Tulossa Vauva 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hello laydees!

Kiitos onnitteluista! Oli se iso hetki... Jännittää... <3 <3 Toivon koko sydämestäni että molemmat pienet jaksavat mukana!! Helpompaa varmasti on yhden kanssa mutta en halua menettää heistä kumpaakaan, no voitte varmaan kuvitella.

Mä kirjottelinkin tonne haaveilupuolelle kuulumisiani kun siellä on niin tuttu ihana porukka, voi kun ne kaikki tulis äkkiä tänne! Ehkä mä tässä jossakin vaiheessa löydän paremmin paikkani täältä, pinttyi vaan niin tavaksi tuo haaveilu. Liisaleena lupaan siis aktivoitua täällä, kiva kun säkin aloit kirjotella myös tänne :) Mä muuten varmaan sitten poksahdan jo viimeistään heinäkuun alussa, en millään jaksa uskoa että nuo laskettuun aikaan pysyvät eli otan sua vähän kiinni. Niin joo ja kätilö sano et kannattaa varautua jäämään saikelle 25 viikosta eteenpäin vaikka kaikki olis mennyt hyvinkin, sehän olis jo pääsiäisenä!!! 8/

Oon ollut saikulla unettomuuden ja väsymyksen takia. Ironista. Nyt kuitenkin töissä ja tänään on ihan hyvin on mennyt tämä päivä. Eilen olin ihan tolkuttoman väsynyt ja koko illan meinas tulla ylös ja närästi ja röyhytti ja ilmaa vatta täynnä, että tunsin itseni viehättäväksi siinä miehen kainalossa haistessa!

Mäkin kieltämättä odottelen sitä joululomaa, mminttu kohta se sieltä tulee! (Täällähän sä luurasitkin!)

Nyt Hertta on varmaan jo synnärillä! Huisin jännää! Ihailtavan reipas nainen kun siellä vielä verhoja vaihtelee just ennen lähtöä!

Kuulostaa hyvältä ja ihanan leppoisalta tuo Noan ilmeisesti äippäloma, mikä siinä on ollessa jos hommat on jo hyvällä mallilla kotona! Nauti nyt näistä päivistä kun riittää vielä että huolehdit vain itsestäsi ja voit periaatteessa tehdä mitä huvittaa! :)

Miini 7+1

Miinille täältäkin hirrrrmuisesti onnea kahden salamatkustajan hyvästä!!!Iiiiihanaaa!Sulla varmaan sitten alkaa mahakin kasvaa hurjaa tahtia kun siellä kaksi pikkuista köllöttelee. Meillä varmistui ma ultrassa, että yksi tyyppi siellä "vain" on ja hänellä kaikki varsin hyvin, taisi 5,7cm ollas pituutta ja kovasti siellä huiteli. Ultraajan mukaan oli kunnon linssilude, kun ei meinannut niskaansa ollenkaan antaa mitattavan vaan ainoastaan kasvoja näytti ruudussa. Saatin monen monta ihanaa profiilikuvaa ja yhdessä näkyy selvästi kaikki 5 sormea ja varpaitakin. Aivan ihanaa!!L.a. on 22.6.09

Täällä siis vaan odottelen joululoman alkua ja Kanarian reissua,jotenkin tuntuu, että sitten saa huilata ja sen jälkeen sitten voi tämän raskaudenkin julkistaa (jos haluaa). Ei jaksais kyllä mitenkään olla täällä duunissa enää...onneksi vaan 8pvää duunia!

Jouluiloa kaikille ja hertalle onnea ja tsemppiä koitokseen!!!!

Halit, Wilma 12+2

Hehhehhee, vai että synnärillä :D Mie kävin tuossa koiria lenkittämässä, kaks koiraa lenkitin erikseen... Ei siitä nyt taida tulla hätäseen ku jotain 2-3 kilsaa, mut kuitenkin. Sit ajelin kaupalla (10 kilsan päässä) ja samalla kaverin luona kylässä. Nyt tässä arvelin jotain ruokaa laittaa uuniin... Tekis myös hirveesti mieli riisipuuroa ja rusinasoppaa, joten taidan niitäkin keitellä illaks :) Lisää varaslähtöjä jouluun, kun on tullu jo paistia, laatikoita, torttuja ja pipareita täs moneen kertaan syötyä... :)

Kovasti vaan tarrasukkia molemmille Miinin pienokaisille :)

Ja Wilmallakin mukavia ultrakuulumisia! LA onkin sit juhannuksen tienoilla. Mites ne aatot ja päivät tulevana kesänä meneekään?

Hertta 39+3

Wilma ihania ultrakuulumisia! Oli varmaan melko liikkis hetki.. Ja ihanalta kuulostaa toi Kanarian loma! Meillä oli tarkotus lähtee maaliskuussa Thaimaahan mut tän uuden tilanteen takia matkakohde saattaa muuttuu myös Kanariaan tms vähemmän eksoottiseen ja kaukaiseen. Pääasia että on lämmintä ja että on lomaa! Mitään mahapöpöjä ei huvittais hankkia nyt eikä myöskään istua lentokoneessa puol vuorokautta. Uskon että polttelee jo niin että noi viimiset duunipäivät ottaa lujille. No kohta on palkinto edessä!

Voi gsus Hertta sun kanssas! Varsinainen tehopakkaus olet! Miten niin ison mahan kanssa jaksaa touhuta noin paljon, en ymmärrä :) Olet mun idoli.

Mulla on taas niin väsypäivä ettei tottakaan. Onneks ei oo sentään paha olo. Mä en tajua miten paljon sitä pitää nukkua et pysyis duunipäivän hereillä, aamulla jo autossa mietin et uskallanko ollenkaan lähtä ajelemaan kun ihan kun olis pienessä pöllyssä koko ajan.

Eilen oli tosi kiva ja pirtee päivä, niitä odotellessa... :)

Miini 7+2

Hih, idoli... :) Mie lähen nyt neuvolaan. Kyl se täti sielläkin jo päivittelee, että eikö vieläkään mitään... Seuraavan ajan saan sit taas ens viikon puolelle. Katotaan vieläkö sinne kampeen...Hmph.

Hertta 39+4

Huhhuh, Hertalla on varmasti jo aika malttamaton olo. Ootpas reipas kun jaksat vielä koiratkin lenkittää (vaikka pakko kai ne on, ellei halua siivoilla läjiä nurkista, eikös niin...)

Wilmalla tosi ihania ultrakuulumisia! Haluaisitko skannata niitä kuvia ja laittaa spostiin? Minäki voisin laittaa oman ultrakuvan rv:lta 9, mutta siinä ei kyllä oikein näy muuta ku möykky, jolla on pää. Oon kyllä tosi katkera, ettei täällä tarjota sitä np-ultraa. Ei siksi, että se niskapoimu huolettaisi, haluaisin vaan nähdä vauvan... En raaski mennä yksityisellekään, kun mennään kuitenkin sitten rakenneultraan sinne. Siihenkin enää "vain" kuutisen viikkoa. Äkkiähän se menee tässä joulua viettäessa ym.

Miinille ja mmintulle tsemppiä väsymykseen ja pahoinvointiin! Kyllä ne mulla ainakin on nyt jo tosi paljon helpottaneet. Enää en kaadu suoraan töistä päikkäreille, ja syömättäkin voi olla tuntikausia, ilman että tulee paha olo :)

Tänään tai huomenna pitäis lähteä jouluostoksille, lähinnä kirjakauppaan. Aattelin ostaa jonkun kivan hömppäkirjan äidille, kummipojalle Risto Räppääjää ja miehelle vaikka jotain sarjakuvia. Alko tehdä mieli jouluruokia, kun Hertta niistä puhui, nam, kinkkua!

-LL rv14+0

Tuplaonnittelut Miinille! Ihana uutinen ultrassa. Niin ja Wilmallekin onnittelut kivoista ultrakuulumisista. Wilmallakin jo 12 viikkoa täynnä, hienoa!

Mitäs ne Hertalle sanoivat neuvolassa, joko passittivat sairaalaan? ;)

Mulla alkoi joululoma, vasta joulun jälkeen takaisin töihin kuukaudeksi ja sitten alkaakin mammaloma. Ihan hyvään saumaan tuli tämä joululoma kun on tuntunut jo vähän ikävältä aika ajoin töissä istuminen kun selkä kipeytyy aika äkkiä vähänkin huonossa asennossa. Pitäisi varmaan jonkin sortin tukivyötä harkita, että tammikuun vielä töissä jaksaisi.

Mukavaa päivää kaikille!

hippu81 27+5

Mä oon kateellinen Hipun joululomasta! Voi vitsit että on pitkä! :) Eikä sulla kyllä sen jälkeenkään enää paljon ole vaikka sillon se on tosissaan vähän haasteellisempaa. Kiitos onnitteluista, nyt vaan tarrasukkia...

Meileistä puheenollen, mua kiinnostais kyllä mahakuva tosta Hertasta, voisin vielä elävämmin kuvitella kun se siellä kiipeilee pitkin seiniä ja roikkuu verhoissa! :D

Mä voin LL lähettää sulle ultrakuvan jahka saan aikaseksi skannattua. Mulla on pari kuvaa pikkasista erikseen ja yksi kuva missä näkyvät molemmat <3 <3 Eihän niissä kyllä todellakaan näy mitään muutakun möykyt pussissa jos totta puhutaan. Ei se kuvasta silti vähemmän ihanaa tee. Meillä LL makso täällä se varhaisultra 67 ja risat, en muista mitä se np oli. Äkkiähän se (ainakin jälkikäteen ajateltuna) menee se kuuskin viikkoa. Kiitos lohdutuksen sanoista! Juuri kun aamulla sain kerrottua ettei onneks oo paha olo niin eiköhän se sieltä tullut. Onneksi se meni ohi taas! (Enkä suostu olemaan niin taikauskonen että se tämän lausuman takia paukaa takas...)

Miini

Kaikki ok ja ennallaan. Ens keskiviikkona taas seuraava aika...huoh. Toivottavasti ei sinne enää tarviiskaan mennä ;) Jos kuitenkin vielä joudun menemään, niin sitten varataan suoraan yliaikaiskontrolli äitiyspolille, kun mennyt 10 päivää yli lasketun ajan. Eli sehän ois 23.12. Aatonaatolle siis varataan aika, jos ens keskiviikkona vielä neuvolaan vaapun... Aaaargh. Kaveri veikkaili, et syntyy 16.12 ja mie itse arvelin, et tää varmaan kuuluu siihen alle 10%:iin, joka syntyy laskettuna päivänä eli nyt lauantaina :) Saa nähä...

Meidän koirat on ulkokoiria, joten ei tarvii läjiä ainakaan sisältä siivoilla... Appiukko kun meillä tuota talolaajennusta rakentelee päivät, niin se viimeaikoina on koiria pikkukävelyllä päivittäin aina käyttänyt. Mie myös välillä tai sit mies, jos on kotona eikä töissä. En oo kyl läheskään joka päivä ulkoillut, että enemmänkin pitäis...

Hertta 39+4

Heh, pitää kattoo jos ois sellasta järkevää mahakuvaa miulla tuolla arkistossa, kun en taida osata tuosta meidän kamerasta siirtää kuvia koneelle... Sf-mitta oli muuten nyt neuvolassa 36cm. Sentillä kasvanu viime kerrasta, vaikka sitä mittaa nyt on turha tuijottaa, se vaan on tapa, että sitä neuvolassa seurataan.

Moikka!
Pitää skannailla se ultrakuva ens viikolla, nyt ollaan lähdössä reissuun viikonlopuksi. Ja pistäkää muutkin ihmeessä niitä kuvia!

Kävin tuolta toisesta ketjusta vakoilemassa, että Herttis onkin tällä hetkellä nyyttiä hakemassa, toivottavasti on jo syntynyt :)

Hippu, mulla oli eka raskauden lopulla käytössä sellanen tukivyö, kun maha painoi jotenkin liikaa. Se kyllä auttoi. Ostin jostain alusvaateliikkeestä.

Kerroin nyt yhdelle työkaverille tästä raskaudesta, ja se olikin jo vähän arvaillut… Kyllähän mulla tuo mahakin jo pömpöttää ihan mukavasti. Esimiehelle pitäisi edelleen kertoa ja se jännittää kauheesti. Meillä tuota esimiestä ei näy päivittäin (tai edes viikoittain), joten en kunnolla edes tunne koko tyyppiä. Lisäksi se istuu samassa huoneessa n. kymmenen muun kanssa, joten vähän ikävä mennä sinne, että "Mulla ois kahdenkeskistä asiaa…" Eilen kuulin vähän sellaisia uutisia näistä työasioista, että ois varmasti esimiehelle hyvä kuulla, että jään äitiyslomalle. Töitä on tulossa lisää ja porukka vähenee - ei oikein hyvä yhtälö.

Tuskailee
LL rv14+2

Taisi olla tosiaan joitakin noita viikoja kun kerroin itse myös töissä raskaudesta. Olihan se vähän sellainen jännäyksen aihe, että miten asian ottavat, mutta ottivat kyllä aivan tosi ihanasti uutisen vastaan! Oli työpaikan yhteinen reissu tulossa, joten katsoin parhaaksi kertoa ennen sitä ettei tarvinnut juomattomuutta selitellä :) Ensin esimiehille ja reissussa sitten myös muille.

Taidan kyllä tosiaan käydä tuota tukivyötä katselemassa, eilen oli taas jouluostosten jälkeen selkä sen verran kipeenä.

Kävin itse kans lukemassa toisesta ketjusta Hertan sairaalaan lähdöstä. Jännä kuulla uutiset ja toivottavasti saadaan sitten Hertaltakin tänne synnytyskertomus luettavaksi!

Mukavaa päivää kaikille!

hippu81 28+0

Heippa kaikille pitkästä aikaa! =)

On aikas kiirusta pidellyt pienen kanssa, joten en ole jaksanut kirjoitella aikaisemmin kuulumisia. Poikahan on nyt jo 6 vkoa+ 5 päivää vanha ja pikkuhiljaa alkaa elämä hieman rytmittyä. Alussa poika söi öisinkin tunnin välein ja torkkui pikku pätkiä, joten oltiin miehen kanssa molemmat ihan poikki... Nyt hän syö kaksi kertaa yössä ja päivisin noin parin tunnin välein.

Meillä mennään nyt täysin korvikkeilla; ekat pari viikkoa sai rintaa korvikkeen ohella, mutta maitoa ei enempää tullut, eikä voimia olisikaan ollut enempää yrittää. Ei äidillä eikä pojalla. Meidän perheelle tämä oli paras ratkaisu ja poika kasvaa ja voi paremmin kuin hyvin ja isäkin voi syöttää lasta. Pientä vatsanvääntöä toki on ollut, mutta ei sen pahempaa. Cuplatonit on siihen hyvä apu.

Yksikuukautisneuvolassa poika painoi jo reilut 4760 g ja pituutta 57.6 cm; nyt on varmaan vielä siitä kasvanut huimasti. Poika on alkanut jo hymyilemään ja äänteleekin paljon; sitä on ihana katsella ja kuunnella =). Vajaan viikon päästä on ristiäiset, jolloin poika saa virallisestikin nimensä, jolla ollaan häntä jo kyllä syntymästä asti kutsuttu.

Täällä on ollut mukavia kuulumisia, mitä nyt pikaisesti tuossa lueskelin. Hertalla on pian koitos edessä, onnea matkaan; vauva on sylissä ennen kuin huomaatkaan =D.

Sanibel ja poika 6 viikkoa ja risat

Heissan!

Mukava kuulla että Sanibelin arki vauvan kanssa on lähtenyt hyvin sujumaan. Itsekin olen miettinyt paljon imetystä ja yrittänyt jo ennakkoon asennoitua siihen, että se ei välttämättä onnistu. Mutta kunhan vaan lapsi kasvaa, sehän se on pääasia. Ja onhan se ihan eri asia, kun isäkin voi osallistua syöttöihin eli ei hassumpi homma ollenkaan.

Mulla on mennyt äitiysloma ihanan rennosti, oon käynyt uimassa, shoppailemassa ja siivoillut kotona. Ja viikonloppuna oli ensi kertaa kipujakin alavatsassa ja selässä, ja välillä supistelee kivuttomasti mutta ei kuitenkaan sen kummempia oireita. Toivon kyllä kovasti et menis laskettuun aikaan, ainakin reilusti tammikuulle. Huomenna onkin synnytystapa-arvio, niin siinähän sitten selviää onko tuolla kohdunsuulla tapahtunut vielä mitään, onko vauva laskeutunut/kiinnittynyt ja minkä kokoinen se on. Jännää, odotan kyllä kovasti! Nyt yritän vaan nauttia jokaisesta päivästä minkä olen raskaana ja näinkin hyvällä ololla ja mielellä :)

Oikein hyviä vointeja ja joulun odotusta kaikille!!

Noa 36+1

Kopsaan tänne nyt laiskasti ja hieman väsyneenä saman tekstin, kun Alkumetri-ketjuun :)

Heippa!
Pieni poikamme syntyi 11.12.2008 klo: 21.37. Kaikki voidaan hyvin ja synnytys meni kans hienosti (kokonaiskesto 6h55min). Tänään kotiuduttiin ja hieman on hektistä... Imetystä imetyksen perään :) Kirjoittelen paremmalla aikaa sitten lisää ja myöskin synnytyskertomusta kunhan ehdin. Tsemppiä teille ja jaksuja!

Hertta ja pieni mies 4 vrk

Onnitteluja suuri sylillinen Hertalle pikkuisesta pojasta <3

Kiva kuulla myös Sanibelin kuulumisia. Tuosta imetyksestä tuli mieleeni, että onko teillä muilla kokemuksia rintapumpuista? Kannattaako hankkia jo ennen vauvan tuloa ja onko joku malli mitä suosittelisitte (käsikäyttöinen vai sähkökäyttöinen). Siis kysymys lähinnä teille, joilla jo vauva on tai lapsia ennestään ;)

hippu81 28+4

Mää plussasin eilen!

Hipulle suosittelen sähkökäyttöistä rintapumppua ja kannattaa hankkia ennen vauvan syntymää. Se voi arki olla aika hektistä sitten sen nyytin kanssa ja pumppua tarvita ihan millon vaan, eikä välttämättä aina pääse/jaksa edes kauppaan..

Oi, onnea kovasti Hensku!!

Mulle taas on suositeltu ettei kannata hankkia pumppua etukäteen, sillä ovat aika arvokkaita, varsinkin sähkökäyttöiset, ja saattaa jäädä käyttämättä. Mutta kannattaa ainakin katsoa kaupasta valmiiksi niin mies voi vaikka sen sit tarvittaessa hakea.

Samoihin aikoihin linjoilla :) Pitää miettiä tuota rintapumppuasiaa. Ovathan nuo sähkökäyttöiset aika paljon kalliimpia, mutta toimivuus ja käyttömukavuus täytyy tietenkin huomioida. Voihan sitä tosiaan lähettää miehen sitten kauppaan ostoksille ;)