikaa...;-) Mimmi on alannu sanomaan 'itte', 'anna itte' ;-O. Pienoista takapakkia on tullut päiväkuivuuden kanssa, lirahtelee housuun nyt useemmin -ja samoin yövaipat on taas litsläts, tänä aamuna jouduin vaihtamaan klo5.30 kuivaa ylle kun oli tulvinut pissit yli äyräiden. (ja arvatenkin tuo vaippa oli sit klo7 yhä kuiva ja pottaan tuli iso liru.) Mutta kyllä se taas tästä, kunhan eroahdistus alkaa hellitäämään (on jo hivenen lieventyny) ja hampaat tulee niin... (tai sit tulee jotain muuta;-) Varmaan ens viikolla kyl vien pk:iin kestoja -saa tyttö ees osakestoilla sielläkin.

oi millainen lumipyry ulkona onkaan ;o) tällaisella säällä sitä on tosi tyytyväinen, että on sisähommissa... mutta siis ihanaa kun tulee lisää lunta - joskin se taitaa sulaa pois samantien, kun luvassa on plusasteita :o( plääh...

aikamoinen kato oli eilen ryhmiksessä. tuukalla oli vain kaksi kaveria paikalla, muut kipeänä tai muuten vaan poissa. kaikenlaista pöpöä tuntuu nyt olevan liikkeellä ja influenssakin vasta iskemässä...... iiks, pian se nähdään oisko kantsinut se rokote tuukalle ottaa.......

salilla oli eilen sellainen ylenmäärin tatuoitu nuori nainen nostelemassa puntteja. häntä katsellessa tuli tyytyväinen olo, etten koskaan "hurjassa nuoruudessa" mennyt tatskoja ottamaan. ehkä joku pieni, hillitty tatska vielä menee, mutta nää neitokaisen tatuoinnit oli isoja ja kaikilla mahdollisilla väreillä väritettyjä... autsh, että ei kyllä mun silmää hivellyt... mutta jokainen tietty tekee kuten tahtoo ja tykkää.

nyt takas töihin. mä taidan kohta taas olla pulassa näiden paperihommien kanssa..........

Mää taas tahtoisin vieläkin tatskan, eikä silloin hurjimpina aikoina tullut otettua =/ Jos 30-vuotislahjaksi laittais =) On vielä miettimisaikaa...

Mulla on kans ihan hirveesti hommaa täällä. Työkaverit sanoi mun äänen kuullessaan, että olis pitänyt vielä jäädä kotiin potemaan. Mutta sairasloma loppui, enkä kehdannut pyytää lisää, vaikka räkä vielä lentääkin.

Toivottavasti Essi jaksaa tarhassa... Sekään ei oo ihan täysin kunnossa vielä. Mies oli nyt sanonut tarhassa, että voisivat kokeilla ilman vaippoja, jos uskaltavat. Kotona menee tosi hyvin, kun vain muistaa käyttää potalla. Oon muiltakin kuullut, että harvat "kuivaksi oppineet" osaa siltikään ilmaista hätäänsä ennen kuin on liian myöhäistä... Serkun 3,5v on edelleen tällainen, on tosin poika, jos sukupuolella on vaikutusta.

Nyt meen syömään ja laittelen luokkaa kuntoon. Ihan kamala kaaos!

Kyllähän tatuioinnit ihan kivan näköisiä on, kun niitä ei ole liikaa... Minulla on kaksi, vielä haluaisin yhden mutta se on ihan suunnitteluvaiheessa vielä, eikä tässä nyt hetkeen tatuointeja saa ottaakaan. Kiva kun minun veli tekee tatuointeja "sivubisneksenä", saan vähän perhealennusta :)

Miklun pottailut sujuvat edelleen hienosti. Jokusen kerran on kakka tullut vaippaan, mutta Miklu kun ei kakkahädästä ilmoita niin se on ollut minun epähuomiota :) Ruuan jälkeen mennään aina potalle, silloin yleensä kakka tulee. Sitten on juuri näitä yllätyksiä kun kakka tuleekin juuri ennen aamupuuroa tai juuri ennen yöunia :)

Niskapoimu-ultrassakin oli kaikki ok, turhaan jännitin.

Kaamea lumipyry on täälläkin, sai ajaa tosi varovasti kun kaupassa käytiin. Auraajat taisivat nukkua vielä....

Kipeille pikaista paranemista!

^uppista taasen..

Nukuttelin eilen Mimmiä ja torkahdin siihen itekin, heräsin 22.30 ja totesin et kylläpäs väsyttää, jatkanpa unia. Tänä aamuna heräsin piiiiitkästä aikaa virkeänä -tosin heräsin ekan kerran jo 4.30 -ihan virkeenä silloinkin mut onneks sain viä unen päästä kii, ois ollu hölmöä silloin nousta kun mitään en ois voinu tehä koska mun sisko nukku olkkarissa (ajoi eilen meille ihan rättiväsyneenä ->menee remppaan meidän veljen uutta asuntoa)

Mukavaa viikonloppua!

Eipä olla väsyneitä täälläkään. Me ollaan herätty vasta 9.30! Sanoin miehelle illalla, että meitä ei sitten saa herättää, mutta ei tässä ihan näin pitänyt käydä... Eilenkin oli ollut hankaluuksia saada Essiä päikkäreille tarhassa. Voin luvata, ettei tänään onnistu kyllä ollenkaan =) Vien sen klo 11 lounaalle ja lähden itsekin töihin syömään.

Nyt vähän puuroa, meikit naamaan ja menoksi!

Ida on nyt vuorostaan pipinä :( sillä on kuumetta ja kova yskä. Onneksi mulla on tänää ja muutenki viikonloppu suht vapaata, joten voidaan olla vaan perheen kesken ja parantua.

Mut nyt pitää mennä ruokaa kattomaan->

Me käytiin sit tk:ssa. Lääkärille ei päässy, mut päivystävälle sairaanhoitajalle vai mikä se nimitys ny olika. Korvatulehushan se sielä taas, pahus. Lisäx tulehusarvot oli 75, joten joudutaan mennä sille taas maanantai aamuna. Epäili, et saattas olla muutaki, mut kokeillaan viikonloppu lääkkeillä. Jos vähänkä typy huononee, ni sit pitää lähtee kuulema päivystykseen. Tää hoitsu puhu kans siitä mistä VP:ki, et on saatu tuloksia ettei putkituksesta ja risojen leikkauksesta oiska hyötyä. Myönsi kyllä ite olevansa eri mieltä. Suositteli menemään yksityiselle, jos typyn korvatulehukset jatkuu. Ja meitsi ku ei sit ottanu sitä lapsvakuutusta. Meikä ku on lapsena ollu perusterve, ni sitä aatteli että... Miehellä kyllä piisas noita korvatulehuksia. En sit tii onko tos asias geeneillä mitään vaikutusta. Se Jennan pikku kuumeilu kyllä nous keskiviikkona pitkällä lääkevälillä 39,2:een. Onnex sillon edellisen kuurin aikana lekuri kirjotti Jennalle kunnon putelin kuume/kipulääkettä, josta riittää hamaan tulevaisuuteen.

Mies pääsi onnex tänään aamuvuoroon, ku harjottelijapoitsu lähti laivalle. Mun ku pitää mennä uimahallille valvoon, ku tuleva vakkarisijaisemme saa pätevyyden vasta ens torstaina, jos saa. Joten mun on pakko rientää hätiin. Eikä tota typyä kyllä viittis mihkään hoitoonka illax viiä. Sen hoitajaki tos soitti, et ovat koko perhe sairaana. Joten saa nähä ollaanko sitä typyn kans ens viikollaki kotona. Varsinki jos tulehusarvot ei oo viikonlopun aikana laskenu.

Saas nähä, maanantaina päättyy haku mun sijaisuuksiin. Kyselin tänään työpaikalta, mut ei oo tullu ku yhet hakemukset molempiin paikkoihin. Huah. Toinen mun vakkarityöntekijä jo 2,5 vuoden ajalta, joten se on selviö valinta, mutta toinen. Vaativammassa hommassa tarvittas tosi ammattilainen. Mun alaiset on niin vaikeita tapauksia, et toi hakija, joka tulee suoraan koulun penkiltä, ei kuulosta todellaka lupaavalta. Mut onnex se ei oo mun onkelma:) Paitsi että edellinen sijaisenihan soitteli viikottain, ku kukaan muu ei tiiä mun työhommista. Toivoisimpa, et sama rumba ei toistu taas. Vaikka itestähän se vaan on kiinni. Edellinen sijainen tais olla vähän liian tuttu:)

Hyvä, et Lillin Np-ultras näytti kaikki olevan ok. Mä jo vähän hämmästyin, ku kerroit vasta käynees äitiysneuvolassa. Tuntuu, et sun raskaus on ollu jo niin pitkään tiedossa. Ite ku oon ollu jo kai kolmesti neuvolassa + molemmat ultrakeikat polilla.

Mitäs Essin hoidossa oli tuumattu vaipatta olosta? Meillä ku toi pottailu kans meinaa vähän tökkiä. Oon ny tän viikon pitäny suosiolla vaippaa, ku aattelin ton sairastelun riittävän yhex vaivax yhelle kerralle.

Voi hitsi kun pitää sairastaa. Meil ollaan suht ok tällä hetkellä enkä oo tainnu olla Mimmin sairastimisen takii ny n.kuukauteen pois töistä. Sitä mä vaan Satu ihmettelin et kattoko se sh sinne Jennan korviin? Täällä kerran kun kävin näyttääs Mimmin korvia ja ihottumaa sh:lle ni ei kattonu, ovat kuulemma pienten lasten korvat jättäneet lääkärien katottavaks.

...ja Sadulta kysyn viä et polskiiko vauva kovasti jo masussa? :-) <3

Meillä ainakin vain lääkärit katsoo korvat. Ja pienet lapset menee aina suoraan lääkärille, aikuiset pyöräytetään hoitsulle ja siitä lääkäriin vain jos on pakko. Mun kohdalla näyttää pahasti siltä, etten vieläkään parane. Aamulla oli mojova päänsärky, joka on vaimennettu lääkkeillä, mutta kaikki ei oo kunnossa =/ Kakka.

Meillähän meni tuon pk:n informoinnin kanssa vähän ristiin, kun laitoin eilisaamuna vaipan ja mies oli sitten viedessään sanonut, ettei käytetä kuin päikkäreillä ja ulkona =) Olivat sitten nykäisseet vaipan pois, kun iltapäivällä hakiessa oli pikkarit jalassa. Tänään vein ilman vaippaa ja samat vaatteet oli neidillä päällä =) Oli käynyt pissalla ennen välipalaa ja ilmoittanut syönnin jälkeen "kakka" ja tehnyt vielä toisetkin pissat pottaan. Tyytyväisiä tuntuivat hoidossa olevan, kun on noin "iso tyttö" tullut meidänkin vauvasta.

Meidän perhe alkaa syömään ja mun pitääkin lähtee sitten töihin.

Huomenia! Tein kerrankin järkipäätöksen ja jäin kotiin lepäämään, vaikka tänään olisi ollut kaverin polttarit. Eilen oli kuitenkin vielä niin puolikuntoinen olo, etten millään jaksaisi riekkua koko päivää ja yötä. Varsinkaan kun tiedetään, etten jätä noita rillutteluja puolitiehen...

Essi vaikuttaa kohtalaisen terveeltä. Aivan ihanaa nukkua täydet yöunet ilman keskeytyksiä =) Mies vielä lepäilee. Meille on muodostunut viikonloppurutiiniksi, että lauantaina nukkuu mies ja sunnuntaina minä. Mulla ei kyllä ole aina tarvetta, kun osaan mennä ajoissa nukkumaan. Joskus tympii, kun miehellä on niin "huono" unirytmi meihin tyttöihin verrattuna. Se on aina ollut yökuppaaja ja aamu-uninen.

Huomenna on jännä työpäivä... Reenataan sellaista isoa projektia ja ylemmät tahot tulevat seuraamaan, missä tällä hetkellä ollaan menossa. Hrrr...vähän pelottaa.

Pitäis keksiä jotain aktiviteettia tälle päivälle. Mummula tai pappala vois olla osoitteena.

on ollut töissä niin kiirusta etten ole kerennyt moikkaamaan. Nyt ollaan mummoloissa reissussa ja illalla olisi tarkoitus lähteä juhlimaan kaverin 30-vuotisjuhlia. Sitä ennen käyn vielä kummipojan synttäreillä. Ei millään jaksais lähteä ajamaan vaikka ei sinne ole ku jotain 40 kilsaa. Tie on vaan niin surkeassa kunnossa.

Meille ei muuten mitään ihmeitä. Tyttö on ollut suht terve mutta yöt on edelleen aika rikkonaisia. Viime yön valvotti mummua ja minä sain nukkua :) Aamulla heräsin vasta puoli10 kun nuo kaksi nauraa käkätti kun niillä oli aamujumppa menossa ja polkivat pyörällä mummolaan. Pottatouhut on edelleen samassa pisteessä ja ei siitä sen enempää.

Nyt taidan lähteä auttamaan mummoa keittiöön ja sitten syömään ja menoksi. Mummu ja typy jäävät nukkumaan. Toivottavasti siskoni lähtisi mukaan ajomatkalle. Menis reissu joutuisammin ja vois vaihtaa kuulumisia paremmin.

Samaa on pitänyt kysyä näiltä odottajilta että jokos masussa möngitään kovasti? Meillä mies alkaa pikkuhiljaa todella lämpeämään tälle ajatukselle ja ehkäpä meillekin kohta tulisi pikkukakkonen. Vahtia hankkeeseen lisää varmasti se kun totesin että ennen kuin typy täyttää kolme niin saa siitä "bonusrahana" sen kodinhoidontuen. nyt pitää mennä. Viikonloppuja!

Macalle: Joo, kyl sairaanhoitaja katto Jennan korvat. Jopa kahella eri vehkeelläki. Lääkärit, jotka sen korviin on kurkkinu, ovat tyytyneet lampulla katteluun, mut tää sairaanhoitaja käytti lisäx jotain "surinalaitettaki", missä näki jotain viivaa kuulemma:) Puhu mulle siitä niin ku se ois mulle aivan tuttu laite. En sit kehannu sanoa, etten oo moisesta kuullukka. Lääkärille se kävi sit päätelmänsä kertoos ja lekuri kirjotti reseptin. Neuvolasta kyl sano, et normaalisti hoitsulle menee yli kaxvuotiaat, mut päätettiin Jennanki voivan sille mennä. Terkka tuumas, et jos korvista jotain löytyy, ni sit lekuri kattoo, mut eipä kattonu. Meillä ku on niin järkky lekuritilanne, ku on vaan yx ja sekä ei oo joka päivä täälä:(

Ja masusta, et kyl sielä polskitaan. Ei mitenkään huimasti, niin ku Jennaka ei touhunnu, mut liikettä kumminki. En mä sitä liikettä ees tunne, ku makuullani rauhottuessa. Mut eiköhän ne liikkeet siitä voimistu ajan kans, jos ei päätä kans pistä istumisex niin isosiskonsa:)

Nyt näyttäs sitte siltä, et meitsiki taitaa sairastua. Yöllä tuli kurkku kipeex ja mulla se tapaa kyllä olla selvä merkki räkätaurista. Ihan ku täs ei oltas oltu jo viime viikko töistä pois:( Lukuunottamatta maanantain aamupäivää ja eilisiltaa.

Ukko tuli, syömään...

Voi että kun täällä sairastetaan :/ Koittakaa parantua pian!
Meillä ei olla oltu kipeitä pitkään aikaan, vaikka joka paikassa ollaan huideltu. Ihme ettei mummi ja mammakaan ole pöpöjä tartuttaneet, vaikka lasten parissa he ovat töissä ja siellä kuulemma on hirveästi lapsia kipeenä. Ja puolikuntoisina jotkut vanhemmat tuovat lapsensa takaisin hoitoon.

Ihanaa, saan nauttia rauhallisesta aamusta. Heräilin kymmenen aikaan ja totesin että mies ja Miklu ovat lähteneet mammalaan :) On Miklulla makoisat oltavat siellä, hän saa kyllä kaikkea mehusta voileipiin ja kekseihin... Ja ruokaa pitäisi kotona pian syödä, mites mahtaa käydä :)

Minä en vielä liikkeitä tunne, ihmekös tuo kun viikkoja kohta vasta 13 :) Mutta niitä odotellessa! Maha kyllä pömpöttää ja kiloja on muutenkin tullut ihan kivasti...... Kovasti on "tyttöolo", saa nähdä pitääkö paikkansa ;)

Kiva juttu Nasu, jos tekin pian pääsette pikkukakkosta puuhaamaan! Minä en noista kelan rahoista tiedä juuri mitään, mutta saako tosiaan sen kotihoidon tuen vielä äitiys/vanhempainrahan lisäksi?! Sen tiesin että saan saman äitiys/vanhempainrahan minkä Miklusta, koska parempaakaan en voi saada kun en töissä ole ollut ja näiden lapsosten ikäero on alle kolme vuotta. Helpotus sekin, tuo raha on nimittäin monta sataa euroa suurempi kuin minimiäitiysraha.

Juu mutta hyvää sunnuntain jatkoa!

Kateellinen Lillille =/ Meillä mies EI KOSKAAN (rakentavia parisuhdesanoja) lähde Essin kanssa mihinkään. Saan olla tyytyväinen, jos suostuu aamulla nousemaan ja saan itse jäädä nukkumaan. No, tänään kun meen töihin, niin aikovat ajella mummolaan. Mutta enpä muista sellaista tapausta, että olisin saanut jäädä yksin kotiin...

Meillä ei siis "tehdä" kakkosta, mutta tällä pelillä se kyllä saattaa tupsahtaa ;) Mitään ehkäisyä ei käytetä, vain keskeytettyä vaarapäivinä. Mutta en mää niitäkään aina laske, varsinkaan jos tuun baarista kotiin... Molemmat haluais, niin samapa tuo. Antaa luonnon hoitaa parhaaksi katsomallaan tavalla. Virallinen yritys alkaa heti mun vakinaistamisen varmistuessa. Siihen voi mennä muutama kuukausi tai pahimmillaan vuosi.

Tuo puolikuntoisena tarhaan vieminen on ainakin meillä ollut pikku pakko välillä =( Essin päivät on tosi lyhyitä ja lyhenevät vielä entisestäänkin. Nyt kun ollaan terveenä, niin on päikkärit menneet ihan hulinaksi. Unta yritetään tunnin verran ja nukkuu tosi vähän. Yöunet on ihan ehjät ja saattaa nukkua yli 12h. Eipä siinä taida olla päikkäreille juuri tarvetta.

Tuli tarpeeseen tuo eilinen kotipäivä. Saatiin paikkoja kuntoon ja kaiken huipuksi mummu otti Essin kyläreissulle mun siskolle. Viihtyivät tuntikaupalla ja meillä oli miehen kanssa tosi kivaa =) Mun äänikin alkaa olla taas työkunnossa ja parempi niin, kun pitää tänään olla hyvässä terässä.

Taidan jatkaa huomenna, ettei vallan romaaniksi paisu.

Juu Lilli, niin mäki oon ymmärtäny, et eiköh täs esikoisesta kotihoidontuet saafa. En kyllä muistanu laittaa sitä muutosverokorttien hakemukseeni, ku laskin netissä ne. Ensin olinki aivan paiseesa, et mistä mä ne luvut sinne vetelen, mut sit hokasin 2006 vuoden verotietolomakkeeni ja tadaa. Jos tenavilla kerta on sama laskettuaika, ni eipä nuo rahasummatka voi paljon heittää. Tietty pienen pienet palkankorotukset on tullu, joita en myöskään hokannu ja toi kotihoidontuki. Noh, oiski vuosiin eka kerta, ku maksaisin mätkyjä. Parina edellisenä vuonna en oo laiskuuttani viittiny veroprosenttejani muutella, joten oon saanu ihan kivasti takasin.

Meillä on kans aikasta harvinaista herkkua, että mies lähtis mihkään Jennan kans kahestaan, vaikka kotinsaki on vajaan liksan pääsä. Sillon harvoin ku ne sinne lähtee, ni ukko jättää typyn sinne ja kipasee ite omille teilleen. Nytki se vei meiät sinne ja lähti ite töihin. Anoppi sit kiikutti meiät kotia, vaikka ei tosiaan ton pitempi matka oo. Mut en viittiny sairasta typyäkä alkaa jalkapatikalla kotia kiikuttaan.

Jaha, kamarista kuuluu jotain ääntä, joten aletaankohan sielä heräillä. Nukuttiin yhessä parin tunnin tirsat ja Jenna halus yksin vielä jatkamaan. Nyt on sit nukkunu lisax vielä puolisen tuntia. Sitä se sairaus teettää.

Hyvää alkanutta viikkoa! :-)

Kiva Satu, et masussa polskitaan ;-). Lilli oottelee viä kärsivällisesti niitä liikkeitä, muutaman viikon päästä varmaan sitte alkaa 'kuplia' ;-).

Mimmi meni tänään ihqussa pinkissä 'prinsessakestossa' pk:iin. Oon tyytyväinen, tosin vaippoja ei riitä ku silleen et aamusin laitan keston ja vaihtavat sit -jos tarvii- niin kertsin jossain vaiheessa. Ai niin muuten, me ei olla enää luettu iltasatua moneen viikkoon kun jotenkin vissiin MImmille jää pyöriin ne kuvat mieleen tms, tällai ilman satua rauhottuu kainaloon nopeemmin ;-o.. Mimmi veteli sikeitä kaikessa rauhassa viime yön mut mä en jotenkin saanu kunnolla nukuttua, heräilin. palelin ja laitoin patterin täysille... Noh, töihin päästyäni katoin fmi.fi'sta et täällä on >-10c pakkasta et ei ihme...

Mullakin oli huono yö. Eilisillan työrutistus nosti höyryjä niin paljon, ettei uni tullut millään ja yö oli yhtä pyörimistä. Olis varmaan pitänyt ottaa viinilasillinen, mutta myöhäistä se nyt on katua.

Pelottaa jo, että Essin tauti ei parantunut. Mullakin on vielä vähän oireita, mutta kuuri onneksi kesken eli toivoa on.

Huomenna on viimeinen päivä jaksosta jäljellä ja sitten elämä helepottuu =) Essille on tehty uus hoitosoppari ens kuun alusta ja päivähoitomaksut tippuu alle puoleen. Eipä se muuten hetkauta, mutta ollaan sovittu, että maksetaan velkoja täydellä höyryllä. Näkyy sitten vuosien päästä elintasossa =P Ja kyllähän teini-ikäiset lapset käy tiuhaan iskän lompakolla... Sitten on rahalle tarvetta, jos noita kirppuja siunaantuu useampia.

Taidan lähteä hakemaan tytön kotiin ja meen illaksi laulamaan. Huomiseen!

Voin kun voisikin maksaa lainoja enempi pois mutta sitten menis meillä liian tiukaksi. Toivottavasti pystytään kuitenkin maksamaan nämä mitä ollaan nyt sovittu pankin kanssa. Vielä mennään koroilla ja kohta rupeaa lyhennyksetkin näkymään tilillä. Jaiks. No aina sitä on jotenkin porskutettu eteenpäin ja eiköhän nytkin.

Mulla oli eilen vuosisadan krapula ja siis aivan kaamea olo edelleen. Oksensin tuonne pitkälle iltapäivään ja vasta joskus viiden aikaan alkoi ruoka pysymään sisällä. Sen lisäksi vielä että oli huono olo niin pää oli niin kipee ettei tiennyt miten päin olis ollut. Lääkkeitäkään ei voinut ottaa kun mikää ei pysynyt sisällä. Hyi hitto. Nyt ei tee pitkään aikaan mieli yhtään mitään! Kolmen viikon päästä oli appiukon 50-vuotisjuhlat joten katsotaan miten mun käy.

Tyttö oppi puhumaan viikonlopun aikana tosi paljon. Nyt tulee kolmen sanan juttuja jo jonkin verran. Eilen hoki äiti pipi pää, äiti oksentaa. Sitten karjaisi papalle eilen kun ensin kinusi anna anna ja pappa kiusasi että anna mitä? Hetken päästä kajautti pappa anna pistaa eli pitsaa. Nyt menen kaffelle.

Vai on täälä muillaki ollu viime yö heikonlainen. Niin mullaki, ensin en meinannu saada unta, ku tuli niin päivällä nukuttua. Jennaki nukku sit loppujen lopux varmaan jotain neljä tuntii ja sitteki piti herättää. Ni sitte ku sain unen päästä kiinni, ni toi kipee kurkku herätteli jonku kerran. Jenna onnex kyllä nukku läpi yön puol seiskaan asti. Taitaa alkaa olla sillä sairaus voiton puolella. Tk:ssaki tulehusarvot näytti jo toisin hyvää, joten vein typyn hoitoon ja menin ite töihin.

Kiva, ku Nasun pimuki alkaa jutteleen jo noin lahjakkaasti. Kiva toi äiti pipi ja oksentaa. Meillä typy kans tunnistaa lehistäki kaljatölkin, ku mies tapaa yhen vetästä lauantaisin saunassa. Ukko on yrittäny väittää Jennalle sen olevan isin mehus, mutta... Oiskohan äiti tai appiukko paljastanu pullon oikean nimen. Pippeliä on kans alkanu isältään kyseleen, siis missä se on. Eli täs saa jo pikku hiljaa alkaa varoon sanomisiaan. Joulupöydässä toteski meitsin porukoille yhtäkkiä, et isi poliisiauton kyytissä metästä. Olipahan kuullu ukon joutuneen ratsiaan töistä tullessaan:) Eli kaikki kyllä aletaan kertoon eteenpäin:)

Vai ollaan sitä sairastettu krapulaa oikein olan takaa. Mä en ees muista millasta se on. Tos imetyksen ja uuelleen raskautumisen välis ku oli niin pieni tauko. Olihan siinä toki polttarit ja häät, mut ne tuli otettua rauhallisesi. Eli edellisistä kunnon känneistä onki sit vähintään 2,5v. heh.

Taidan painua kans pehkuihin. Jenna ku simahti yheksältä, ja ku se nukkuu sen 9,5h, niin herää kai siinä puol seiskalta. Sillon se heräs tänä aamunaki, vaikka nukkuki vaan 8,5h. Joten ei ku öitä.

Yhteistyössä