Tulossa Vauva 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uppista keikkaa ettei kokonaan tiputa sivuilta... ja että uudet haaveissa vauva-ketjussa plussanneet hoksais tulla ilmoittautumaan, wink wink... ;)
Terv Vilukisu joka kirjoittaa paremmalla aikaa vähän myöhemmin

Joo siis me käytiin varhaisultrassa, koska mulla oli sitä tiputteluvuotoa alussa...mutta en tiedä olisinko käynyt jos kaikki olisi ollut normaalisti. Mullahan siis tiputtelu johtui kuitenkin vain siitä, että joku pieni verisuoni oli raapiutunut ja se tihutti.

Ruoka-rajoitteista: Nimenomaan maalaisjärki käteen, täällä elleissäkin näkee joskus kirjoituksia, joista näkee, ettei nyt ihan ajatella näitä asioita mittasuhteissa. Mä olen välttänyt graavilohta ja tuorejuustoja...ja pestoakin, mutta fetaa menee todella paljon ja kuumennettuna melkein kaikki. Maksamakkaraa olen pienen nokareen syönyt ja tilkan punaviiniäkin ruuan kanssa.

Masu tuorvokissa koko ajan, suoli toimii kerran kolmessa päivässä joten aika tukalaa on...(sori )

Lil 12+4

Niin, tänne vaan ilmoittautumaan Haaveissa vauva-ketjusta =)!

Omaan napaan kuuluu ihan ookoo. Kaikkea pientä riesaa on koko ajan, muttei onneksi mitään isoa. Mun täti väitti mun mahan jo laskeutuneen, mutta tiedä sitten. Jos se vaan muuten on niin roikku...heh. Neuvolassa ei ainakaan viimeksi mitään sellaista kommentoitu, mutta siellä olikin aika nuori sijainen joka ei välttämättä olisi sitä hoksannut. Jos sillä edes suurta merkitystä on?

Oletteko muuten muut huomanneet muutoksia ystävyyssuhteissanne vauvan odotuksen myötä? Itsellä vaivaa, kun erään hyvän lapsettoman ystäväni kanssa olen aistivinani aika suurta muutosta meidän välillämme. En osaa oikein sanoa mitä se on, mutta jotenkin tuntuu kuin emme enää löytäisi sitä samaa virettä, mikä ennen välillämme oli. Muutos varmaan johtuu minusta, koska hänen elämässään ei asiat ole muuttuneet ja minulla tietysti paljon - ja tulee muuttumaan.

Ennen raskautta ajattelin, etten tule ihmisenä muuttumaan paljoakaan lapsen myötä. Nyt kuitenkin jo huomaan, että muutos tulee halusi tai ei.

Sanibel rv 28+6

Minua ei vielä kovin ajankohtaisia muuttuneet ystävyyssuhteet, kun vasta yhdelle ystävälle kerroin. Mutta kieltämättä eniten jännittää kertoa heille joilla tiedän olleen pitkään yritystä. Toisaalta asian kertomista helpottanee se että voin sanoa ettei tää meillekään ihan helpolla tullut, kun yli vuosi saatiin yrittää. Ja sit just pari lapsetonta sinkkukaveria joista en tiedä miten suhtautuvat, todennäköisesti ihan hyvin, mutta sittenhän sen vasta näkee.

Oireet vaan aaltoilee, siis välillä olen elämäni kunnossa, mutta iltaisin lämmöt aina koholla ja eilen jo öklöttikin vähän. Silloin tällöin nippailee vähän mahaa, mutta kovia kipuja ei ole ollut. Ihan tuntuu uskomattomalle koko asia... Oliko se niin että mun ekalla neuvolavisiitillä saattais jo kuulua sydänäänetkin? Meen siis neuvolaan ens viikon lopulla, jolloin kasassa 7+6, eli yhdeksäs vko alkaa jo seuraavana päivänä. Voiko silloin jo kuulua? Tiedän ettei kaikilla kuulu, mutta onko se siis mahdollista? Ehkä se tekis tän todeksi ja uskaltais sit jo isovanhemmille kertoa...

Vilukisu 6+2

Plussanneet:
Emeliina*, plussa 12/07, LA 6.8
Tähti* plussa 12/07, la 27.8.
Helmi plussa 02/08 LA 16.10.
Sanibel plussa 02/08 LA 28.10.
Hertta plussa 04/08 LA 13.12
Philippa plussa 04/08 LA 26.12.
Noa plussa 05/08 LA 12.1.
Liliania 06/08 LA 21.2
hippu81 plussa 07/08 LA ?
Vilukisu plussa 07/08 LA
Viirulainen plussa 08/08 LA ?

Synnyttäneet:
-Ama-(LA 22.6.)poika 18.6, rv 39+3,50 cm, 3320 g, pään ymp 35 cm.
Mi-iu, plussa/LA 8.7)tyttö 13.7 rv.40+5, 52cm, 4015g, 52cm, pään ymp 35cm

Taisi Vilukisu vinkkailla ainakin mulle ;) Joten tosiaan liityn tänne odottajien puolelle, kun nyt viikonloppuna plussatestin tein, kahdestikin. Pienoinen paniikki on päällä, kun pelkään pikkuisen tippuvan kyydistä. Täytyy syödä teippiä, kuten Vilukisu tuolla Huhtimasuissa ehdotti.. ;)
Laskurilla sain, että la ois 19.4.09, mutta varmennetaan sitä nyt sitten, kun viikkoja vähän kertyy. Tänään varasin varhaisultraan ajan yksityiseltä, tuntuu että se helpottaa jotenkin omaa oloa ja rauhottaa. Se meneekin ihan ens kuun alkuun. Neuvolaan ajattelin soittaa huomenna ehkä.
Tää on kyllä todella kummallista ja ihanaa ja pelottavaa. Toivon, että noi kolme viikkoa menis nopsaan, että pääsis näkemään jotain, edes sen mustan pisteen. :)

Hyviä vointeja odottajille! :D

Viirulainen 4+1

Plussanneet:
Emeliina*, plussa 12/07, LA 6.8
Liliania 06/08 LA 21.2
hippu81 plussa 07/08 LA ?
Vilukisu plussa 07/08 LA 4.4.09

Synnyttäneet:
Mi-iu, plussa/LA 8.7)tyttö 13.7 rv.40+5, 52cm, 4015g, 52cm, pään ymp 35cm

Viirulainen: juu, sullehan minä vinkkailin, halusin vain että saat itse kertoa ilouutisesi tähänkin ketjuun.
Teipin ja liiamn syömisen lisäksi suosittelen kävelemään seuraavat pari kuukautta käsillään ja nukkumaankin lepakkotyylillä katosta roikkuen ettei pikkuine tipu kyydistä. Nih! (Näin me siskon kanssa tehtiin mulle pettämätön suunnitelma vähän väsyneinä ja lievästi hysteerisinäkin yks ilta... ;D )

Onnea Emeliinalle! Aika yllättäen kuitenkin taisi se synnytys alkaa. Toivottavasti pikkuisen kanssa kaikki on mennyt hyvin :). Täältä minä koitan perässä tulla... Eipä edelleenkään mitään merkkejä lähenevästä synnytyksestä, pöh.

Onnea Viirulaiselle plussasta! Kaikki varmasti menee hyvin :)!

Omaan napaan ei mitään uutta. Synnytystä odotellaan... Pieniä vaivoja on, mutta yleisesti ottaen olen näille viime metreille asti voinut oikein hyvin. Lähinnä ärsyttävintä on tää turvotus ja häpyliitos kivut. Neuvolassa tänään kaikki ok, sf-mitta vain hieman alhainen. Ensi ma katsotaan onko huoleen aihetta...

Tähti rv 37+5

Plussanneet:
Liliania 06/08 LA 21.2
hippu81 plussa 07/08 LA 6.3.09
Vilukisu plussa 07/08 LA 4.4.09

Synnyttäneet:
Mi-iu,(LA 8.7)tyttö 13.7 rv.40+5, 52cm, 4015g, 52cm, pään ymp 35cm
Emeliina*, (LA 6.8)tyttö 3.8. 51cm, 3000g, pään ymp. 32,5cm

Onnea Viirulaiselle plussasta!

Tähti: Juu yllättäen ne supistukset alkoi, jospa sullakin tulee lähtö sitten pienenä yllätyksenä:) Kyllä mullakin alkoi viimisinä vkoina turvotus jo hieman kyllästyttään, lisäksihän mulla nousi verenpaineet loppuakohti joten niitäki sai sitten aika tiuhaan tarkkailla.. Sf-miita oli muuten mullaki koko raskauden ajan alemmalla käyrällä ja kaikki oli ok, toivotaan että siellä myös:)

Pikkuisen kanssa on kaikki mennyt hyvin, päivät menee yhdessä hujauksessa:) Tyttö on superkiltti, syö ja nukkuu hyvin:) Tänään kävi terveydenhoitaja kotikäynnillä, painoa pikkuiselle oli tullut hyvin, sairaalasta kotia lähtiessä painoa oli 3020gr ja nyt 5 pv myöhemmin painoa on jo 3200gr:) Hormonit vielä hyrrää aikalailla, itkeä tihrusteltua tulee tämän tästä, mutta se kai kuuluu asiaan. Ei tarvi kuin vauvaa katsella niin kyyneleet virtaa..

Jahaa, vauva kutsuu, ruoka aika:)

Emeliina

Emeliina: Kuulostaapa sinun ja vauvan arki mukavalle, tuohonhan me kaikki tähdätään.

Voi kun saiskin pian varmuuden tästä raskaudesta edes. Kun olen niin vähäoireinen, pyörii mielessä pelot tuulimunista yms. Pitää vaan koettaa jaksaa uskoa että kyydissä se pikkuinen on ja siellä pysyy!!!
Onko raskauden kulku muuten missä määrin perinnöllistä? Kun siskoni sanoi äidillä olleen oireeton/vähäoireinen raskaus, kuten myös siskolla itselläänkin. (Itse en vielä ole äidiltä kysellyt tarkemmin koska haluaisin varmuuden että edes olen raskaana ennen kuin kerron tästä...)

Tää huolehtiminen ei taidakaan sit enää loppua, nyt miettii näitä, kohta pelkää kai jo synnytystä ja ihan pian alkaa huolehtimaan että lapsilla kaikki hyvin... ;D Apua, olen muuttumassa mummokseni!

Heippa!

Onnea Emeliinalle pienestä tytöstä :) Mukava, kun arki sujuu hyvin pienen vauvan kanssa!

En tiedä onko miten perinnöllistä raskauden sujuminen... Minun äidillä ei ollut mitään ihmeempiä raskausoireita (viimeisimmät raskaus oli 12 vuotta sitten), oli kuulemma elämänsä kunnossa raskausaikana :) Ei kyllä itsellänikään kovin pahoja oireita ole ollut, alussa kuvotusta muutaman viikon ajan (oli tosi ällöttävä olo, mut oksunnu en kertaakaan) ja se hirveä väsymys. Ne oireet tais alkaa jossain tuolla 6-7 rv:n tienoilla jo loppuivat siinä 10-11 rv:n tienoilla. Sit pientä närästystä oli välillä, joka kylläkin sit kans jossain vaiheessa loppui, mutta on taas äskettäin palannut :(

Se pelko ja huolehtiminen oli miullakin aika kovaa alkuvaiheessa. Itse asiassa vasta nyt viime viikkoina on alkanut olemaan rauhallisempi mieli, kun liikkeitä tuntuu joka päivä :) Nyt osaa jo nauttia tästä raskaanaolosta! Jokainen sitä huolta varmasti jossain vaiheessa kantaa, mutta toivottavasti se ei mene niin pahaksi, että mitään muuta ei ajatuksiin sovi. Miulla kun vähän tuppas niin menemään... Mutta onneksi aina neuvoloiden ja ultrien jälkeen oli taas huojentunut olo, kun kaikki olikin ihan ok :) Ja toivottavasti kaikki on kunnossa jatkossakin! Myös teillä muilla!

Hertta 22+4

Kiitos Hertta! Jospa tää tästä. Ei oo vielä mennyt siihen pisteeseen etten muuta osais ajatella kuin pahinta vaihtoehtoa, mutta sitten yhtäkkiä just siksi pelko iskeekin pintaan kun leijailen niissä mukavammissa ajatuksissa ja ne tuntuvat jo niin todelta. Vauva! Meillä!!!!! :D Mut kyllä se sieltä meille tulee, niin vain on uskottava! Pitänee yrittää iloita siitä että ylipäätään pystyin tulemaan raskaaksi (luulin ettei välttämättä onnistu, yli vuoden yritys takana), ja surra vasta sitten jos jotain aihetta ilmenee. Eli opetella elämään hetkessä.

Mitenköhän meidän äidit ja isoäidit on jaksaneet 9 kuukautta ilman ultria yms millä nähdä että vauvalla kaikki hyvin..? ;)

Vilukisu 6+4

Onpas tämä hiljainen ketju. Nostan tätä taas kun odottelen plussahyökyä haaveissa vauva ketjun puolelta, ja jään sitten odottelemaan tähti*:n synnytyskertomusta... :D

Viluksiu 6+6

Onkos Tähti * jo saanut nyytin syliinsä? =)

Täällä on touhua riittänyt, vaikka välillä olo on niin väsynyt että tuntuu kuin sumussa kulkisi...

Tuolla kyselinkin noista matkarattaista; meinaatteko muut sellaiset heti hankkia vai odotatteko kunnes vauveli kasvaa? Itse päädyin odottelemaan kesään; sitten poika alkaa jo olla sen ikäinen, että voi pystymmässä asennossa jo olla. Välillä tuntuu, ettei oikein osaa ajatella mitä kaikkea sitä nyt sitten heti tarvisi ja mitä vasta vähän myöhemmin.

Mitä Helmille kuuluu, kun ei ole aikoihin näkynyt?

Sanibel rv 29+3

Voi ei Pahis, minä jo hermoilinkin vähän sun puolesta kun huomasin että "jännäyspäivä" meni jo 13.8...
No ei kun uuteen "nousuun" taas. Tsemppiä!!!!

Täällä edelleen niin kovin oireetonta että pelottaa. :( Miten ihmeessä sitä ihminen voi olla näin oireettomasti raskaana??? Tämäkin saattaa vaikuttaa siihen että kavereille ei vielä halua kertoa. Voikohan ihminen olla valeraskaana niinkuin koirat? ;D Siis kun vauva olisi niin kovin toivottu, ehkä mä tahdonvoimalla sain menkat pois ja plussaviivat (neljään) r-testiin...? heheheheh...

Älä vilukisu huolehdi tuosta oireettomuudesta, ehdit niitä vielä saada tai sitten saat nauttia oireetomasta alkuraskaudesta :) Mua kans ärsytti silloin alussa, kun joka paikassa toitotettiin kaikenmaailman oireista, joista mulla ei ollut. Silloin välillä mietti, että onkohan kaikki kunnossa. Ei mullakaan ollut kuin ihan lievää ällötystä pari kolme viikkoa, ehkä hieman väsymystäkin enemmän. Neuvolassa onneksi sanottiin, että on aivan yhtä normaalia olla oireeton, siitä vaan vähemmän puhutaan ja kirjoitellaan.

Heippa!

Ekaa kertaa pitkään pitkään aikaan taas täällä...

Lueskelin läpi kirjoituksianne, ja ehdin jo olla kovin onnellinen siitä että Vilukisu oli liittynyt seuraan ja saanut tähän hiljaiseen ketjuun aikaan vipinää. Mutta kovin kurjasti päättyi se tarina, ihan kyynel silmässä oon täällä nyt. Toivottavasti saadaan Vilukisu pian takas tälle puolelle...

Paljon onnea pienten tyttöjen äideille Emeliinalle ja Mi-iulle!!!! Kiva kuulla että teillä kaikki hyvin ja elämä hymyilee =)

Mikähän on Tähden tilanne, kovasti kiinnostaisi tietää! Tietääkö joku onko Tähti kirjoitellut kuulumisia johonkin muuhun ketjuun? En oo niin pitkään aikaan seurannut palstaa, että oon ihan tippunu kärryiltä...

Omaa napaa; täällä menossa rv 32+0. Painolukema alkaa jo seiskalla, eli noin 8 kg ilmestynyt tuohon masun kohdalle (onneks vaan siihen!). Ympärysmittakin on ihan hilkkua vaille metrin ;) Täällä kesä mennyt hyvin, eikä mitään suurempia vaivoja ole vielä ainakaan ilmestynyt. Muutamana päivänä havaittu pientä turvotusta jaloissa ja sormissa, mutta ei onneks pahempaa. Kengät mahtuu jalkaan kuitenkin...

Vielä olis päivää vaille kolme viikkoa töitä, vaikka alun perin päätin että mua ei täällä lomien jälkeen näy. Nyt on kuitenkin ollut ihan ok fiilis töissä, ei ahdista eikä ketuta. Eikä oo kiirettä eikä stressiä, joten omia asioita täällä melko paljon hoitelen päivisin. Huuto.netistä oon tehnyt paljon hankintoja työajalla, kätevää ;) Just tiistaina käytiin hakemassa vaunut kotiin, ja samalla matkalla sitteri tosta Lastenturvasta. Pinnasänkykin on jo kasattu, mutta vielä kuitenkin on paljon hankittavaa ja laitettavaa...

Tulipas taas tekstiä, mutta toisaalta kaks kuukautta oonkin ollut poissa joten ei ihme sinänsä... Uskon että jatkossa tuun täällä taas pyörimään aktiivisemmin, toivottavasti =)

Heippa!

Vilukisulle kävi tosi surullisesti :( Toivotaan, että uusi raskaus alkaisi mahd. pian ja menisi sitten kaikki hyvin! Monestihan sitä uudestaan tuleekin aika helposti raskaaksi km:n jälkeen, niin sanotaan... Ja niin kävin minullekin. Ei kerennyt yksiäkään menkkoja tulla km:n jälkeen, kun tulin uudestaan raskaaksi.

Tähti tais kirjotella tuolla syyskuun odottajissa...

Pientä turvotusta on täälläkin jaloissa havaittavissa, monesti iltaisin, jos on pitkän päivän tehnyt, töiden jälkeen vielä siis kävellyt kaupungilla pari tuntia... Närästys oli vähän aikaa sit aika voimakkaana, mut nyt on taas ollut muutaman päivän poissa. Muuten ei mitään kipuja tai kolotuksia ole... Voi kun ei pahoja tuliskaan!

Itsellä töitä vielä jäljellä reilusti, n. 2 kk + viikko. Äitiyspakkausta ja rahapäätöstä nyt vaan odottelen. Viime pe jätin paperit Kelaan.

Oliko kiva pakkaus, jos Helmi sen otit? Oon mie netissä sitä jo katellu, mut kivahan se on sit ihan konkreettisesti niitä vaatteita päästä hypistelemään :) Miusta ainakin vaikuttaa tosi ihanalle se pakkaus! Väritkin on oikein kivat.

Hertta 23+5

Mä olin kyllä ihan tyytyväinen tohon pakkaukseen. Ensin vähän hirvitti pari keltaoranssiraidallista vaatekappaletta, mutta näköjään niihinkin on silmä tottunu kun nyt voin jo kuvitella käyttäväni niitä vauvalla... Muuten oli sellasia aika neutraaleja mutta mun mielestä ihan kivoja ja käyttökelposia vaatteita.

Me ollaan sitten jonkun verran ostettu vaatteita lisää, ja sitten parilta tutulta saatu lainaan paljon vaatteita. Lainavaatteet onkin hyviä, kun ne voi palauttaa sitten kun ne jää pieneksi, ei tarvi ite säilytellä niitä missään ;) Ja yllättävän paljon tilaa noi vauva-tavarat kyllä vie!

Ootteko Hertta tehneet paljon hankintoja jo? Mitä vaunuja ootte miettineet/ostaneet?

Miusta just ne raidalliset on ihanimmat :) Kiva, et on vähän jotain värikkäämpääkin seassa. Muut vaatteet on niin haaleita, pastelleja. Nättejä kuitenkin! On jo jonkun verran hankintoja tehty. Vaunut on ostettu, Oran Taiga Passion-malliset. Hoitopöytä saatiin kaverilta. Sänky ois nyt seuraava mielessä oleva asia mikä pitäs hommata. Ihastuin Ikean Leksvik-pinnasänkyyn, mutta en sitä varmaan pääse hakemaan enää täs syksyn aikana mitenkään (pitkä matka) ja tilata en tosiaan viiti, kun toimituskulut on 99 euroa!!! Et sit pitää varmaan paikallisesta liikkeestä ettiä mieluinen. Nättejä sielläkin kyl oli, ei sen puoleen... Turvakaukalo peritään kummitytöltä (on nyt 4-kuinen), kun jääpi hällä kohta pieneksi ja saadaan sieltä myös Fisherpricen sitteri/kiikku-systeemi ja varmaan muutakin pientä tavaraa + vaatetta. Vaatteet vähän riippuu tietenkin siitä, että kumpi meille tulee, kun ei vielä tietoa sukupuolesta ole :) Itse olen jo jonkun verran pieniä vaatteita (56cm-62cm) ostellut, kun kuitenkin äitiyspakkauksen vaatteet suurimmaks osaks on liian isoja ja eihän tietenkään se pakkaus yksinään mihinkään riitä. Pientä toppapukua vähän suunnittelin ostavani, kun se pakkauksen 68 senttinen on varmaan aika iso. Ja onkin kuulemma tosi iso malliltaan, kukahan siitä nyt mainitsikaan, en muista... Ne pakkauksen vaatteet kun on suomalaisia (kaiketi), niin mallit on niissä kyl aika isoja verrattuna ulkomaisiin vaatteisiin. Miun mielestä esim. Tutan 56 senttinen on paljon isompi, kun joku ulkomainen 56 senttinen vaate...

Joo noi kotimaiset esim. bodyt on puolta leveempiäkin kun ulkomaiset, ihan eri mallisia ja tosiaan isokokoisempia. Ja se äp:n toppahaalari on muka kokoa 68 mutta näyttää ihan jättimäiseltä verrattuna muihin sen kokosiin vaatteisiin. Luulen että jää käyttämättä, tänä talvena varmaan tuhottomasti liian iso ja ens talvena ei enää mahdu.

Joka vuosi tossa pakkauksessa on vissiin ollu jotku vähän värikkäämmät jutut, ja muut aika neutraaleja. Viime vuonna oli ihanat vaaleenvihreet potkarit ja body, joissa oli valkoisia palloja. Niitten jälkeen toi oranssiraitasysteemi oli kauhee pettymys mulle, mutta onneks sain sitten ne vihreet pallollisetkin lainaan =) Lainavaatteissa on myös paljon kummipojan pieneks jääneitä vaaleensinisiä ja beigejä, kyllä niitäkin aion käyttää jos ei nyt ihan auton kuvia oo kuitenkaan...

Tuntuu että kaupat on täynnä vaan vaaleenpunasia tai punasia tyttövaatteita, vaikee oikeen löytää muuta. Sitten on kyllä näitä tummanruskeita yms retrojuttuja, mutta kun en niistäkään lämpene. Tulevalle isälle taas tuntuu käyvän mitkä vaan, joten oon sit vaan ostellu oman maun mukaan ;)

Pahoittelut Vilukisulle! Tsemppiä kovasti.

Täällä ollaan edelleen yhdessä kasassa... Eikä pahemmin merkkejä synnytyksestä. Nyt ollut muutamia kertoja (menkkamaista)jomotusta alaselässä ja -vatsassa, mutta yhden yhtä kipeätä supistusta ei ole vieläkään tullut. Olenkin kovasti toivonut, jos mullakin vaikka käynnistyisi synnytys samanlailla kuin Emeliinalla ilman ennakkovaroituksia :). Vaikka kyllähän tässä hyvin todennäköisesti syyskuun puolelle mennään (la 27.8.). Minä tosiaan kirjoittelen tuolla Syyskuisissa.

Vointi on ollut kyllä hyvä eikä masukaan kovin iso ole. Neuvolassa asiat on ollut ihan ok. Painoa on kyllä tullut enemmän kuin raskauden alussa ajattelin, nyt tullut jo 15 kg. Turvotusta mulla on kyllä vähän joka paikassa, että sekin on varmaan lisännyt kiloja. Synnytyksen jälkeen varmaan sitten vasta pääsen tästä turvotuksesta eroon...

Mua jo kyllä jännittää ihan kauheasti, miten se vauvan hoitaminen lähtee sitten sujumaan. Oletteko te miten paljon lueskelleet vauvanhoito oppaita tms.? olisikohan siitä hyötyä... Jännittää eniten, miten se imetys lähtee sujumaan ja yöt.

Täällä hankinnat pitäisi olla aikalailla hankittu Ja olen koittanut itseäni muistuttaa, että onhan ne kaupat auki sitten, kun se vauva on syntynyt, et jos nyt jotain ei ole tajunnut ostaa ;). Tulipas omaa napaa...

Mitäköhän Mi-iulle ja Emeliinalle kuuluu? kiirettä pitänyt :)?

Tähti rv 39+1

Joo, ajattelin tosiaan käydä ostamassa jonkun pienemmän toppapuvun, kun tuo äitiyspakkauksen puku on niin iso, vaikka olevinaan vaan 68 senttinen. Vauvahan hukkuu siihen pukuun ja hankala sit varmaan laittaa esim. turvakaukaloonkin sen paksun, yli-ison puvun kanssa...

Juu, ne vihreet pallojutut oli viime vuonna kivoja! Kummitytön pakkauksesta nekin saadaan sit varmaan jossain vaiheessa meidän vauvalle lainaan... Kummityttö nyt 4-kuinen, joten sille se äitiyspakkauksen toppapuku on varmaan nyt tulevana talvena sopiva! Voi olla, että jää sitten meilläkin se toppis käyttämättä, koska nyt täksi talveksi on varmaan liian iso ja ens talvena liian pieni... Riippuu tietysti vähän vauvan koosta, mut eihän sitä tiedä jos ensi keväänä sitä pukua vois jo meillä käyttääkin.

Eniten itseäni kans mietityttää imetyksen sujuminen ja yöt. No, miulla niihin vielä on aikaa, mut on tullu jo niitäkin ajateltua :) Toivon vaan, että asiat lähtee sujumaan omalla painollaan ja itsestään sitten löytäs sen sopivan rytmin vauvan kanssa. Ja että omalla maalaisjärjellä jos pärjäis sitten muutenkin sen vauvan hoidon kanssa. Toki oppaista löytää hyviä vinkkejä moneenkin asiaan ja ihan varmasti itsekin tulen niitä selailemaan tarvittaessa. Miulla oma äiti tulee varmasti olemaan sellanen apu, että sinne soitan heti, jos jotain neuvoa tarvitsen :)

Hertta 23+6

heip!

hyvin täällä on mennyt.. neiti on niin ihana.. öisin herää kolmen-neljän välissä syömään ja seuraavan kerran kuuden maissa aamulla.. :) odotin että olisin ollut poikki ja että olisi ollut paljon rankempaa, mutta ei... kai tähän on sit totuttauduttu siinä 12vuoden aikana mitä oon lapsia ja vauvoja hoitanu...niin ja sekin auttaa kun toinen nukkuu öisin ;)

Ristiäiset on nyt sunnuntaina ja siivouspäivä menossa... leivottu on pari kuivakakkua ja täytekakun pohja... semmosia kiireitä täällä :)

Mattopyykillä käytiin viimeviikolla koko perheen kera :)

toivotaan että tähti pääsee suht nopeaa synnyttämään... mua kun supistukset valvotti ensin yhden yön ja sitten seuraavana päivänä rupes olee jo tuskasta ja iltaa kohden vaan paheni ja valvotti vielä toisen yön kun oltiin synnyttämässä... aamulla neiti oli sit sylissä :D rupes meinaa väsy tuntumaan siinä vikana aamuna..

Nyt täytyy mennä imuroimaan...