Tulossa Vauva 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miekin innostuin tuosta pinnasängyn pehmusteesta ja ajattelin jos osaisin tehdä sen itse. Voisin tehdä jostain aika hillitystä ja neutraailsta kankaasta johon olisi sit tosiaan helppo yhdistellä kaikkia värejä. Esim. vaalea pellava tai jokin muu kangas, jossa olisi vähän erilainen tekstuuri. Tai sit jonkinlainen hillitty raitakuosi, miksei vaikka kaksipuoleinen. Kävin kans kurkkimassa marímekon sivuilla ja siellähän on paljon kauniita kankaita, myös lastentekstiileihin sopivia, esim. yksi oranssi kirahvikuosi. Sellaisesta voisi tehdä vaikka pussilakanasetin. Taitavat vaan olla aika tyyriitä nuo mariemkon kankaat niin ei ehkä raaski kovin montaa. Mut sit ihan jostain edullisemmista kankaista voisi ommella, pussilakanoiden ompelu on maailman helpointa ja varmasti tulee edullisemmaksi kuin ostaa valmiina.

Voi kun miekin pääsisin ikealle, sieltä saa varmasti kaikkea hyvää peruskamaa. Pitääkin katsoa jos tässä syksyn aikana saisi jonkin Helsingin reissun vielä järjestettyä, meillä kun on siellä kavereitakin niin yöpaikastakaan ei ole puutetta.

Terkkuja äippäpolilta. Kävin siellä sen mun kohdunsuun tilanteen takia ja se näytti olevan kuitenkin ihan ookoo eli lyhentynyt kohdunkaula kyllä, mutta ulkosuu kiinni vai miten se nyt oli....joku kohta kuitenkin hivenen auki; summa summarum: ei ainakaan vuodelepoa ja neuvolan seuranta riittää.

Uuden ajan kuitenkin sain muutaman viikon päähän, kun vauveli ei ollutkaan sellainen mötky, mitä omasta painonnoususta olisi voinut päätellä.... eli hieman alakäyrillä pojan kasvu. Painoarvio 1722 g. Oli kuulemma juuri rajoilla, että tarviiko kontrolliaikaa vai ei. Luulen kyllä, ettei siellä kovin suurta vauvaa tule olemaankaan, koska itse olen ollut aika pieni ja laiha vauva ja isäkin oli keskonen syntyissään...mitä ei kyllä enää uskoisi =).

Eilen oli eka perhevalmennus ja ihan mukava oli. Porukka oli aika samanikäistä kuin me (eli aika vanhaa =)) ja mieskin ihan tykkäsi. Itselle asiat olivat jo tuttuja, mutta miehelle kuulemma selkeytti asioita kovasti. Aiheena oli synnytys ja kivunlievitys.

Mutta sellaista omaan napaan tällä kertaa, mites muilla menee?

Sanibel 32+0