Tulossa Vauva 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Plussanneet:
Emeliina*, plussa 12/07, LA 6.8
Tähti* plussa 12/07, la 27.8.
Helmi plussa 02/08 LA 16.10.
Sanibel plussa 02/08 LA 28.10.
Hertta plussa 04/08 LA 13.12
Philippa plussa 04/08 LA 26.12.
Noa plussa 05/08 LA 12.1.
Liliania 06/08 LA 21.2
hippu81 plussa 07/08 LA ?
Vilukisu plussa 07/08 LA

Synnyttäneet:
-Ama-(LA 22.6.)poika 18.6, rv 39+3,50 cm, 3320 g, pään ymp 35 cm.
Mi-iu, plussa/LA 8.7)tyttö 13.7 rv.40+5, 52cm, 4015g, 52cm, pään ymp 35cm

Tervetuloa vaan tälle puolelle :)

Tässäpä lista. Voit päivittää LA:n tuohon...

Mikäs se oli Hipulla LA, kun tuossa listassa sitä ei vielä ole?

Minnuu kans närästää... Vaivannu jo koko viikon... Oli pitkään poissa se vaiva, mut nyt tullu takasin. Renniet etoo jostain syystä, en millään tahtos niitä ottaa. Jossain välissä, varmaan rv10 tienoilla, niitä muutamia söin, että en edes paljoa, niin jotenkin nyt vaan kuvottaa pelkkä ajatuskin siitä tabletista... Liekkö se tabletin koostumus (jauhemainen) vai maku (miulla lakritsi) mikä nyt ällöttää...

Vauva potkii nyt joka päivä, niin että liikkeet tuntee jo selkeästi. Mukava tunne, kun tietää sit, että kaikki on siellä varmasti oikein hyvin :) Eilen potkiutui tosi kovasti illalla, kun sängylle pötkähdin. Maha ihan heilui. Taisi tehdä kuperkeikkoja, kun tuntui ihan sellaisilta isoilta muljahduksilta. Pari kertaa tuntui ehkä jopa vähän epämiellyttävältä, mutta ei kuitenkaan sattunut. Siitä se sit rauhottui, kun kävin kyljelleni ja voi olla, että siinä asennossa kaikki liikkeet ei niin selkeesti tunnukaan mitä selällään...

Juu, uusi ketju hoitopuolelle on hyvä idea! Sinne sitten kukin ajallaan siirtyy... Perustakaa te synnyttäneet tai kohta synnyttävät se sinne sitten, kun tuntuu, että on tarpeeksi porukkaa sen puolen ketjuun :)

Hertta 20+6

No joko sen uskaltaa julkistaa, on niin epäuskoinen olo koko asian suhteen....

Plussanneet:
Liliania 06/08 LA 21.2
hippu81 plussa 07/08 LA ?
Vilukisu plussa 07/08 LA 4.4.09

Synnyttäneet:

Voi pysy kyydissä pikkuinen, pysy, pysy!!!!! Äitis käskee ja pyytää, on toteltava! ;D

Pidetään sormet ja varpaat ristissä, että pieni elämän alku pysyy matkassa! bdbdbd

Lähdenkin tästä viikon lomalle... Nettipimennossa sen ajan...

Heipat!

Hertta 20+6

Onnea Vilukisu! Mahtavaa!

Mä päivittelen lasketun ajan ensi viikolla heti ultran jälkeen. Arvaukseni olis, että joskus maaliskuun alkupuolella se on. Menkoista laskettuna menee helmikuun puoleen väliin, mutta kyllä se ovis oli varmasti paljon myöhemmin.

Onnea Vilukisulle plussasta! on se niin mukavaa kuulla/lukea uusista plussista:)

Tähti: Ei oo mullakaan ollu kipeitä supistuksia, eikä oikeastaan supistuksia muutenkaan. Niitä oon ootellu ku kuuta nousevaa:) Alkais sitten jotenki ehkä tajuaan kuin lähellä se la onkaan.. ja muutenkin mulla on kans ollu tosi hyvä ja virkeä olo, jaksais puuhailla kaikenlaista. Nyt vaan oon vähän koittanu "rauhottua" ku alko ne paineet nousta melkosesti alkuviikosta. Mielummin sitä kotona makaa kuin sairaalassa:/

Oman ketjun aloittaminen kuulostaa hyvältä ajatukselta, kohtahan meitä siellä olis sit jo useampi kirjottajaki. Talossa vauva- kuulostais kyllä hyvältä nimelta, sopis hyvin haaveissa vauva- ja tulossa vauva- ketjujen jatkoksi:)

Nyt pienelle iltakävelylle, kun on pitkästä aikaa niin ihanan raikas ilma, ainakin täällä hieman pohjosemmassa:)

Emeliina* 39+2

Kun nyt tämä asia niin uutta ja ihmeellistä, ja ei vielä edes oikein ota todesta, niin kyselenpä teiltä paria asiaa. Voi olla tosi tyhmiä juttuja, älkää välittäkö.

1. Raskausviikoista: Sain laskurin mukaan että eilen oli 4+6, tänään siis ilmeisesti 5+0? (ei 4+7) ja puhunko sitten olevani viidennellä (viis plus jotain) vai jo kuudennella (viisi jo täynnä ja kuudes vko menossa?) viikolla? Kun laskuri näytti viidennen viikon juttuja sitten minulle kohdasta raskaus viikko viikolta, vaikka se oli vasta sen 4 plus jotain.....

2. Milloin teillä alkoi oireilla muutenkin kuin menkkojen poisjäännillä? Mulla siis ilmeisesti rv5, ja eipä juuri muusta kuin koholla olevista lämmöistä vois päätellä mitään. Ja unettomista öistä, sattuneesta syystä, kun aika paljon asiaa pyörii mielessä... Siskollani tosin oli myös aika oireeton raskaus, että kai se sitten on ihan normaalia.

Tein aamulla kolmannen testin, nyt jo punoitti niin selvästi että likinäköinenkin sen näkis, vaikkei se vieläkään ole niin tumma kuin se vertausviiva.

No sellaista nyt tuli mieleen,
Halauksin onnesta soikea vilukisu rv5+0 =)

Onnea myös täältä Vilukisu! =)

Raskausviikot tosiaan menevät niin, että kun olet esim. rv 5+1, puhutaan kuudennesta raskausviikosta jne.

Minulla taisi oireet olla aika vähäisiä ihan alussa, lämmöt minullakin oli koholla. Pikkuhiljaa niitä oireita sitten tuli, rintojen aristusta, pientä ällötystä ja jatkuva väsymys vaivasi alussa. En kyllä muista millä viikoilla mikäkin alkoi, kun en ole niitä ylös laittanut mihinkään....muisti on hyvä, mutta lyhyt =).

Sanibel rv 27+4

Jep, mulla kanssa aika nopeasti 5. ja 6. viikolla nousi lämmöt. Iltaisin palelin ihan horkassa ja taisi olla päälle 37 useampana iltana.

Ihanaa kun meillä on täällä uusi taas.

Mulla np-ultra ens to, jänskää aivan mielettömästi..

Lil 11+1

Minulla ollut lämmöt yli 37 jo monta iltaa, aamuisin aika tasan 37:ssa pyörii.
Mutta voinette nimimerkistäni päätellä että yleensä olen varsin viluinen, nyt jostain syystä ei edes viluta vaikka lämmöt koholla noinkin paljon. (norm 35.8-36.2)
Mutta ehkä mä oon vaan niin hepakassa ja tärisen innosta että pysyn lämpinä sen voimalla! ;D heheheh

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Eli mulla menossa 5+2, takana neljä (!!!!!!!!! :D ) plussa testiä ja lämmöt koholla, voin siis uskoa olevani raskaana vaikkei muita oireita olekaan? Tissitkin ihan kuin olisivat lakanneet aristamasta...

heheh, näköjään mä ihan oikeesti sekosin. Minne katosi terve järki?

Onnea Vilukisulle plussasta! Ihanan innoissaan ja täpinöissään olet plussasta ;).

Kävin lueskelemassa taas Elokuisten ketjua, missä ilmeisesti meidän ketjun Emeliinakin kirjoittaa (?), sama Emeliina? Taitaapi olla Emeliina saanut nyyttinsä syliin :)). Tulehan kertoilee kuulumisia, kun pääset! Vastahan tässä manailtiin, kun ei mitään merkkejä synnytyksestä, mutta ilmeisesti kuitenkin synnytys voi alkaa ilman etukäteis oireita.

Itse olenkin jo hermoillut (jo tässä vaiheessa), että meneekö reippaasti yliaikaiseksi, kun ei ole ollut koko raskausaikana kipeitä supistuksia tai muitakaan merkkejä synnytyksestä. Päin vastoin olo on ollut hyvä ja jaksaa, jos vaan viitsii, touhuilla vielä hyvin. Viime lääkärikäynnillähän mulla ei ollut mitään edistystä tapahtunut kohdunsuullakaan, ainoastaan pehmennyt...

Miehellä loppui nyt sitten kesäloma, ja mun pitäis nyt sitten viihtyä kotosalla yksin koirien kanssa. Toivottavasti nyt loppu ajasta ei käy aika kovin pitkäksi. Kyllähän sitä kaikenlaista hommaa olisi kotona, kuten ikkunoiden pesua yms., mutta mulla on vähän sellainen ongelma, että kun on aikaa ei tahdo saada mitään aikaiseksi. Mutta silloin, kun on kiire ja käy töissä, saa paljon enemmän aikaiseksi ilman vetkuiluja. Mistäköhän sekin johtuu...

Huomenna neuvola, missä sitten käyn loppuun asti viikon välein. Ainakin jotain ohjelmaa kerran viikossa ;).

Vauvan hoito -puolen ketjun nimeksi olisi kyllä mun mielestä tosi kiva se Talossa vauva. Perustetaan se, vaikka tässä lähiaikoina, kun saadaan sinne lisää kirjoittelijoita.

Tähti* rv 36+5

Usko vaan Vilukisu =). Omassa navassa kaikki hyvin; sokerirasituksessa kävin tänä aamuna ja kaikki arvot alle rajojen, luojan kiitos! Ehdin jo maalailla piruja seinille, että viimeinen arvo olisi ollut yli, mutta ei kuulemma ollut. Jotenkin tuo "vapaa syöminen" on mulle sellanen nautinnonlähde, josta en haluaisi luopua. Kuitenkin aika monesta asiasta olen joutunut tämän raskauden takia luopumaan/vähentämään. Niinkuin toki varmaan moni muukin. Onneksi tuo painokaan ei aika runsaasta herkuttelusta huolimatta ole hirveitä noussut ja toivottavasti ei nousekaan.

Sanibel rv 27+6

Tadaah, varasin ajan neuvolaan, 22. päivä olis aika. Kyllä neuvolantätikin vähän tuntui naureskelevan että miksi ihmeessä sinä neljä testiä olet tehnyt, yleensä ihmiset uskoo kahdesta. No, kun sanoin että yli vuosi yritystä takana, ja melko oireeton nyt tämä plussauskin, niin sitten tuntui jo vähän ymmärtävän.
Nyt pitäis jännäillä vielä 2 viikkoa ennen tuota merkkipaalua. :)

Moikka!

En olekaan käynyt onnittelemassa vilukisua plussasta! Onnea, mahtava juttu ja tervetuloa tänne puolelle!!!

Täällä päässä kaikki hyvin. Potkuja ja liikkeitä olen alkanut tuntea nyt yhä selvemmin, pikku kaveri potkii jo päivittäin ja ilmoittelee olemassaolostaan :) On se kyllä ihana tunne! Ja rakenneultraan ois vielä reilu kaksi viikkoa, se kyllä jännittää! Väsymystä lukunottamatta kaikki siis oikein hyvin.

Noa rv 17+1

Plussanneet:
Liliania 06/08 LA 21.2
hippu81 plussa 07/08 LA 6.3.09

Synnyttäneet:

Laskettu aika päivitetty :) Tänään siis np-ultra ja kaikki oli erinomaisesti! Pieni sydän sykki ja pikkuinen liikkuikin siellä monitorissa vähäsen! Uskomaton fiilis.

Nostetaanpas vähän meidän keskustelua ettei ihan tiputa sivuilta!

Mitäs teidän muiden napojen ympärille kuuluu?

Minullakin oireet nostelee hiukan jo päätään näin kuudennen viikon lopulla. Iltaisin lämmöt n.37.4, josta johtuen väsyttää aika lailla. Aamuisin jostain syystä lämmöt alempana, n. 36.7, joten työhön jaksaa lähteä vähän pirteempänä. Tissit muuttuneet painavammiksi, mitään järkyttävää kasvua tai kipuja en oo huomannut. (Paitsi kävellessä vähän aristelee tjsp). Ja sitten muuten olo ollut oikein tyyni, ei mitään normi raivareita joita pms aika esim. mulle yleensä tuottaa.

Kyselin tuolla huhtimasujen ketjussa kokemuksia ja mielipiteitä varhaisultraan menosta. Itse oon vähän kallistunut siihen suuntaan etten mene. Säästän rahani kun en siitä kuvasta vielä muuta tajuais varmaan kuin että totta tää nyt sitten on. Ehkä se iskostuu mun tajuntaan tässä vielä muutenkin... Mutta kertokaa toki omat kantanne, niin saadaan eloa ketjuun.

Ja miten olette olleet tarkkoja syömistenne suhteen? Itse ajattelin ottaa "maalaisjärki" linjan käyttöön. Eli karttelen jotain, mutta järki mukana.Esim. eilen kyllä söin lämpimiä leipiä joissa oli vuohenjuustoa. Oletin että mahdollinen listeria häviää uunikuumennuksessa. Korjatkoon joku jos luuloni väärä. :)

Vilukisu rv5+6

Moikka!

Täällä elellään aika rauhallista vaihetta. Pikkukaverin liikkeet tuntuvat nyt jo päivittäin ja niitä on mukava kuulostella iltaisin :) Seuraava etappi eli rakenneultra on tasan kahden viikon päästä eli sinne asti ihan vaan odottelua. Olokin on ihan hyvä. Bongasin muuten yksi päivä yhden uuden raskausoireen. Mun hiukset ei nimittäin rasvoitu yhtä nopeasti kuin ennen. Aiemmin piti pestä joka päivä, nyt menee kaksi päivää ennen kuin näkyy. Mahtavaa! :D

Itse kävin tuossa varhaisultrassa ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi kun mulla edellinen raskaus meni kesken rv 7. Eihän siitä varsinaisesti muuta hyötyä ole kuin että se sulkee pois kohdunulkoisen tai tuulimunaraskauden. Ei siinä kuvassa tosiaan näy kuin pieni piste eli ainakaan mulle se ei vielä siinä vaiheessa konkretisoitunu vauvaksi. Se tuli vasta myöhemmin np-ultrassa. Eli jos vaan tuntuu että malttaa odottaa sinne ekaan varsinaiseen ultraan, niin mikä ettei, rahaa ainakin säästyy. Mulle henk.koht. se oli kuitenkin tärkeää, ei tarvinnut enää pelätä ja miettiä onko siellä ketään.

Ja tuosta ruokavaliosta, maalaisjärki on oikein hyvä taktiikka, muuten sitä ei saisi mitään syödä. Nyrkkisääntönä kun pitää että kaikki ruoka kuumennettuna on ok (paitsi maksa), niin sillä pärjää jo pitkälle. Itse olen syönyt myös esim. pastöroituja tuorejuustoja, mitä monet eivät syö ollenkaan. Olen vaan aina katsonut että on varmasti tuoretta, eik äole ollut avattuna jääkaapissa monia viikkoja.

Nyt töiden pariin, tuo "ihana" elokuinen ilma vaan pistää vähän mielen matalaksi näin viikonlopun kynnyksellä!!! Siis miten tää kesä voi olla tämmöinen??!!

Noa 17+4

Tänne muuten kuuluu ihan hyvää, jatkuvasti vaan väsyttää. Yöllä ei enää oikein meinaa missään asennossa olla hyvä nukkua.

Itse kävin alkuraskauden ultrassa ihan vaan toteamassa, että alkio on kiinnittynyt oikeaan kohtaan ja sydän sykkii. Ei tuo kuitenkaan niin pahan hintainen ollut. Minun täytyi kuitenkin jo heti alussa kertoa työnantajallekin raskaudestani, joten halusin varmistaa että kaikki on niinkuin pitikin olla.

Itse myöskin toteutan maalaisjärkeä ruokailussa. Pastöroituja juustoja syön kyllä silloin tällöin, jos mieli tekee. Kahvia juon kun siltä tuntuu ja pienen lasillisen kolmostakin olen pari kertaa nauttinut. Maksaruokia en syö, enkä energiajuomia juo. Olen huomannut, että keho kyllä kertoo mitä tarvitsee ja mitä ei, jos sitä vain kuuntelee =).

Sanibel rv 28+3

Emeliinan synnytys kuulumisia minä täällä odottelen innokkaasti :). Jokohan olet kotiutunut, ja miten on mennyt?

Minä en käynyt varhaisultrassa, mutta kyllähän niitä viikkoja laski kunnes pääsi ekaan ultraan. Käsittääkseni täällä meillä päin yksityisellä varhaisultrat maksaa n. 100 €. Halusin kuitenkin käydä rakenneultrassa, jota ei tässä kaupungissa ilmaiseksi tarjota, niin jätin senkin takia varhaisultran väliin. Mentiin sit sinne rakenneultraan, joka olikin 4d ultra :).

Minä odottelen jo välillä kovinkin innokkaasti ja kärsimättömästi synnytystä, ja taas välillä olen ihan paniikissa. Neuvolatädin mukaan tuskin pääsen synnyttämään ennen kuun vaihdetta... Eli la yli menee. Eipä mulla edelleenkään ole ollut mitään oireita synnytyksestä.

Yöt on nyt ollut entistä katkonaisempia. Viime yönä heräsin joskus ennen neljää, ja ei nukuttanut yhtään. En viitsinyt kuitenkana noustakaan vielä siihen aikaan. Puoleen kuuteen asti sängyssä pyöriskelin, ja sit sain unta. Sitten tulikin nukuttua ihan liian myöhään, kun heräsin vasta 10.30. Yleensä olen sellainen "aina uninen" (en siis ilta- tai aamuvirkku, vaan tarvitsen paljon unta).

Neuvolassa ei sen kummempaa, kaikki ok. Taas alkuviikosta olisi mentävä. Oma neuvolatäti jäi lomalle, et toivottavasti uusi täti on yhtä kiva.

Tähti* rv 37+2

Niin ja kielletyistä ruoka-aineista. Itse olen myös mennyt maalaisjärjellä. Maksan olen jättänyt väliin, mutta mm. fetaa olen syönyt. Aina en edes muista, mitä kaikkea ei saisi syödä...

Okei, en siis anna itselleni sataa raipan iskua niistä vuohenjuusto lämppäreistä huolimatta, heheheheh! ;D

Hassun kakspiippuinen tuo varhaisultra juttu. Ihmettelen itsekin kun en sinne enempää hinkua, vaikka välillä epäilyttää koko raskaus kun aamulla virkeänä herään ilman oireita. Päivän mittaan sitten oireet yltyvät ja usko vahvistuu. Ehkä sitä jotenkin ajattelee että tieto lisää tuskaa ja niin kauan kuin en tiedä että jotain olisi vialla, niin kauan ei ole. Tosi pettämätön logiikka vai mitä?

Positiivisin ajatuksin sadepilvien keskeltä,
Vilukisu

Hei!!

Nopeasti tulen vähän päivittämään tietoja. Tähti*: sama emeliina olen ja aivan oikein olit aavistellut.. Pieni rinsessamme syntyi su 3.8 klo.04.30. Painoa 3kg ja pituutta 51cm:) Aika nopeesti ne supistukset sitten alkoivat mutta synnytys venyi pitkäksi, 24,5h ähkimisen ja puhisemisen jälkeen sain pienen tyttömme syliin. Ihana tunne ja hetkessä unohtui pitkä puurtaminen:)

Kirjoittelen vähän paremmalla ajalla lisää.. Tänään vasta kotiuduttiin ja ei millään malta istua koneella kun pieni nyytti tuhisee niin houkuttavasti vieressä:) Täytyy tästä kömpiä pienille päväunille:)

Emeliina* ja rinsessa 6 pv

Plussanneet:
Liliania 06/08 LA 21.2
hippu81 plussa 07/08 LA 6.3.09

Synnyttäneet:
Mi-iu,(LA 8.7)tyttö 13.7 rv.40+5, 52cm, 4015g, 52cm, pään ymp 35cm
Emeliina*, (LA 6.8)tyttö 3.8. 51cm, 3000g

Päivitin Emeliinan tietoja samalla kun tulin tänne puolelle kuokkimaan. Päivitätkös Emeliina loput tiedot kun kerkiät. Tähti onkin sitten seuraavana listalla.
Itse mennään nuhaisena, kuumeisen oloisena ja kurkkukipuisena eteenpäin päivä kerrallaan.
UP