**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *maca*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt olisi yksi reppu myynnissä ja on neljä vuotta vanha mutta kahteen vuoteen sitä ei ole käytetty. Pyynti olisi 40 eur. Mitä mieltä olette ergoa käyttäneet kannattaako ostaa? VP jo kirjoitti että teillä on tuo vanhemman mallinen käytössä ja että kovin olet tykännyt.

kannattaa ostaa ehdottomasti! meillä ergo oli ihan ehdoton kun tukkeli oli pieni. ergon kanssa tein kaikki koiralenkit - tuukka ergossa edessä ja molemmissa käsissä koirat hihnoissaan. hyvin meni!
selkäpuolella en tukkelia koskaan kantanut (pari kertaa koetettiin) ja nyt oon jo ergon myynyt pois, ei tuukka siinä enää viihtynyt.
paitsi että tukkeli viihtyi ergossa, on ergo myös kantajalleen mukava. ei tule hartiat kipeäksi ja isompaakin lasta jaksaa kantaa. ja se on helppo käyttää!
en muista mikä malli meillä oli, mutta ostin sen kesällä-06..

Ergo on ykkönen! Kuulostaa suht ok:lta Nasu se 40e.
Sitä piti kysyä et Sinttu pääsitkös sinne matkamessuille? Ah, katoinkin naamakirjasta ettet vissiin päässyt :(.
Mä oon uupunut enkä tiä miks. Ärsyttävää.

Mä en tiedä ergoista hölkäsen pöläystä :) Miklu kun oli vaavi niin saatiin meidän isältä Saksasta joku kantoreppu ja sitä muutamaan otteeseen käytettiin. Jadelle ostin kantoliinan ja sitäkin olen ihan muutamia kertoja vaan käyttänyt... Täytyisi vähän enemmän käyttää kun Jade siinä kuitenkin viihtyy, naama eteenpäin buddha-sidonnassa :) Sillain saan hyvin esim. imuroitua. Ja nyt muutamana päivänä tytyllä on ilmennyt sitä että kun häivyn pois näkyvistä, hirrrveä huuto alkaa. Sitten kun tulen takaisin, ollaan niin naantalin aurinkoa. Joten täytyypä ottaa typy kantoliinaan niin saan jotain tehtyäkin eikä tarvi toista sitterissä raahata huoneesta toiseen. Varsinkaan kun hän ei sitterissä enää hirveästi viihdy.

Täytyy ottaa tuo Sea Life-reissu suunnittelun alle, kun VP:kin sitä kehui! Vähän mietityttää se Helsinkiin ajo, Espooseen menen vielä mainiosti siskon luo. Mutta Helsinki, pelottaa :O :D Jospa sisko tulisi tyttönsä kanssa mukaan, kun hän siellä osaa ajella :)

Mieskin lupasi tämän kauden jälkeen jättäytyä tuosta sählyhommasta, ja palata vanhoihin ympyröihin. On pikkasen alkanut kiehuttamaan se kun ne harjoitukset on tosiaan kolmesti viikossa ja viikonloppuisin yksi peli. Mitään ei voi suunnitella ja minä sitten yritän minulle ja lapsille keksiä jotain tekemistä niille päiville kun isi ei ole kotona :/ Viikonloput menee ihan pyllylleen pelien takia. Ja Miklu edelleen säälittää kun kaipaa isäänsä. Isi hetkeksi tulee viikolla töistä kotiin ja lähtee taas pelaamaan :/
Ja Miklulla ei oikein koskaan ole ollut mitään äiti-vaihetta, on aina ollut niin isin poika. Nyt sitten sellainen äiti-vaihe on tullut, että isi ei kelpaakaan tekemään enää mitään. Vaikka isää kaipaa kun hän ei kotona ole, mutta kai osoittaa jotenkin mieltänsä sitten kun isi on kotona, tarrautumalla äitiin. Se miestä vähän kirpaisi, sanoin vaan hänelle että näin siinä käy kun et ole koskaan kotona :D

teidän kannustamana ostin sen ergon ja postikuluineen 50 eur. eikait kovin paha kun niistä pyydetään jopa 75 eur + postikulut. Onhan toi muutaman vuoden vanha mutta siisti ja kunnossa kuulema. pari kuvaakin sain nähtäväksi.

mikäs se teidän poika Vp teille sitten on jos ei se miksi kastettu? meillä isi ja typy ovat ristineet pojan jokeksi, tupla koolla siis. kiva.

joo eipä päästy messuille.. ei oltais kyllä muutenkaan varmaan jaksettu lähteä, mutta tosiaan tuukka tuli vielä kipeäksi.
just sain tuksun päikkäreille ja aamulla sentään ollaan noustu jo ennen neljää (tosin tuukka pyöri jo kahden aikoihin sängyssä ja nousi juomaan vettä yms...). itse hyppäänkin tästä kuntopyörän selkään ja polkaisen 12km, jos laittais vaikka jotain dvd:tä pyörimään niin sujuu rattoisammin. että tämä tältä erää, moro!

(ergosta sen verran vielä, että mä pyysin omastani just tuon 50euroo. postikuluja ei tullut, kun kaveri asuu täällä porissa. tuo on kumminkin jo melkein puoleen hintaan...)

Macalle toivotan parempaa mieltä! :)

Eilinen oli taas niitä päiviä että ihan oikeasti mä mietin kuinka omaa lapseensa voi välillä suuttua niin paljon. Siis ihan koko päivän teki kaikkea mitä ei olisi saanut tai jos nätisti pyysin olla tekemättä niin sinne siis. Meillä esim lakattiin kynnykset eilen ja sanoin että nyt pitäisi astua aina yli ettei se mene rikki heti niin johan typy juoksi täysillä kynnyksen päälle hyppimään tasajalkaa. Tänään vähän samanlaisia tempauksia mutta kun on itse nukkunut paremmin niin ei nouse kierrokset ja savu ei tursua korvista.

Kohta saadaan vieraita käymään. Ihanaa. Minun serkku tulee käymään. Lapsena oltiin tosi hyviä ystäviä mutta välimatka on jotenkin saanut aikaan sen että ei juuri enää olla yhteyksissä. Pari kertaa vuodessa nähdään. Äsken yritin typylle selostaa kuka se on ja miten me ollaan lapsena leikitty meidän mummolassa. Siitä sitten keskustelu siirtyi siihen missä se mummo nyt on ja kylläpäs on hankala kertoa kuolemasta tuon ikäiselle kun aina tulee kysymys miksi ja minkä takia.

Nyt pikkumies hermostuu kun hakee unta tuolla joten pitänee mennä.

En tiiä oonko vähän tyhmä vai yli-innokas, mutta tilasin jo hääpuvun ittelleni... Voi luoja. Mies vielä yllytti. Se vaan oli niin ihana, just sellainen mitä oon ittelleni kuvitellut ja haaveillut. Ja vielä halpa. Eikä niitä ollu enää kun kaks kokoa. Ja toinen mulle sopiva :P Joten kyllä sen täytyi olla kohtalo mikä meidät saattoi yhteen ja se puku on mulle tarkotettu :DD Täytyy pitää linjat just näissä mitoissa piiitkän aikaa :D Tai siis en lihoa saa ainakaan kun muutaman sentin vyötäröltä :P

Miklua en pistäny tänään päiväunille kun hän heräsi vasta ennen kymmentä. Oltiin ulkona peuhaamassa ja nyt epeli on levoton kun mikä. Kiipeilee pöydille ja kompuroi leluihinsa. Pyörii ympyrää ja kaatuilee ja kikattelee joka asiaa. Kiva ilta siis tiedossa kun tuosta vielä väsyy....

Tuukalle paranemisia ja macalle parempaa fiilistä :)

Onnea Lillille puvusta <3

Poika on seli. On ja pysyy =)

Nasu, samaa taistoa täälläkin. Eilen meillä oli joku riiviö tytön sijasta. Eilen ja tänään mieli on ollut tosi maassa muutenkin. =( Ärsyttää raskauskilot, se ettei saa koskaan tehdä mitään rauhassa, ei unta tarpeeksi, ruma tukka... Lista on ihan loputon. Nyt tein miehen kanssa sopimuksen, että mulle ostetaan viimein kunnolliset kengät ja otan itselleni lenkkeilyajan illasta, kun lapset nukkuu. Mun on pakko.

Onneksi lapset sentään on melko helppoja, Essikin uhmastaan huolimatta. Ja unirytmi toimii. Me lykätään lapset samaan aikaan yöunille ilman mitään erityispalveluja pesuja ja unisatuja lukuunottamatta. Saadaan siis iltaisin joku tunti itsellemme. Tänään sekin tosin käytettiin imurointiin (juu, hyvät unenlahjat jälkikasvulla) ja pyykkäilyyn.

Täytyy selvitä tästä huomiseen. Mulla on kahden tunnin hierojakäynti =)

Uusi päivä ja uudet kujeet. Mitähän sitä tälle päivälle keksisi. Toisaalta tekis mieli lähtee kaupunkiin mutta ne on luvannut kunnon lumisateet iltapäivälle niin ei taida jaksaa lähteä.

Meilläkin lapsukaiset käy aikaisin nukkumaan. Typy jo kasin aikaan ja poika sitten tuntia myöhemmin. Hienosti käyvät nukkumaan mutta pojan kanssa meinaa välillä olla ongelmia kun ei huoli tuttia niin rauhoittuminen on vähän hankalaa. Nyt olen laittanut mobilen pyörimään niin yleensä rauhoittuu. Aamuyöstä tuo veijari on vaan sitä mieltä että voitas jo herätä ja rauhoittuu ainoastaan minun kainaloon. Minusta on vaan kurjaa jos typy näkee veikan minun kainalossa kun itse on nukkunut omassa sängyssään :(

Juu mutta nyt aamupalaa ja sitten lenkille ja puistoon.

Kiitos taas <3 Huomenna saan sen ihanuuden näppeihini! :) Missä mä sitä sitten pidän sen pienen ikuisuuden? Ettei kaiken maailman ökkömönkiäiset pääse sen kimppuun, niitä kun meidän kämpässä riittää...

Miklukin oli vähän ärsyttävä tänään taas pitkästä aikaa... Käytiin lähikaupassa ja sieltä ostin Miklulle purkkiruuan kun ei muuta päiväksi nyt ollut ja hän niistä vieläkin tykkää kun harvoin niitä syödään. Hän ei sitten koskenutkaan siihen ruokaan, kysyin että etkö aio syödä? 'En!' Miksi et? 'Se on ykkönen' (purkin kyljessä on numero ykkönen eli yhden vuoden iästä alkaen voi antaa) Mitä sen sitten pitäisi olla? 'Kakkonen' :D Siinä sitten vängättiin asiasta ja uhkailun, lahjonnan ja kiristyksen avulla Miklu sitten sen söi :D
Hieman arkea helpottava asia on se että Miklu antaa nyt jo auttaa, eikä kaikki ole enää niin ehdotonta minä itse-tyyliin... Kauppareissu sujui kuin unelma tänään kun häntä saa jo vetää narussa kun hän polkee pyörää :) Matka tyssää muuten heti kun tulee pieni kuoppa tai ylämäki tai ihan mikä vaan muu kuin loiva alamäki :P

Meidän typy ei enää tykkää nukkua äitin vieressä :( Syötän hänet yleensä aamuyöstä ja siitä hän on suoraan jäänyt viekkuun nukkumaan. Mutta ei enää, joko alkaa touhuamaan tai raivoamaan ja rauhoittuu heti kun hänet pistää omaan sänkyyn.

Jumppapäivä taas tänään, kivaa :)

Pikkuhiljaa elämä voittaa. Olin eilen kaks tuntia hierojalla ja illalla vielä saunottiin miehen kanssa. Ja oon purkanut sydäntäni siskoille ja äitikamuille ja tietysti miehelle. Välillä vaan tulee kova huoli omasta itsestä. Yksikin pahaolopäivä tuntuu olevan liikaa... Onneksi politikointi käynnistyy ens viikolla ja töitäkin on jonkin verran. Pääsee puuhaamaan jotain ihan muuta.

Huomenna mennään ekaa kertaa vauvauintiin ja Essi pääsee mummun luo yökylään, ettei sitä tartte herättää kesken unien. Jos pojan kanssa menee hyvin, Essi pääsee parin kerran jälkeen mukaan =) Toivotaan vaan, että mies jaksaa pitää kiinni uimareissuista Essin kanssa kaksinkin. Tytön pitää saada olla isin prinsessa, sanoo kasvatustieteilijä (eikä mutuile, vaan nojaa tutkimuksiin)!

Yks juttu vähän masensi... Maksoin eilen laskut, enkä oo saamassa mitään kenkiä vielä =/ Miten hemmetissä tammikuussa on aina 30% enemmän laskuja kuin normaalisti?! Mutta lenkkeilystä pidän kyllä kiinni ja meen sitten vaikka korkkarisaappaat jalassa PRKL.

Siivota vois... Ei jaksa =D

Juu tammikuussa on laskuja enempi, Mimmin vakuutuksen maksoin, mun taloudessa tommonen n.50e eräkin on iso siivu..:( Onneks veroprossa hilautui himpun alaspäin. Eipä mulla muuta, olo on aivan karsea, oon ihan kierroksilla kun sain nukuttua vain n.3h:n yöunet, sit viiden jälkeen oli herätys kun oon tänään eri paikassa töissä... Kohta lähen kotio ja lähetään mummolaan. (sori tää minäminäminä -viesti)
Mukavaa viikonvaihdetta kaikille! :-)

Toivottavasti maca sain mummolassa vähän levättyä!

Miklu tuli eilen illalla kuumeeseen, nyt ollaan minä ja tytykin pärskitty tämä päivä. Voi huokaus... Huomenna olis ne vauvakutsut, varoitin jo että en ehkä pääse. Voi nenä.
Vähän on töttöröö olo kun Miklu tuli jo aikaisin yöllä meidän väliin ja siinä sitten tuhisi ja yski. Ja "inisi" silleen hassusti koko ajan :) Ja Jade piti omia bileitä sängyssään.
Ja kun eilen illalla hurrattiin Miklun kanssa kun sataa paljon lunta, että tänään päästään pulkkailemaan. Mutta se siitä sitten :/

Hyvää viikonloppua!

tuukka on ollut koko viikon pois hoidosta, vaikka ei kyllä enää ole kuumeessa tms.. yskii vielä hiukan. yskä oli kyllä paha, limaa irtosi, mutta tuukka ei saanut sitä yskittyä pihalle asti.

käytiin aamulla peuhaamassa ulkona, kun täällä on kans lunta! mutta se jäi lyhyeksi reissuksi, kun tuukka kaatui jäällä ja löi päänsä. hän ei sen jälkeen halunnut pulkkamäkeen eikä minnekään, paitsi kotiin... tultiin sit samantien takas - tai no, ehdittiin me ennen kaatumista ulkoilla jo varmaan reilu tunti.
sukset ja ehkä luistimetkin tarvis tuksulle ostaa. no, luistimet saa ehkä odottaa ensi talvea. ja kunnon pulkka tarvis kans saada, kun tähän asti ollaan menty vauvapulkalla.

otin kirppikselle pöydän ja vietiin yhden ystävän kanssa sinne rompetta. laitoin ihan marginaalisia hintoja, mutta silti eilen kun kävin katsomassa, tuntuu ettei mitään ole mennyt. hyppykiikku oli kadonnut, että jospa joku on se ostanut..
ja mä kun näin niin paljon vaivaa, että jopa silitin kaikki vaatteet....... tulis nyt edes muutama kymppi =)

miehen piti tulla klo 15 mennessä kotiin, että mä pääsen kuntosalille. eipä näy vielä.
meillä menee vähän nihkeästi tällä hetkellä..

Macadamialle hauskaa mummolaviikonloppua!
Lillille hyvää viikonloppua hääsuunnitelmien kanssa!
VP:lle toivotan hyviä lenkkejä =)

Kaikille muille myös mukavaa viikonloppua!!!!!!!!!!

Juu nihkeetä on täälläkin miehen kanssa. Tai ei siis yleensä mutta tänään. Eilen tuli kotia hieman ennen 7 illalla ja totesin että on aika rankkaa mulle nämä pitkät päivät niin herra suuttui. Ärjyi että tulenpas usein näin myöhään. No joo ei ehkä ihan noin myöhään mutta koskaan ei tule heti neljältä töistä ja se että en edes nalkuttanut kun totesin vain että olen väsynyt. Niin kuin olenkin ihan helvetin väsy kun pikkumies riekkuu jo aamuyöstä ja vain tissillä nukkuu.

Mä kans varasin kirppis pöydän ja tosi halpoja hintoja aion laittaa jotta saisin tavarat liikkeelle.

Me käytiin eilen luistelemassa neitin kanssa ja illalla itki että jalkoja sattuu kun oli nukkumassa. En tiedä mutta lääkettä annoin vähäsen.

Meillä on ollut täällä lunta suht hyvin lähes koko ajan vaikka ollaankin näin etelässä. Nytkin sato aikamoisen kasan ja tunnin tein aamulla lumitöitä pihassa ja typy leikki sillä aikaa koululaista ja kiersi taloa ympäri reppu selässä.

Lillin poppoolle paranemisia!! Ja macalle toivoisin pientä hengähdystä mummolassa. Eiköhän se siellä järjestykin.

Mulla on nyt niin hatara pää etten muista mitä olen kirjoittanut jo mutta helmikuulle suunnittelin reissua siskoni luo ja mennään sitten bussilla tai junalla. Mummo tulee ensin tähän pariksi yöksi ja yhdessä lähdetään sitten jatkamaan matkaa. Saa nähdä ollaanko vielä toistekin tervetulleita kun siskoni asuu yksiössä ja jos molemmat lapset hulinoi niin eihä siellä nuku kukaan. ;) Jotain mun piti vielä sanoa ja kirjoittaa mutta en jaksa muistaa... viikonloppuja

Jaksuja kaikille tasapuolisesti <3

Täälläkin on taas lunta ja siitä onkin nautittu ja nautitaan viikonloppuna. Huomenna me päästää miehen kanssa vaateostoksille, kun mummeli tuli viikonloppukylään. Tarvitaan siis molemmat vähän kaikennäköistä, mutta ei olla saatu aikaiseksi lähdettyä, Nyt päästään sitten samalla nauttimaan hetki kahdestaan olosta.

Muuten täälläkin vähän väsy painaa, vaikka saankin nukkua. Ida herää kerran yössä - kun näkee nykyään aina jotakin pahaa unta. Nyt on vaan mies rampannut Idan luona yöllä, koska neiti alkoi vaatimaan aina äitiä(tietynlaista unikoulua siis). Huuto oli ihan karmee, jos mies joskus meni. Viimeyönä jo kertoi kiltisti isille nähneensä unta koirasta (oli varmaan neljäs miehen yö), joka haukkasi varpaasta ja haukkui. Sen jälkeen Ida jäi taas ihan rauhassa nukkumaan. Että semmonen pelkokauden jatkuminen.

Väsy siis johtuu varmaan ihan normisyistä - raskaus - työ - lapsenhoito ja kotityöt.... tuntuu ettei koskaan ehdi vaan olla. Eli ei eritystä syytä valittamiseen..

Väsy ja väsy. Tuntuu vaivaavan nyt ihan kaikkia. Me ollaan herätty tänään ennen kukon pieremää pojan vauvauintiin. Oli kivaa ja lapsi tykkäs kovasti. Toivottavasti saan miehen jatkamaan harrastusta... Sillä tekee tosi tiukkaa nousta aamuisin.

Essille on aloitettu isi-totutus. Tyttö on niin kamalasti äitin perään, että iskä ihan tarkoituksella hoitaa nyt enemmän ja jos saavat yhteisen langan päästä kiinni, pyrin olemaan häiritsemättä. Tänään alkoi taas tukeutua isäänsä ihan uudella tavalla, eikä nukutus kuulostanut lapsenrääkkäykseltä. Eihän Essiä nukuttaa tartte, mutta kun isi ei sais tehdä mitään. Tilanne ressaa meitä molempia. Tänään yritin anoppilassa ottaa päikkäreitä, niin tyttö roikkui minussa vähän väliä. En sais olla hetkeäkään rauhassa. Ja toisaalta: onko miehen kiva hoitaa lasta, joka vaan karjuu äitiä paikalle? Toivottavasti saadaan muutos aikaiseksi.

Huomenna ja maanantaina on muutama tunti töitä. Ja tänään karkasin lenkille =) Tästä omasta elämästä on pakko pitää kiinni. Mun kumihermot on alkaneet pettää...

No kylläpäs täälä ny kaikilla alkaa "hermo pettää". Meikä tais pistää kunnon vyöryn alulle omalla valituksellani. Huomasin saman myös "fyysisten" mammakavereitteni piirissä. Aikasemmin kukaan ei oo juuri valitellu oloaan, mutta ku meikä avas suunsa, ni johan toisetki rohkastu valittamaan:) Tiiä sitte onko hyvä vai huono. No eiköhän vaan hyvä, ettei tarvi sisälleen tunteitaan padota.

Meillä menee nyt paremmin. Oon pitäny Tomille viikon verran unikoulua. Jos sitä ny ekan yön jälkeen voi unikoulux sanoa. Ekana yönä tassuteltiin ja loppujen lopux myös laulettiin, ku tassutteluun ei rauhottunu. Puolitoista tuntia sitä kesti sinä yönä. Enempää ei sillon heränny. Seuraavat kax yötä nukku läpeensä. Sitte seuraavina öinä heräs kerran tai kahesti. Viime yönä nukku taas puoli seittemään ja tissin kautta vielä puoli yheksään. Eli tosi mahtava muutos siihen tunnin välein heräilyyn:) En ois ikinä uskonu, et se alkaa onnistuun näin helposti. Jennalle pidin muinoin myös seittemän kuun ikäsenä unikoulua, mut ei se tainnu ihan näin hyvin mennä. Kuvittelin, et ku Tomi on niin isokokonen, ni se saattas kaivatakki öisin lisäravintoa, mutta pah. Voin lämpimästi suositella kaikille, ku vauvanne pääsevät puolen vuoden ikään. Aikasemmin meillä ei kannattanu alottaa, ku Tomille tuli ne ylähampaat.

Parempaa mieltä mulle on myös tuonu perhekerhossa ja satujumpassa käynnit. Jenna oli aivan mahtava siinä satujumpassa. Turhaan pelkäsin, et se ois liian pieni vielä. Typy jää innolla sinne, kehuu, että on kivaa ja oottaa jo seuraavaa kertaa.

Jaahas, pikkumies, jonka päiväunetki on parantunu unikoulun myötä, heräs...

täällä nautitaan jo kevätsäistä. tänään +5 ja aurinkoa. ihanaa!
mut unikoulua tarttis tännekin, mut en jaksa yöllä ees ajatella mitään sellaista.
muuten ollaan arkeen palattu ja odotetaan talvilomaa kun lähdetään etelän aurinkoon.
nyt ei muuta raportoitavaa ;D

Lilli**:7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm
5kk 7300g/64,5cm
6kk 7700g/66,6cm
8kk 8230g/70cm
10kk 8570g/71,3cm
1v 8900g/73,5cm
1v2kk 9020g/77,1cm
1v6kk 9820g/80cm
2v 10700g/83cm/hattu 49cm

8.5. Sirppeli ja Emilia (rv38+6) 3110g/50cm
1kk 4140g/53cm
2kk 5000g/57,5cm
3kk 5510g/60cm
4kk 6100g/65cm
5kk 6620g/67,2cm
6kk 7050g/70cm
8kk 7800g/73,9cm
10kk 8150g/74,5cm
1v 9200g/77,5cm
1v5kk 10600g/80cm
1v6kk 10340g/85,4cm
2v 11200g/90,1cm

4.1.2009 Sirppeli ja Pikkuinen Rinsessa (rv 38+5) 3250g/49cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm
4kk 7235g/63,5cm
5kk 7585g/64,5cm
6kk 8165g/66,5cm
8kk 8820g/69cm
10kk 9510g/72cm
1v 10200g/75cm
1v3kk 10885g/79cm
1v6kk 11359g/80,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4) 3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm
5kk 8500g/ 69cm
6kk 9240g/71cm
8kk 10515g/75,5cm
10kk 11015g/77cm
1v 11355g/80.6cm
1v6kk 12835g/88.1cm
2v 13100g/93cm
2v6kk 14100g/96cm

4.8.2008 Lilli & prinsessa (rv 39+5) 3160g/51cm
5vko 4440g/55.5cm
2kk 4820g/57.5cm
3kk 5600g/60.4cm
4kk 6260g/62.5cm
5kk 7020g/66.2cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm
4kk 8710g/68,5cm
5kk 9500g/69,5cm
6kk 10255g/71cm
8kk 10720g/75cm
10kk 10740g/77,5cm
1v 10960g/79,6cm
1v3kk 11710g/84,3cm
1v6kk 12600g/87cm
2v 13720g/91,5cm py 48,5cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm, pikkukakkosen la 27.5.2008
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm
4kk 7400g/63,5cm
5kk 8100g/65cm
6kk 8700g/67cm
8kk 9550g/70,5cm
9kk 10000g/71,5cm
10kk 10200g/73cm
11,5kk 10260g/76cm
1v 10200g/77cm
1v6kk 12kg/84cm
2v 13kg/87cm

3.6.2008 Tomi (rv 41+0) 4780g/55,2cm
1kk 5350g/58cm
2kk 6550g/60,5cm
3kk 7900g/63,5cm
4kk 8900g/66,5cm
5kk 9400g/68cm
6kk 10150g/70cm
7kk 11kg/72,5cm

23.5 Nasu1 ja tyty (rv39+4)3275g/48,5cm
1kk 3920g/53,8cm
2kk 4705g/57cm
3kk 5630g/60,4cm
4kk 5970g/ 61,8cm
5kk 6370g/ 63,2cm
7kk 7095g/ 66,3cm
9kk 8120g /70,5 cm
1v 8290g /73,5 cm
1v6kk 9300g/79,5cm
2v 10320g/84,1cm

18.10.2008 pikkuveikka (rv 40+1) 3630g/49,5cm

26.5.2006 Miia & T (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm
4kk 8300g/68cm
5kk 9000g/71,5cm
6kk 9900g/73,2cm
8kk 10100g/76,5cm
10kk 10900g/79,2cm
1v 11,430kg/81,5cm
1,5v 12,1kg/87cm
1v11kk 13,5kg/92,5cm

25.6.2008 Miia & R (40+5) 4,2kg/56cm
1kk 4,7kg/57cm
2 kk 6,3kg/62cm
3kk 7,2kg/67cm
4kk 8,0kg/70cm

28.5. 2006 VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm
4kk 6360g/64cm
5kk 6870g/64,9cm
6kk 7015g/ 65,5cm
8kk 7950g/69cm
1v 8515g/73,8cm
1v6kk 10550g/79,8cm
2v 11450g/85,5cm

23.10. 2008 VP & Peikko-Paketti (rv 40+1) 3720g/51,5cm

Heipä hei kaikille tosi pitkästä aikaa:)
Jospa taas ehtisin kuulumisiakin kirjoitella kun elämä vähän rauhottuu ja kuiten kotosalla taas kovasti pyöritään. Harmittaa suuresti kun en ole ehtinyt teidän juttuihin keskittyä ja oon tippunu ihan kärryiltä kaikessa, mutta koitan päästä takas messiin mukaan :)

Päivitin meidänkin tiedot ja samalla lisäsin meidän uuden tulokkaankin listaan. Eli meidän pikkuinen prinsessa syntyi 4.1. klo 20.03 täällä Lapin keskussairaalassa. Emppu on ottanut uuden tulokkaan vastaan ihan mukavasti, tosin välillä kovasti testailee äitin hermoja kun oon imettämässä toista. Mutta ei onneksi vielä ainakaan aivan hirveitä mustasukkaisuuskohtauksia ole ollut.

Meidän alkutaival pikkuisen kanssa meni vähän erilailla kun Empun kohdalla. Neiti joutui keskolaan seurantaan kun kuului sydämestä sivuääni. Sitten tytteliltä löydettiin semmoinen pieni sydänvika, jota jouduttiin seuraamaan 10 päivää. Onneksi kaikki on mennyt hyvin. Aluksi näytti siltä että jouduttais ehkä lähtemään Helsinkiin sitä hoitamaan, mutta lopulta lääkäri kertoikin että kriittisin vaihe näyttää olleen sikiöaikana ja nyt viasta ei näytä olevan tytölle haittaa. Toivottavasti jatkossakin menee yhtä hyvin. Tiistaina on kontrolli (ultra ym.) ja ollaan taas "viisaampia" :) Kotona kuiten on mennyt tosi hienosti; tyttö on itse rauhallisuus ja kiltti ku mahoton.

Tämmöistä meidän perhearkeen nykyään. Mie koitan tsempata kirjoittelussa :)
Terkkuja kuiten kaikille tasapuolisesti.
- Sirppeli

Yhteistyössä