***TOUKOTAAPEROT 2006***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sinttu: mehän muutettiin jo joulukuussa ja uudessa kodissa ollaan oltu jo tovi ;) Ainoastaan autotalli / varasto on kesken ja talo maalamatta ja tietty se piha laittamatta.

Kiitos Sinttu ihanista kuvista. Vautsi että tukka tekee paljon. Tuukalla on niin ihanan tuuhea näköiset hiukset, sellainen suloinen pörröpää.

no niin tietty muutitte, sorry sorry...... voi tätä mun pääkoppaa. kyllä mä sit asioita muistan, kun joku vähän vihjaa tai muistuttaa.
kyllä mä nyt muistan sun muutonkin ;) ja Typyn hoitopaikkaonkelmat ja kaiken muun muuttoon liittyvän..

mä olen kyllä viime aikoina ollut ihan saamaton, muistamaton ja todellakin inspiraatio on hukassa. liittynee meidän taloudellisesti ahdistavaan tilanteeseen, tuntuu olevan pinna tiukassa ja huumori hukassa.. yksityisyrittäjyys on osoittanut meille varjoisimmat puolensa.
mutta kyllä tämä tästä iloksi vielä muuttuu, pakko uskoa.

Huiskales on joo tuo tyttö ;-). Ei meinannut mittauksista tulla yhtään mitään vaan Mimmi järjesti kohtauksen ja loppujen lopuksi punnittiin siinä vauva-vaa'alla(!!) ja mitattiin niin että väkisin pidettiin suorassa siinä vauvojen alustalla... Uhmaa - kiukkuaa - protestoi vähän väliä kuin räyhänhenki ja sit taas välillä on sylissä lutusesti.. Syntsäjuhlat meni mukavasti ja kivoja lahjoja tuli (vaikka kielsin);-) ; legoja, ite tehty kesähattu (suloinen!), pari kirjaa, astiasto (x2, toinen semmonen minikokoinen posliininen), vaatetta ja mä lahjoin höpöläistäni Hello Kitty-hiekkalelusetillä, piirustuslehtiöllä & vahakynillä sekä omenantuoksuisella 'parfyymillä' (a la Yves Rocher).

Kiitos Sintulle kuvasta! Veikeä poikanen. :-) <3
Mä alan nyt oottaan et koska Satu jakaantuu ;-).
Laitan jotain kuvaa kunhan saan ne eka ulos kamerasta -kotona ei enään toimi se siirto...
Kaikille jaksuja ja auringonpaistetta!! <3 (nyt tarvii poistua, ollaan mummolassa ja Mimmi pisti faarin officen uuteen uskoon ja nyt on kietoutunu muhun kuin apina koska täällä on 1 kärpänen ja se on pelottava.......)

Sintulle tsemppiä! Raha-asioista murehtiminen on mun arkipäivää, nyt varsinkin kun oli _pakko_ hankkia ees jotain päällepantavaa ni vingutin muovirahaa ja ne pitäs maksaakin... No, aina on selvitty tähän mennessä....

Taisin mäki sekoilla Antsukan opiskeluissa, ku kirjottelit leipomisista. Oisikkohan tarkottanu Idan juhlia tai jotain..

Ei toi mun pihan laitto ny niin mahotonta oo, ku miltä se kuulostaa. Tässä kunnossa ja Jennan kanssa tulee tehtyä useesti, mutta sitäki vähempi kerrallaan. Tänäänki ehin touhuileen hyvä jos puoli tuntia, ku typyn pinna tuli täyteen. Niin sitä sitte piti lähtee serkkuja morjestaan, että viihyttiin. Pihan valmistuminen on hamassa tulevaisuudessa, joten saatte kyllä kuvia oottaa.

Iltapäivällä käytiin sitte neuvolassa, jossa kaikki näytti olevan ok. Nyt pitäis vaavin olla laskeutunu ja kiinnittyny. Suppareita väitin, ettei oo pahemmin viime aikoina tullu. Joopa joo, terkka tuumas mahaa kokeillessaan, et kylläpä supistelee. Heh, ja mä en hokaa mitään. Nooh, katellaan homman edistymistä...

Kiitos kuvista! Mahtava maha Satulla ja ihania lapsukaisia. Jotenkin sitä ei tajua omaa lastaan katsoessa miten nopeasti nämä kasvavat, mut kun näkee kuvia muiden lapsista niin on niin ison näköisiä!

Me oltiin tänään 2v tarkastuksessa lastenlääkärillä ja siirryttiin paikalliseen järjestelmään. Saatiin kaksi rokotetta, vaikka Suomessa seuraava ois tullut vasta 4-v. Mielenkiintoista. Viimeaikaiseen sairasteluun liittyen vaatimissani allergiatesteissä löytyi voimakas koivu-allergia ja lisäksi kananmuna ja soija. Onneksi ei vielä muuta. Saatiin lupa alkaa kokeilla kalaa, varovasti ja lähellä sairaalaa ja ensiapua... Saas nähdä kuinka käy... Ei kai tässä muuta... Mahaa kasvatellessa edelleen...

Koita Nasu takoa miehen päähän että sinua V-Ä-S-Y-T-T-Ä-Ä! Varsinkin jos vielä lisäksi suppailee.

Satu voisi meillekin tulla vähän puutarhuroimaan :) On se nyt ihan ok kun sitä koko kevät ollaan laitettu, mutta kukkaset nyt on mitä on. Viherpeukaloa minussa kun ei juurikaan ole...

Mimmi tosiaan on pitkänhuiskea leidi! Miklun mittoja joudun odottelemaan ensi viikkoon vielä, kovasti hänkin on pituutta kasvanut. Ainakin erä vaatteita jäi taas pieniksi hetki sitten...

Miklun eka yö jatkettavassa sängyssä sujui hyvin, kerran siellä vaan itkeskeli kun unipupu oli kadoksissa. Konttaili ympäri sänkyä sitä etsien :) Hän nukahti kuitenkin heti kun pupun sai kainaloon. Ei tarvinnut häntä siis sänkyyn palauttaa kertaakaan, hän ei tosin tunnu tajuavan että voi itse sieltä tulla pois :D Hän kun herää niin tavalliseen tapaan seisoo sängyllä ja hänet pitää hakea pois. Aamulla kun odottelin että hän itse olisi viereeni tullut, mutta pakko hänet oli raahautua hakemaan sieltä :)
Päiväunet myös sujuivat hyvin, tavalliseen tapaan.
Saa nähdä mitäs sitten kun hän sieltä itse tulee pois, tuleeko nukahtamisesta vaikeampaa.

Kiitos Sinttu Tuukan kuvista, hän on niiiin söpö poika! Ihanat hiukset :)

Täytyy Miklustakin laittaa tuoreita kuvia kunhan saan kamerasta ne siirrettyä koneelle!

onpa Jennasta kasvanut iso tyttö, sellainen elovena-tyttö oikein ;o)
ja Sadun masu on ihan kunnioitettavan kokoinen.

me käytiin illalla saunassa ja mua huvitti, kun tuukka saunan jälkeen katseli mua vähän pää vinossa ja kysyi "äiti, mikä sulla on?" ja jatkoi heti "äiti kato, sulla on tukka huonosti"........ voinen rivien välistä siis lukea, että en ollut ihan kukkeimmillani saunanraikkaana tukka sekaisin ;o)

mä en mene tänään lainkaan konttorille, kun oon puolenpäivän aikaan menossa ea-kurssille. tuukan vein just hoitoon ja nyt tarvis alkaa vähän kotihommia touhuilemaan ja samalla pitää toisella silmällä vilkuilla työsähköposteja. laivaa pukkaa taas ensi maanantaina..

kirjoittelemisiin - aurinkoista tiistaita!!!!

Hyvä, että sintulla kuitenkin riittää töitä. Toivottavasti arki vähän helpottuu, rahastressi on ikävää =/

Kiitokset Satulle ja Sintulle kuvista! Multa ei ole mitään odotettavissa vähään aikaan. Jos alan säätämään koneen kanssa, niin työasiat menevät tällä hetkellä kaiken edelle =( Mulla on ollut taistelemista tämän uuden koneen yhteensopivuuksien kanssa ja nyt tuli pattitilanne ja on IHAN PAKKO mennä isän koneelle tekemään. Mulla on sen sortin erikoisala, ettei tahdo löytyä koneita, joilta löytyy riittävät ohjelmat. Voi...sanonko mikä?! Meidänkin taloudessa on kolme tietokonetta, mutta eipä mulle ole iloa kuin tästä omasta.

Mun pitäis kipaista suihkuun ja viedä sitten kirppunen tarhaan. Olkaamme onnellisia viimeyön menestyksestä! Vaikka täytyy myöntää, että mun usko ei viisuedustajaan riittänyt.

Kiitos kuvista. Kovasti niitä odottelin ;)

Kävin juuri rakenneultrassa ja kaikki ok. Lääkäri totesi kaverin olevan vilkasta sorttia kun ei meinannut saada kunnolla katsottua sydäntä kun toinen hyöri ja pyöri masussa. Tiedän kyllä että liikkuu ja paljon kun varsinkin iltaisin nukkuminen on jo hankalaa kun toinen heittää volttia. Mitä ilmeisemmin meidän perheeseen olisi sitten tulossa poika :) Toisaalta olo on että kääk, kaikki vaatteet hommattava uudelleen mutta toisaalta ihanaa kun on molempia. Vielä ei tiedetä tehdäänkö lisää ja jos tehdää niin ei ihan heti. Iltatähti voisi olla kiva....

Kiire töissä joten enempi myöhemmin.

Kävin juuri rakenneultrassa ja kaikki ok. Lääkäri totesi kaverin olevan vilkasta sorttia kun ei meinannut saada kunnolla katsottua sydäntä kun toinen hyöri ja pyöri masussa. Tiedän kyllä että liikkuu ja paljon kun varsinkin iltaisin nukkuminen on jo hankalaa kun toinen heittää volttia. Mitä ilmeisemmin meidän perheeseen olisi sitten tulossa poika :) Toisaalta olo on että kääk, kaikki vaatteet hommattava uudelleen mutta toisaalta ihanaa kun on molempia. Vielä ei tiedetä tehdäänkö lisää ja jos tehdää niin ei ihan heti. Iltatähti voisi olla kiva....

Jep, selväksi tuli Nasun jutut =D Suurensuuret onnittelut pojasta!!! Mulla on poikakutinat päällä, mutta vielä pitää kolmen viikkoa odotella ultraa, eikä asia sielläkään välttämättä selviä.

Viimeinen tunti on sitten OHI!!! Olen melkein lomalla =) Siis täältä päivätöistä. Onhan mulla ihan järjettömän paljon kirjatöitä vielä, mutta ne on niin erilaisia. Se on kivaa, mielenkiintoista ja hektistä. Työ tehdään heti ja mietitään vasta sitten ;)

Tänään on Essin kevätjuhla. Tästä eteenpäin tyttö saa olla melkoisen rauhallisia päiviä hoidossa. Pyrin hakemaan kotiin päikkäreille joka päivä, kun voin päiväuniaikana jatkaa hiljaisempia töitä vielä pari tuntia.

Nyt kipitän kotiin työmaalle ja haen kirpun parin tunnin päästä.

Onnea Nasulle poikamasuvauvasta!
Se on kyllä "kiva" ajatus että joutuu vaatteet hankkimaan uusiksi, sama juttu täällä. Miklulla kun olisi kaikki vaatteet ollut vastasyntyneestä tähän päivään asti tallella. Mutta ihana niitä vaaleanpunaisia röyhelöitä on ostella, ja kirpparilta olen suurimman osan ostanut. Kyllähän minä muuten tyttöä toivoinkin, on sitten tyttö ja poika eikä enempää tarvitsekaan :)

Tänään tuli äitiyspakkauskin postiin, pitää se kipaista hakemassa. Pohdin kyllä kauan otanko äitiysavustuksen rahana vai pakkauksena. Uuden pakkauksen kuvat kun näin niin päätin sen ottaa, tytöllekin sopii suurin osa niistä vaatteista.

Eipä muuta asiaa tällä erää...

Enkä minä:) Pääasia että toivottelit jotain.

Jenna tuumas aamulla lähes ensi sanoikseen, että Jenna menee ens yöx ...:lle (serkkupoika), ku äiti menee synnyttämään. Hyvin on typyä koulattu asiaan:) Saa nähä onko neitillä ennustajaeukon kykyjä. Ei ainaka tällä hetkellä siltä tunnu. Mutta jospa tilanne muuttus yötä kohen:) Tuskin.

Me oltiin vielä tänäänki semmosessa epävirallisessa mutta viikoittaisessa kotiäitien ja lasten tapaamisessa. Eli viimiseen asti normit päivärutiinit.

Työssä on aika kiirettä ja kelloa ei ehi vilkaistakkaan :) eli aika menee mukavasti. Idakin on jo yllättävän tottunut siihen, että äiti lähtee ja isi jää. Vilkuttaa yleensä reippaasti ja huutelee "heippa". Eilen me käytiin uimassa ja typy nautti siitä niin.. pitäs vaan päästä yksin menemään, mut sitä ei voi tehä, ku Ida on heti uppeluksissa. Tänää piti käydä taas kaupungilla kattomassa vaatteita ja kenkiä, kun kahet ylppärit lähenee ja vanhat juhlavaatteet ei oo sopivia ja Idalla ei ollukkaan mitään juhliin sopivia kenkiä. MUt nyt meen varmaan hampipesulle ja unille kun väsyttää.

vai ei Satu ole vielä päässyt totiseen touhuun. no, ei se kaukanakaan ole ;)

vai on Nasulle kenties tulossa pojantuuttero, onnea onnea!
saa sitten aikanaa nähdä miten VP:n poikaolot pitävät paikkansa. onhan se kiva saada meidän ketjuun lisää poikia, ollaan oltu pitkään Lillin kanssa ainoat poikien äidit, kunnes Miia palasi linjoille..

miltäs se Lillin äitiyspakkaus livenä näytti? varmaan ihania pikkuruisia vaatteita...

tuukka on nyt kahtena päivänä suuttunut minulle ihan silmittömästi, kun olen hakenut hänet hoidosta. hän ei haluaisi sieltä millään pois..... toissapäivänä poika lähti kotipihasta itkien juoksemaan ja huusi "kaaatjaaaa, kaaatjaaaa", joka on siis hänen hoitajansa... onhan se hyvä että hoidossa on kivaa, mutta että ihan noin kivaa??
no, tänään sitten sovittiin että haen tuukan vähän myöhemmin pois, että hän ehtii hyvin leikkiä ulkoleikkejä.

mä olin eilen ihan hukassa kun menin sinne ea-kurssille. olin ihan väärässä paikassa aluksi (mutta niin oli kyllä puolet kurssilaisista) ja sit olin ihan äimänä kun luulin tosiaan että on tiistai.. mä olen ihan pihalla..

mä varmaankin kirjoitan teille jossain vaiheessa pitkän valituskirjelmän sähköpostiin. en oletakaan että vastaatte siihen, kunhan haluan päästä vähän purkamaan patoutumia...

Sinttu, saat rutista ihan vapaasti. Muakin usein helpottaa, kun saan teille kirjoittaa pahimmat patoutumat.

Me mennään taas kaasu niin pohjassa, että tuskin huomataan ohjata kärryä... Tänään tilattiin uus keittiö mahdollisimman pikaisella aikataululla, mutta silti on riskinä, ettei ehditä kasata sitä, kun jo pitää muuttaa. Huomenna pitäis selvitä lisää johonkin suuntaan, mutta kirjoittelen enemmän sähköpostiin.

Joku sais nyt tulla ja siivota. Veto on ihan lopussa ja Essikin nukahti autoon kotimatkalla jäi iltapalat syömättä ja pesut tekemättä, eikä tyttö edes herännyt, kun vaihdoin ulkovaatteet yökkäriin ja nostin omaan sänkyyn. Viime yön neiti nukkui ekaa kertaa omassa huoneessaan ja koko perhe nukkui paremmin kuin aikoihin. Essi ei ollut suostunut edes päiväunille, vaikka heräs aamulla ihan riittävän aikaisin. Unen laadulla lienee jotain merkitystä..?

Kirjoittelin muuten jo aamulla meidän kuulumiset, mutta täällä oli vähän homma sekaisin...mur.

Oon saanut työt rullaamaan pikavauhdilla alkuviikon kangertelujen jälkeen. Kaikki ylimääräinen tulee nyt tarpeeseen, ettei tarttis pihistellä tän remontin kourissa.

Pakko rentoutua, vaikka joutuu kahlaamaan rojuissa. Huomenna on hyvä päivä siivota ;)

Yhteistyössä