**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa Nasu!!!! Paljon onnea! Minäkin olen täällä hangon keksi sinunkin puolesta :))

Ja HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ! Nasu taisikin saada tämän porukan parhaan ystävänpäivälahjan :)

Eilen sain tietää myös että yksi kaverini odottaa vauvaa ihan ekoilla viikoilla :) Eli kaipa VP pääsee jonon jatkoksi vielä tällä viikolla ;)
Sain minäkin ihan kivan lahjan, olin lääkärineuvolassa tänään ja siellä sain kuulla pikkuisen sydämen jyskeen <3

Kiva kuulla että Miia sai mukavan kätilön! Minullakin on nyt ihka oikea kätilö tätä raskautta hoitamassa, Miklun odotusaikana oli "vaan" terveydenhoitaja :) Pätevä hänkin oli, ei siinä mitään. Nyt tunnen kuitenkin olevani turvallisissa käsissä :)
Tämän kätilön kanssa tulen ihan loistavasti juttuun, en malttaisi lähteä neuvolasta kotiinkaan :D Se terveydenhoitaja silloin oli jotenkin vähän tiukkis ihan ihme asioista, loppua kohden kyllä tultiin tosi hyvin juttuun hänenkin kanssaan. Tämä kätilö taas ottaa erityisesti huomioon minun tunteeni kaikkea kohtaan ja sen mukaan mennään.

Kiva kuulla että Mimmi on nukkunut yönsä omassa sängyssä :)

Yllätyin eilen kun oltiin illalla anoppilassa, Miklu kesken leikkien sanoi anopille 'pissa'. Minä keittiössä kuuntelin ja ajattelin että niin varmaan joo :) Anoppi lähti viemään Miklua potalle ja vessasta kuului kun Miklu sanoi 'kakka'. Oli tullut pottaan sitten iso pissa ja kakkakin :D Olin kyllä aivan äimän käkenä! Miklu saattaa kotona joskus harvoin ilmoittaa hädästään, mutta että nyt kylässäkin! :)

Täytyypä mennä ulos kun aurinko alkaa taas paistamaan!

Kiitos ystäväiseni!!

Meillä on vielä pitkä matka, että päästään edes neuvolaan tai mitään kätilöjä tapaamaan, mutta tytöltä taisi olla viikolla yhdeksän tai kymmenen kun oli eka lääkärineuvola ja siellä ultrasi sellaisella ikuvanhalla masiinalla ja monen monta kertaa sanoi että et sitten pelästy jos mitään ei löydetä kun aikaiset viikot ja vanha kone. Siellä kuitenkin parin sentin mittainen ihmisentaimen näkyi komiasti ruudulla. Nyt en tiedä mikä on käytäntö kun ollaan muutettu toiselle paikkakunnalle.

Tosi hienosti Miklu on sisäistänyt pottailun. Meillä edelleen odotellaan sitä sisäistystä ;)

Hieman olen kade Lillille kun pääsee nauttimaan näin mahtavasti kelistä. Siinä vaiheessa kun itse pääsee kotia ja ulos on aurinko jo laskenut :(

Toivottavasti VP:N Essi jaksaa hoidossa touhottaa menossa mukana vaikka onkin ollut kipiänä.

Täällä jyllää vatsatauti ja saas nähdä koska tulee meille. Säikähdin jo toissa yönä kun typy oli yöllä kakannut housuunsa, mutta ei se kuitenkaan ollut mitään sen ihmeellisempää kuin yökakka.

jes, mä sain tälle päivälle kampaajan. jotain virkistävää sentään ;o)

täällä käy ihan tautinen tuuli!! aamulla kun vein tukkelin hoitoon, niin piti käskeä pojan pitää silmät kiinni, kun niin lensi hiekka. täällä ei siis ole lunta enää lainkaan, vaan ihan on sula maa.
asuntovaunu tuossa meidän konttorin pihassa heiluu siihen malliin, että hyvä kun ei kaadu...

ai juku, että tässä meidän ketjussa on ollut näitä ihania plussauutisia. kaikki on mukavasti vähän eri vaiheessa, niin on kiva kuulla miten kullakin menee.
jos mä oikein muistan, niin tuksua kun odotin, niin vasta jossain 14-viikolla kuunneltiin eka kerran doplerilla sydänääniä - saattoi olla jopa vieläkin myöhemmin. mutta 6-viikolla olin jo onneksi nähnyt ylimääräisessä ultrassa (jonne en mennyt raskauden takia) että kyllä siellä masussa sätkittiin.

Ihanaa, Nasu!!! tositosipaljonpaljonpaljon kateellisia onnentoivotuksia täältä! Ja kaikille hyvää ystävänpäivää! Mun puolesta ei kannata paljon jännittää, kun Essiäkin "tehtiin" niin pitkään ja hartaasti. Seksielämä on hyvin satunnaista parin vuoden takaiseen touhuun verrattuna... Mutta ainahan sitä saa toivoa =)

Täälläkin tuulee ihan hulvattomasti. Kävi poskeen kipeetä, kun kävelin töistä kotiin.

Ja eihän se Essi oikein jaksanut hoidossa =( Huomenna on erikoispäivä ja pyysivät edes käymään päiväkodilla, jos tyttö jaksaa. Ja on meidän pakko käväistä työpaikallakin, mutta kokoemuksesta tiedän että meidän lapsi pysyy rentoutuneempana mun kanssa, vaikka vähän liikuttaiskin kodin ulkopuolella. Toisaalta tuo on niin urhea tapaus, ettei näytä kipuiluaan edes mummulle, joka on miehen ja mun jälkeen läheisin ihminen...

Oli puhetta tuosta päivähoidon tarpeesta ja olipa vaan meillekin tullut laput, jotka piti palauttaa tän kuun loppuun mennessä. Ajoissa pitää olla liikkeellä jos mielii hoitopaikan saada/säilyttää. Mekin vuosi sitten haettiin, vaikkei mun työtilanteestakaan ollut vielä hajua. Päättelin, etten kuitenkaan helpolla kotiäidiksi ala ja voihan saadunkin paikan aina perua. Mutta nyt on meidän osalta ensi vuosi ok =) Saataneen jatkaa tutussa talossa.

Ihan mahassa kuplii tuo Nasun uutinen. Huippua!

Pk:sta ilmoittivat et on maha kuralla joten mä oottelen et pääsisin lähteen hakeen Mimmiä pois sieltä... Äh. Noh, elämä on. Nasun uutinen kyllä pitää mut hyvällä tuulella :-)

Voi Onnee Nasu!!! Ihania uutisia.

Hyvät ystävänpäivät koko porukalle ja kiitokset Macalle ja Mimmille tekstarista:)

Olipas kiva kuulla, et Miian kätilö on noin mahtava ja systeemihän kuulostaa aivan ylivedolta. Kätilö kotiin tarkastamaan onko lähön aika, 10-16 käy synnytyksen jälkeen. Vau!

Meitsillä taitaa pikku hiljaa tää raskaus kääntyä oireiluitten puolelle. Tänään ku kantelin raskaita pusseja tuli vähän alapääkipuja. Harkkasuppareita tulee päivittäin. >Viime viikolla alko alaselkä oireileen. Onnex ens keskiviikkona on lääkärineuvola ja töitä enää kolme viikkoa päivälleen. Tietty tän taaperon kaa ei ihan sairastelemaanka pääse, mut onhan se kummiski ihan eri tilanne, ku ei tartte töitä ressata.

Nyt me lähetään Jennan kaa yhesä takas äitin töihin. Mennään vähän avux järkkäämään ystävänpäivän jäädiscoa:)

onnittelut Nasulle!!!! ja kaikille tasapuolisesti hyvää ystävänpäivä iltaa:)
kuulostaa tosiaan ihan huipulta Miia sun kätilö ja toi käytäntö varmasti olet hyvissä käsissä!
tänne ei uutta eikä ihmeellistä odotan kovasti todistusaineistoa vaavista jotta vois ryhtyä odottamaan......huoh on tää aika niin pitkä

Me aamuvirkut täällä =) Essin mielestä kuudelta kuuluu nousta...ja kiukutella...ja jättää puurot syömättä. Ei mikään hehkeä aloitus päivälle. Uskokaa tai älkää, mutta minä oon edelleen sairas. Joku jälkitaudin jälkitauti vaivaa, nenä tukossa ja poskiontelo täynnä jotain ylimääräistä.

Me lähdetään kohta mun työpaikalla käymään. Sopii tuolle huomionkipeälle kirpulle. Ja tykkäähän se värkätä kaikkien soittimien kanssa.

Eilen taas jutskailtiin siitä lastensuojelusta ja vihreä valo vilkkuu molemmilla =) Täällä ei vaan oo kursseja tai ainakaan en oo bongannu vielä. Tarttis paljon lisää tietoa ja muiden kokemuksia, että vois oikeesti harkita asiaa.

Nyt nuhanenä siistiksi ja mars ulos! Viikonlopun alkuja!

Sairaslomapäivää viettäessä... Ne alapääkivut iski sit tosissaan iltayöstä, ku piti vessaan päästä. Tiukkaa teki päästä sängystäkä ylös. Ei tainnu tehä hyvää kannella Jennaa sielä jäädiscossa ympäriinsä. Ja pompotella musiikin tahdissa:) Mut kyllä typy viihty. Mut niin se sit kostautu, joten kävin aamusta neuvolassa. Ei se mun kätilö onnex mitään löytäny. Saikkua määräs tän päivän ja lappuun kirjotti supistelut. Alapääkivuista ei osannu mitään varmaa sanoa. Käski viikonloppuna päivystykseen, jos tilanne pahenee. Vein aamulla typyn mummolaan, enkä viittiny niitä säikytellä neuvolaan menoillani. Niinpä sitte ajelin hissukseen neuvolasta kotiin ja painun nyt pehkuihin. Jenna ku ei antas äitin maata ollenkaan. Sillä iskee heti paniikki. Meen sit joskus puolilta päivin, ehkä:) hakeen tytön. Pitää ny nauttii rauhassa rauhasta sen ku ehtii. En oo tainnu kertoo, et alkuviikosta meinasin pyörtyä suoraan vaan istualtani. Sinnillä pysyin tuolissa, ku mulla oli just asiakas. Ei kai se mitään huomannu, ku ei ainaka kommentoinu. Mut kylmä hiki iski päälle ja asiakkaan sanat alko puuroutuun. Soitin sit seuraavana aamuna, sillonki, neuvolaan. Kätilö pani alhaisen verenpaineen piikkiin. Aiheesta paniki, tänään ku mitattiin, ni oli 90/50. Heh heh.. Nyt pehkuihin.

Välillä nämä lapsukaiset herää vähän väärällä jalalla. Toivottavasti VP:n päivä ei jatku samaa rataa.

Satu koita huilata ja yrittää ottaa rennosti. Onneksi pääset kohta lomalle. Vaikka se ei ihan lomaa olekaan, mutta kuitenkin, kun ei tartte kaikkia kotiaskareita tehdä työpäivän päälle, niin se helpottaa. Toivottavasti lepäily auttaa ja teidän ei tartte lähteä päivystykseen.

Me ollaan tänään lähdössä mummoloihin ja sellainen lähes kolmen tunnin matka edessä. Saa nähdä kuin tyttö viihtyy eli ei viihdy. Toivon mukaan ei kuitenkaan koko matkaa huutaisi. Keräsin eilen kirjoja reppuun ison pinon ja sellaisen ötökän mihin puotellaan niitä erilaisia palikoita sekä musaa. Isi lupasi vielä ostaa pillimehun. Eilen kun kerrottiin että ollaa tänään lähdössä niin rupesi tanssimaan ja höpötti reissuun reissuun. Pitää siis matkalla muistaa muistuttaa mihin ollaan menossa. Huomen aamulla sairastun ilmeisesti migreeniin ja otan lääkkeen. Lääke auttaa, mutta koska on kolmiolääke niin en voi ottaa alkoholia, mutta jaksan olla pirskeissä. Ehdotin miehelle että sama kai se olisi kertoa mummoille ja papoille, koska kolmen viikon päästä lähdetään lappiin ja siellä saa hurjimmat jutut jäädä kokeilematta kun ei viitsi riskeerata. Paljastun luultavasti jo väsymyksen ja pahoinvoinninkin takia joten sama kait se olisi. Mies nyt vaan haluaisi vielä pitää salassa.

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Meillä ei osata salailla pätkääkään, vaan kaikki on kertoneet HETI. Mulla ei oo muita tuntemuksia kuin hermojen menetystä, mikä viittaa suoraan kuukautisiin. Essin päivä on alun kiukusta huolimatta mennyt mainiosti =) Käytiin töissä kattoon "hienoja prinsessoja". Vitsit miten oli tytölle tärkeetä! Kipitteli yksin pitkin käytäviä, eikä paljon minua kaipaillut. Luotan meidän opiskelijoihin ja annoin tytsin seikkailla. Siellä se vipelsi huuli pyöreenä ja sanoi ihan käsipäivää niille prinsessoille. Tänään ei varmaan muusta puhutakaan enää =D Tuli taas monesta suusta, että ollaan ihan saman näköisiä, kaksosia kuulemma. Piti kyllä sanoa, että kunpa sitä säilyisikin yhtä nuorekkaana...

Lähdetään vielä iltapäivällä kattoon tansseja, jos Essi vain jaksaa. Ja huomenna on sitten se neidin elämän ensimmäinen yökyläily. Kyllä äitiä jännittää...

Oltiinpa päästy valumaan kauas. Meillä oli eilen ihan huippuhauska ilta ja Essikin oli pärjännyt mummulassa paremmin kuin hyvin - nukkunut täydet yöunet 12h putkeen =) Me tultiin kotiin "jo" kahdelta, tanssittiin koko ilta vain paria biisiä lukuunottamatta. Mieskin veti valssit, humpat, letkikset... Sattui vielä olemaan kaverin bändi soittamassa, pitihän niitä fanittaa ;) Ja syötiin niin, ettei vieläkään oo nälkä.

Johtopäätöksenä eilisestä voin sanoa, että otetaan varmasti toistekin tällainen irtiotto. Oli ihana huomata, että miehen kanssa on edelleen tosi mukavaa ja tunne on molemminpuolinen.

Me lähdetään nyt ulkoilemaan ja kävellään mummulaan hakemaan tytsiä ja autoa. Tosi nätti talvipäivä täällä.

Hheeeii, kohta te saatte piiskaa! Vähän meinaa olla yksinäistä...

Kiva aloitella uutta viikkoa, kun Essi on terve. Voin viedä sen tänään tarhaan ja saan keskittyä töihini muutaman tunnin.

No älä piiskaa, täällä ollaan. Vloppuna vaan en jaksanu kirjottaa mitään ;-). Meillä kävi monet eri vieraat ja sainpa ommeltuakin taasen vähäsen (jos VP:lle on musiikki ns kaikki kaikessa niin mulle on käsillä tekeminen (ei kuitenkaan askartelu)) ;-D Kiva VP et oli mukavat pirskeet! Ja onkohan Nasu paljastunut juhlissa...? ;) Toivottavasti Satu voi paremmin!

Mukavaa viikkoa kaikille!!

Me ollaa kotona kun on ollut vähän hulina öitä. Lääkäriin ei päästä kun ollaan kuitenkin niin terveitä?? Käski soittaa uudelleen jos jatkuu. Kysyi että voiko olla jotain muuta kuin korvista johtuvaa? Hitto just siks olisin halunnut sinne käymään kun en tiedä! Itkeskelee aikas paljon öisin siis enempi ku normaalisti ja vähän on kiukkuinen. Ei kuitenkaan paljon. Katsotaan nyt miten ens yö menee...

Anopin porukalle kerrottiin jotta oli helpompi olla juhlissa. En jaksanut olla myöhään kun edellinen yö meni lähes valvoessa. Meidän sakki on vielä tietämätön, vaikkakin luulen että äitini vähän aavisteli jotain.

Soitin äsken neuvolaan että sain saikkutodistuksen töihin tästä päivästä ja samalla sitten soittelin äippäneuvolaan. Laskettu aika olisi sitten 17.10 ja nyt jo varailtiin aikoja lääkäriin ja neuvolaan. Tuntuu ihan hassulta.

Nyt pikku avustaja saapui joten on mentävä...

Meillä on tosiaan yhtä juhlaa taas, lapsi on hetkellisesti terve =) Yöt on ihania. Nasulle tiedoksi, että yöheräily on meillä takuuvarma korvatulehdusoire =/ Toivottavasti te säästytte siltä...

Täällä odotellaan kuukautisia vielä, mutta eipä ne varsinaisesti myöhässä oo, kun edellinenkin kierto vähän venähti. Taitaa hormonit hakea paikkaansa vieläkin raskauden ja imetyksen jäljiltä ja kierto pikkuhiljaa "venyy" entiselleen. Mulla saattoi muinoin olla jopa 37 päivää. Siinä tuli vauvakuumeissa tehtyä välillä useampia testejä...

Toivotaan että meillä ei olisi korvatulehdusta, mutta just siks on niin vaikee tietää kun tuo neitokainen itkeskelee muutenkin unissaan ja on levoton. Jos on rankka päivä ja vähän univelkaa niin heti on risainen yö. Vaikeeta.

Pidetään VP:lle peukkuja!

meillä onkin sitte samassa kuussa la: ) jos matkalainen pysyy vauhdissa mukana ni meil olis 6.10! kävin alku raskauden ultrassa niin sielä köllötti pieni papu ja sydän pomppi: ) ainakin nyt on pois suljettu tuulimuna ja kohdun ulkonen
VP.lle peukkuja myös täältä

Sateinen kurja maanantai. Yö meni Theolta hulinoidessa ja väsyttää.
Mieskin lähti aikaisin työmatkalle, hoh hoijakkaa.
Keitin kannullisen teetä ja nautiskelen sitä tässä suklaakakun kanssa.
Ei kuulu siis tosiaankaan MITÄÄN uutta...

Ihanaa hassu! Kyllä tuossa jo uskaltaa alkaa virallisen odotuksen =) Kyllä mua teidän peukuttelun jälkeen alkoi vähän mahassa möyriä... Kuukautisiin ei viittaa oikein mikään, muttei kyllä raskauteenkaan muu kuin parin päivän myöhästyminen ja se ettei tehnyt häissä mieli juopotella entiseen malliin. Yritän jaksaa odotella rauhassa vielä pari päivää, ettei tuu pettymystä. Ei meidän maailma mullistu kummastakaan tuloksesta.

vaikka teidän maailma ei mullistuis oli tulos mikä hyvänsä niin älä nyt silti meitä yritä kuristaa jännitykseen;) testaamaan kyllä se jo näkyy++++++++++ tuulahdus
kyllä jo tekis mieli ihan heittäytyä odotukseen mut ehkä vasta sitten kun on toi rv 12 ultra takana ja edellinen murheen viikko ylitetty nyt kumminki vasta rv7 ja viimeks huonoja uutisia sai rv11! yritän kumminkin kovasti olla murehtimatta asioita joihin en voi vaikuttaa: )

Täälläkin VP:lle peukut pystyssä!

Ihana kuulla että hassun masussa oli kaikki ok, eiköhän pieni pysy matkassa loppuun asti!

Toivottavasti Nasun tytöllä ei ole korvatulehdusta, harmi vaan ettette pääse lääkäriin vielä tarkistamaan tilannetta :/

Tännekään ei mitään ihmeellistä. Muuta kuin että Miklulla on kolmatta päivää ihan hirveä PUHEripuli menossa :) Koko ajan kälättää, hampaitakin pestessä suu käy vaan... Sitten kun hänelle ei kelpaa että vastaan vain 'jaaha', 'vai niin' tms. vaan hän jankuttaa samaa asiaa niin kauan että saa minulta kunnollisen vastauksen. Niin ihanan kuuloista kuin hänen juttelunsa onkin, alkaa äitiä välillä vähän kyllästyttämään kun pieni suu käy tauotta :D

Hyvää alkavaa viikkoa!

Tääl on kohta kaikki raskaana :((( ja se ei kyllä auta meikäläisen kuumeeseen ://

Vaikka siis tietty oon onnellinen teidän puolesta <3

Jaahas, käytiin tänää virailuilla työelämässä ja siellä saatiin mollausta siitä, kuinka sosionomit ei oo päteviä LTO:ia... vitsi, että saatiin siis hyvä kuva siitä paikasta :((

Nyt pitäs lähtä ulos ja kauppaan, kun nuo meidän päiväolijat(Ida+isi) ei nykyään meinaa millää viittii ulos ja kun se on kuiteski tärkeetä..ihan sapettaa kotiin tullessa kuulla, ettei aamulla viittiny, jaksanu, narisutti tai jotaa muuta syytä käytetään siihen, ettei ulos olla lähetty..

Antsukka- Ainakin pääkaupunkiseudulla on suhteellisen hyvä asenne sosionomeja kohtaan PK:issa. Monet vakkaripaikatkin menee nykyään sosionomeille (itsekin koulutukseltani sosionomi). Molemmissa koulutuksissa hyvät puolensa, ja kyl sosionomin osaamisessa on paljon sellaista mitä LTO:n koulutuksessa ei oo ollenkaan!

Täällä jo vähän paremmat fiilikset maanantaille :)

Miten multa on mennyt ihan ohi et VP:kin jännittää!!! Tääl on ollut niin paljon näitä vauvauutisia =D

Yhteistyössä